Captiva 2.0 150km

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
swiergas
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 30 lis 2021, o 17:36
Reputacja: 0
Imię: Damian
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150KM
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Captiva 2.0 150km

Post autor: swiergas » 30 lis 2021, o 18:06

Witam wszystkich.
Pomagam koledze w naprawie Captiva 2.0 150KM podkręcona na 180KM i usuniety ma dpf. Zaczęło się od tego,że zgasił ją normalnie i potem już nie odpaliła. Po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało że są zatarte wszystkie dzwigienki zaworowe, a nawet jedna od wydechu spadła z zaworu, wytarte krzywki na wałku i rozwalone wszystkie popychacze hydrauliczna. Wszystko jest już poskładane, auto pali równiutko, ale powstał problem,że strasznie kopci na wolnych obrotach,a po przegazowaniu, to już nie mówię jaki jest efekt. Szukam przyczyny takiego kopcenia, może ktoś już spotkał się takim problemem, egr sprawdzony, wszelkie doloty powietrza, wtryski sprawdzone na stole, parametry mają w normie. Dodam jeszcze że na luzie silnik wkręca się normalnie, ale jak już mu przełączę na D lub R to już nie reaguje tak na gaz, ciężko się wkręca na obroty i potrafi dopiero po dłuższym czasie podnosić obroty i zaczyna jechać.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: etac » 30 lis 2021, o 18:48

Może wtryski też padły.

A co do skrzyni, czy była demontowana, czy silnik był odłączany od skrzyni.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: bubu1769 » 30 lis 2021, o 19:12

A czasem tu nie są wtryski Delphi które trzeba sprawdzać na licencjonowanym sprzęcie bo inne sobie z nimi nie radzą?
Chociaż oryginalnie w 150 KM powinny być BOSCH.

swiergas
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 30 lis 2021, o 17:36
Reputacja: 0
Imię: Damian
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150KM
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: swiergas » 30 lis 2021, o 19:18

Wtryski były sprawdzane mam nawet wydruk.

Dodano po 4 minutach 31 sekundach:
Nurtuje mnie jeszcze wałek rozrządu, a dokładnie jego ustawienie. Rozrząd mam złożony na blokady, ale czy położenie krzywki czytnika wałka ma być za czujnikiem, czy przed. Bo mam ustawiony za czujnikiem.

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 855
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 7
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: milyjarek » 2 gru 2021, o 16:41

Czyżby przyczyną był chiptuning? Koledze w Epice przy tym samym silniku stało się to samo. Kupił samochód po tuningu. Przy przebiegu 345kkm rozsypał się.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: etac » 2 gru 2021, o 17:09

Raczej nie.
Captiva z lat 2007-2009 miała potężne problemy z wałkami rozrządu i poziomem utwardzenia krzywek. Niestety nigdy nie pojawiła się na to kampania, a tylko cicha informacja o sposobie postępowania w przypadku zgłoszeń w serwisie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 855
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 7
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: milyjarek » 2 gru 2021, o 20:49

Mam nadzieję że silniki z Insignii dobrze znoszą chiptuning bo chcę to zrobić w najbliższym czasie. A jaki przebieg masz w tej Captivie?

Cyberius
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 2021, o 23:57
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Captiva 7os.
Silnik: 2,0 D 150KM
Inny samochód: Nissan Terrano 7os.
Lokalizacja: Warszaawa
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: Cyberius » 4 gru 2021, o 11:40

Kolego swiergas sprawdziłeś kompresję w cylindrach? Nie wykluczam skutków ubocznych po opisanej przez Ciebie na wstępie awarii: " zatarte wszystkie dzwigienki zaworowe, a nawet jedna od wydechu spadła z zaworu, wytarte krzywki na wałku i rozwalone wszystkie popychacze hydrauliczna". W początkowej fazie zacierania się prowadnic najprawdopodobniej zawory przestały się domykać, przez co powypalały się gniazda zaworowe. Następstwem tego zazwyczaj są takie objawy że na luzie silnik pracuje pozornie poprawnie a pod obciążeniem jest totalnie słaby. Ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: kochar » 4 gru 2021, o 12:13

Przy słabej kompresji by ciężko zapalał a swiergas pisze że "auto pali równiutko". ale sprawdzić nie zaszkodzi. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Cyberius
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 2021, o 23:57
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Captiva 7os.
Silnik: 2,0 D 150KM
Inny samochód: Nissan Terrano 7os.
Lokalizacja: Warszaawa
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: Cyberius » 5 gru 2021, o 00:30

Ja przez "pali równiutko" zrozumiałem że po odpaleniu równo pracuje. Przed odpaleniem zimnego zapewne grzeje świece a to ułatwia rozruch. Nie upieram się, ale (jak napisałeś) sprawdzić nie zaszkodzi.

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: herman00 » 6 gru 2021, o 08:05

Moim zdaniem jak jest "dłubnięta" na 180kM to nie ma cudów - będzie mocno kopcić. Ja w swojej zdejmowałem filtr i "dłubałem" przy 80 tys. km. Byłem obecny przy pomiarach na hamowni. Moc była najpierw podniesiona do 170kM i kopciła, więc zdecydowaliśmy z tunerem zmniejszać o 5 kM i próbować i wystarczyło do 165 kM. Wałek był oczywiście robiony przy 140 tys i był wytarty, nowy wystarczył do 240 tys. i rok temu sprzedałem śmierdziela.

captijan
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Captiva 2007 2.0VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: captijan » 2 sty 2022, o 19:44

etac pisze:
2 gru 2021, o 17:09
Raczej nie.
Captiva z lat 2007-2009 miała potężne problemy z wałkami rozrządu i poziomem utwardzenia krzywek. Niestety nigdy nie pojawiła się na to kampania, a tylko cicha informacja o sposobie postępowania w przypadku zgłoszeń w serwisie.
Będę i ja musiał podjechać do mechanika niech sprawdzi...
Są jakieś objawy dźwiękowe lub inne bez fizycznego zaglądania?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: etac » 2 sty 2022, o 19:46

inna praca silnika i słabszy silnik
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

captijan
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Captiva 2007 2.0VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: captijan » 16 sty 2022, o 12:14

herman00 pisze:
6 gru 2021, o 08:05
Moim zdaniem jak jest "dłubnięta" na 180kM to nie ma cudów - będzie mocno kopcić. Ja w swojej zdejmowałem filtr i "dłubałem" przy 80 tys. km. Byłem obecny przy pomiarach na hamowni. Moc była najpierw podniesiona do 170kM i kopciła, więc zdecydowaliśmy z tunerem zmniejszać o 5 kM i próbować i wystarczyło do 165 kM. Wałek był oczywiście robiony przy 140 tys i był wytarty, nowy wystarczył do 240 tys. i rok temu sprzedałem śmierdziela.
Ile Cię kosztowało zrobienie tego wałka?

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Captiva 2.0 150km

Post autor: herman00 » 23 sty 2022, o 20:12

Wałek plus popychacze plus robocizna ale dawno,to było 2012-2013 lub 2014 kosztowało chyba 2200zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości