Metoda nanoszenia chemii na parownik i jego okolice, z obu jego stron, bez konieczności demontażu wirnika:
Użyta chemia to zarówno płyn jak i pianka. Można pominąć płyn, ale pianka w tej metodzie jest nieodzowna.
Zdemontowałem lewy i prawy bok tunelu oraz wymontowałem schowek i wyciągnąłem filtr kabinowy, a następnie:
1/ przez otwór rewizyjny, za parownikiem, od strony kierowcy, używając strzykawki 100ml, z rurką, kolejną mniejszą rurką od Klima Doktor z końcówką, dokonałem natrysku tyłu parownika, i jego otoczenia (komory), wraz ze spływem i rurką skroplin. Użyłem 400ml płynu do odkażania na bazie etanolu. Płyn od razu wypływał rurką skroplin.
2/ po ok 20 minutach, włączyłem wentylator i temperaturę na max, celem odparowania płynu i pozbycia się bardzo ostrego zapachu płynu.
3/ Przy pracującym wentylatorze (max), komorę na filtr kabinowy, oraz celując w wentylator spryskałem obficie tym samym preparatem używając atomizera (mgiełka).
4/ gdy zapach stał się b. mało wyczuwalny, płyn odparował, użyłem Klima Doktor.
5/ z rurki od pianki ściągnąłem twardą końcówkę, żeby zapobiec blokowaniu między łopatkami wentylatora i wsunąłem rurkę między łopatki, kierując do ją do tunelu w stronę parownika.
a/ łopatki wentylatora są ułożone pod kątem, więc wsuwana rurka, też układa się nie prostopadle do osi wirnika tylko pod kątem.
b/ zaraz na początku wsuwania, ruch blokuje obudowa wirnika, przekręcając wirnikiem po trochu, nagle rurka znowu daje się wsunąć. Oznacza to, że trafiła w tunel, więc wsuwamy jak najdalej.
c/ sprawdzamy, czy rurka weszła poprawnie do tunelu, kręcąc pomału wirnikiem w przeciwnym kierunku niż ruch wskazówek zegara. Rurka powinna zablokować nagle ruch wirnika. Kręcąc w drugą stronę, rurka będzie się wysuwać i nie zablokuje wirnika.
d/ pkt. b i c lepiej zrozumieć, macając od dołu obudowę wirnika i odchodzący od niego po lewej stronie tunel. Kształt, kąty tych elementów, tłumaczą, kiedy rurka powinna się wsunąć w tunel i jak zablokuje wirnik. (Przyglądnąć się w którą stronę ułożone są łopatki wirnika).
6/ zaaplikowałem ok. 1/4 opakowania.
7/ wyciągnąłem rurkę, zamknąłem obudowę filtra i włączyłem na sekundę wentylator na max. Wyłączyłem i ponownie na sekundę na max, i wyłączyłem. (W celu wepchania pianki między blaszki parownika, do jego środka.)
8/ następnie od strony pasażera, rozpiąłem od spływu parownika gumową rurkę i w otwór obudowy zaaplikowałem ok 1/4 opakowania. Zapiąłem rurkę na miejsce. Odczekałem 10 minut.
9/ ponownie zaaplikowałem ok 1/4 pianki rurką poprzez łopatki wirnika do tunelu od przodu parownika. Tym razem piana cofnęła się i wypchała się razem z brudem przez łopatki wirnika. (Był to efekt niezamierzony. Pianka już nie miała ujścia w stronę parownika, dlatego cofnęła się.) Plusem był przeczyszczony wirnik, minusem możliwość zamoczenia elektroniki wirnika. Nic złego się nie wydarzyło, a wirnik faktycznie był czysty.
10/ Ponownie załączyłem 2x po 1sek. wirnik na max, celem przepchania pianki do środka parownika. 20 minut oczekiwania.
11/ Włączyłem klimatyzację na wewnętrznym obiegu stopniowo zwiększając nawiew do max, zmieniając kierunki nawiewu.
12/ założyłem filtr, schowek i oba boczki.
ps. inne sposoby aplikacji chemii od przodu parownika, to
1/ demontaż rezystora (takiej elektroniki w tunelu między wirnikiem a parownikiem),
2/ demontaż wentylatora
Oba przypadki wymagają demontażu obudowy za schowkiem.
3/ wiercenie tunelu.
Pomoce:
https://www.youtube.com/watch?v=0XGLVr2 ... e=emb_logo
CTP - temat "Parownik klimatyzacji" w dziale "Cruze".
Czyszczenie klimatyzacji
czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Przejdź do
- Ogólne
- ↳ Regulamin i zasady korzystania z Forum
- ↳ Facebook Chevrolet Team Poland
- ↳ forum.chevrolet.org.pl (stare forum)
- Chevrolet Team Poland
- ↳ Powitalnia
- ↳ Z życia Chevrolet Team Poland
- ↳ Mój Chevi
- ↳ Chevrolet w Mediach
- ↳ Ciekawe Linki
- ↳ Na te pojazdy uważaj
- ↳ Spoty i inne wydarzenia
- ↳ I Krajowy Zlot Chevrolet Team Poland - 13-15.06.2014r.
- ↳ II Krajowy Zlot Chevrolet Team Poland 12-14.06.2015
- ↳ III Krajowy Zlot Chevrolet Team Poland 10-12.06.2016
- ↳ IV Krajowy Zlot Chevrolet Team Poland 16-18.06.2017
- ↳ V Krajowy Zlot Chevrolet Team Poland 31.05-3.06.2018
- ↳ VI Krajowy Zlot Chevrolet Team Poland 07.06-09.06.2019
- ↳ VII Krajowy Zlot Chevrolet Team Poland 11.-14.06.2020
- ↳ Archiwum Spotów, Zlotów, Wydarzeń
- Spark / Matiz (M200, M250; 2005–2009; M300; 2009–2015)
- ↳ Spark Mechanika
- ↳ Spark Elektryka / Elektronika
- ↳ Spark Nadwozie / Wnętrze
- ↳ Spark Ogólnie o modelu
- ↳ Spark Kampanie serwisowe / Informacje techniczne
- ↳ Spark Manuale
- ↳ Spark Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Spark na forum.chevrolet.org.pl
- Aveo / Kalos (T200, T250, T255, 2004–2011 T300 2011- )
- ↳ Aveo/Kalos Mechanika
- ↳ Aveo/Kalos Elektryka Elektronika
- ↳ Aveo/Kalos Nadwozie / Wnętrze
- ↳ Aveo/Kalos Ogólnie o modelu
- ↳ Aveo/Kalos Kampanie serwisowe / Informacje techniczne
- ↳ Aveo/Kalos Manuale
- ↳ Aveo/Kalos Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Aveo/Kalos na forum.chevrolet.org.pl
- Lacetti / Nubira (J200; 2002–2009)
- ↳ Lacetti/Nubira Mechanika
- ↳ Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika
- ↳ Lacetti/Nubira Nadwozie / Wnętrze
- ↳ Lacetti/Nubira Ogólnie o modelu
- ↳ Lacetti/Nubira Kampanie serwisowe / Informacje techniczne
- ↳ Lacetti/Nubira Manuale
- ↳ Lacetti/Nubira Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Lacetti/Nubira na forum.chevrolet.org.pl
- Cruze (J300; J305 2009–2016)
- ↳ Cruze Mechanika
- ↳ Cruze Elektryka/Elektronika
- ↳ Cruze Nadwozie / Wnętrze
- ↳ Cruze Ogólnie o modelu
- ↳ Cruze Kampanie serwisowe / Informacje techniczne
- ↳ Cruze Manuale
- ↳ Cruze Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Cruze na forum.chevrolet.org.pl
- Orlando (J308 2011- )
- ↳ Orlando Mechanika
- ↳ Orlando Elektryka/Elektronika
- ↳ Orlando Nadwozie/Wnętrze
- ↳ Orlando Ogólnie o modelu
- ↳ Orlando Kampanie serwisowe/Informacje techniczne
- ↳ Orlando Manuale
- ↳ Orlando Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Orlando na forum.chevrolet.org.pl
- Trax (T30X; 2013 - )
- ↳ Trax Mechanika
- ↳ Trax Elektryka / Elektronika
- ↳ Trax Nadwozie / Wnętrze
- ↳ Trax Ogólnie o modelu
- ↳ Trax Kampanie serwisowe / Informacje techniczne
- ↳ Trax Manuale
- ↳ Trax Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Trax na forum.chevrolet.org.pl
- Epica (V250; 2006-2012)
- ↳ Epica Mechanika
- ↳ Epica Elektryka / Elektronika
- ↳ Epica Nadwozie / Wnętrze
- ↳ Epica Ogólnie o modelu
- ↳ Epica Kampanie serwisowe / Informacje techniczne
- ↳ Epica Manuale
- ↳ Epica Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Epica na forum.chevrolet.org.pl
- Captiva (C100,C140: 2006 - )
- ↳ Captiva Mechanika
- ↳ Captiva Elektryka / Elektronika
- ↳ Captiva Nadwozie / Wnętrze
- ↳ Captiva Ogólnie o modelu
- ↳ Captiva Kampanie serwisowe / Informacje techniczne
- ↳ Captiva Manuale
- ↳ Captiva Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Captiva na forum.chevrolet.org.pl
- Inne Chevi
- ↳ Rezzo
- ↳ Evanda
- ↳ Camaro
- ↳ Malibu
- ↳ Inne
- ↳ Inne Chevi Instrukcje obsługi pojazdu
- ↳ Inne na forum.chevrolet.org.pl
- Technikalia
- ↳ Diagnostyka - oprogramowanie, interfejsy, itp.
- ↳ LPG - instalacja gazowa
- ↳ Akcesoria - nagłośnienie, cb-radio, nawigacje, itp.
- ↳ Styling, tuning, auto detailing
- ↳ Testy produktów
- ↳ Dlaczego Chevrolet
- ↳ Warsztaty - polecam, odradzam
- ↳ Komisy, pośrednicy -polecam , odradzam
- ↳ Kontakty z firmami wspołpracującymi z CTP
- ↳ Zapytania o części
- ↳ Nasze Navi
- Po godzinach
- ↳ Luźne tematy...
- ↳ Moje inne 4 kółka
- ↳ Kącik turystyczny
- ↳ Oferty dla członków CTP
- ↳ Pożegnania
- ↳ Tablica Ogłoszeń
- ↳ Kupię/Poszukuję
- ↳ Sprzedam/Zamienię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość