Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 8 wrz 2021, o 13:20

Dobra znalazłem, ECM, BCM - podobne 😉 w nazwach.
Więc tak, odpięcie wtyczki PINK ROSE wyłącza problem (światła gasną). To już sam nie wiem. Czyli jednak uwalony BCM??

W załączeniu zdjęcia płytki. Na oko wszystko wygląda ok (brak spalonych ścieżek itp. ale wiem że na oko to chłop w szpitalu.....

Gdzie to można diagnozować/naprawiać. I czy w ogóle się to naprawia ??

Dodano po 7 minutach 36 sekundach:
Po konsultacjach telefonicznych z dzisiejszym diagnosta twierdzi, że odpięcie wtyczki odcina zasilanie na tył dlatego lampy gasną. Twierdzi, że musi to być problem na kablach biegnących do tyłu do lamp i tam należy szukać jakiegoś zwarcia, które włącza cały czas obwód i dlatego lampy świeca. Mogę bawić się w prześwietlanie wtyczki i kabli w lampie ale które kable odpowiadają za co w tej wtyczce bo jest ich tam 10.
Załączniki
16311004484053545967494353575362.jpg
16311004302776520441971958780333.jpg
DSC_0766.JPG
DSC_0765_1.JPG

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: bubu1769 » 8 wrz 2021, o 13:43

Jasnozielony przewód na pinie 2
C7A1P628.png
C7A1P628.png (14.27 KiB) Przejrzano 3321 razy
16311004302776520441971958780333.jpg

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 8 wrz 2021, o 13:48

Na razie widzę, że na odpiętym akumulatorze i BCM mam zamknięty obwód na dwóch kablach we wtyczce w lewej lampie...chyba tak być nie powinno ale nie wiem dokładnie. A ten zielony we wtyczce to gdzie powinien się 'kończyć' na wtyczce ??

Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
Pomarańczowy/czerwony (trudno poznać kolor) z czarnym ma zamknięty obwód.

Dodano po 12 minutach 42 sekundach:
bubu1769 pisze:
8 wrz 2021, o 13:43
Jasnozielony przewód na pinie 2
C7A1P628.png
16311004302776520441971958780333.jpg
Ten zielony zaznaczony przez Ciebie ma przejście do masy na zawiasie drzwii. I co dalej ?? Tak chyba być nie powinno czy powinno. Wtyczki rozpięte wszystkie.
Załączniki
DSC_0769.JPG

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: wszim » 8 wrz 2021, o 14:36

barus pisze:
8 wrz 2021, o 11:45
Pafcio pisze:
8 wrz 2021, o 10:30
jeśli lewarek jest na parking to BCM daje informację że lampy są wyłączone.
A w tej pozycji lampy cofania świecą dalej, czy nie? Bo już nie wiem :zastanawiasie:
Przerwa z masą, to tym bardziej lampy nie powinny świecić.
Błąd sugeruje zwarcie do plusa akumulatora, a to może świadczyć o przebiciu tranzystora niezależnie od tego, czy BCM wysteruje go w kierunku przewodzenia, bądź blokuje go :zastanawiasie:

Dodano po 5 minutach 8 sekundach:
Zastanawia mnie tylko jedno BCM nie ma zabezpieczenia tranzystora przed zwarciem/przeciążeniem go, bo zdaje mi się że BCM w Cruze posiada takie zabezpieczenie, ale nie jestem pewien :zastanawiasie:
Też się trzymam tej hipotezy, że uwalony jest element wykonawczy w BCM. Jeżeli BCM nie kontroluje prądu wyjściowego na lampę wstecznego (a nie jest to obowiązkowe rozwiązanie), to BCM nie będzie wykazywał awarii.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: barus » 8 wrz 2021, o 14:47

Jeśli przewodem na pinie nr 2 jest wyprowadzone zasilanie z BCM dla żarówek cofania, to wystarczy wypiąć ten przewód z kostki, albo na żywca przeciąć, a kostkę włożyć z powrotem do BCM i włączyć zasilanie, będzie wszystko jasne, czy jest zwarcie w wiązce, tak jak twierdzi serwisant, czy uwalony BCM.
W tym stanie żarówki nie powinny świecić.
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2021, o 14:50 przez barus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: bubu1769 » 8 wrz 2021, o 14:48

Jasno zielony to zasilanie świateł wstecznych, czujników parkowania i sterowanie przyciemnianego lusterka więc zamyka ci się do masy poprzez żarówki i pozostałe moduły.
Jeśli podasz na niego +12V to powinny ci się te elementy załączyć.
Według tego co znalazłem żarówki wstecznego to W16W czyli mają po 16W, 2x16W daje nam 32W poboru plus do tego czujniki parkowania może z 4W, daje nam 36W, dzielimy przez 12W i mamy 3A.
Jeśli podasz na ten przewód zasilanie i będziesz mieć prąd około 3-4A to instalacji jest sprawna i na bank jest walnięty BCM.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: barus » 8 wrz 2021, o 15:14

Lusterko cofania, na zamieszczonym schemacie przez @bubu1769, moduł ECM MIRROR jest też zasilany po bezpieczniku F-9, może też tak być, że uszkodzenie tego modułu powoduje wsteczne zasilanie lamp cofania po F-9 :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: bubu1769 » 8 wrz 2021, o 15:24

Jeśli nawiązujesz do tego że niby po wyciągnięciu F9 światła gasną to zwróć uwagę na to że później się właśnie pytałem o który dokładnie bezpiecznik chodzi bo inaczej są one oznaczone w instrukcji a inaczej w TIS-ie i według TIS-a był wyciągany bezpiecznik F26 a F9 jest po stacyjce.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 8 wrz 2021, o 15:30

barus pisze:
8 wrz 2021, o 14:47
Jeśli przewodem na pinie nr 2 jest wyprowadzone zasilanie z BCM dla żarówek cofania, to wystarczy wypiąć ten przewód z kostki, albo na żywca przeciąć, a kostkę włożyć z powrotem do BCM i włączyć zasilanie, będzie wszystko jasne, czy jest zwarcie w wiązce, tak jak twierdzi serwisant, czy uwalony BCM.
W tym stanie żarówki nie powinny świecić.
Odłączenie przewodu od kostki powoduje zgaśnięcie lamp i wyłączenie parktronika. Żarówka wstecznego zgasła i nie załącza się przy żadnym przełożeniu (łącznie z R)

Dodano po 17 minutach 9 sekundach:
Podanie bezpośrednio 12V na kabel wszystko włącza. Amperów nie za bardzo mam jak zmierzyć bo mi padła bateria w mierniku 😔

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: barus » 8 wrz 2021, o 16:20

No to teraz wszystko jasne, tak jak wcześniej podejrzewałem, przebity mosfet w BCM.

Dodano po 17 minutach 30 sekundach:
Schematu BCM raczej nie znajdziesz, trzeba zlokalizować tranzystor na płycie mierząc obwód od tyłu omomierzem, czyli od pinu nr 2 idąc do tranzystora, by go zlokalizować na płycie.
Pytanie, czy jesteś w stanie sam to ogarnąć :zastanawiasie:

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 8 wrz 2021, o 17:08

Jestem na jutro umówiony z elektronikiem co takie tematy naprawia. Na podstawie zdjęć powiedział że się podejmie sprawdzenia i ew. naprawy tylko muszę mu wskazać na którym pinie jest problem a jak mam jakieś schematy to jeszcze lepiej. Zobaczymy jutro. Mówi że najpierw pomierzy a jak nie będzie miał części to moduł odda, graty zamówi i potem tylko przyjadę drugi raz na lutowanie. Z rozmowy wszystko brzmi ładnie i konkretnie.... zobaczymy w praktyce jak wyjdzie i za ile......
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2021, o 17:12 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: barus » 8 wrz 2021, o 18:59

bubu1769 pisze:
8 wrz 2021, o 15:24
Jeśli nawiązujesz do tego że niby po wyciągnięciu F9 światła gasną to zwróć uwagę na to że później się właśnie pytałem o który dokładnie bezpiecznik chodzi bo inaczej są one oznaczone w instrukcji a inaczej w TIS-ie i według TIS-a był wyciągany bezpiecznik F26 a F9 jest po stacyjce.
Tak,tak, zgadza się, że od świateł cofania to bezpiecznik F26, a F9 to według tego pierszego schematu drugie zasilanie lusterka wstecznego, ale nie zwróciłem uwagi, że na F9 napięcie jest po stacyjce.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 9 wrz 2021, o 11:31

Przygody ciąg dalszy....

Diagnoza elektronika...uwalony Mosfet 2SK3900 /NEC/
barus pisze:
8 wrz 2021, o 16:38
No to teraz wszystko jasne, tak jak wcześniej podejrzewałem, przebity mosfet w BCM.

Dodano po 17 minutach 30 sekundach:
Schematu BCM raczej nie znajdziesz, trzeba zlokalizować tranzystor na płycie mierząc obwód od tyłu omomierzem, czyli od pinu nr 2 idąc do tranzystora, by go zlokalizować na płycie.
Pytanie, czy jesteś w stanie sam to ogarnąć :zastanawiasie:
"barus" Miałeś rację ;) :ok:

No to teraz pytanie....kto ma i się podzieli. Elektronik nie posiada, ma szukać i się odzywać.
Dostępność w PL (Internet) zerowa. Mają Chińczyki ale długo będę czekać.
Może ktoś posiada taki mosfet .... albo układ na którym jest zamontowany i go nie potrzebuje. ??

Elektronik sugeruje (ewentualnie) kupno nowego BCM i przelutowanie a resztę zostawić jako dawca części na przyszłość.....jednak nie mam zamiaru już więcej nic palić :) poza tym kupowanie nowego modułu za ~200 PLN tylko dla jednego mosfet'u wartego parę złotych troszkę boli.

Także pytanie do grupy KTO POSIADA i odsprzeda ?? Z góry dziękuję.

Jeszcze raz dziękuję za zaangażowanie w temat i tak szeroką pomoc :piwo3:

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: bubu1769 » 9 wrz 2021, o 11:56

Jak będę mieć chwilę to postaram się poszukać może jakiegoś zamiennika.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 9 wrz 2021, o 12:30

:ok: :piwo3:
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2021, o 14:04 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.


Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 9 wrz 2021, o 17:00

Powinien być.......bo nie chce ryzykować za bardzo jakimś mega padem całego BCM'a ale wyśle linki do tego elektronika zobaczymy co powie. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2021, o 17:18 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: bubu1769 » 9 wrz 2021, o 17:20

Mają wyższe parametry aniżeli oryginał więc w razie kolejnego zwarcia zamiast nich może paść coś innego.
Druga sprawa to nie mają wbudowanej diody zabezpieczającej która to prawdopodobnie w twoim przypadku padła.

PS. Przestań cytować posty pod którymi bezpośrednio odpowiadasz.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: barus » 9 wrz 2021, o 22:21

O @pafcio, jakiś postęp widzę.
Ale oryginał, czyli 2SK3900 też nie ma w sobie diody zabezpieczającej.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 10 wrz 2021, o 00:26

Dokładnie, to samo powiedział magik który to rozkminiał. Powiedział, że ogólnie ten BCM jest na takich podzespołach że jakiekolwiek zwarcie w instalacji może go ubijać w różnych miejscach. Żaden mosfera nie jest zabezpieczony diodą, ogólnie delikatny jak jajko. Wysłałem mu linki, ma jutro poczytać, posprawdzać parametry i ew. zamawiać także dalszy ciąg telenoweli będzie pewnie na początku przyszłego tygodnia.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: bubu1769 » 10 wrz 2021, o 07:33

barus pisze:
9 wrz 2021, o 22:21
Ale oryginał, czyli 2SK3900 też nie ma w sobie diody zabezpieczającej.
A ta między bramką a źródłem?
https://www.datasheetq.com/2SK3900-doc-NEC

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: barus » 10 wrz 2021, o 21:55

Tak, jest dioda zabezpieczająca, wpierw znalazłem w necie jego schemat zastępczy, bez diody, ale później trafiłem na datasheet i dioda jednak jest.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 13 wrz 2021, o 14:12

No więc szukamy dalej czegoś odpowiedniego ale z diodą. Jutro mam mieć dalsze informacje czy coś się znajdzie czy zostaje alliexpress i czekanie 3 tygodnie na mosfet za parę PLN.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: bubu1769 » 13 wrz 2021, o 14:32

Ale ta dioda moim zdaniem nie będzie robiła zbytnio różnicy ponieważ jak jest podane w DTR:
The diode connected between the gate and source of the transistor serves as a protector against ESD.
When this device actually used, an additional protection circuit is externally required if a voltage exceeding
the rated voltage may be applied to this device.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem: Po zwarciu cały czas palą się światła cofania :( HELPPP

Post autor: Pafcio » 7 paź 2021, o 00:19

No więc czas na aktualizację tematu.
Sprawę udało się ogarnąć......:)

Ale dla potomnych mały opis:

Dzięki Wam ustalono, że na 99,9% moja nieuwaga spowodowała zwarcie w BCM i upalenie jednego z mosfetów.

Znalazłem firmę, która zajmuje się profesjonalną naprawą elektroniki i pojechałem do nich z BCM do diagnozy.
po 1h oczekiwania technik stwierdził, że walnięty jest mosfet o numerze 2SK3900 firmy NEC.
Poszukiwania przez kilkanaście dni nie dały rezultatu (nigdzie w PL taki mosfet nie jest dostępny :( )
Podjąłem więc decyzję o zakupie na Alliexpresie. Jedna sztuka kosztuje około 6 PLN także podjąłem decyzję o zakupie 3 sztuk (na szczęście....ale o tym później)....wraz z kosztami wysyłki zapłaciłem 35,68.

Po 3 tygodniach mikro paczuszka pojawiła się w skrzynce pocztowej. Uradowany wykonałem telefon do ww. elektronika, że mam potrzebne części i mogę podjechać na lutowanie. Następnego dnia przyjechałem na miejsce, wymontowałem BCM i zaniosłem do naprawy wraz z zakupionymi częściami.

Po 45 minutach dostałem telefon, że BCM gotowy i mogę przyjść odebrać. Po przybyciu na miejsce słyszę, że technik ma 2 wiadomości dobrą i złą. Dobra, że udało się wlutować nowy mosfet i złą, że z pośród 3 które przywiozłem.....uwaga......działał tylko JEDEN....szok....pozostałe 2 sztuki mają permanentne zwarcie na wszystkich pinach....MASAKRA....Pytam ile płacę...słyszę....najpierw niech Pan idzie sprawdzi czy działa jak będzie działać to 50 PLN wystarczy....idę do samochodu....montuję wszystko...podpinam akumulator.....włączam wsteczny....i dalej nic nie działa....zrezygnowany myślę co tu dalej robić....ale przypominam sobie, że przecież mam wyjęty od ponad 1,5 miesiąca bezpiecznik bo przecież lampy i parktronic działały permanentnie i się jeździć by nie dało....wkładam bezpiecznik i wszystko zaczyna działać jak powinno. Kamera działa lampy działają i parktronic również ożył.
Wracam dziękuję płacę i spadam do domu skręcać całą konsolę, która od ponad miesiąca trzyma się na 4 śrubkach bez nawiewów i osłony dźwigni zmiany biegów.

Podsumowując.....Zabawa z montażem radia i kamery na podłączonym akumulatorze oraz przypadkowe zwarcie w instalacji kosztowało mnie 1,5 miesiąca nerwów, zawracania wszystkim na forum głowy oraz ~80 PLN

Zakupione mosfety: https://pl.aliexpress.com/item/40006691 ... 4c4dSzDkiI

Firma, która mi pomogła ogarnąć BCM: http://www.g-m-s.com.pl/

Ufff....i to chyba tyle w temacie.
Można zamykać :)
Jeszcze raz dzięki wszystkim zaangażowanym w temat i bezcenną pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości