Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 24 maja 2021, o 10:00

krzych1b pisze:
23 maja 2021, o 21:33
wszim , sam sprawdzasz mapy itp. czy robi to gaziarz? Przecierz po regeneracji redka , trzeba ustawić ciśnienie i popatrzeć w programie co się dzieje.
Sam sprawdzałem zachowanie korekt długo i krótkookresowych podglądając sobie zwykłym ELM327 i Torqe. Tak, sam regenerowałem i ustawiłem ciśnienie dokładnie takie jak było przed regeneracją, czyli ok 1,2. Potem za jakiś czas jeszcze sobie to zweryfikowałem czy trzyma - trzymało, korekty nie uciekały.

ECM pozwala automatycznie dopasowywać się do zmieniających się warunków, temperatury, jakości paliwa, wysokości npm (korelacja ciśnienia atm. i zawartości w nim tlenu), zużywania się wtryskiwaczy, zapychania się filtrów i dolotu, itd.. itp. Po to jest budowana mapa korekt wtrysku paliwa krótko i długookresowych bazująca na wskazaniach sond lambda żeby była ta elastyczność. Niestety jeżeli ta automatyka nie jest w stanie sobie poradzić, bo jest jakiś generalny problem to wtedy pojawia się błąd związany z mieszanką. Jeżeli komuś ECM zaczyna reagować na zmianę paliwa (zimowe/letnie/trochę gorszej jakosci) to nie znaczy, że wina paliwa lecz osprzętu i zasilania silnika powodującego, że ECM pracuje na granicach możliwości korygowania i każda drobna odchyłka przekracza progi ostrzegawcze. Oczywiście kluczowa w tym wszystkim jest też sprawność głównych mierników spalania czyli sond lambda. To są najważniejsze elementy automatyki sprzężenia zwrotnego na której bazują algorytmy ECM. Gdy sondy szwankują lub są wyeksploatowane, to wszystko bierze w łeb.
krzych1b pisze:
23 maja 2021, o 21:33
Z tym przestawianiem lpg zima-lato , zaczerpnąłem od monterów lpg z długoletnim stażem . To samo się tyczy zaglądania do parametrów , jak wymieniasz filtry czy coś robisz innego ( szerokie pojęcie) przy lpg.
Bo to ich praca i zarobek. :tak:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: krzych1b » 24 maja 2021, o 16:19

No to mój TECH jest jakiś bardzo czuły na jakość lpg :zastanawiasie: . Bo to nie pierwszy raz mam odczucie , że jak zatankuję na AUNCHANIE , to mi auto nie bardzo chce dobrze jechać.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 24 maja 2021, o 20:33

To nie Tech jest czuły. Może to słaba instalacja, może źle dobrane komponenty, może słabo skonfigurowane, a może już problem samego silnika.
Ja tankuję gaz i benzynę gdzie bądź bez żadnych złych konsekwencji dla silnika.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: krzych1b » 24 maja 2021, o 22:03

Nie neguję , wszystko możliwe po 16-tu latach i 219tyś km , w tym 43tyś na lpg. Mam najtańsze graty z TECHA- listwa Acw01 ( w poziomie) , sterownik 204 , Shark 1200. Możliwe , że trzeba będzie pojechać do gazmena i go porządnie wystroić ew. sprawdzić. Nie mam z kim pogadać na ten temat , bo znajomi mają jak nie Staga , to BRC, Vialle , albo jeszcze jakieś inne wynalazki. Co by nie mówić , w kraju lpg mamy cienkie, a widzę to nawet po przejechanych kilometrach.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 3 cze 2021, o 21:25

przemek42 pisze:
21 maja 2021, o 02:06
Pacjent: 1.8 z LPG (wersja KL1 z DE, 2011, model 2012), 119k przebiegu, niedawno kupiony przeze mnie, obstawiam, że luzy nieregulowane nigdy. Poprzedni właściciel założył instalacje LPG (King), twierdził, że chwile pojeździł i wyskoczył mu check P2096. Zbyt uboga mieszanka. Podobno wiele mechaników i gazowników mówiło mu, że tak już musi być, nic sie nie dzieje. Na gazie przejechane 40 kkm. Oprócz checka żadnych niepokojących objawów. Zauważyłem jedynie, że na małych obrotach jak się puści gaz to jest jakby jedno małe szarpnięcie. Zarówno na gazie jak i benzynie.

Podłączyłem się do OBD2 za pomocą torque i wyskoczył mi tylko P2096 - Post catalyst fuel trim system too lean bank1 w zapisanych błędach. Historia pusta. Jak wszedłem w kategorie "możliwe problemy" pokazało mi jeszcze: P0135 - 02 Sensor heater circuit (Bank 1 Sensor 1).

Odłączyłem gaz, skasowałem błąd, pojeżdżę trochę i zobaczę czy na samej benzynie też się pojawi check. Zamówiłem też świece do wymiany bo nie mam niestety żadnej informacji czy były wymieniane i kiedy. Mam zamiar umówić się na sprawdzenie luzów zaworowych i prawdopodobnie czeka mnie regulacja. Co radzicie zrobić jeszcze? Czy może problem jest jednak oczywisty czyli wymiana Sondy? To będzie 2 czy 1? Gdy kupowałem auto sprzedający mówił, że próbował dawać jakąś przedłużkę ale to też nie pomogło, nie wiedziałem wtedy jeszcze co to znaczy, ale obawiam się, że mógł wywalić Sonde i wstawić emulator? Jeżeli tak się da w ogóle w tym aucie, nie mam pojęcia.

Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Wymieniłem świece, odłączyłem gaz, skasowałem checka i przejechałem ok. 70 km - zapalił się znowu. Ten sam błąd. Wykasowałem. Przejechałem około 400 km i znowu się zapalił. Znowu zbyt uboga mieszanka. Czyli pewne, że jednak nie jest to wina instalacji gazowej tylko sondy? Ewentualnie złączka między katem a silnikiem (kolega miał identyczny problem i u niego to było winowajcą). Po tych 400 km w oczekujących czy tam prawdopodobnych błędach pokazało mi jeszcze: P0136, P0135, C1555.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 3 cze 2021, o 21:28

Jak jest P0135 czyli pewnie grzałka sondy padnięta to co tu dywagować. Sonda kaput.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kgrzy
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
Reputacja: 13
Imię: Krzysiek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8 benzyna
LPG: Alex Optima Nano
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Kgrzy » 3 cze 2021, o 23:32

Dokładnie - również w tej sytuacji zacząłbym od zmiany sondy.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 4 cze 2021, o 00:31

wszim pisze:
3 cze 2021, o 21:28
Jak jest P0135 czyli pewnie grzałka sondy padnięta to co tu dywagować. Sonda kaput.
Tylko no to jak pisałem, P0135 nie pokazuje się jako błąd typowo tylko w torque jak kliknę opcję "pokaż usterki prawdopodobne". Resz tak samo, tylko P2096 pokazuje się jak normalny błąd. Ale jak twierdzicie, że to na pewno to, to zamawiam sondę do wymiany i tyle. Tylko chcę się upewnić, to chodzi o sondę 1 czy 2?
Bo jak patrze po opisach tych błędów na necie to P0135 jest o 1 sondzie a P0136 o 2 a mi się pokazały oba w tej zakładce prawdopodobne usterki. To dwie sondy na raz do wymiany niby? :Y

W innym temacie przeczytałem, że komuś wymiana sondy pomogła na poszarpywanie po opuszczeniu gazu, o którym wspominałem wcześniej. Czyli może coś jest na rzeczy z tą sondą..

I od razu zapytam, czym mogę sprawdzić te wykresy podczas jazdy jak się podłączę przez OBD2? Jest jakaś appka na tel, jakąś polecacie?

Dodano po 2 godzinach 9 minutach 22 sekundach:
Jeszcze dodatkowe info, które może pomóc w diagnozie:

-Stare świece, które wykręciłem były całe czarne. W ogóle wydawały się niedokręcone do końca (ostatnio przy 60k wymieniali je w ASO wg tego co znalazłem w papierach, teraz jest 119k) wydawało mi się jakby były zalane benzyną? Były to Bosha, wymieniłem na NGK. Zmian w jeździe raczej nie odczułem, jak szarpie tak szarpało po puszczeniu gazu czy przy przyspieszaniu na niektórych obrotach (bliżej 3k rpm)

-Spalanie jest niskie, przynajmniej na komputerze. Trasa 200 km 6,6l z włączoną klimą.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 4 cze 2021, o 07:21

Może obie. Zacznij od 1. Wykres pracy sondy uzyskasz w Torque
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 4 cze 2021, o 22:34

Ok, dzięki. Obie wydają mi się mało prawdopodobne, ale no może i tak być. Najpierw sprawdzę ten wykres prac sond. Potem wszystkie przewody, złączki itd bo z tym też może być różnie. Zobaczymy.

Tylko pytanie co do tego wykresu, na benzynie i gazie będą tam różne wartości czy powinny być takie same?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 5 cze 2021, o 08:20

Powinny być takie same. Wykres z 2 sondy jest trudno ocenialny ale grubą niesprawność da się wychwycić.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kgrzy
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
Reputacja: 13
Imię: Krzysiek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8 benzyna
LPG: Alex Optima Nano
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Kgrzy » 5 cze 2021, o 10:28

Ale P2096 dotyczy pomiaru realizowanego przez drugą sondę i wcale nie wskazuje bezpośrednio na jej awarię.
Natomiast czarne świece to już problem z regulacją i tu zacząłbym od zmiany pierwszej sondy.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 5 cze 2021, o 11:48

Dlatego trzeba zacząć od 1.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 10 cze 2021, o 00:13

Takie wykresy mam, można coś z nich wywnioskować? To są screeny z nagrania kilku minutowego z trasy na samym gazie, mogę wrzucić ewentualnie jak to coś więcej będzie mogło powiedzieć co się tu dzieje.

Trim wygląda tak (w ogóle nie pokazywało wykresu 2 sondy):
Screenshot_20210610-000122_Video Player.png
Volt. :
Załączniki
Screenshot_20210610-000202_Video Player.png
Screenshot_20210610-000157_Video Player.png
Screenshot_20210610-000149_Video Player.png
Screenshot_20210610-000142_Video Player.png

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » 10 cze 2021, o 07:17

Według mnie druga sonda za nisko pokazuje na biegu jałowym, tak jakby była za uboga mieszanka.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 10 cze 2021, o 08:10

Wg mnie z wykresów 2 sondy nie można wysnuć radykalnych wniosków, choć na ostatnim wykresie ustabilizowanie na poziomie 0,5V sondy 2 może budzić podejrzenia. Wszystko zależy jak długo taki poziom tkwi. Wygląda to są obroty jałowe, więc może to świadczyć o niedogrzaniu sondy czyli wyeksploatowanej grzałce, lub przerwie w obwodzie grzałki 2 sondy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 10 cze 2021, o 15:41

A Wg mnie wina gazu bo zapewne jest i ten problem tyczy sie wszystkich którzy mają gaz i Cruze'a
Tak wiem ze po przełaczeniu na pb wywala checka z tematu
Ale w cruzie trzeba troche dłużej pojezdzić na pb aby sie korekty ustabilizowały
Juz pisałem wam kiedyś o korektach temperaturowych i strojeniu lpg na nowo
Ale dalej ten temat jest ciągniety
Kto przejezdził caly bak na pb mając lpg zeby zweryfikowac problem ? Nikt napewno nikt.
Bo przecierz benzynka droga jest.

Stroilem Cruza 1.6 z tym problemem
I zrobilem wszystko na korekty dodatkowo korekty po obrotach również i wspomagalem sie isą3 w stagu
na koniec korekty od temperatur i problemu nie ma

Powyzsze screeny mówią tylko o tym że jest zle wystrojona instalacja
Pierwsza sonda działa wporządku jakoś reaguje na nie taką mieszankę ale druga sonda to potwierdza stoi za nisko i zbyt długo sterownik po kilku cyklach wywala bląd
Juz to wszystko przerabiałem.
Cruze jest wymagający co do lpb to prawda i lpb trzeba aby to dobrze działało ZAWSZE trzeva stroic gdy jest gaz letni oraz stroić gdy jest zimowy Pozdro
Ostatnio zmieniony 10 cze 2021, o 15:51 przez lukaslacetti, łącznie zmieniany 2 razy.

Kgrzy
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
Reputacja: 13
Imię: Krzysiek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8 benzyna
LPG: Alex Optima Nano
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Kgrzy » 10 cze 2021, o 15:44

A możesz wrzucić screen przy pracy na benzynie na jałowym i trakcie jazdy? Dosłownie po jednym screenie, tylko przejedź parę km na samej benzynie przed zarejestrowaniem.

Mi się też wydaje, że druga stoi za nisko na jałowym, ale też schodzi za nisko w trakcie jazdy.
Nie masz jakiejś dziury między katalizatorem, a drugą sondą? Albo gdzieś za katalizatorem dostaje się tlen, albo ta sonda jest niesprawna. Albo sam katalizator nie robi nic...

Zastanawia mnie jeszcze stwierdzenie gdzieś wcześniej, że świece są czarne. Jak dla mnie mocno zagmatwana sytuacja.

Sprawdź, czy te sondy są takie same. Może uda się zamienić miejscami do testów.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 10 cze 2021, o 16:08

Wg mnie jest deko bogato na lpg stąd wykres 2 sondy spada nisko
Wiem jak by było ubogo to też mógłby spadać
Ale widzę to również po sondzie nr 1

Jeżeli nie ma nigdzie nieszczelności przy sondach.
Map sensor ma prawidłowe wskazania na jalowym (0.28-0.33)biegu oraz na samym zapłonie (0.96-0.99)
Wtyczki sond wewnątrz są czyste
Można je brake cleanerem obficie spryskać i przedmuchać dookladnie spreżonym powietrzem
Po pelnym rozgrzaniu silnika
gdy jedzieny na pb
Sonda nr2 zawsze ma dązyć do okolic stałych 0.65-0.85 wtedy napewno będzie dobrze

Przy pełbym bucie sonda nr 1 i sonda nr2 powinny wskazywać to samo,
przy hamowaniu silnikiem również te dwie sondy okolice 0 dokładniej 0.02-0.09v

Jezeli jest tak jak powyżej piszę, jezdząc na pb ale dlugo a niedopiero co przełączając z gazu
To błąd nie ma prawa sie wygenerować jak generuje sie na lpg problem regulacji instalacji

Wazne tez jakie są korekty długo terminowe ten trim Na pierwszym screenie zachowuje sie wzorowo ale co z tego jak korekta długa będzie np na -20%taki przykład

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 10 cze 2021, o 17:20

lukaslacetti pisze:
10 cze 2021, o 15:41
A Wg mnie wina gazu bo zapewne jest i ten problem tyczy sie wszystkich którzy mają gaz i Cruze'a
Tak wiem ze po przełaczeniu na pb wywala checka z tematu
Ale w cruzie trzeba troche dłużej pojezdzić na pb aby sie korekty ustabilizowały
Juz pisałem wam kiedyś o korektach temperaturowych i strojeniu lpg na nowo
Ale dalej ten temat jest ciągniety
Kto przejezdził caly bak na pb mając lpg zeby zweryfikowac problem ? Nikt napewno nikt.
Bo przecierz benzynka droga jest.
Przejeździłem cały bak na PB i check pojawił się 2 razy, zawsze od razu kasowany. Czy to dalej może być wina gazu? Jakaś szansa na to zawsze jest, tym bardziej, że poprzedniemu właścicielowi pojawił się ten błąd chwile po montażu instalacji, a gazownik zapewniał go, że tak ma być :D) .
Co ciekawe, check zawsze mi wywalało jak np. zrobiłem trase 190 km, zgasiłem auto i po kilku minutach odpaliłem (jak podjechałem na myjke). Nigdy mi się chyba w trakcie jazdy nie zapalił, zawsze już po odpaleniu od razu.

Wstawię nagrane wykresy z jazdy po mieście, przełączę na benzynę i zobaczymy jak to będzie wyglądać. Muszę umówić się na sprawdzenie tego całego układu, nieszczelności itd, to chyba pierwsze co trzeba zrobić, potem zobaczymy.


@Edit
pool80 pisze:
10 cze 2021, o 17:26
Trochę irytujące, bo już tyle razy pisałem. Przede wszystkim zresetuj komputer. Odepnij klemy nawet na noc a od rana tylko na pb.
Zrobiłem tak. ;) Zrobiłem 70 km - wywaliło zbyt ubogą mieszankę. Skasowałem. Zrobiłem 200 km i znowu go wywaliło. Pisałem to juz kilka razy.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2021, o 17:45 przez przemek42, łącznie zmieniany 3 razy.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 10 cze 2021, o 17:26

Trochę irytujące, bo już tyle razy pisałem. Przede wszystkim zresetuj komputer. Odepnij klemy nawet na noc a od rana tylko na pb.
Ja u siebie powymienialem obie sondy, i zrobiłem regulacje sondą szerokopasmową u gazmena. Przed gazownikiem reset kompa i jazda na pb. Ponoć kilka dych wystarczy. Ja nie wiem ile km.
Gazownik był zadowolony, że przyjechałem z tak przygotowanym autem. Po przydługim tłumaczeniu, wyglądał, że wie w czym problem. Oczywiście nie powiedział, ale pojechał w trasę na strojenie nawet sam. Po czasie oddał samochód a ja zapomniałem o problemie.
Ps. Niektórzy na forum kilka razy regulowali u gazownika.

Kgrzy
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
Reputacja: 13
Imię: Krzysiek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8 benzyna
LPG: Alex Optima Nano
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Kgrzy » 10 cze 2021, o 17:53

Jak przejeździłeś cały bak na benzynie i błąd był dalej to wykluczyłbym wpływ LPG. Przecież to kilkaset kilometrów. Na pewno korekty wróciły na właściwe miejsce.
Próbuj zamienić sondy. Gdzieś na starym forum znalazłem info, że tylko długość przewodu jest inna, wtyczki te same. Może tej długości wystarczy, żeby podmienić, a to by dużo wyjaśniło. Albo błąd pójdzie za sondą, albo zostaje tam gdzie był i szukamy dalej. Przy okazji będziesz mógł zrobić nowe logi z zamiemionymi sondami.
No i ciekawi jesteśmy jak to wygląda na benzynie po parudziesięciu km na samej benzynie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 10 cze 2021, o 18:20

lukaslacetti pisze:
10 cze 2021, o 16:08
Przy pełbym bucie sonda nr 1 i sonda nr2 powinny wskazywać to samo,
No nie bardzo. Tak jest gdy katalizator jest już niesprawny i nie ma pojemności katalitycznej.
Wg mnie jest deko bogato na lpg stąd wykres 2 sondy spada nisko
A odnosisz się do funkcji napięcia z sondy czy współczynnika lambda?

Miał Przemek błąd P0136 (dotyczy obwodu grzałki sondy 2), miał też P0135 czyli grzałka sondy 1, przecież jeździł bak na benzynie bo o tym pisał. Nie czytasz historii sytuacji i opowiadasz o regulacji STAGa gdy Przemek ma BRC.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: szczuplin » 10 cze 2021, o 19:13

Kgrzy pisze:
10 cze 2021, o 17:53
Jak przejeździłeś cały bak na benzynie i błąd był dalej to wykluczyłbym wpływ LPG. Przecież to kilkaset kilometrów. Na pewno korekty wróciły na właściwe miejsce.
Próbuj zamienić sondy. Gdzieś na starym forum znalazłem info, że tylko długość przewodu jest inna, wtyczki te same. Może tej długości wystarczy, żeby podmienić, a to by dużo wyjaśniło. Albo błąd pójdzie za sondą, albo zostaje tam gdzie był i szukamy dalej. Przy okazji będziesz mógł zrobić nowe logi z zamiemionymi sondami.
No i ciekawi jesteśmy jak to wygląda na benzynie po parudziesięciu km na samej benzynie.
podmiany nie zrobisz. Przewód jest za krótki.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 11 cze 2021, o 14:33

Wszim
Przy pełnym bucie obie sondy zawsze wskażą to samo
Czyli ok. 0.9 w zależności jaki afr jest utrzymywany na internecie jest tabelka która odnosi sie do tego co wskazuje sonda przy pełnyn bucie i bedzie to stały wykres wiem co mówie
W jakims stopniu nasza sonda wąsko pasmowa moze nam posłuzyc do zbadania AFR ale tylko przy pełnym bucie o tym sie dowiemy

Co do tematu to podejrzewam skoro blad wyskakuje na pb rez i wpomniałeś o myjce to prawdopodobnie moze by tak że ci zalewa kostke z drugiej sondy
rozepnij i sprawdz jej czystość i czy ma uszczelke w środku sama wtyczka
Skoro nie dzieje sie to podczas długiej trasy tylko pod zas takich rzeczy jak mówisz to problem jest z wtyczką-pinami delikatnie je o nie cały milimetr możesz spróbować nagiąć aby we wtyczce ciaśniej siedziały i zabezpiecz na test wtyczke izolacją
Lejąc w chlodnice tak zalałem ostatnio swoją sonde a niby uszczelka jest we wtyczce
Po wysuszeniu jest ok

Co do Sprawności katalitycznej To sie zgadza ale tylko w CL
Wtedy pierwsza sonda faluje a druga powinna mieć stały wykres jak najwyższy tak jak pisałem do ok
0.8V
Ale W OL Silnik jedzie po zadanych mapach i stara sie utrzymać zaprogramowane mu AFR
A Jak niewszyscy wiedzą nie jest to wtedy 14.7 tylko 14, 13 a czasem jeszcze mniej czyli bogaciej

Poniżej wrzucam tabelke
Załączniki
lambdatable.jpg
Ostatnio zmieniony 11 cze 2021, o 14:53 przez lukaslacetti, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość