Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 17 kwie 2022, o 16:02

Witam.
Silnik to oplowski Ecotec.
Jakiś czas temu wymieniłem UPG, chłodniczke oleju, przy okazji została wyczyszczona miska olejowa, wymieniony olej, filtr powietrza i filtr paliwa. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej też poszedł nowy a przy okazji czujnik temperatury powietrza.
Przejechałem samochodem ponad 2000km i wszystko było ok. Założyłem do niego LPG STAG, przy okazji została wymieniona cewka zapłonowa (stara po rozgrzaniu przerywała) i nowe irydowe świece.
Znowu przejechałem jakieś 5000km i zaczęła się dziać dziwna rzecz.
Najpierw zauważyłem dziwne wibracje lewarka zmiany biegów na biegu jałowym.
Następnego dnia wystąpił problem z odpaleniem - silnik kręcił z 10 sekund zanim odpalił.
Dzień później wyskoczył Check Engine - P0301. Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Błąd skasowałem i pojechałem w trasę 70km.
Po drodze nie zauważyłem żadnego spadku mocy.
Dzień później znowu to samo - odpalam samochód, chodzi sobie 1-2 minuty i zaczyna mrugać kontrolka silnika.
Kasuje błąd i kontrolka się już nie pojawia, auto normalnie jeździ.
Gdy silnik się znowu wychlodzi dzieje się to samo.
Na zimnym silniku wypada zapłon, na rozgrzanym nie.
Próbowałem jeździć na samej benzynie czy na samym gazie i rodzaj paliwa nie ma znaczenia.
Próbowałem też świece zamieniać miejscami.

Piszę o tym wszystkim bo na forum Opla dużo ludzi opisuje podobne problemy z wypadaniem zapłonu.
Jedni radzą wymianę świec/cewki, inni wymianę czujników, jeszcze inni wymianę oleju itp.
Ale u mnie wszystko było wymienione - chyba, że coś jest wadliwe.
Temperatury na komputerze wyglądają ok, olej jest czysty, w gniazdach świec nie ma oleju.
Jeszcze tylko kompresji nie sprawdziłem na cylindrach bo nie mam jak.
Sądzicie, że może być walnięty jeden cylinder i na zimnym silniku kompresja jest zbyt niska?
Czy bardziej to problem osprzętu lub komputera i trzeba wymieniać w ciemno?

Mam w planach sprawdzić kompresję, luzy zaworowe, rozrząd czy jest poprawnie założony. Ale mieszkam za granicą, ciężko o ogarniętego mechanika.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 17 kwie 2022, o 16:14

To nie jest tak do końca Oplowski Ecotec, to podobną konstrukcja ale różni się detalami.
Czy odpinałeś zasilanie ECM na jakieś pół godziny i próbowałeś po tym pojeździć na samej benzynie?
Możliwe że od źle ustawionego LPG rozjechały ci się mapy i trzeba by je zresetować.
Sprawdzenie kompresji i luzów też powinno pomóc w znalezieniu przyczyny.
Ile ma przejechane silnik?

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 17 kwie 2022, o 16:27

Silnik 110 tys km.
Odpiąłem dzisiaj akumulator na jakieś 15 minut.
Chce właśnie sprawdzić czy to coś pomoże.
Pojade w trasę jakieś 50km na samej benzynie.
Tu nie trzeba robić żadnych adaptacji przepustnicy?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 17 kwie 2022, o 17:35

Teoretycznie tak ale mi się nie zdarzyło mieć jakiś problemów gdy tego nie robiłem.
Konfiguracja przy wymianie podzespołów
W przypadku wymieniania niektórych podzespołów konieczne jest przeprowadzenie procedury konfiguracyjnej, która pozwoli zakończyć naprawę.
W przypadku wymiany podzespołów należy przeprowadzić następujące procedury konfiguracji lub wuczania:
Procedura wuczania biegu jałowego - po wystąpieniu następujących sytuacji
- wymiana modułu ECM na nowy
Wymiana korpusu przepustnicy na nowy
- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy
Odłączenie zasilania (przewód akumulatora, bezpiecznik modułu ECM itp.)
Procedura wuczania zmienności CKP lub procedura wuczania korekty błędu uzębienia (TEC) - po wystąpieniu następujących sytuacji
- wymiana modułu ECM na nowy
Wymiana zespołu silnika
Wszelkie naprawy silnika, zakłócające położenie między czujnikiem CKP a kołem oporowym wału korbowego.
Procedura wuczania biegu jałowego
Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej:
- wymiana modułu ECM na nowy
Wymiana korpusu przepustnicy na nowy
- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy
Odłączenie zasilania (przewód akumulatora, bezpiecznik modułu ECM itp.)
Włączyć zapłon.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Rozgrzać silnik, aż płyn chłodzący osiągnie temperaturę powyżej 85° C.
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund.
Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną.
Wyłączyć zapłon. Procedura wuczania biegu jałowego jest zakończona.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 18 kwie 2022, o 07:46

Aku odpięte na prawie godzinę. Zrobiona adaptacja. Przejechane ponad 100km na samej benzynie.
Check się dzisiaj rano nie zapalił ale pod kompem widzę, że na 1 cylindrze dalej wypada zapłon.
W ciągu pierwszych 2 minut 200 przerw zapłonu.
Jak silnik jest rozgrzany do 55-60 stopni to ilość spada.
Czyli głównie na zimnym coś jest nie tak.

No cóż, trzeba sprawdzić te luzy zaworowe i kompresję.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: etac » 18 kwie 2022, o 09:05

Do sprawdzenia
- cewka
- świece
- kompresja, czy przypadkiem nie jest upalony zawór.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 18 kwie 2022, o 10:37

Cewka i świece ponoć były wymienianie ale warto by sprawdzić czy dają dobrą iskrę.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 18 kwie 2022, o 11:25

Świece Denso irydowe 6-7 tys km
Cewka Hella 5 tys km
Glowica robiona 7 tys km temu - planowanie, kontrola zaworów, podobno regulacja luzów zaworowych itp.
Ogólnie głowica była przełożona z innego auta bo w mojej ukręcili śruby od pokrywy zaworów i kolektora wydechowego.

Wezmę ze sklepu nowa cewke Delphi tylko po to by sprawdzić czy na niej też wywala zapłon. Jak problem będzie ten sam to ją oddam.
Potem pojadę do mechanika sprawdzić kompresję i luzy zaworowe.
Mieszkam w Holandii, dojeżdżam codziennie autem do pracy, muszę wziąć dzień wolnego żeby podjechać do mechanika bo jest 100km ode mnie.
Nagram jeszcze filmik z logami silnika.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: etac » 18 kwie 2022, o 11:31

inna opcja to rdza w zbiorniku i zatkany wtryskiwacz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 18 kwie 2022, o 11:54

Ale w takim przypadku na LPG powinien pracować normalnie.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 26 kwie 2022, o 11:19

Zrobiłem diagnostykę.
Ciśnienie w kolektorze dolotowym 43-44 kPa na biegu jałowym. To normalne wartości dla tego auta czy powinno być raczej poniżej 40 kPa?
Sprawdzałem na dwóch map sensorach.

Druga sprawa - długoterminowa korekta paliwa (jeżdżone tylko na benzynie) wskazuje -17%. Po pracy sondy lambda widać, że silnik pracuje na bogatej mieszance.
Co może być przyczyną takiej korekty? Problemy z układem paliwowym (wtryski, pompa) czy raczej szukać nieszczelności w dolocie?

Kompresje zmierzę w przyszłym tygodniu. Wypadało by jeszcze sprawdzić rozrząd i luzy zaworowe bo po wymianie UPG coś mogło pójść nie tak 😉

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1099
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: Arbi » 26 kwie 2022, o 12:08

Korekty minusowe są za pewne skutkiem wypadających zapłonów. P0301 mówi, że problem jest tylko z pierwszym cylindrem. Sprawdź tą kompresję i luzy, obstawiam, że tutaj będzie coś na rzeczy.

Dodano po 9 minutach 58 sekundach:
Przychodzi mi jeszcze do głowy czujnik położenia wału lub wałka rozrządu, ale nie wiem czy problem występowałby wtedy tylko na jednym cylindrze. Warto by było podmienić i zobaczyć czy problem ustąpi.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 26 kwie 2022, o 12:46

Są dwa czujniki wałków rozrządu (z prawej strony), dwa zawory zmiennych faz rozrządu (od przodu i tyłu) i na dole czujnik wału.

Masz na myśli te boczne od strony termostatu?

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1099
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: Arbi » 26 kwie 2022, o 13:00

Nie znam tego silnika, ani lokalizacji czujników, ale objawy mogą na nie wskazywać. Co do lokalizacji to już niech się wypowiedzą posiadacze tego modelu.

Miałem kiedyś taki przypadek z czujnikiem wału w innym aucie, tylko mi on zupełnie wyłączał zapłon gdy się auto nagrzało. Na zimnym było ok. U ciebie jest odwrotnie, ale warto byłoby sprawdzić te czujniki.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 26 kwie 2022, o 14:55

Czujniki są w głowicy od strony termostatu.
Mi się nie podobają przebiegi sond na filmach które mi podesłał senseii.
Dodatkowo korekta długoterminowa prawie -15% na wolnych obrotach to ewidentnie źle.
Jak dla mnie albo obie sondy są trefne albo katalizator zapchany.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 26 kwie 2022, o 15:40

Filmy trochę lipa bo nagrywałem po jeździe na LPG. Mapy mogły być rozjechane.
Teraz zakręciłem butle i drugi dzień jeżdżę tylko na PB.

Mierzyłem opór i napięcie na obu sondach i wychodziło ok.
Ta druga sonda za katem ma wpływ na mieszankę paliwa? Pierwszą sondę znalazłem po numerze katalogowym, ale tej drugiej nie mogę namierzyć.
96951720 nie ma czy to prawidłowy numer dla dolnej sondy.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 26 kwie 2022, o 16:26

Przed katem:
96945995
96951465
za katem:
96951720
96475298
96475298
Z sondami trzeba uważać bo tanie zamienniki niestety ale nie będą działać prawidłowo, ja u siebie pierwszą sondę zamontowałem NTK 0017 OZA629-W2 i nie mam z nią problemów.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 1 maja 2022, o 21:39

Po numerze katalogowym kupiłem map sensor Delphi PS10155. Po jego założeniu auto ma problem z odpaleniem. Tak jakby się dusiło. Jak wkładam stary map sensor to pali od strzała.
Czujnik walnięty czy po prostu to auto nie lubi Delphi? 😜
Trochę się boję bo mam też inne czujniki tej samej firmy.

Z tym map sensorem wywala błąd P2135 i P0107.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 1 maja 2022, o 21:57

Błędy jakby czujnik zbyt obciążał szynę zasilania, muszę zerknąć w schematy jak to jest połączone.
Delphi nie ma dobrej renomy co do jakości części, przynajmniej w przypadku sond lambda, zawsze możesz oddać czujnik na reklamację.
Jutro sprawdzę jakie wartości pokazuje u mnie.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 1 maja 2022, o 22:11

Problem w tym że nie mieszkam w Polsce 😜
Znajomy przywiózł mi części z Polski bo był na święta u rodziny. Skorzystałem z okazji i zamówiłem trochę gratów przez allegro a on mi to przywiózł. Na Autodoc średnio się opłaca kupować tutaj. Często też mylą zamówienia i trzeba odsyłać do Berlina. Trwa to do 2 tygodni.
Będę musiał go wystawić na tutejszym OLX.
A kupiłem ogólnie ten czujnik dlatego, że mój na zimnym silniku pokazuje 65 kPa i wartość spada do 45 kPa wraz z rozgrzaniem silnika. Nie wiem czy to dobre ciśnienie czy czujnik walnięty albo jest gdzieś nieszczelnośc. Jutro przepustnice zbadam miernikiem to przy okazji uszczelkę wymienię.
Przy wymianie UPG zdejmowali kolektor więc może gdzieś ciągnie powietrze na lewo.

Obie sondy mam właśnie Delphi. Tzn tak mi się wydaje po kolorach kabli. Tak jak Ci napisałem, założyłem na razie FAE i pierwszy raz nie pojawił się Check od wypadania zapłonu. Oby tak już pozostało.
Ale korekty długoterminowe nadal -15% czyli na bogato 😉 Może się obniża po przejechaniu jakiegoś dystansu.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 1 maja 2022, o 22:15

Warto odpiąć kleme, albo wtyczki od ECM, na pół godziny żeby się mapy zresetowały.
Na schematach nie widać z jakich linii są zasilane poszczególne czujniki.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 2 maja 2022, o 15:33

Sprawdziłem u siebie i po rozgrzaniu na wolnych obrotach utrzymuje mi się około 40 kPa, jak depnę to leci do 99.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 2 maja 2022, o 20:44

Dzięki.
A u mnie bardziej 44 kPa.
Wyczyściłem dzisiaj przepustnice, sprawdziłem wszystkie piny według tego poradnika https://youtu.be/Oo3tVDCLH2M
W dolocie jest trochę oleju, pewnie odma od pokrywy zaworów coś przepuszcza.
Zrobiłem płukanke i zalałem świeży olej. Filtry też nowe.
Jutro rano jak będzie czas to zmierzę kompresję.
Później już zostaje tylko zweryfikować luzy zaworowe i rozrząd czy nie jest przestawiony.
Zobaczymy co tam wyjdzie.

Pomine już to, że 6 tys temu robili mi UPG, wymieniali wszystkie uszczelki i uszczelniacze, czyścili też miskę olejową bo sprawdzali panewki... Miska wklejana na silikon. Dzisiaj podczas wymiany oleju w filtrze znalazłem dużo silikonu. Widać Pan Mechanik nie żałował. Ciekawe czy smok nie zatkany.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 2 maja 2022, o 20:58

Miska nie jest na silikon tylko na specjalną pastę.
Właśnie jak ktoś z oszczędności stosuje zwykły silikon i go dodatkowo nie żałuję to później mamy taki syf w misce i na smoku.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: etac » 2 maja 2022, o 21:04

senseii pisze:
2 maja 2022, o 20:44


Pomine już to, że 6 tys temu robili mi UPG, wymieniali wszystkie uszczelki i uszczelniacze, czyścili też miskę olejową bo sprawdzali panewki... Miska wklejana na silikon. Dzisiaj podczas wymiany oleju w filtrze znalazłem dużo silikonu. Widać Pan Mechanik nie żałował. Ciekawe czy smok nie zatkany.
Raczej szybciutko zdejmują tą miskę i sprawdź stan smoka i pompy. A Pana mechanika raczej już nie odwiedzaj, albo wyślij na szkolenia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości