Wyciek płynu chłodniczego
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Mechanik przysłał mi zdjęcie miejsca, gdzie był zamocowany wąż, z prawej widzimy żółtawy króciec od zbiornika płynu chłodniczego, z lewej w głębi bardziej też inny króciec od trójnika. Widać, że króciec od zbiornika jest większy niż tamten po lewej.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Podbijam, ktoś coś żebym był pewien jaki to wąż? Samochód stoi rozgrzebany u mechanika, alternatywą jest wzięcie tego węża i wycieczka do ASO ale tego chciałbym uniknąć ze względów czasowych.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
U mnie wąż łączący zbiornik z trójnikiem jest bardzo krótki. Ten który pokazałes na zdjęciach wcześniej wygląda bardziej jak ten idący z trójnika do nagrzewnicy. I wogóle u mnie są 2 trójniki. Jeden połączony z termostatem i 2 ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Przecież już ci podałem jaki to jest wąż.
Według katalogów występuje tylko w zestawie z pozostałymi dwoma, trójnikiem i szybko złączami.
Jak im pokażesz swój w ASO to prawdopodobnie powiedzą ci to samo.
Według mnie żeby zredukować koszty to możesz po prostu poszukać podobnego od innego samochodu bądź może uda się dopasować jakiś uniwersalny.
Według katalogów występuje tylko w zestawie z pozostałymi dwoma, trójnikiem i szybko złączami.
Jak im pokażesz swój w ASO to prawdopodobnie powiedzą ci to samo.
Według mnie żeby zredukować koszty to możesz po prostu poszukać podobnego od innego samochodu bądź może uda się dopasować jakiś uniwersalny.
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Albo kup węża o średnicy 30 mm i redukcję, niech mechanik ruszy głową, od tego go masz...
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Po wysłaniu zdjęcia mocowań węża, dostałem następującą odpowiedź z ASO:
"Według katalogu zbiorniczek ma tylko jedno wyjście i nie ma takiego węża w tym aucie.Ten zbiornik zamontowany nie jest oryginalny. Fabrycznie pojazd nie miał instalacji gazowej.Nie jesteśmy w stanie nic pomóc."
No pojazd fabrycznie to może nie miał, ale w tym samym salonie 8 lat temu tę instalację zakładali. Chociaż pewnie było tak, że zakładał zewnętrzny serwis, a dokumentacja do tego? Hmm, pewnie nie było porządnej albo gdzieś zginęła przez te lata.
Zdecydowaliśmy więc z mechanikiem, że ten wąż jednak zostaje, dostanie nowe zaciski i tyle.
"Według katalogu zbiorniczek ma tylko jedno wyjście i nie ma takiego węża w tym aucie.Ten zbiornik zamontowany nie jest oryginalny. Fabrycznie pojazd nie miał instalacji gazowej.Nie jesteśmy w stanie nic pomóc."
No pojazd fabrycznie to może nie miał, ale w tym samym salonie 8 lat temu tę instalację zakładali. Chociaż pewnie było tak, że zakładał zewnętrzny serwis, a dokumentacja do tego? Hmm, pewnie nie było porządnej albo gdzieś zginęła przez te lata.
Zdecydowaliśmy więc z mechanikiem, że ten wąż jednak zostaje, dostanie nowe zaciski i tyle.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Banda niekompetentnych amatorów w tym ASO.
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Dzięki wszystkim za sugestie, jednak wąż po dokładnym obejrzeniu okazał się jeszcze zdatny, dostał nowe zaciski i hula.
Mam teraz jednak inny problem, nie będę już zakładał nowego tematu tylko napiszę tutaj - instalacja gazowa przełącza się na gaz teraz od razu po odpaleniu samochodu. Na zimnym to wiadomo, gaśnie i szarpie, jak się rozgrzeje, to wszystko jest dobrze.
Być może ruszona jakaś wtyczka, instalacja gazowa jak w podpisie, którą wtyczkę spróbować poruszać/docisnąć?
Mam teraz jednak inny problem, nie będę już zakładał nowego tematu tylko napiszę tutaj - instalacja gazowa przełącza się na gaz teraz od razu po odpaleniu samochodu. Na zimnym to wiadomo, gaśnie i szarpie, jak się rozgrzeje, to wszystko jest dobrze.
Być może ruszona jakaś wtyczka, instalacja gazowa jak w podpisie, którą wtyczkę spróbować poruszać/docisnąć?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Posprawdzaj wtyczki oraz przewody od czujników temperatury, zarówno na parowniku jak i na listwie wtryskowej.
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Posprawdzałem, wtyczki i przewody wyglądają dobrze, jak silnik się rozgrzeje to działa bez zarzutu i na gazie i na benzynie, zimny tylko na benzynie. No nic, i tak miałem jechać do gazownika na wymianę filtrów, to zobaczą to.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Co ciekawe, po kilku przełączeniach gazu "na zimno" teraz się "naprawiło" samo i przełącza poprawnie, tak jak przedtem. Jak to możliwe, co mogło się stać? 

Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość