Aveo T300 - wibracje kierownicy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5236
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 90
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: huri_khan » 4 wrz 2014, o 06:36

zbyszek bo wulkanizator nabija jak mu się podoba. Ja zawsze jeżdżę do jednego gdzie wiem, że na alusy naklei a nie będzie nabijał.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 4 wrz 2014, o 07:40

Jacenty85 pisze:Dla Aveo t300 standard podawany przez producenta to 2,4. Dla mnie to za dużo. Takie jest też zdanie dobrego mechanika z GM. Jak powiedział chodzi o ekologię no i o ...szybszą wymianę elementów zawieszenia...:)
Jak widzisz ewidentnie jest to kwestia osobistych upodobań oraz jakości dróg po których się jeździ.
Pozostanę przy swoich 2,8. Po 18kkm nie widzę śladów przyspieszonego zużycia amortyzatorów (zresztą nie stresuję się tym - póki co auto jest na gwarancji) ani nie słyszę plastików.
Doceniam zdanie mechanika, ale dla mnie ważniejsze są moje osobiste odczucia z jazdy (i tankowania).

Dla mnie przy wyższym ciśnieniu "na plus" jest lepsze toczenie się auta (czuć szczególnie na wybiegu), a więc niższe spalanie auta, nieco lepsza dynamika (ważna szczególnie przy moim małym silniku) związana z niższymi oporami, pewniejsze trzymanie się auta w łukach (jest nieco sztywniejsze).
Wadą jest nieco niższy komfort (jak dla mnie akceptowalny - to oczywiście bardzo zależy od dróg) oraz - jak wspomniałeś - możliwość skrócenia życia elementów zawieszenia (z tym że to akurat mnie nie przeraża, bo mam kolegę mechanika i drobne naprawy zrobię po koleżeńsku a części mam po ... dobrej cenie :-) ).
Nie widzę wpływu na przyczepność i drogę hamowania - trochę się tego obawiałem (ale moim zdaniem gdyby taki wpływ był, to producent nie dopuszczałby takiego ciśnienia) .

Jak widzisz czynników mających wpływ na decyzję konkretnego użytkownika jest całkiem sporo.

zbyszek85
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Zbyszek
Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: zbyszek85 » 4 wrz 2014, o 18:25

Mi te akurat juz rdzewieja.Jak zmienie oponki na zimowki to sobie dam klejone.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 4 wrz 2014, o 18:32

Nie wiem co za wulkanizator nabija na alu ? ja akurat jeżdżę do dwóch wulkanizatorów, jeden jest od łatania, a drugi to mój brat przy wymianie opon i na alusach mam nalepione, a przy stalówkach mam nabijane.

Ostatnio jak byłem, może z 2 tyg. temu albo może to zeszły tydzień, to mi ten od łatania pokazał opony, po złej geometrii, a ponoć właściciel był na dużym przeglądzie, bo gdzieś na Mołdawię czy gdzie tam jechał, niestety musiał kupić nowe opony, bo na jednej druty już wystawały. Opono chyba toczyła się rantem 2 cm.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 4 wrz 2014, o 18:51

XaRaDaS pisze:Nie wiem co za wulkanizator nabija na alu ?
GM Korea :P
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 4 wrz 2014, o 19:46

No to mają niezłych wulkanizatorów :lol:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: flebuss » 5 wrz 2014, o 01:47

Ja przez pośpiech niechcący nie zauważyłem że wziąłem profil 55 na letnie, na drugi komplet felg 15' od razu po kupnie - fabryczne 14' dałem na zimowe z profilem 65 i od razu poszły do garażu a sezon zacząłem na letnich bo auto kupiłem pod sam koniec marca,, z poczatku dziwiłem się że jakiś taki twardy ten samochód , dopiero przy zmianie na zimowe u mojego oponiarza gdy felgi stały koło siebie-zobaczyłem różnicę - dojeżdżę na nich do zimowej wymiany i zostawię je u oponiarza i wezmę profil 65 na następne letnie - ciśnienie trzymam jak w specyfikacji 2,2 a efekt taki jakbym miał 2,5 lub wiecej,na zimowych słyszę pomruk opon ale w sumie jest ciszej, plastików nie słychać i plomby w zębach nie dzwonią a zawieszenie pracuje ciszej.tak więc trzeba zwracać też uwagę na profil opony
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 9 wrz 2014, o 21:59

Koledzy! Pytanie do Was za 100 pkt. Otwór centralny w feldze oryginalnej AVEO ma średnice 56,5. Czy ja założę felgi GM od Corsy D o średnicy otworu 56,6 to nie będzie powodowało bicia i drgania kierownicy? Bo chyba nie istnieje pierścień centrujący o wielkości 0,1 mm? Powiem czemu pytam: Zdecydowałem się założyć nowe felgi a te o których mowa była wcześniej zostawiłbym sobie na zimówki. Felgi oryginalne do aveo t300 u kanclerza w sklepie internetowym "dochevroleta" kosztują +/-350 zł za sztukę (to i tak tanio). Dla mnie chora cena. W tym samym sklepie felgi, również do aveo t300 wystawione są za 175 zł. Próbowałem zdiagnozować o co chodzi. Jak mi wytłumaczono są to felgi od corsy d z identycznymi parametrami jak te z aveo poza pierścieniem centralnym różniącym się o 0,1 mm (AVEO 56,5; Corsa D 56,6). Pytam, żebym nie wchrzanił się z deszczu pod rynnę. Kupię nówki felgi za 175zł/1szt a drgania będą nadal jak na krzywych...to by zabolało. Dziękuję i pozdrawiam! Czekam na opinię. :piwo:

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 9 wrz 2014, o 23:18

Nie spotkałem się z pierścieniami 56,5 wszelkie pierścienie idą z wyższych rozmiarów na 56,6, potem na 56,1 i niżej pomijając ten rozmiar. Ze względów na późną porę jutro postaram się poszukać informacji, chyba że ktoś mnie wcześniej ubiegnie, ale mi się wydaje, że te 0,1 nie robi już różnicy, tylko nabić felgę mocniej.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 10 wrz 2014, o 07:28

Ojciec ma na zimowkach te felgi za 175 zl w Aveo i zadnych uwag nie slyszalem. Troche rdzy na piascie i 0.1 znika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

bary1410
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2014, o 18:30
Reputacja: 0
Imię: Grzegorz
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: bary1410 » 25 lis 2014, o 19:50

Jacenty85 pisze:Najciekawsze jest to, że zaczęło się od wyważania kół po wymianie opon z zimowych na letnie. Wyważanie robione 3 razy nie pomaga więc ten defekt pomijam. Opony - wyszłyby na hunterze. I już nie wiem ...z jednej strony człowiek w życiu ma poważniejsze sprawy niż głupie aveo ale z drugiej strony nie po to płaciłem za nowe auto, żeby telepało się jak staruszek....
Witam
Przerabiałem to samo auto nowe z salonu a problemu nie potrafili usunąć w serwisie pomimo moich ośmiu wizyt ( wymiana tarcz klocków itp) . Panowie opony montowane fabrycznie w nowych aveo (letnie ) to szajs który niestety nie podlega gwarancji producenta auta. Radzę założyć dwie nowe opony od innego producenta na przednią oś i po kłopocie bicia . Na reklamację opon tez nie macie szansy Myślę że taka informacja komuś się przyda . Pozdrawiam

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 30 lis 2014, o 00:32

Kolego bary1410 masz rację. Na przeglądzie okresowym obserwowałem jak zachowują się opony fabryczne na wyważarce... Doświadczony serwisant stwierdził "...wyważyć się uda ale jak te opony latają to chyba widać...cudów nie będzie..." Powiedzieli mi, że reklamować można wszystko ale uwzględnienie reklamacji to inna sprawa. W przypadku opon praktyka pokazuje, że jesteśmy bez szans. Reklamacje zgłasza się bezpośrednio w firmie produkującej kapcie. Oni wrzucają na huntera i jak jest za dużo kg na oponie (wg huntera) to ew. wymieniają. I tu zaczyna się kłopot - Hunter - maszyna niby cudowna, test drogowy a tak w rzeczywistości jedno wielkie niedokładne gówno. Zwykła wyważarka, niewyrobiona, dobrze skalibrowana ustawiona na wysoką dokładność pomiaru jest lepsza niż ten cały przereklamowany szajs. Sprawdziłem w praktyce - koła wyważone na dobrej nowej wyważarce są lepiej wyważone niż na tym całym hunterze. Podsumowując - cóż z tego że widać naoczne bicia kiedy hunter pokaże normę. Pozostaje tylko zakup porządnych opon tak jak mówił przedmówca...

zbyszek85
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Zbyszek
Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: zbyszek85 » 10 gru 2014, o 16:55

Wibracje to na 100% kiepskie opony albo gumiarz do bani .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości