Aveo T300 - wibracje kierownicy
- cookiemonster
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Lacetti 92U
- Silnik:
- Lokalizacja: BEMOWO
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Czy jazda przez dłuższy okres z takim ciśnieniem nie spowodowała jakiegoś uszkodzenia opony??
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Teoretycznie nie, na oponie powinien być wskaźnik maksymalnego ciśnienia, a producenci aut podają dla danego auta ciśnienie i dla określonego rozmiaru kół przecież, ta sama opona w innym aucie może mieć mniejsze lub większe ciśnienie wskazane przez producenta auta.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Bo tak naprawdę wszystko zależy od masy samochodu czyli siły docisku i wymaganego w związku z tym ciśnienia między oponą a felgą.
Im lżejszy samochód tym mniejsze ciśnienie wymagane do uzyskania takiego samego efektu.
Im lżejszy samochód tym mniejsze ciśnienie wymagane do uzyskania takiego samego efektu.
- cookiemonster
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Lacetti 92U
- Silnik:
- Lokalizacja: BEMOWO
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
O to mi chodziło, czy takie ciśnienie przy tej wadze samochodu nie spowodowało jazdy na bąblu (opona sttka się tylko środkową częścią z asfaltem)
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Trzeba przestrzegać informacji podanych przez producenta. Zazwyczaj jest podane jakie ciśnienie powinny mieć samochody bez ładunku, z ładunkiem, oraz ciśnienia do jazdy ECO.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Ja po prostu mało jeżdżę po mieście, bo moje miasto ma 3km od krańca do krańca 

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Chyba nie chcesz powiedzieć, że dopompowujesz i upuszczasz powietrze za każdy razem, kiedy zmienia się obciążenie auta ???pawel pisze:Trzeba przestrzegać informacji podanych przez producenta. Zazwyczaj jest podane jakie ciśnienie powinny mieć samochody bez ładunku, z ładunkiem, oraz ciśnienia do jazdy ECO.
Ja po prostu czasem jeżdżę tylko z żoną, czasem z dziećmi, czasem z kolegami do pracy. Poza tym mam tył dodatkowo dociążony przez butlę z gazem, czego nie przewidywał producent auta.
W związku z powyższym pompuję na średnią wartość spośród sugerowanych przez producenta dla "ECO". Auto przy takim ciśnieniu bardzo ładnie się toczy, średnie eksploatacyjne zużycie LPG mam na poziomie 7,5 l/100km i dobrze mi z tym. Nadmiernego zużycia opon jak na razie nie zauważyłem. Poprzedniego T250 całe życie przepompowywałem ok. 0,2 ponad sugestię producenta i nic się nie działo - wytrzymywały to nawet koreańskie opony Kumho

-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: AVEO
- Silnik:
- Lokalizacja: włocławek
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Witam! Tak jak obiecałem relacja ze sprawy. Byłem w serwisie w Płocku - tym do którego mam zaufanie. Pomogli mi bardzo. Felgi zostały wyprostowane i profesjonalnie wyważone. Odczuwam jeszcze minimalne ale to naprawdę malutkie wibracje w zakresie prędkości 113-117 km/h, poza tym jest idealnie. Mimo iż mogli mnie za to skasować, nie wzięli pieniędzy. Obecnie myślę jak udowodnić innemu serwisowi że podmienili mi felgi i tak naprawdę trochę jestem w szarym dołku. Muszę mieć twardy dowód. Nawet jeśli felgi, które mam wyglądają na starsze niż auto, nie mogę pojechać i powiedzieć - podmieniliście mi felgi. Spytają czy mam na to jakiś dowód...i jeszcze mogą mnie postraszyć za pomówienia. Dalej myślę ale trochę emocje mi opadły. Jeszcze raz dziękuję wszystkim.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
A co tam, ja bym podjechał postraszył i zapowiedział, że dam to do prasy i na wszystkich forach na jakich jestem zarejestrowany i portalach, będę rozpisywał, że kradniecie felgi i podmieniacie na stare zniszczone.
Może poskutkuje
ale wątpię, na pewno opinię dawałbym wszędzie gdzie się da.
Może poskutkuje

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Cieszę się, że w miarę pomyślnie załatwiłeś temat. Proponowałbym Ci nie drążyć głęboko tematu, bo moim zdaniem nie masz niestety szans na udowodnienie im czegokolwiek, możesz jedynie narazić się na nieprzyjemości - przykra sprawa ale szkoda nerwów. Dla wszystkich nas płynie z tego jednak nauka - w miarę możliwości nie spuszczać auta z oczu - nawet w ASO. Oczywiście warto nagłaśniać takie akcje i robić gościom "reklamę". Być może zdobyłbym się nawet na napisanie listu do "centrali" z opisem sytuacji i swoimi podejrzeniami, jednocześnie podkreślając że jest to dla Ciebie oczywiste, ale nie jesteś w stanie tego udowodnić. Najpierw jednak musiałbyś się upewnić, że to naprawdę nie są Twoje felgi.Jacenty85 pisze: ... Jeszcze raz dziękuję wszystkim.
Czy masz jakiś ślad po Twojej pierwszej wizycie we Włocławku? Jakiś wpis w książce itp...
Zapewne sami odnotowali Twoją wizytę w systemie, chcąc uzyskać za swoją pracę pieniądze (nie wiem jak się rozliczają za usługi gwarancyjne), więc może centrala zainteresowałaby się takim listem...może to nie będzie pierwszy taki list...
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: AVEO
- Silnik:
- Lokalizacja: włocławek
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Co do wpisu w książce - pusto. Jestem na 95% pewny że obecne felgi nie są moje. Wskazują na to dość leciwe ślady nalotu rdzawego (czego na moich nie było jak ostatnio zdejmowałem koła-jeszcze swoje). Ktoś może powiedzieć - mógł się nalot i wżery pojawić - nic z tego, te wyglądają na leciwe a dodatkowo jestem dość pedantyczny i zaraz bym takie coś zauważył po zakupie.
No cóż...może nawet zadzwonię do centrali i porozmawiam z nimi. Wyjaśnię dokładnie całą sprawę i opisze swoje przypuszczenia.
Myślę że to przestroga. Dobrze że Budmat w Płocku mi pomógł i naprawdę mogę ich szczerze polecić.
No cóż...może nawet zadzwonię do centrali i porozmawiam z nimi. Wyjaśnię dokładnie całą sprawę i opisze swoje przypuszczenia.
Myślę że to przestroga. Dobrze że Budmat w Płocku mi pomógł i naprawdę mogę ich szczerze polecić.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Na feldze powinien być gdzieś wybity kod, który wskazuje na datę produkcji.
Znając proces produkcji i magazynowania części, różnica w tych datach nie powinna być większa niż 3-4 miesiące, maksimum 6.
Znając proces produkcji i magazynowania części, różnica w tych datach nie powinna być większa niż 3-4 miesiące, maksimum 6.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
A czy nie da się ustalić (może po VIN?) w z jakim numerem seryjnym(kodem produkcji) felg konkretne auto zostało wyprodukowane?
Co i tak nie będzie dowodem bo za rękę nikt nie złapał.
Co i tak nie będzie dowodem bo za rękę nikt nie złapał.


- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
W dostępnych systemach - NIE
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: AVEO
- Silnik:
- Lokalizacja: włocławek
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Witam! Mam jeszcze do Was pytanie o poruszane wcześniej ciśnienie w oponach. Producent zaleca 2,4. Trzymałem się tego zawsze kurczowo (mam nawet ciśnieniomierz homologowany). Po rozmowie z osobą, która zajmuje się fachowo autami GM postanowiłem zmniejszyć do 2,2. Mała zmiana a całkiem inny komfort. Plastiki umilkły a nawet uderzenia przenoszone na kierownice podczas przejazdu po nierównościach zmniejszyły się nieporównywalnie. Wyżej wymieniony znajomy powiedział mi, że 2,4 przy tym samochodzie to przesada doprowadzająca do szybszego wybicia elementów zawieszenia i układu kierowniczego i, że wcale rozkład masy - nacisk na oś nie jest tak duży żeby stosować 2,4. Bardziej ma to związek z ekologią niż dobrym prowadzeniem i komfortem. Co myślicie o takim twierdzeniu? Powiem szczerze, że ja póki co zostaje przy 2,2.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
To zależy od wrażliwości właściciela, co dla jednego jest uciążliwe dla drugiego może być niezauważalne z pewnością ciśnienie ma wpływ na komfort jazdy ale też profil opony, w skrócie mówiąc im większy balon tym bardziej miękko przy tym samym ciśnieniu opony niższe są twardsze, również znaczenie ma twardość gumy-opony letnie są cichsze ale twardsze od zimowych łatwo to stwierdzić przy sezonowej wymianie opon z letnich na zimowe i odwrotnie
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Ale producent zaleca 2 opcje, przy nie obciążonym aucie jest niższe ciśnienie, a załadowane auto musi mieć wyższe. O ile pamiętam to różnica w moim przypadku jest właśnie 0,2, przy niezaładowanym podaje 2,2, a jak jest pełne bagaży to 2,4. Co do samych wartości to tak z pamięci strzelam, bo nie pamiętam dokładnie 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Ja zawsze korzystam z opcji STANDARD, opcje EKO jak nie zapomne daje tylko podczas wyjazdów wakacyjnych. Pamietajcie ze standardy producenta i wszelkie specyfikacje zuzycia i uzycia sa opierane o drogi zachodnio europejskie, a nie wschodnie i rosyjskieJacenty85 pisze:Witam! Mam jeszcze do Was pytanie o poruszane wcześniej ciśnienie w oponach. Producent zaleca 2,4. Trzymałem się tego zawsze kurczowo (mam nawet ciśnieniomierz homologowany). Po rozmowie z osobą, która zajmuje się fachowo autami GM postanowiłem zmniejszyć do 2,2. Mała zmiana a całkiem inny komfort. Plastiki umilkły a nawet uderzenia przenoszone na kierownice podczas przejazdu po nierównościach zmniejszyły się nieporównywalnie. Wyżej wymieniony znajomy powiedział mi, że 2,4 przy tym samochodzie to przesada doprowadzająca do szybszego wybicia elementów zawieszenia i układu kierowniczego i, że wcale rozkład masy - nacisk na oś nie jest tak duży żeby stosować 2,4. Bardziej ma to związek z ekologią niż dobrym prowadzeniem i komfortem. Co myślicie o takim twierdzeniu? Powiem szczerze, że ja póki co zostaje przy 2,2.

Raz odebralem Cruze'a po wymianie opon na letnie, gdzie serwisant dobil opony na wyzsze cisnienie. I juz myslalem ze cos w zawieszeniu poszlo, szybciutko na Shell z elektronicznym wskazaniem na kompresorze, stabilizacja cisnienia i problem ucichl.

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: AVEO
- Silnik:
- Lokalizacja: włocławek
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Dla Aveo t300 standard podawany przez producenta to 2,4. Dla mnie to za dużo. Takie jest też zdanie dobrego mechanika z GM. Jak powiedział chodzi o ekologię no i o ...szybszą wymianę elementów zawieszenia...

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Sie zgadzam z nim, bo tez pracowalem w GM, a teraz robie w firmie produkujacej amortyzatory.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Etac mówi: "pompujcie 3,2 bo mamy kiepską sprzedaż"etac_owiec pisze:Sie zgadzam z nim, bo tez pracowalem w GM, a teraz robie w firmie produkujacej amortyzatory.

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Nie cytujemy postów na które bezpośrednio odpowiadamy 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Sprawdzałem czujność, czy ktoś tego pilnuje jak się tym już nie zajmuje 

-
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Ja mam oponki 195 65 r15 i alu felgi brak wibracji ale oponki szumia.Dziwi mnie fakt czemu na alusy mam nabite stalowe ciezarki a nie klejone?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy
Bo rodzaj ciezarkow zalezy od rodzaju felgi, a dokladnie jego brzegu. Ciezarki tez sa tez rozne, bo są malowane dla alu i normalne dla stalowek.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość