Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
- Nubi70
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 23 gru 2016, o 08:50
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA III
- Silnik: 1.8 16V 89kW 121KM F18D3
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Pilawa
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Witam wszystkich zainteresowanych tematem mechanik usunął klapki(więc nic się nie urwie mam nadzieje) zaślepił bok kolektora gdzie wystawał wałek od klapek i wyczyścił egr i przypustnice bo powiedział ze było to pod ręką. Całość części plus robota 350 zeta.Moje odczucie więcej mocy zobaczymy jak ze spalaniem pojeżdżę dam znać.Pozdrawiam wszystkich
-
- Aktywny
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
- Reputacja: 0
- Imię: M.
- Samochód: Cruze LTZ
- Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Sz-n
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Cześć,
Szykuję się do wymiany dołu kolektora na ten oplowski.
1. Czym kierować się przy zakupie? Rozumiem że szukać kolektora do silnika Z18XE.
2. Czy dodatkowo trzeba kupić jakieś uszczelki czy spokojnie montować wszystko na poprzednich?
3. Chciałbym przy okazji zająć się czyszczeniem przepustnicy, kolektora i zaślepić EGR - Wie ktoś gdzie dostać dobrą zaślepkę (z uszczelką?)?
Szykuję się do wymiany dołu kolektora na ten oplowski.
1. Czym kierować się przy zakupie? Rozumiem że szukać kolektora do silnika Z18XE.
2. Czy dodatkowo trzeba kupić jakieś uszczelki czy spokojnie montować wszystko na poprzednich?
3. Chciałbym przy okazji zająć się czyszczeniem przepustnicy, kolektora i zaślepić EGR - Wie ktoś gdzie dostać dobrą zaślepkę (z uszczelką?)?
-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Ja również wymieniam klapki. Ale same klapki wymontowalem z kolektora oplowskiego. Nie wiem czy jest uszczelka dostępna czy uszczelnić masa. Kolektor kupiłem na złomie za 15 zl. Stan klapek dobry. Nie maja takiego luzu jak moje. To wymienia sie same klapki czy cały dol kolektora?
-
- Aktywny
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
- Reputacja: 0
- Imię: M.
- Samochód: Cruze LTZ
- Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Sz-n
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Pewnie obie opcje wchodzą w grę choć nie mam pewności.
Zastanawiam się jeszcze jaką uszczelkę kolektora kupić, tę z Z18XE czy F18D3 z tego co patrzyłem mocno się różnią. Co sądzicie?
F18D3 -

Z18XE -

Zastanawiam się jeszcze jaką uszczelkę kolektora kupić, tę z Z18XE czy F18D3 z tego co patrzyłem mocno się różnią. Co sądzicie?
F18D3 -

Z18XE -

-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Ja wymienie same klapki. A co z uszczelka laczaca dwa elementy kolektora? Jest halowa do kupienia czy uszczelnić masą?
Dodano po 7 minutach 42 sekundach:
Jak bede miał czas jutro to zrobię fotki kolektora z18xe.
Dodano po 7 minutach 42 sekundach:
Jak bede miał czas jutro to zrobię fotki kolektora z18xe.
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 wrz 2014, o 23:53
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira II 1.8 F18D3
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
A jaki masz model silnika F18D3? To kup to F18D3. Części kup u potak-a wg. silnika mają taniej i jest pewne że będzie pasować (na tej stronie jest błąd)
halowa? Odzyskaj starą uszczelkę i wklej ją na sylikon, tylko zrób to z głową.
Dodano po 19 minutach 26 sekundach:
przyda wam się jeszcze uszczelka miedzy przepustnicą, a rezonatorem, na 100% jest popękana.
Wg. moich starych notatek:
guma rezonator - przepustnica nr. GM 96 455 810
uszczelka - 96414577 https://www.potak.eu/towar/96414577,fgm,96414577,a.aspx
Są to części do F18D3.
Trochę tak czytam to wasze rozmyślenia i może oddajcie to do ogarniętego mechanika, roboty jest naprawdę sporo. Nie jest to wymiana klocków. Nie zapomnijcie że przez ten kolektor idzie układ chłodzenia



-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Z mechanikami to roznie bywa. Lepiej samemu.
-
- Aktywny
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
- Reputacja: 0
- Imię: M.
- Samochód: Cruze LTZ
- Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Sz-n
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Dzięki za wskazówki.
Co do wymiany będą to robili znajomi mechanicy, ja nie mam doświadczenia, miejsca ani czasu - więc spokojna głowa
Po prostu chciałem dowiedzieć się jak najwięcej przed wymianą i ewentualne pozamawiać pierdoły które przez brak dostępności na miejscu mogłyby przedłużyć naprawę.
Tak jeszcze z ciekawości- czy przy wymianie samych klap da się to zrobić nie zdejmując całego kolektora a tylko jego połówkę?
Pozdrawiam
Co do wymiany będą to robili znajomi mechanicy, ja nie mam doświadczenia, miejsca ani czasu - więc spokojna głowa

Po prostu chciałem dowiedzieć się jak najwięcej przed wymianą i ewentualne pozamawiać pierdoły które przez brak dostępności na miejscu mogłyby przedłużyć naprawę.
Tak jeszcze z ciekawości- czy przy wymianie samych klap da się to zrobić nie zdejmując całego kolektora a tylko jego połówkę?
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Zastanawiałem sie czy jest możliwe wymiana klapek bez demontażu kolektora. Jutro podejdę do piwnicy i sprawdzę na kolektorze z opla z18xe
-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Niestety ale trzeba wymontować cały kolektor. Klapki sa w dolnej części kolektora. Ciężko byłoby poskrecac to wszystko na aucie.
Dodano po 16 minutach 14 sekundach:
Załączam zdjęcia.
Dodano po 16 minutach 14 sekundach:
Załączam zdjęcia.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
I ja się też przymierzam do przeszczepu, tylko czekam na ładną pogodę, potrzebne części już zgromadzone, kupiłem kolektor Opla w dobrym stanie za całe 35zł + dostawa 17zł, ale to nie wszystkie koszty dochodzi jeszcze uszczelka kolektora 21zł, silikon 10zł, no i płyn chłodniczy 75zł, czyli będzie razem 158zł
Do montażu pójdzie cały kompletny dół z Opla razem z gruszką, zobaczymy czy wszystko podejdzie, przesmarowałem tylko elementy klapek smarem silikonowym.
Później wkleję zdjęcia kolektora z Chevroleta i przy okazji będzie można porównać w jakim jest stanie, obawiam się, że widok będzie destrukcyjny
Do montażu pójdzie cały kompletny dół z Opla razem z gruszką, zobaczymy czy wszystko podejdzie, przesmarowałem tylko elementy klapek smarem silikonowym.
Później wkleję zdjęcia kolektora z Chevroleta i przy okazji będzie można porównać w jakim jest stanie, obawiam się, że widok będzie destrukcyjny

- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Przeszczep udany…... przy okazji można sobie porównać oba kolektory opla i chevroleta po 100kkm, tego się spodziewałem, separator olejowy w tym samochodzie to z pewnością nie działa, oprócz wszędobylskiego syfu luz klapek na uchwytach, jednego brak, gdzieś sobie poleciał i spalił się w komorze, albo zalega w katalizatorze
Weszło mniej płynu tylko 5l i doszła uszczelka przepustnicy ok. 17zł z dostawą, nie dało się wykręcić środkowej nakrętki bez demontażu tego ustrojstwa, także sporo rozbiórki, zeszło się ze wszystkim ok. 6 godzin po podłączeniu akumulatora zaczęły wariować wskaźniki, wszystko się wyzerowało po 10s także nie ma co się przejmować, pewnie taki głębszy reset nastąpił.

Weszło mniej płynu tylko 5l i doszła uszczelka przepustnicy ok. 17zł z dostawą, nie dało się wykręcić środkowej nakrętki bez demontażu tego ustrojstwa, także sporo rozbiórki, zeszło się ze wszystkim ok. 6 godzin po podłączeniu akumulatora zaczęły wariować wskaźniki, wszystko się wyzerowało po 10s także nie ma co się przejmować, pewnie taki głębszy reset nastąpił.
-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Dobra robota. Wyciszyła się praca silnika?
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Gdzie jest ten separator oleju ? Możesz wskazać ? I którą uszczelkę kolektora zakupiłeś ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Oczywiście, że się wyciszyło, przestał klekotać jak stary grat, także opłaciło się poświęcić trochę czasu na dłubanie, bo już nie wiedziałem, czy te panny na przejściu dla pieszych, to się na mnie patrzą, czy na tego klekota starego
, tylko trzeba kupić kolektor w dobrym stanie, najlepiej wybrać czysty i bez rdzy, prawdopodobieństwo, że będzie miał mały przebieg
Uszczelkę z demontażu widać na pierwszym zdjęciu, tu masz link:
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kol ... NTM0YzA%3D
Separator oleju znajduje się w pokrywie zaworów, ale pewnie jest tak prymitywny jak jego działanie, kawałek labiryntu, ogólnie ten zalegający brud w niczym nie przeszkadza, tylko w oczy kole, także lepiej go nie oglądać, zawory na szczęście są czyste, pewnie je paliwko ładnie obmywa


Uszczelkę z demontażu widać na pierwszym zdjęciu, tu masz link:
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kol ... NTM0YzA%3D
Separator oleju znajduje się w pokrywie zaworów, ale pewnie jest tak prymitywny jak jego działanie, kawałek labiryntu, ogólnie ten zalegający brud w niczym nie przeszkadza, tylko w oczy kole, także lepiej go nie oglądać, zawory na szczęście są czyste, pewnie je paliwko ładnie obmywa

-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
https://partsouq.com/
Tutaj dobierzesz każdą część do swojego auta.
Tutaj dobierzesz każdą część do swojego auta.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Klapki kolektor ssący Nubira/Lacetti 1,8
Jeszcze jedną czynność trzeba zrobić po zakończeniu prac, a mianowicie zerknąć, czy pod samochodem nie zostały jakieś części, bo u mnie po kilku dniach przez przypadek znalazły się dwie uszczelki od złączek,
jak się okazało jedna od przepustnicy, druga od mapa. Tylko mam nadzieję, że mi sroki nie rozprowadziły jeszcze innych, bo mi się rozklekocze ten grat po drodze 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości