[T300] Korek spustu oleju - jaki gwint, jaki nadwymiar ?
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
[T300] Korek spustu oleju - jaki gwint, jaki nadwymiar ?
Podczas "garażowej" wymiany oleju udało mi się uszkodzić gwint w misce - widocznie został przeciągnięty przy ostatniej wymianie.
Wkręciłem "na słowo honoru" i przyjechałem do domu, jednak nie mogę tego tak zostawić, stąd pytanie.
Mam w firmie dostęp do szerokiej gamy gwintowników a przegwintowanie miski na nadwymiar nie powinno stanowić problemu.
Pytanie - skąd wziąć korek i w jaki gwintownik się zaopatrzyć ???
Wkręciłem "na słowo honoru" i przyjechałem do domu, jednak nie mogę tego tak zostawić, stąd pytanie.
Mam w firmie dostęp do szerokiej gamy gwintowników a przegwintowanie miski na nadwymiar nie powinno stanowić problemu.
Pytanie - skąd wziąć korek i w jaki gwintownik się zaopatrzyć ???
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] Korek spustu oleju - jaki gwint, jaki nadwymiar ?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] Korek spustu oleju - jaki gwint, jaki nadwymiar ?
Kolega polecił coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/wkladka-do-na ... 7034105722
Jednak chciałbym uczciwie przegwintować na nadwymiar.
Czyli potrzebuję korek z gwintem minimum 16.
EDIT: Francuzy mają gwint M16x1,5.
Przy odrobinie szczęścia nawet wiertło nie będzie potrzebne a stary gwint będzie jako prowadzenie gwintownika.
Szukam jeszcze czegoś pod jakiś normalny klucz, bo większość jest na kwadrat.
https://allegro.pl/oferta/wkladka-do-na ... 7034105722
Jednak chciałbym uczciwie przegwintować na nadwymiar.
Czyli potrzebuję korek z gwintem minimum 16.
EDIT: Francuzy mają gwint M16x1,5.
Przy odrobinie szczęścia nawet wiertło nie będzie potrzebne a stary gwint będzie jako prowadzenie gwintownika.
Szukam jeszcze czegoś pod jakiś normalny klucz, bo większość jest na kwadrat.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: [T300] Korek spustu oleju - jaki gwint, jaki nadwymiar ?
Raczej nie polecam takiego gwintowania tyko samym korkiem, bo możesz sobie narobić jeszcze większej szkody.
Bo chyba masz miskę duraluminiową, może pęknąć, gdy będziesz to rozpychał gwintem większego korka w przeciwieństwie do wyrzynania gwintownikiem.
Kurna, ale ostatnio ten silnik cię szkoli
Bo chyba masz miskę duraluminiową, może pęknąć, gdy będziesz to rozpychał gwintem większego korka w przeciwieństwie do wyrzynania gwintownikiem.
Kurna, ale ostatnio ten silnik cię szkoli

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: [T300] Korek spustu oleju - jaki gwint, jaki nadwymiar ?
No faktycznie. Niezbyt uważnie przeczytałem



- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] Korek spustu oleju - jaki gwint, jaki nadwymiar ?
Wykonałem gwint naprawczy przy użyciu gwintownika M15x1,5 z zestawu do naprawy gwintów w miskach.
Operacja przebiegła sprawnie i bez komplikacji oraz bez użycia wiertła.
Ważne, że nowy gwint ma ten sam skok. Gwintownik wszedł jak po prowadnicy.
Drobnym minusem jest fakt posiadania teraz korka o wybitnie niestandardowym wymiarze.
Operacja przebiegła sprawnie i bez komplikacji oraz bez użycia wiertła.
Ważne, że nowy gwint ma ten sam skok. Gwintownik wszedł jak po prowadnicy.
Drobnym minusem jest fakt posiadania teraz korka o wybitnie niestandardowym wymiarze.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [T300] Korek spustu oleju - jaki gwint, jaki nadwymiar ?
ważne że spełnia swoją funkcję.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość