T300, "wakacyjna przygoda" :-(
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Ciekawe że tropikalizacja obejmuje tylko pewne fragmenty, widzę że tylko obszar wystających przewlekanych dwurzędowych pinów.

- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Białawe zacieki widać i z lewej o na dole...
Ścieżki na dole wyglądają jakby nadgryzione a ta długa pozioma nad złotym kodem wygląda jakby była naprawiana. Może już wcześniej ktoś zaglądał?...
Ścieżki na dole wyglądają jakby nadgryzione a ta długa pozioma nad złotym kodem wygląda jakby była naprawiana. Może już wcześniej ktoś zaglądał?...
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1314
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 32
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Inny samochód: Hyundai i20 Cool
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Raczej nie - tdon kupił samochód z salonu...
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Po przeczytaniu Waszych uwag postanowiłem jeszcze raz przyjrzeć się płytce i zrobić lepsze zdjęcie, unikając wszelkich odblasków.
Ponadto zmieniłem orientację i teraz zdjęcie przedstawia sterownik w takim położeniu, w jakim jest zamontowany w aucie: Sam nie wiem co o tym myśleć ....
***
Tymczasem testy przebiegają pomyślnie. Auto pięć dni jeździ bez zająknięcia

Ponadto zmieniłem orientację i teraz zdjęcie przedstawia sterownik w takim położeniu, w jakim jest zamontowany w aucie: Sam nie wiem co o tym myśleć ....
***
Tymczasem testy przebiegają pomyślnie. Auto pięć dni jeździ bez zająknięcia



- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Nie widzę nic niepokojącego.

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Mija tydzień odkąd odebrałem auto i nic złego się nie dzieje.
Powoli mogę nabierać przekonania, że winnym całego zamieszania była postępująca degradacja sterownika silnika, prawdopodobnie w wyniku lekkiego rozszczelnienia.
Co więcej, odnoszę wrażenie, że jego wymiana praktycznie zlikwidowała również przypadłość, o której pisałem tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=11626
Wprawdzie auto w pierwszej chwili po rozruchu jest jakby lekko słabawe, natomiast nie ma już mowy o jakimkolwiek szarpaniu lub strzelaniu w wydech, nawet kiedy świadomie prowokuję je do takiego zachowania mocniejszym wciśnięciem gazu.
Niebawem czeka mnie wymiana oleju, co będzie okazją do przyjrzenia się nowemu czujnikowi położenia wału, gdyż temat przedostawania się oleju do wnętrza CZTERECH poprzednich czujników nie został wyjaśniony. Jeśli czujnik będzie teraz suchy, uznam że powodem było uszkodzenie odmy i wysokie podciśnienie w skrzyni korbowej.
Powoli mogę nabierać przekonania, że winnym całego zamieszania była postępująca degradacja sterownika silnika, prawdopodobnie w wyniku lekkiego rozszczelnienia.
Co więcej, odnoszę wrażenie, że jego wymiana praktycznie zlikwidowała również przypadłość, o której pisałem tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=11626
Wprawdzie auto w pierwszej chwili po rozruchu jest jakby lekko słabawe, natomiast nie ma już mowy o jakimkolwiek szarpaniu lub strzelaniu w wydech, nawet kiedy świadomie prowokuję je do takiego zachowania mocniejszym wciśnięciem gazu.
Niebawem czeka mnie wymiana oleju, co będzie okazją do przyjrzenia się nowemu czujnikowi położenia wału, gdyż temat przedostawania się oleju do wnętrza CZTERECH poprzednich czujników nie został wyjaśniony. Jeśli czujnik będzie teraz suchy, uznam że powodem było uszkodzenie odmy i wysokie podciśnienie w skrzyni korbowej.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Chyba pora odtrąbić sukces !!!
Przez ostatnie 19 dni dość intensywnie testowałem auto. Jeździło do pracy i z powrotem, odbyło też niemal 1000-kilometrową wycieczkę po kraju. W sumie nazbierało się ponad 1500km. Wszystko jest w porządku, żadne niepokojące objawy nie wystąpiły.
Uznaję zatem problem za rozwiązany.
Przez ostatnie 19 dni dość intensywnie testowałem auto. Jeździło do pracy i z powrotem, odbyło też niemal 1000-kilometrową wycieczkę po kraju. W sumie nazbierało się ponad 1500km. Wszystko jest w porządku, żadne niepokojące objawy nie wystąpiły.
Uznaję zatem problem za rozwiązany.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
czyli co? sterownik?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Czyli kolejny chevrolet z problemem sterownika... W lacetti też się to zdarzało, ale lacetti to już wiekowe autka..
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
O dziwo, mój mechanik zna problem padających sterowników w Oplach, szczególnie roczniki 2012, 2013.
Od dłuższego czasu go podejrzewał, jednak brak było dowodów no i należało wcześniej sprawdzić inne opcje.
Reasumując, chronologicznie było tak:
18.maja - błąd pamięci P16F3 i przejście w tryb awaryjny. Po kolejnym zapaleniu objawy ustąpiły, przejrzałem połączenia we wtykach sterownika, temat nie powrócił.
3.sierpnia - zgaśnięcie auta podczas jazdy, po 15 minutach zapalił.
27. sierpnia - zgasł 2 razy. Raz zapalił niemal od razu, drugi raz po ok. 15 min. pojawił się błąd czujnika.
28. sierpnia - gasł 3 razy. Raz zapalił po 30 minutach, drugi raz nie zapalił nawet po 45 minutach, pomogła wymiana czujnika, trzeci raz nie pomogła wymiana czujnika, zapalił po godzinie.
30. sierpnia - szaprie, gaśnie.
2. września - nowy czujnik, gaśnie 2 razy, zapala po chwili.
czyszczenie wtrysków LPG
8.września - laweta
10. września - na warsztacie pali - nie pali ... w kratkę. Błąd czujnika, błąd napięcia zasilania czujników.
oszarpane wiązki - nic nie widać.
11. września zapala i jeździ po wymianie listwy zapłonowej ... po wymianie powrotnej też jeździ
decyzja wymiany sterownika.
Sukces.
Od dłuższego czasu go podejrzewał, jednak brak było dowodów no i należało wcześniej sprawdzić inne opcje.
Reasumując, chronologicznie było tak:
18.maja - błąd pamięci P16F3 i przejście w tryb awaryjny. Po kolejnym zapaleniu objawy ustąpiły, przejrzałem połączenia we wtykach sterownika, temat nie powrócił.
3.sierpnia - zgaśnięcie auta podczas jazdy, po 15 minutach zapalił.
27. sierpnia - zgasł 2 razy. Raz zapalił niemal od razu, drugi raz po ok. 15 min. pojawił się błąd czujnika.
28. sierpnia - gasł 3 razy. Raz zapalił po 30 minutach, drugi raz nie zapalił nawet po 45 minutach, pomogła wymiana czujnika, trzeci raz nie pomogła wymiana czujnika, zapalił po godzinie.
30. sierpnia - szaprie, gaśnie.
2. września - nowy czujnik, gaśnie 2 razy, zapala po chwili.
czyszczenie wtrysków LPG
8.września - laweta
10. września - na warsztacie pali - nie pali ... w kratkę. Błąd czujnika, błąd napięcia zasilania czujników.
oszarpane wiązki - nic nie widać.
11. września zapala i jeździ po wymianie listwy zapłonowej ... po wymianie powrotnej też jeździ

decyzja wymiany sterownika.
Sukces.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
Tomek daj namiar na tego "magika" co ci zrobił klona sterownika. Mam nadzieję, że mi się nie przyda ale może dla innych ludzi będzie pomocne.
Co do swojego Aveo w miarę możliwości go obserwuję. Sporadycznie delikatnie poszarpuje (choć to może moje subiektywne odczucie). U mnie problem polega na tym, że auto miesięcznie pokonuje ok. 300 km (w bardzo krótkich odcinkach) a to bardzo utrudnia wyciagniecie wniosków. Tym bardziej, że to auto żony. Narazie nie szukam atrakcji w nim na siłę. Jeździ to jeździ.
Co do swojego Aveo w miarę możliwości go obserwuję. Sporadycznie delikatnie poszarpuje (choć to może moje subiektywne odczucie). U mnie problem polega na tym, że auto miesięcznie pokonuje ok. 300 km (w bardzo krótkich odcinkach) a to bardzo utrudnia wyciagniecie wniosków. Tym bardziej, że to auto żony. Narazie nie szukam atrakcji w nim na siłę. Jeździ to jeździ.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, "wakacyjna przygoda" :-(
"Magik" jest dostępny i robi takie manewry usługowo "po godzinach", bo na codzień pracuje w nieco innej branży.
Potrzebującym dam namiary na priv za ewentualną jego zgodą, jednak nie czuję się upoważniony podawać publicznie namiarów bez takiej zgody.
Potrzebującym dam namiary na priv za ewentualną jego zgodą, jednak nie czuję się upoważniony podawać publicznie namiarów bez takiej zgody.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości