Chłodniczka oleju - wyciek
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Chyba nikt nie wie o co mu chodzi z tymi procentami.

-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Gratuluję - padła uszczelka filtra. Wymieniłem Filtrona (podobno cała seria jest trefna - Chińczyk miał zły humor w robocie) na Manna.C77 pisze: ↑19 lut 2021, o 13:08Filtr / jego uszczelka - 75%
Mała uszczelka chłodniczki GM 55353321 [opel 5650962] - 25%
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopi ... c&start=30
Głowna uszczelka chłodniczki - 0%
Pęknięcie chłodniczki - 0%
Skoro tak nam dobrze idzie to poproszę jeszcze zestaw liczb na Totolotka.

- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
domyślamy się, ale znając inne dane te są z d...
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
W moim przypadku trafił - odpowiedź najbardziej, wg C77, prawdopodobna okazała się prawdziwa. 

- Solidny
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 maja 2020, o 11:20
- Reputacja: 0
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Witam,
Mój cruze płata mi figle nieprzerwanie od 4 miesięcy. Auto wróciło w ten czwartek. We wtorek pojechałem na wymianę oleju. Panowie zawołali mnie odrazu po otworzeniu maski. Pokazali, że płyn chłodniczy wycieka, a w zbiorniczku wyglada dostosowanie jak smalec, sprawdzałem olej jest czysty nie ruszony poziom tez się zgadza, lecz dostaje się do płynu chłodniczego. Przeczytałem, ze były już tutaj takie sytuacje, lecz w benzynie czy sprawa wyglada tak samo w dieslu?
Ma ktoś pojęcie co to może być za co brać sie najprędzej? Odrazu mówię jeszcze nie mam pojęcia skad ten płyn wycieka.
Mój cruze płata mi figle nieprzerwanie od 4 miesięcy. Auto wróciło w ten czwartek. We wtorek pojechałem na wymianę oleju. Panowie zawołali mnie odrazu po otworzeniu maski. Pokazali, że płyn chłodniczy wycieka, a w zbiorniczku wyglada dostosowanie jak smalec, sprawdzałem olej jest czysty nie ruszony poziom tez się zgadza, lecz dostaje się do płynu chłodniczego. Przeczytałem, ze były już tutaj takie sytuacje, lecz w benzynie czy sprawa wyglada tak samo w dieslu?
Ma ktoś pojęcie co to może być za co brać sie najprędzej? Odrazu mówię jeszcze nie mam pojęcia skad ten płyn wycieka.
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
A myślisz że czym ja się zajmuję?

Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
Jeśli to się powtarza i będzie powtarzać to musisz sprawdzić membranę.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- Solidny
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 maja 2020, o 11:20
- Reputacja: 0
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Drodzy koledzy
Gdzie znajduje się chłodniczka oleju w chevrolecie cruzie 2.0 dieslu ?
Wymieniał ktoś może samodzielnie ?
Gdzie znajduje się chłodniczka oleju w chevrolecie cruzie 2.0 dieslu ?
Wymieniał ktoś może samodzielnie ?
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 13:24
- Reputacja: 8
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 163KM
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Pod filtrem oleju, element 21. Właśnie mam wyciągniętą ale z całym adapterem filtra.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 8 sty 2021, o 10:14
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Witam serdecznie,
jestem załamany, zawsze mam pecha do samochodów, tym razem padło na Chevi Cruz 1.8 + LPG BRC, miałem szczerą nadzieję, że będzie dobrze, ale cały czas znowu coś, w 2 dzień po zakupie nawet gość skasował mi przodek samochodu..
Do rzeczy,
auto delikatnie szarpie czasami, ale bardziej martwię się biało-brązową mazią, która jest na zakrętce płynu chłodniczego, odkryłem to bo chciałem dolać trochę płynu bo nie widziałem ile jest, ale okazało się, że jest go nawet sporo, ale wlewając troszeczkę okazało się, że jest go dużo i jest taki jasny i miał problem zmieszać się z różowym borygo... Mechanik wydał wyrok od razu po zakrętce, że to MUSI być uszczelka, śmiejąc się ze mnie, że jestem jego najbardziej pechowym klientem (Mechanik dobry kolega rodziny).
Czy faktycznie to uszczelka? Dodam jeszcze, że śmierdzi z pod maski spalenizną, czasami w środku również, z pod spodu samochodu czuć czasami gorące powietrze. Jakie koszty? 1500 - 2000 zł tak jak powiedział?
Auto ma 180 000 przebiegu, świeży olej, nowy rozrząd, klocki, tarcze, nie ma wycieków, olej perfekcyjny.
Robić czy sprzedawać? Na prawdę jestem sytuacją zdruzgotany ponieważ trochę już zainwestowałem w to auto i nie uśmiecha mi się tracić na nim 8 tysięcy ceny początkowej
Mechanik dodatkowo wiedząc jakiego mam pecha mówi, że z jednej strony możemy zrobić tę górę, ale później mogą się sypać następne rzeczy jak blok silnika i reszta rzeczy na których się nie znam.. A z drugiej strony kupię auto za 25 tysięcy znowu z przebiegiem 160 tysięcy i będzie powtórka z rozrywki...


jestem załamany, zawsze mam pecha do samochodów, tym razem padło na Chevi Cruz 1.8 + LPG BRC, miałem szczerą nadzieję, że będzie dobrze, ale cały czas znowu coś, w 2 dzień po zakupie nawet gość skasował mi przodek samochodu..
Do rzeczy,
auto delikatnie szarpie czasami, ale bardziej martwię się biało-brązową mazią, która jest na zakrętce płynu chłodniczego, odkryłem to bo chciałem dolać trochę płynu bo nie widziałem ile jest, ale okazało się, że jest go nawet sporo, ale wlewając troszeczkę okazało się, że jest go dużo i jest taki jasny i miał problem zmieszać się z różowym borygo... Mechanik wydał wyrok od razu po zakrętce, że to MUSI być uszczelka, śmiejąc się ze mnie, że jestem jego najbardziej pechowym klientem (Mechanik dobry kolega rodziny).
Czy faktycznie to uszczelka? Dodam jeszcze, że śmierdzi z pod maski spalenizną, czasami w środku również, z pod spodu samochodu czuć czasami gorące powietrze. Jakie koszty? 1500 - 2000 zł tak jak powiedział?
Auto ma 180 000 przebiegu, świeży olej, nowy rozrząd, klocki, tarcze, nie ma wycieków, olej perfekcyjny.
Robić czy sprzedawać? Na prawdę jestem sytuacją zdruzgotany ponieważ trochę już zainwestowałem w to auto i nie uśmiecha mi się tracić na nim 8 tysięcy ceny początkowej

Mechanik dodatkowo wiedząc jakiego mam pecha mówi, że z jednej strony możemy zrobić tę górę, ale później mogą się sypać następne rzeczy jak blok silnika i reszta rzeczy na których się nie znam.. A z drugiej strony kupię auto za 25 tysięcy znowu z przebiegiem 160 tysięcy i będzie powtórka z rozrywki...



-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Nie musi być uszczelka pod głowicą - ja bym raczej obstawiał uszczelkę od chłodniczki oleju. Poszukaj tematu na forum. Silnik suchy? Nie ma wycieków z okolicy filtra oleju/ kolektora wydechowego?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Uszczelka chłodnicy oleju, olej kapie na kolektor i śmierdzi.
Szukaj na forum tematów bo to "standardowa" usterka
Szukaj na forum tematów bo to "standardowa" usterka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Typowa awaria tych silników - uszczelka chłodniczki oleju.

-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 27 gru 2013, o 14:01
- Reputacja: 2
- Imię: Mirosław
- Samochód: Cruze LT+ (był)
- Silnik: 1.6 124KM
- Inny samochód: Hyundai i30, 1.0 T-GDI 120KM
- Lokalizacja: Ząbki (Mazowsze)
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Tak jak piszą wyżej, typowa usterka w tym aucie. Przerabiałem już to, te same objawy były. U Ciebie to dopiero faza początkowa. Ja miałem zapaprany tą mazią cały zbiorniczek wyrównawczy, bo późno to zauważyłem.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 8 sty 2021, o 10:14
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Dziękuje Wam wszystkim moi drodzy za podpowiedzi.
Zrobiłem jak kazaliście, poleciłem mechanikowi wymianę chlodniczki oleju o której wspominaliście, ale wziąłem to w razie czego na swoją odpowiedzialność, jest w trakcie wymiany, mam nadzieję, że okaże się tylko to.
Film specjalnie dla was z opróżnienia zbiornika
https://youtu.be/9Q28SK_aBk0
Chyba jednak nie faza początkowa bo jednak dużo tego w środku było:
https://youtu.be/9Q28SK_aBk0
Miejmy nadzieję, że po wymianie chlodniczki bedzie dobrze
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Bardzo ważne dobre wypłukanie układu , żeby potem węże się nie rozpuszczały od oleju i nie puchły.

-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 8 sty 2021, o 10:14
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Bardzo dziękuję, jeszcze jakieś rady? Ogladales film? Nie za dużo tego na chlodniczke?
Ostatnio zmieniony 2 wrz 2021, o 20:10 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.
Powód: Usunięto cytat.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Co to znaczy dużo? Wszystko zależy od wielkości przecieku i czasu. Na upartego można cały olej przetoczyć 


-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 8 sty 2021, o 10:14
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Bo myślałem, że tylko pod koreczkiem jest a tu się okazało, że pelno go w środku. Myślisz, że pomimo tego to nie uszczelka a chłodniczka?
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
W Cruzie padnięta uszczelka pod głowicą to ewenement, a uszczelki pod chłodnicą oleju (jest ich kilkanaście i wymienia się od razu cały komplet z uwagi na trudny dostęp) to standard przy przebiegach rzędu 150 tys. i więcej. Zacznij od sprawy najprostszej i najtańszej - w chłodnicy oleju krzyżują się magistrale olejowa i wodna, więc problem wzajemnego mieszania się tych płynów jest efektem zużycia uszczelki/ uszczelek chłodniczki oleju. Objawy zależą też od tego konkretnie której z kompletu uszczelek, tj. czy awaria jest na zewnątrz (frytki), czy do środka (majonez).
Wymień komplet uszczelek i dokładnie wyczyść układ chłodzenia. Wtedy dopiero obserwuj .... Uszczelka pod głowicą to poważna ingerencja w silnik z planowaniem na czele. Zawsze zdążysz... .
Twój mechanik może i się zna, ale raczej bardziej na Gulfach w tedeiku, bo na Cruzach raczej słabo....
Na Cruzach znamy się tylko MY, na tym forum.
Wymień komplet uszczelek i dokładnie wyczyść układ chłodzenia. Wtedy dopiero obserwuj .... Uszczelka pod głowicą to poważna ingerencja w silnik z planowaniem na czele. Zawsze zdążysz... .
Twój mechanik może i się zna, ale raczej bardziej na Gulfach w tedeiku, bo na Cruzach raczej słabo....

Na Cruzach znamy się tylko MY, na tym forum.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Potwierdzam to co napisał szewcio. Od siebie tylko dodam, że z reguły awaria ta występuje wcześniej niż 150tys. A naprawa tylko z pozoru jest trywialna i tania. Żeby się tam dostać trzeba zrzucić kolektor wydechowy, nie wiem jak w cruze ale w orlando jeszcze jest kolizja z układem klimatyzacji i żeby zrobić to porządnie trzeba go opróżnić i rozpinać. Tak, że do wymiany komplet uszczelek układu chłodnicy oleju, uszczelka pod kolektor, uszczelka rury wydechowej, olej, filtr oleju, płyn układu chłodzenia i być może serwis klimy.
viewtopic.php?f=28&t=3269&hilit=ch%C5%8 ... 50#p106423
viewtopic.php?f=28&t=3269&hilit=ch%C5%8 ... 50#p106423

-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
W Cruze nie trzeba rozpinać - przyjamniej u mnie nie rozpinali. Potwierdzam ze ponizej 150tys.U mnie uszczelki padly przy 130tys. Na szczeście wyciek miałem na zewnątrz więc sie obyło bez płukania
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
U mnie też zdejmowano tylko kolektor - wszystko zależy od sprytu i kompetencji mechanika. 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
W orlando ten sam silnik ale inaczej mocowane są przewody klimy i tam kolektora wydechowego bez rozpięcia ich i zrobienia miejsca nie ściągnie.

-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 8 sty 2021, o 10:14
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Jestem załamany przyjaciele, zleciłem mechanikowi na swoją odpowiedzialność wymianę tej chłodniczki i ... po 20 km zaczął znikać płyn chłodniczy i temperatura wywalona na maxa... musiałem zjechać do sklepu po drodze po płyn do chłodnicy, i musiałem dwa razy dolać w drodze powrotnej i płynu już pod domem też nie było, wcześniej w ogóle nie znikał tylko się robił majonez a teraz całkowicie znika płyn. Na prawdę już nie mam siły, wszyscy mówią żeby sprzedać, ale ja kocham ten samochód... Dużo w niego zainwestowałem. Co ja mam zrobić teraz? To już pewne, że uszczelka tak? Jeszcze mechanik mówi, że jak auto od początku chodzi na gazie to też mogą być dodatkowe problemy, może być popękana głowica, zawory będą strzelać itp.szewcio pisze: ↑3 wrz 2021, o 06:42W Cruzie padnięta uszczelka pod głowicą to ewenement, a uszczelki pod chłodnicą oleju (jest ich kilkanaście i wymienia się od razu cały komplet z uwagi na trudny dostęp) to standard przy przebiegach rzędu 150 tys. i więcej. Zacznij od sprawy najprostszej i najtańszej - w chłodnicy oleju krzyżują się magistrale olejowa i wodna, więc problem wzajemnego mieszania się tych płynów jest efektem zużycia uszczelki/ uszczelek chłodniczki oleju. Objawy zależą też od tego konkretnie której z kompletu uszczelek, tj. czy awaria jest na zewnątrz (frytki), czy do środka (majonez).
Wymień komplet uszczelek i dokładnie wyczyść układ chłodzenia. Wtedy dopiero obserwuj .... Uszczelka pod głowicą to poważna ingerencja w silnik z planowaniem na czele. Zawsze zdążysz... .
Twój mechanik może i się zna, ale raczej bardziej na Gulfach w tedeiku, bo na Cruzach raczej słabo....![]()
Na Cruzach znamy się tylko MY, na tym forum.![]()
Bardzo proszę o poradę Panów specjalistów, które zdanie bardzo cenię bo już nie wiem co mam robić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość