Pompa paliwa

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Anares1
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 11 lis 2019, o 17:58
Reputacja: 0
Imię: Anares
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150KM, diesel, 4x4
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Pompa paliwa

Post autor: Anares1 » 28 paź 2020, o 19:07

Witam , mam problem. Jak wymienić wkład pompy wstępnej paliwa tak aby założyć sitko , nie mam pojęcia . Nie da się tej puszki otworzyć , sitko w żaden sposób niechce się zmieścić . Nawet nie wiem czy to specjalnie tak zrobili żeby wymienić na cały komplet za 1200zl. Jaki wkład najlepiej kupić , pompa buczy , czasem jej nie słychac wtedy auto nie zapala , jak pompa buczy obroty max 2000 i jakby ktoś trzymał za zderzak :). Jak zaleje 3/4 baku bez objawów.

Dodano po 14 minutach 49 sekundach:
Znalazłem zamiennik , ktoś zna tą firmę
Załączniki
Screenshot_20201028-192104.png
{:/

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 28 paź 2020, o 19:28

Jak masz pompę taką samą jak na zdjęciu to wystarczy delikatnie podważyć te zatrzaski dookoła, regulator ciśnienia też może lekko trzymać wiec nie można rozkładać całości na siłę.

Awatar użytkownika
Anares1
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 11 lis 2019, o 17:58
Reputacja: 0
Imię: Anares
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150KM, diesel, 4x4
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Anares1 » 28 paź 2020, o 19:42

Zastanawiam się czy nie kupić całości używki.
{:/

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 28 paź 2020, o 19:58

Z opisu wynika ze ta twoja zaraz całkowicie wyzionie ducha więc musiałbyś przynajmniej kupić samą pompę.
Same pompy nie są znowu aż tak drogie bo za około 100 zł idzie kupić ale byś musiał wiedzieć dokładnie jaką masz u siebie by móc coś dopasować.
Z używkami różnie bywa ale jeśli znajdziesz kogoś kto daje gwarancje rozruchową to nie powinno być źle.

Awatar użytkownika
Anares1
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 11 lis 2019, o 17:58
Reputacja: 0
Imię: Anares
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 150KM, diesel, 4x4
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Anares1 » 29 paź 2020, o 16:22

Kupiłem całą , nie będę się bawił w jakieś badziewne zamienniki .ostanio sama pompa wytrzymala 4 miesiące .
Załączniki
Screenshot_20201029-161857.png
{:/

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 15:59

Podłączam się pod temat, żeby nie zakładać nowego.
Dziś problem chyba też mnie dopadł. Krótka jazda od rana i wszystko OK. i tu nagle po zgaszeniu samochód nie odpala. Kręci i nic. Nie słychać pompy, błędów brak.
Jak dostać się do tej pompy, żeby ją sprawdzić ?? Gdzie ona się dokładnie znajduje ?? Trzeba zwalać zbiornik, czy jest jakieś lepsze dojście ?? Jak już się do niej dostanę, to jak ją sprawdzić ??
Na razie odpiąłem aku i poczekam 30 minut, może pomoże.
Bezpieczniki niby pobieżnie sprawdziłem i wyglądają OK ale, które dokładnie odpowiadają za pompę bo może coś przeoczyłem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: etac » 21 kwie 2022, o 16:12

A może przekaźnik warto sprawdzić.
Jak pod kanapą nie otworu rewizyjnego to tylko po zdjęciu zbiornika się dostaniesz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 21 kwie 2022, o 16:18

Pod tylnym siedzeniem powinieneś mieć rewizję do pompy paliwa.
Tu masz zaznaczone bezpieczniki i przekaźniki odpowiedzialny za pompę.
sketch-1650550594502.png
sketch-1650550565915.png

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 16:32

U mnie skrzynka z bezpiecznikami trochę inaczej wygląda ale bezpieczniki wyglądają ok. Przekaźnik działa. Czyli pompa 😔?
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2022, o 16:49 przez Pafcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: etac » 21 kwie 2022, o 16:45

Można podpiąć kompa i sprawdzić ciśnienie na szynie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 16:47

Pytanie, jak to otworzyć bo ani drgnie a na siłę nie chcę czegoś powyginać

Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
Niestety kompa brak, jest tylko car scanner i pochodne na vlink

Dodano po 43 minutach 4 sekundach:
Suszarka załatwiła temat. Obrazek

Teraz pytanie jak sprawdzić czy do kostki idzie napięcie, ktoś podpowie??
Obrazek

Wysłane z mojego XQ-AS52 przy użyciu Tapatalka
Załączniki
DSC_1424.JPG

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 21 kwie 2022, o 19:41

Na pinach 4 i 5 masz zasilanie pompy.
sketch-1650562833267.png

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 20:03

Tak już sprawdziłem. Zasilanie dochodzi. Pompa umarła.
Oczywiście udało mi się wyciągnąć wkład i szukam samej pompy.
I teraz pytanie gdzie najszybciej (najlepiej na jutro - Warszawa) coś takiego dostanę?
Intercars - nie posiada.
namierzyłem, że pasuje: SKV 02SKV263 lub SKV 02SKV304 ale niestety najszybciej znalazłem na sobotę :(

Może ktoś coś podpowie - gdzie szukać, a może się to na coś innego zamienia ?
Znalazłem jakieś inne ale mają inną wtyczkę (same wystające piny) a u mnie jest mocowanie wtyczki (tak samo jak na tych wyżej co podałem).

Warszawa i bliskie okolice mogę gdzieś podjechać.

Help.

Dodano po 31 minutach 58 sekundach:
bubu1769 pisze:Na pinach 4 i 5 masz zasilanie pompy.
sketch-1650562833267.png
Ale chwila to u mnie na 4-5 brak napięcia po kluczyku i na wyłączonym zapłonie. Natomiast na zapłonie jest napięcie 12v na pinach 1-2 i 1-5 na na pinie 1-2 napięcie około 6v.
Bez zapłonu na wtyczce zero napięcia.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 21 kwie 2022, o 20:44

1. Napięcie zasilania czujnika poziomu paliwa
2. Napięcie referencyjne
3. Sygnał o poziomie paliwa
4. Masa pompy paliwa
5. Zasilanie pompy paliwa

Sprawdź czy przekaźnik od pompy paliwa, w skrzynce pod maską, dostaje sygnał z ECM i czy po zmostkowaniu jego wyjść załączy się pompa.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompa paliwa

Post autor: kochar » 21 kwie 2022, o 21:14

Może zacząć od sprawdzenia na krótko czy pompa pracuje.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 21:17

A coś bliżej. Przekaźnik sprawdzałem (podmiana z klaksonem) i działa. Jak sprawdzić sygnał z ecm ??
I które wyjścia dokładnie zmostkować....rozumiem, że wyciągam przekaźnik i zawieram odpowiednie piny wyjścia na wyjętym przekaźniku...czy przekaźnik ma być zamontowany i dopiero jakoś mostek ??
Nie chcę znów czegoś usmażyć....już myślałem że wymiana pompy pomoże a tu widzę znów zaczynają się problemy. Zaraz jeszcze na krótko może pompę pod Aku podepnę żeby ją sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2022, o 21:26 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: literówka

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 21 kwie 2022, o 21:23

Wypinasz przekaźnik i w gnieździe zwierasz 30 i 87 żeby sprawdzić pompę.
Między 85 i 86 sprawdzisz czy ECM podaje zasilanie.
images.jpeg-1.jpg

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 21:42

No to pytanie, który to przekaźnik. Bo jeśli opisany jako FUEL RELAY to ma 4 nóżki i ten podmieniałem z klaksonem.

Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
Pompa na krótko stoi dęba, a wtyczka od niej wygląda tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: etac » 21 kwie 2022, o 21:48

Kliknij raz i czekaj, nie klikaj co chwile bo system dodaje ci posty podwójnie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 22:01

Na pinach przekaźnika o którym piszę mam bez zapłonu 12v na 30-86 oraz 30-85 a po kluczyku na 30-86 nadal 12v a na 30-85 mam 3,1v

Etac - Sorry tapatalk jakoś swiruje

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 21 kwie 2022, o 22:08

Zasilanie cewki przekaźnika jest między 85 i 86, pomiary innych kombinacji nie jest konieczne.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 22:18

No to tam napięcia brak.
Rozumiem, że jak pompa się spali to powinien strzelić ewentualnie bezpiecznik w ostateczności powinien zwalić się przekaźnik. Co jeszcze sprawdzać bo już ma załamkę :(
Pompę i tak zamawiam, ale obawiam się że po zamontowaniu nowej może się okazać, że dalej będzie problem bo gdzieś coś nie podaje prądu na wtyczkę. Gdzie dalej szukać przyczyny ? Czemu nie wywala żadnych błędów ?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 21 kwie 2022, o 22:31

Jak strzelił bezpiecznik od pompy to błędu nie pokaże.
Ogólnie na pinie 30 powinieneś mieć +12V z bezpiecznika.
85 to masa cewki przekaźnika, 86 sygnał z ECM a 87 wyjście zasilania na pompę.
Jak twierdzisz że u ciebie skrzynka wygląda inaczej niż na schemacie co dawałem wcześniej to daj jej zdjęcie, może gdzieś jest błąd.
C7A15306.png

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: Pafcio » 21 kwie 2022, o 22:50

Skrzynki mam takie.

W kabinie wszystkie bezpieczniki sprawdziłem i wszystkie są ok.
Załączniki
DSC_1432.JPG
DSC_1435.JPG

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 21 kwie 2022, o 22:55

No to masz taką samą skrzynkę jak na schemacie co podawałem.
Tylko ta rozpiska przekaźnika co podawałem nie jest prawidłowa bo przekaźnik i bezpiecznik od pompy masz tutaj i jest to inny typ.
W nim zasilanie cewki na pinach po skosie, tak samo jak piny odpowiedzialne za przekazywanie zasilania.
Od spodu przekaźnika powinny być oznaczenia pinów.
sketch-1650574387928.png

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości