Kontrolka akumulatora
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Kontrolka akumulatora
Kilka dni temu miałem dziwną sytuację z samochodem. Uruchomiłem silnik przejechałem 200m do sklepu i zostawiłem samochód z włączonym silnikiem. Było rano i chciałem żeby się trochę rozgrzał. Gdy wróciłem do samochodu zauważyłem że świeci się czerwona kontrolka akumulatora. Ruszyłem samochodem i po kilometrze kontrolka zgasła. Po przejechaniu 2km znów się zapaliłem i zaraz zgasła. Pojechałem do pracy ok 25km i już więcej się nie zaświeciła. Kilka kolejnych dni jeżdżąc samochodem kontrolka ani razu się nie zaświeciła. Dzisiaj uruchomiłem silnik i czekałem w samochodzie. Po ok. 5min kontrolka się zaświeciła. Przejechałem chwilę i zgasła. Czy wiecie może co to może oznaczać?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Możliwe że szczotki się kończą.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Jest jakaś możliwość aby sprawdzić czy to wina szczotek?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Bez ich fizycznego demontażu raczej nie.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Jaka jest cena takich szczotek? Czy samemu można je wymienić?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Sprawdź najpierw ładowanie w tym aucie, a potem będziemy gdybać.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Podłączyłem samochód pod komputer. Poniżej przesyłam zdjęcia.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Ty miałeś wziąć multimetr, a nie op-com 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Op-com jest niewiarygodny?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Witam w klubie p2096 

Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
no jest mało pomocny w sprawdzaniu stanu aku.
Aczkolwiek widzę że gdzieś widzi spadek napięcia do 9,7V.
A z P2096 masz LPG do regulacji

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Sprawdzę jeszcze miernikiem i zobaczę co pokaże. Po ostatnim podłączeniu samochodu do op-coma kontrolka akumulatora przestała mi się zapalać.Aczkolwiek widzę że gdzieś widzi spadek napięcia do 9,7V.
Sama regulacja lpg wystarczy? A co z sondą?A z P2096 masz LPG do regulacji
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Zdania są podzielone, u mnie w Cruze co 60kkm regularnie ten błąd powracał i pomagała wymiana sondy na nową z ASO i tak co 60kkm 

Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 cze 2016, o 16:26
- Reputacja: 2
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1,6 2010
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Ja tuż przed padnięciem akumulatora miałem podobny przypadek. Auto stało kilka dni odpaliłem pojechałem gdzieś tam i czekałem w pudle ok godziny. Chodziło radio , kamerka podłączona. Siedzę tak w pudle pali się kontrolka zaciągniętego ręcznego, kluczyk w pierwszym położeniu, a tu nagle na zgaszonym silniku kontrolka akumulatora się zapaliła. Zdziwiłem się, ponieważ stacyjka była na 1 stopniu, więc bez palących innych kontrolek. Odpaliłem i kontrolka aku paliła się może jeszcze z 30 sekund. Podłączyłem odrazu obd patrzę wysokie ładowanie 14,8 v, po wyłączeniu silnika 12,1 i spada do 11,9. Parę dni jeszcze jeździłem z obd wpiętym, aby obserwować ładowanie. Wyniki po odpaleniu były wysokie, a podczas jazdy spadały do normalnego poziomu. Wczoraj po wyłączeniu silnika po paru minutach już nie odpalił, aku padł. Kupiłem nowy i jest git, ładowanie nie waha się jest stabilne. Po wyłączeniu silnika wynosi 13,1 v. Prawdopodobnie możesz mieć koniec akumulatora.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Akumulator wymieniłem 3 lata temu. Od dużego czasu kontrolka przestała świecić
- speedy gonzales
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 sty 2019, o 19:37
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.7 TD 110KM
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
U mnie również kontrolka świecąca w czasie jazdy oznaczała zbliżającą się śmierć akumulatora, która nastąpiła jakieś dwa miesiące później.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Po miesiącu od zgaśnięcia kontroli akumulatora dwa dni temu podczas jazdy kontrolka ponownie się zapaliła ju już nie zgasła. Podłączyłem akumulator pod prostownik. Okazało się, że akumulator był prawie cały rozładowany. Podładowałem go i kontrolka już nie świeci. Trochę mnie to zaskoczyło bo 3 lata temu wymieniłem akumulator. Może dlatego, że od pół roku robię małe dystanse po mieście.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
a sprawdziłeś czy jest ładowanie?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Jak małe? Ja robię małe dystanse od 7 lat i aku wciąż zdrowy pali bez problemu przy -15C. Masz komputerowy zaawansowany system ładowania(tzw inteligentne ładowanie), który szybko uzupełnia braki energii w krótkich dystansach. Usterka akumulatora bądź ucieczka prądu na postoju, bądź zaniedbanie tzn zostawienie na długi czas rozładowany aku, które spowodowało jego zasiarczenie.

-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
W jaki sposób najszybciej sprawdzę? Jakie są normy?
Robię bardzo często ok. 2x 5km w ciągu dnia. Raz w tygodniu ok. 25kmwszim pisze: ↑2 lut 2021, o 14:30Jak małe? Ja robię małe dystanse od 7 lat i aku wciąż zdrowy pali bez problemu przy -15C. Masz komputerowy zaawansowany system ładowania(tzw inteligentne ładowanie), który szybko uzupełnia braki energii w krótkich dystansach. Usterka akumulatora bądź ucieczka prądu na postoju, bądź zaniedbanie tzn zostawienie na długi czas rozładowany aku, które spowodowało jego zasiarczenie.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
podaj jakie masz. Ma być między 12.6-15.4V
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Dragen, po każdym uruchomieniu silnika przez pewien czas regulator alternatora utrzymuje napięcie na akumulatorze około 15V w celu szybkiego uzupełnienia utraconej energii przy rozruchu. Nie ważne czy nowy czy stary akumulator, nie ważne czy przed rozruchem akumulator był super naładowany.
Jak masz woltomierz to zaraz po rozruchu silnika zmierz napięcie na akumulatorze, powinno wynosić około 15V.
Zmierz też napięcie na pracującym silniku w momencie zapalenia się kontrolki ładowania, bo z tego, co pisałeś wcześniej, może to świadczyć o usterce w układzie ładowania, która nie występuje ciągle, może zimne luty w uzwojeniu lub na diodach. Często się zdarza, że alternator pracuje na dwóch fazach, bo na trzeciej jest przerwa, niby ładuje, ale na niskich obrotach jest niewydolny i akumulator stopniowo się rozładowuje aż całkiem się rozładuje.
Jaki masz przebieg, bo może szczotki już zjechane?
Jeszcze chciałem się odnieść do tego jakoby świecąca kontrolka zwiastowała śmierć akumulatora. Jakoś mi trudno w to uwierzyć
Ja swój akumulator wymieniłem po 7 latach. Zanim nastąpił jego zgon, był coraz słabszy, coraz wolniej kręcił rozrusznikiem, aż całkiem padł, czyli na drugi dzień nie był w stanie kręcić rozrusznikiem i to w lecie.
Wcześniej już wiedziałem, że zaczyna się kończyć i przy każdej jeździe monitorowałem poziom napięcia ładowania. I okazało się, że po odpaleniu silnika napięcie ładowania wynosiło non stop 15V, w trasie też tak forsował ładowanie. Nigdy nie zapaliła się kontrolka ładowania, która miałby informować o kończącym się, lub skończonym akumulatorze. Moim zdaniem świecąca kontrolka ładowania w czasie jazdy świadczy o usterce w układzie ładowania.
Jak masz woltomierz to zaraz po rozruchu silnika zmierz napięcie na akumulatorze, powinno wynosić około 15V.
Zmierz też napięcie na pracującym silniku w momencie zapalenia się kontrolki ładowania, bo z tego, co pisałeś wcześniej, może to świadczyć o usterce w układzie ładowania, która nie występuje ciągle, może zimne luty w uzwojeniu lub na diodach. Często się zdarza, że alternator pracuje na dwóch fazach, bo na trzeciej jest przerwa, niby ładuje, ale na niskich obrotach jest niewydolny i akumulator stopniowo się rozładowuje aż całkiem się rozładuje.
Jaki masz przebieg, bo może szczotki już zjechane?
Jeszcze chciałem się odnieść do tego jakoby świecąca kontrolka zwiastowała śmierć akumulatora. Jakoś mi trudno w to uwierzyć

Ja swój akumulator wymieniłem po 7 latach. Zanim nastąpił jego zgon, był coraz słabszy, coraz wolniej kręcił rozrusznikiem, aż całkiem padł, czyli na drugi dzień nie był w stanie kręcić rozrusznikiem i to w lecie.
Wcześniej już wiedziałem, że zaczyna się kończyć i przy każdej jeździe monitorowałem poziom napięcia ładowania. I okazało się, że po odpaleniu silnika napięcie ładowania wynosiło non stop 15V, w trasie też tak forsował ładowanie. Nigdy nie zapaliła się kontrolka ładowania, która miałby informować o kończącym się, lub skończonym akumulatorze. Moim zdaniem świecąca kontrolka ładowania w czasie jazdy świadczy o usterce w układzie ładowania.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
No z ta kontrolką tak może być. Też nigdy ta kontrolka się u mnie nie zaświeciła, a już kilka razy padł mi aku, ostatnio na amen. A kontrolka się nie zaświeciła.
Dragen, z tych zdjęć co wyżej wklejałeś to masz sondę do wymiany bo ma przerwę na grzałce p-0141, pewnie chodzi o drugą za katalizatorem. Przerabiałem temat. Moooże tylko na przewodach jekieś przerwy wtyczka czy przegryzienia, ale pewnie sama grzałka do zmiany.
p-2096 to do regulacji lpg sondą AFR w trakcie jazdy, po wczesniejszym zresetowaniu korekt benzyny. Czyli odpiąć aku, najlepiej na noc, potem kilka dych na benzynie i w takim stanie do gazownika który ma sondę AFR. Też przerabiałem temat.
Pozostałych błędów nie znam, a do wymienionych mam wiele wpisów na tym forum.
Poprzedni właściciel u Ciebie nie ogarniał tych typowych usterek Cruze 1.8.
Dragen, z tych zdjęć co wyżej wklejałeś to masz sondę do wymiany bo ma przerwę na grzałce p-0141, pewnie chodzi o drugą za katalizatorem. Przerabiałem temat. Moooże tylko na przewodach jekieś przerwy wtyczka czy przegryzienia, ale pewnie sama grzałka do zmiany.
p-2096 to do regulacji lpg sondą AFR w trakcie jazdy, po wczesniejszym zresetowaniu korekt benzyny. Czyli odpiąć aku, najlepiej na noc, potem kilka dych na benzynie i w takim stanie do gazownika który ma sondę AFR. Też przerabiałem temat.
Pozostałych błędów nie znam, a do wymienionych mam wiele wpisów na tym forum.
Poprzedni właściciel u Ciebie nie ogarniał tych typowych usterek Cruze 1.8.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
Pomiar napięcia na akumulatorze:
Pomiar napięcia na akumulatorze przy włączonym silniku:
A tutaj pomiar od początku. Włączony silnik, długie światła, ogrzewanie tylnej szyby, nadmuch
Dodano po 9 minutach 22 sekundach:
Pomiar napięcia na akumulatorze przy włączonym silniku:
A tutaj pomiar od początku. Włączony silnik, długie światła, ogrzewanie tylnej szyby, nadmuch
Dodano po 9 minutach 22 sekundach:
151 000 km
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka akumulatora
a jaki jest zaraz po uruchomieniu silnika?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości