Brak prądu po zapłonie
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 wrz 2014, o 22:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Brak prądu po zapłonie
Witam wszystkich forumowiczów!
Mam nadzieję, że znajdzie się choć jedna osoba, która będzie w stanie mi pomóc. Do rzeczy. Jestem posiadaczem auta Chevrolet Cruze 1.6 LS+. Kupiłem go na początku roku. Ponieważ w poprzednich autach miałem zamontowane zawsze lepsze głośniki niż seria, postanowiłem uczyć to samo z nowym samochodem.
Co zamontowałem:
1.Przód – Audio System M165 - 3 Ohm
http://www.audio-system.de/lautsprecher ... es.php#139
2.Tył – Audio System MXC165 - 3 Ohm
http://www.audio-system.de/loudspeaker_ ... ies.en.php
Radio fabryczne nie znam modelu ale takie podstawowe
http://www.radio-upgrade.com/images/ins ... s/C261.jpg
Co zauważyłem przy montażu:
przód – „cykanie” kierunkowskazów podłączone jest do tweeterów, nie ma tweetera – nie ma cykania przy kierunku
tył – po podłączeniu tylnych głośników nie działało światełko w podsufitce, po podłączeniu nowych głośników nie można było odpalić auta (pomogło odłączenie klemy i ponowne podłączenie)
Jak to bywa apetyt rośnie w miarę jedzenia więc po wygłuszeniu drzwi i nowych głośnikach przyszedł czas na wzmacniacz. Niestety tutaj sprawa się już komplikuje bo gwarancja i „poważniejsza” ingerencja w instalację jakoś nie idą w parze w naszych serwisach. Wymyśliłęm inne rozwiązanie jakim jest wzmacniacz cyfrowy a raczej jego namiastka (jak zwał tak zwał, ale spełnia swoje zadanie). A o to sprawca całego zamieszania:
Phonocar PH464
http://www.phonocar.com/en/amplifiers/d ... PH464.html
Podłączenie banalne tj. poprzez kostki ISO. Zakupiłem przejścówkę:
http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-4 ... Astra.html
No i po podłączeniu zaczyna się problem.
Normalna praca radia:
włącza się wraz z przekręceniem kluczyka, wyłącza po wyłączeniue zapłonu i otworzeniu drzwi
jest dostęp do ustawień auta (takie tam pierdoły jak tryby oświetlenia wnętrza, dźwięk zamykania i otwierania auta itd.).
sterowanie w kierownicy działa.
Praca ze wzmacniaczem:
nie włącza się automatycznie wraz z zapłonem, nie wyłącza automatycznie po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi
nie ma dostępu do ustawień przez radio do wyżej wspomnianych funkcji (pojawia się komunikat „funkcje dostępne po zapłonie”)
nie działa sterowanie z kierownicy oraz nie słychać cykanie przy włączonym kierunkowskazie mino, że muzyka z głośnika leci
A teraz najlepsze!!!
Po jakimś czasie grania jak trochę pojeżdżę sobie to wszystko wraca do normy. Nad ranem odpalam i dalej to samo. Po różnych testach okazuje się, że ma to miejsce tylko wtedy jak do wzmacniacza podłączony jest kabelek REMOTE (pociągnąłem go z niebieskiego ANTENA CONTROL). Nie jest to stała sytuacja. Czasem słychać jakieś trzaski tak jakby zwarcie się robiło.
Moje pytania:
Czy ktoś wie o co tutaj biega?
Czy kabelek REMOTE dobrze podłączyłem
Czy takie dziwne działanie może spowodować jakieś uszkodzenia w aucie (zapalanie instalacji, zwarcie, spalenie komputera itd.)
Czy wina może być po stronie auta (obciążenie układu wzmacniaczem – sugeruję się tymi powiązaniami między podłączeniem głośników a np. potrzebą zresetowania kompa, żeby odpalić auto
Nie wiem czy da się coś z tym zrobić bo jak jest to niebezpieczne to wolę wywalić wzmacniacz niż pałować się po serwisach z uszkodzonym kompem.
Z góry dziękuję za każdą pomoc czy sugestię.
Pozdrawiam
PS jakbym wziął remote z bezpiecznika (zasilanie zapalniczki) to lepsze rozwiązanie niż z anteny? tzn czy mogłoby rozwiązać problem?
Mam nadzieję, że znajdzie się choć jedna osoba, która będzie w stanie mi pomóc. Do rzeczy. Jestem posiadaczem auta Chevrolet Cruze 1.6 LS+. Kupiłem go na początku roku. Ponieważ w poprzednich autach miałem zamontowane zawsze lepsze głośniki niż seria, postanowiłem uczyć to samo z nowym samochodem.
Co zamontowałem:
1.Przód – Audio System M165 - 3 Ohm
http://www.audio-system.de/lautsprecher ... es.php#139
2.Tył – Audio System MXC165 - 3 Ohm
http://www.audio-system.de/loudspeaker_ ... ies.en.php
Radio fabryczne nie znam modelu ale takie podstawowe
http://www.radio-upgrade.com/images/ins ... s/C261.jpg
Co zauważyłem przy montażu:
przód – „cykanie” kierunkowskazów podłączone jest do tweeterów, nie ma tweetera – nie ma cykania przy kierunku
tył – po podłączeniu tylnych głośników nie działało światełko w podsufitce, po podłączeniu nowych głośników nie można było odpalić auta (pomogło odłączenie klemy i ponowne podłączenie)
Jak to bywa apetyt rośnie w miarę jedzenia więc po wygłuszeniu drzwi i nowych głośnikach przyszedł czas na wzmacniacz. Niestety tutaj sprawa się już komplikuje bo gwarancja i „poważniejsza” ingerencja w instalację jakoś nie idą w parze w naszych serwisach. Wymyśliłęm inne rozwiązanie jakim jest wzmacniacz cyfrowy a raczej jego namiastka (jak zwał tak zwał, ale spełnia swoje zadanie). A o to sprawca całego zamieszania:
Phonocar PH464
http://www.phonocar.com/en/amplifiers/d ... PH464.html
Podłączenie banalne tj. poprzez kostki ISO. Zakupiłem przejścówkę:
http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-4 ... Astra.html
No i po podłączeniu zaczyna się problem.
Normalna praca radia:
włącza się wraz z przekręceniem kluczyka, wyłącza po wyłączeniue zapłonu i otworzeniu drzwi
jest dostęp do ustawień auta (takie tam pierdoły jak tryby oświetlenia wnętrza, dźwięk zamykania i otwierania auta itd.).
sterowanie w kierownicy działa.
Praca ze wzmacniaczem:
nie włącza się automatycznie wraz z zapłonem, nie wyłącza automatycznie po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi
nie ma dostępu do ustawień przez radio do wyżej wspomnianych funkcji (pojawia się komunikat „funkcje dostępne po zapłonie”)
nie działa sterowanie z kierownicy oraz nie słychać cykanie przy włączonym kierunkowskazie mino, że muzyka z głośnika leci
A teraz najlepsze!!!
Po jakimś czasie grania jak trochę pojeżdżę sobie to wszystko wraca do normy. Nad ranem odpalam i dalej to samo. Po różnych testach okazuje się, że ma to miejsce tylko wtedy jak do wzmacniacza podłączony jest kabelek REMOTE (pociągnąłem go z niebieskiego ANTENA CONTROL). Nie jest to stała sytuacja. Czasem słychać jakieś trzaski tak jakby zwarcie się robiło.
Moje pytania:
Czy ktoś wie o co tutaj biega?
Czy kabelek REMOTE dobrze podłączyłem
Czy takie dziwne działanie może spowodować jakieś uszkodzenia w aucie (zapalanie instalacji, zwarcie, spalenie komputera itd.)
Czy wina może być po stronie auta (obciążenie układu wzmacniaczem – sugeruję się tymi powiązaniami między podłączeniem głośników a np. potrzebą zresetowania kompa, żeby odpalić auto
Nie wiem czy da się coś z tym zrobić bo jak jest to niebezpieczne to wolę wywalić wzmacniacz niż pałować się po serwisach z uszkodzonym kompem.
Z góry dziękuję za każdą pomoc czy sugestię.
Pozdrawiam
PS jakbym wziął remote z bezpiecznika (zasilanie zapalniczki) to lepsze rozwiązanie niż z anteny? tzn czy mogłoby rozwiązać problem?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Brak prądu po zapłonie
Kilka pytań i uwag:
->nie masz cykania kierunkowskazów tzn ze gdzieś jest linia przecięta pomiędzy BCM a radiem. Funkcja jest wykonywana przez głośniki przednie nie przez same wysokotonowe, gdyz są one podlaczone równolegle do przedniego wyjścia z radia. Sprawdź czy masz sygnał czujników parkowania w tylnych głośnikach
-> czy podłączając sie do tego słynnego niebieskiego kabelka, sprawdziłeś czy na nim pojawia sie napięcie w odpowiednim momencie
-> najlepsze i najszybsze miejsce na wpięcie sie na napięcie do sygnału REMOTE jest podpięcie się pod zapalniczkę, lub znalezienie na złączu radia tego napiecia. Minusem podpiecia sie pod zapalniczke jest to ze radio będzie działać tylko po włożeniu kluczyka do stacyjki.
Według mnie masz źle wpięty wzmacniacz w instalacje, a dokładnie coś jest nie tak w przejściu przez to złącze. Myślę ze kolega AdamT, jako osoba która podobnie sie wpięła będzie bardziej pomocna.
W ostateczności jak lubisz wycieczki, to możemy się umówić na spotkanie i przejrzeć tą instalacje w celu je znormalizowania. Najbliższe spotkanie jest w Katowicach 4/10/2014 o godzinie 16:00
->nie masz cykania kierunkowskazów tzn ze gdzieś jest linia przecięta pomiędzy BCM a radiem. Funkcja jest wykonywana przez głośniki przednie nie przez same wysokotonowe, gdyz są one podlaczone równolegle do przedniego wyjścia z radia. Sprawdź czy masz sygnał czujników parkowania w tylnych głośnikach
-> czy podłączając sie do tego słynnego niebieskiego kabelka, sprawdziłeś czy na nim pojawia sie napięcie w odpowiednim momencie
-> najlepsze i najszybsze miejsce na wpięcie sie na napięcie do sygnału REMOTE jest podpięcie się pod zapalniczkę, lub znalezienie na złączu radia tego napiecia. Minusem podpiecia sie pod zapalniczke jest to ze radio będzie działać tylko po włożeniu kluczyka do stacyjki.
Według mnie masz źle wpięty wzmacniacz w instalacje, a dokładnie coś jest nie tak w przejściu przez to złącze. Myślę ze kolega AdamT, jako osoba która podobnie sie wpięła będzie bardziej pomocna.
W ostateczności jak lubisz wycieczki, to możemy się umówić na spotkanie i przejrzeć tą instalacje w celu je znormalizowania. Najbliższe spotkanie jest w Katowicach 4/10/2014 o godzinie 16:00
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- AdamT
- Zasłużony dla forum
- Posty: 698
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
- Reputacja: 3
- Imię: Adam
- Samochód: Octavia III FL
- Silnik:
- Lokalizacja: SRC
- Kontakt:
Re: Brak prądu po zapłonie
Ja sygnał sterujący wzmacniaczem w dwóch instalacjach jakie wykonałem w Cruze pobieram z pinu 43 - Entertainment Remote Enable Signal
Rozpiska złącza znajduje się TUTAJ
Taką samą przejśćiówkę wykorzystywałem i nie było żadnych problemów. Z niej potrzebujesz tylko wejście/wyjście na głośniki, zasilanie oraz sygnał z pinu 43. Reszta zostaje 1:1. Jest jeszcze możliwość że w trakcie upychania kabli za radiem uszkodziłeś/naciąłeś któryś z przewodów i stąd problemy. Sprawdź na rozpisce na których pinach idą dane z CAN do radia i posprawdzaj przewody.
Rozpiska złącza znajduje się TUTAJ
Taką samą przejśćiówkę wykorzystywałem i nie było żadnych problemów. Z niej potrzebujesz tylko wejście/wyjście na głośniki, zasilanie oraz sygnał z pinu 43. Reszta zostaje 1:1. Jest jeszcze możliwość że w trakcie upychania kabli za radiem uszkodziłeś/naciąłeś któryś z przewodów i stąd problemy. Sprawdź na rozpisce na których pinach idą dane z CAN do radia i posprawdzaj przewody.
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto

był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 wrz 2014, o 22:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Brak prądu po zapłonie
Dzięki za odpowiedzi.
Do etac_owiec : wpinanie odbywa się poprzez złącza ISO nic nie można pomylić tylko tak pasuje. Jedynie zasilanie po zapłonie wziąłem z ANTENA CONTROL - niebieski kabel) tzn zlutowałem z kabelkiem ze wzmacniacza bo Chińczyki zapomnieli wyprowadzić.
Do AdamT: na samej przejściówce działa ok nawet jak podepnę wzmacniacz tzn zasilanie przez niego (nie ma tylko dźwięku) dopiero po podłączeniu REM jest problem i jak wspominałem nie zawsze więc przerwany kabelek raczej odpada, ale raz jescze sprawdzę wszystko bo rzeczywiście trudno tam się upycha wiązki mało miejsca jest.
Do etac_owiec : wpinanie odbywa się poprzez złącza ISO nic nie można pomylić tylko tak pasuje. Jedynie zasilanie po zapłonie wziąłem z ANTENA CONTROL - niebieski kabel) tzn zlutowałem z kabelkiem ze wzmacniacza bo Chińczyki zapomnieli wyprowadzić.
Do AdamT: na samej przejściówce działa ok nawet jak podepnę wzmacniacz tzn zasilanie przez niego (nie ma tylko dźwięku) dopiero po podłączeniu REM jest problem i jak wspominałem nie zawsze więc przerwany kabelek raczej odpada, ale raz jescze sprawdzę wszystko bo rzeczywiście trudno tam się upycha wiązki mało miejsca jest.
- AdamT
- Zasłużony dla forum
- Posty: 698
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
- Reputacja: 3
- Imię: Adam
- Samochód: Octavia III FL
- Silnik:
- Lokalizacja: SRC
- Kontakt:
Re: Brak prądu po zapłonie
Sygnał ANTENA CONTROL skąd jest pobierany od strony radia, który PIN?
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto

był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Brak prądu po zapłonie
Tak czy inaczej, trzeba to wyjąc raz jeszcze i zobaczyć, dlaczego pewne funkcje ci znikły.
Ja mam w swój wzmacniacz wpięty w kostki jakie są na słupku A i sygnały HI INPUT mam poprowadzone z tego miejsca do wzmacniacza i potem sygnał z niego wzmocniony w to samo miejsce do rozdzielenia. Wzmacniacz mam w bagażniku i re mote podpięty pod (+) z zapalniczki na tylnych siedzeniach.
W momencie otwarcia samochodu, bez kluczyka nie mam sygnalizacji kierunkowskazów i tak samo nie ma sygnału z radia. Musze żeby to uruchomić przekręcić kluczyk w stacyjce. Nie mam takich objawów jak znikanie i pojawianie się wzmocnienia.
Ja mam w swój wzmacniacz wpięty w kostki jakie są na słupku A i sygnały HI INPUT mam poprowadzone z tego miejsca do wzmacniacza i potem sygnał z niego wzmocniony w to samo miejsce do rozdzielenia. Wzmacniacz mam w bagażniku i re mote podpięty pod (+) z zapalniczki na tylnych siedzeniach.
W momencie otwarcia samochodu, bez kluczyka nie mam sygnalizacji kierunkowskazów i tak samo nie ma sygnału z radia. Musze żeby to uruchomić przekręcić kluczyk w stacyjce. Nie mam takich objawów jak znikanie i pojawianie się wzmocnienia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Brak prądu po zapłonie
A dlaczego tego sygnału nie można podłączyć na stałe do zasilania ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Brak prądu po zapłonie
bo wtedy zasilacz pobiera prąd ciagle, to jest takie zasilanie na cewke w przekazniku, aby ta przyciagla zworke i przeslala wlasciwe napiecie na wzmacniacz
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 wrz 2014, o 22:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Brak prądu po zapłonie
No i przyczyna znaleziona. Dzięki wszystkim za pomoc. Schemat kostki od AdamT pokazał gdzie znajdował się błąd.
Ku przestrodze!!!
NIE UFAJCIE DO KOŃCA OZNACZENIOM NA TZW PRZEJŚCIÓWKACH MADE IN CHINA!!!
Po przeanalizowaniu rysunku i opisu pinów i porównaniu ich okazało się, że PIN 43 oraz 37 u mnie są bez pociągniętych kabelków. Zatem skąd wziąłem ANTENA CONTROL? Ano z opisu kabelka na przejściówce. Niebieski kabel opisany ładnie tyle, że to przedłużenie kabelka od głośnika, nie pamiętam który front, a nie żaden REMOTE. Wziąłem zasilanie z zasilania głośnika. Porażka. Zrobili przejście na odpi.... a ja debil zasugerowałem się opisem zamiast fizycznie sprawdzić o co tutaj biega. Teraz muszę tylko podpiąć po REM zasilanie najprawdopodobniej z zapalniczki i powinno być ok.
RAZ JESZCZE DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC I SUGESTIĘ BO BEZ WAS PEWNIE DALEJ BŁĄDZIŁBYM W CIEMNYM LESIE.
Ku przestrodze!!!
NIE UFAJCIE DO KOŃCA OZNACZENIOM NA TZW PRZEJŚCIÓWKACH MADE IN CHINA!!!
Po przeanalizowaniu rysunku i opisu pinów i porównaniu ich okazało się, że PIN 43 oraz 37 u mnie są bez pociągniętych kabelków. Zatem skąd wziąłem ANTENA CONTROL? Ano z opisu kabelka na przejściówce. Niebieski kabel opisany ładnie tyle, że to przedłużenie kabelka od głośnika, nie pamiętam który front, a nie żaden REMOTE. Wziąłem zasilanie z zasilania głośnika. Porażka. Zrobili przejście na odpi.... a ja debil zasugerowałem się opisem zamiast fizycznie sprawdzić o co tutaj biega. Teraz muszę tylko podpiąć po REM zasilanie najprawdopodobniej z zapalniczki i powinno być ok.
RAZ JESZCZE DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC I SUGESTIĘ BO BEZ WAS PEWNIE DALEJ BŁĄDZIŁBYM W CIEMNYM LESIE.
Re: Brak prądu po zapłonie
Od tego własnie jest to forum, aby sobie wzajemnie pomagać. Każdy ma jakieś doświadczenia i każda podpowiedź zawsze będzie pomocna.
No i widzę, że w końcu rejestrują się na forum koledzy ze "zdolnego śląska":), może w końcu będzie nas tylu, aby jakiego lokalnego spocika zrobić.
No i widzę, że w końcu rejestrują się na forum koledzy ze "zdolnego śląska":), może w końcu będzie nas tylu, aby jakiego lokalnego spocika zrobić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość