T300, słaby tuż po rozruchu, potem OK.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

T300, słaby tuż po rozruchu, potem OK.

Post autor: tdon » 2 sie 2021, o 08:24

Pacjent - T300 1,2, rocznik 2013, przebieg 171kkm.
Od jakiegoś czasu postępujące następujące objawy:
Zapala bez najmniejszych problemów, wolne obroty tuż po zapaleniu OK. Podczas pierwszego ruszenia w danym dniu zaczyna poszarpywać. Jeśli ruszę niemal bez gazu i przejadę kilkaset metrów, jest szansa że będzie OK. Jeśli dam więcej gazu, silnik przerywa pracę, po chwili jest strzał (lub dwa), chyba w wydech. W tym momencie odruchowo odpuszczam gaz, po czym lekko dodaję i za moment zaczyna pracować w miarę normalnie. Po minucie od uruchomienia po usterce nie ma śladu.Objaw występuje regularnie, jednak tylko raz danego dnia. Najwyraźniej musi postać nockę, aby to wystąpiło. Dostrzegam zależność od temperatury - podczas niedawnego urlopu w ciepłym klimacie problem nie występował, teraz się schłodziło i jest gorzej.
Coś się kończy ?
Zaczynam podejrzewać świece (irydowe Bosch).

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: T300, słaby tuż po rozruchu, potem OK.

Post autor: bubu1769 » 2 sie 2021, o 09:20

Ja bym obstawiał brudną, klejącą się przepustnice.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T300, słaby tuż po rozruchu, potem OK.

Post autor: wszim » 2 sie 2021, o 09:23

Bardziej problem z rozjechaną mapą korekty wtrysku gdy jeszcze nie pracuje w pętli sprzężenia zwrotnego. :zastanawiasie:
Efekt takiego zmulenia w pierwszych 300m od uruchomienia silnika (gdy jest chłodno) to ja też mam i tak mam od nowości. I wiele osób takie objawy obserwowało w silnikach 1.8 . TTTM. No ale nie ma strzałów i jednak inne silniki.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości