Błąd P02EB i P02E4

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Waldi
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
Reputacja: 1
Imię: Waldek
Samochód: Captiva II
Silnik: Z22D1 2.2 184KM
Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
Kontakt:

Błąd P02EB i P02E4

Post autor: Waldi » 15 kwie 2022, o 22:40

Witam
Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka silnika. Sprawdziłem błędy ELM327 i wyświetliły się błędy jak w temacie. Pierwszy z opisu: "Diesel intake air flow control motor - current range/performance" a drugi "intake air flap control actuator - actuator stuck open". Nigdy wcześniej nie było problemu. Niedawno wymieniałem u mechanika alternator i może coś jest niedopięte? Auto odpala normalnie i gasi się bez problemów nic nie telepie. Czy dobrze rozumiem że jest problem z klapą gaszącą i cały czas jest otwarta? Dlatego pewnie nie ma problemu z odpalaniem? Czy żeby sprawdzić wtyczkę lub przewody muszę oddać do mechanika czy jest możliwość zrobić to pod domem bo nie wiem jak się do tego dostać?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: etac » 16 kwie 2022, o 07:52

Jak to diesel 150 KM. To raczej szukaj nowej klapy gaszącej. Temat już znany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Waldi
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
Reputacja: 1
Imię: Waldek
Samochód: Captiva II
Silnik: Z22D1 2.2 184KM
Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: Waldi » 16 kwie 2022, o 11:53

Tak diesel jak w opisie wersja 2.2

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: etac » 16 kwie 2022, o 11:58

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Waldi
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
Reputacja: 1
Imię: Waldek
Samochód: Captiva II
Silnik: Z22D1 2.2 184KM
Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: Waldi » 19 kwie 2022, o 12:33

Czy ktoś się orientuje na jakie się nastawiać koszty robocizny, ale nie w ASO?

Waldi
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
Reputacja: 1
Imię: Waldek
Samochód: Captiva II
Silnik: Z22D1 2.2 184KM
Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: Waldi » 30 kwie 2022, o 10:39

Zabiorę się jednak sam za wymianę, mam krok po kroku opisane jak wymienić przepustnicę w instrukcji serwisowej samochodu. To jest raptem 6 czynności aby się tam dostać. Martwię się tylko żeby się nie okazało że trzeba coś programować itd. ale nie ma o tym wzmianki. :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: etac » 30 kwie 2022, o 11:49

Jak nowa to trzeba programować pozycje zero.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: kochar » 30 kwie 2022, o 14:33

Waldi pisze:
30 kwie 2022, o 10:39
Zabiorę się jednak sam za wymianę, mam krok po kroku opisane jak wymienić przepustnicę w instrukcji serwisowej samochodu. To jest raptem 6 czynności aby się tam dostać. Martwię się tylko żeby się nie okazało że trzeba coś programować itd. ale nie ma o tym wzmianki. :zastanawiasie:
Jak nie ma wzmianki jak jest. :witam:
.
.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Waldi
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
Reputacja: 1
Imię: Waldek
Samochód: Captiva II
Silnik: Z22D1 2.2 184KM
Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: Waldi » 1 maja 2022, o 09:16

kochar chodziło mi o specjalistyczny sprzęt który jest wymagany, a w tym wypadku nie jest to wymagane. Z adaptacją można sobie poradzić z tego co czytałem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: etac » 1 maja 2022, o 09:20

Daj znać bo ja mam obawy że programowanie jej jest konieczne.

Dodano po 1 godzinie 33 minutach 29 sekundach:
Zapis w TIS:
Konfiguracja do wymiany części
Wymiana niektórych części będzie wymagać procedury konfiguracji w celu pełnej naprawy.

Aby przyspieszyć proces wuczania należy wykonać operację zerowania parametrów regulacji mieszanki paliwa jeśli którykolwiek z wymienionych komponentów został wymieniony.

• Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze

• Czujnik pozycji pedału przyspieszenia

• Korpus przepustnicy

• Podgrzewana sonda lambda

• Wtryskiwacz paliwa

• Czujnik pozycji wału korbowego

• Czujnik pozycji wałka rozrządu
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Waldi
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
Reputacja: 1
Imię: Waldek
Samochód: Captiva II
Silnik: Z22D1 2.2 184KM
Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
Kontakt:

Re: Błąd P02EB i P02E4

Post autor: Waldi » 1 maja 2022, o 13:19

Z opisów wynika że Captiva adaptację przeprowadza sama np. przy dłuższym odłączeniu akumulatora dzieje się to bez ingerencji użytkownika i pewnie zajmuje chwilę czasu. A testerem diagnostycznym możemy zrobić od razu. Oczywiście trzeba skasować błędy przed adaptacją jeśli są. Oprócz tego TIS także pokazuje możliwość adaptacji bez dodatkowych urządzeń: "Adaptacja bez testera diagnostycznego

Ważne: NIE wykonywać procedury adaptacji bez testera diagnostycznego, jeżeli kod usterki DTC został zarejestrowany. Przejdź do Lista diagnostycznych kodów usterek (DTC) - Pojazd .
Prędkość obrotowa silnika jest w przedziale 450-4 000 obr/min.
Wartość ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) jest większe niż 5 kPa.
Masowy przepływ powietrza (MAF) jest większy niż 2 g/s.
Napięcie zapłonowe 1 jest wyższe od 10 wolt.
Uruchomić silnik i pozostawić w pozycji postojowej przez 3 minuty.
Za pomocą testera diagnostycznego, monitorować żądaną i aktualną prędkość obrotową.
Moduł ECM rozpocznie adaptację nowych ogniw jałowych, żądana prędkość obrotowa powinna zacząć się zmniejszać.
Wyłączyć zapłon na 60 sekund.
Uruchomić silnik i pozostawić w pozycji postojowej przez 3 minuty.

Ważne: Podczas cyklu jezdnego, kontrolka silnika może zapalić się z kodami DTC prędkości obrotowej biegu jałowego. W przypadku zarejestrowania kodów prędkości obrotowej biegu jałowego, wyczyścić kody, aby umożliwić kontynuowanie adaptacji przez moduł ECM.
Po upływie 3 minut pracy, silnik powinien powrócić do normalnej prędkości obrotowej biegu jałowego.
⇒ Jeśli prędkość obrotowa biegu jałowego silnika nie została wuczona, może wystąpić potrzeba jazdy z prędkością powyżej 70 km/h (44 MPH) z kilkukrotnym zmniejszeniem obrotów i wydłużonej pracy na biegu jałowym.
Po wykonaniu cyklu jazdy, silnik powinien pracować na normalnych obrotach jałowych.
⇒ Jeżeli adaptacja prędkości obrotowej biegu jałowego nie została przeprowadzona, WYŁĄCZYĆ zapłon na 60 sekund i powtórzyć etap 6.
Po powrocie do normalnej prędkości obrotowej silnika, wyczyścić kody DTC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość