Aveo T300 - wibracje kierownicy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
cookiemonster
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Lacetti 92U
Silnik:
Lokalizacja: BEMOWO
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: cookiemonster » 26 sie 2014, o 12:51

Czy jazda przez dłuższy okres z takim ciśnieniem nie spowodowała jakiegoś uszkodzenia opony??

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 26 sie 2014, o 13:07

Teoretycznie nie, na oponie powinien być wskaźnik maksymalnego ciśnienia, a producenci aut podają dla danego auta ciśnienie i dla określonego rozmiaru kół przecież, ta sama opona w innym aucie może mieć mniejsze lub większe ciśnienie wskazane przez producenta auta.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Avatar » 26 sie 2014, o 15:11

Bo tak naprawdę wszystko zależy od masy samochodu czyli siły docisku i wymaganego w związku z tym ciśnienia między oponą a felgą.
Im lżejszy samochód tym mniejsze ciśnienie wymagane do uzyskania takiego samego efektu.

Awatar użytkownika
cookiemonster
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Lacetti 92U
Silnik:
Lokalizacja: BEMOWO
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: cookiemonster » 26 sie 2014, o 17:22

O to mi chodziło, czy takie ciśnienie przy tej wadze samochodu nie spowodowało jazdy na bąblu (opona sttka się tylko środkową częścią z asfaltem)

pawel

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: pawel » 26 sie 2014, o 18:30

Trzeba przestrzegać informacji podanych przez producenta. Zazwyczaj jest podane jakie ciśnienie powinny mieć samochody bez ładunku, z ładunkiem, oraz ciśnienia do jazdy ECO.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 26 sie 2014, o 18:44

Ja po prostu mało jeżdżę po mieście, bo moje miasto ma 3km od krańca do krańca :-)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 26 sie 2014, o 18:51

pawel pisze:Trzeba przestrzegać informacji podanych przez producenta. Zazwyczaj jest podane jakie ciśnienie powinny mieć samochody bez ładunku, z ładunkiem, oraz ciśnienia do jazdy ECO.
Chyba nie chcesz powiedzieć, że dopompowujesz i upuszczasz powietrze za każdy razem, kiedy zmienia się obciążenie auta ???
Ja po prostu czasem jeżdżę tylko z żoną, czasem z dziećmi, czasem z kolegami do pracy. Poza tym mam tył dodatkowo dociążony przez butlę z gazem, czego nie przewidywał producent auta.
W związku z powyższym pompuję na średnią wartość spośród sugerowanych przez producenta dla "ECO". Auto przy takim ciśnieniu bardzo ładnie się toczy, średnie eksploatacyjne zużycie LPG mam na poziomie 7,5 l/100km i dobrze mi z tym. Nadmiernego zużycia opon jak na razie nie zauważyłem. Poprzedniego T250 całe życie przepompowywałem ok. 0,2 ponad sugestię producenta i nic się nie działo - wytrzymywały to nawet koreańskie opony Kumho :-)

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 26 sie 2014, o 23:26

Witam! Tak jak obiecałem relacja ze sprawy. Byłem w serwisie w Płocku - tym do którego mam zaufanie. Pomogli mi bardzo. Felgi zostały wyprostowane i profesjonalnie wyważone. Odczuwam jeszcze minimalne ale to naprawdę malutkie wibracje w zakresie prędkości 113-117 km/h, poza tym jest idealnie. Mimo iż mogli mnie za to skasować, nie wzięli pieniędzy. Obecnie myślę jak udowodnić innemu serwisowi że podmienili mi felgi i tak naprawdę trochę jestem w szarym dołku. Muszę mieć twardy dowód. Nawet jeśli felgi, które mam wyglądają na starsze niż auto, nie mogę pojechać i powiedzieć - podmieniliście mi felgi. Spytają czy mam na to jakiś dowód...i jeszcze mogą mnie postraszyć za pomówienia. Dalej myślę ale trochę emocje mi opadły. Jeszcze raz dziękuję wszystkim.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 26 sie 2014, o 23:34

A co tam, ja bym podjechał postraszył i zapowiedział, że dam to do prasy i na wszystkich forach na jakich jestem zarejestrowany i portalach, będę rozpisywał, że kradniecie felgi i podmieniacie na stare zniszczone.

Może poskutkuje :D ale wątpię, na pewno opinię dawałbym wszędzie gdzie się da.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 27 sie 2014, o 10:22

Jacenty85 pisze: ... Jeszcze raz dziękuję wszystkim.
Cieszę się, że w miarę pomyślnie załatwiłeś temat. Proponowałbym Ci nie drążyć głęboko tematu, bo moim zdaniem nie masz niestety szans na udowodnienie im czegokolwiek, możesz jedynie narazić się na nieprzyjemości - przykra sprawa ale szkoda nerwów. Dla wszystkich nas płynie z tego jednak nauka - w miarę możliwości nie spuszczać auta z oczu - nawet w ASO. Oczywiście warto nagłaśniać takie akcje i robić gościom "reklamę". Być może zdobyłbym się nawet na napisanie listu do "centrali" z opisem sytuacji i swoimi podejrzeniami, jednocześnie podkreślając że jest to dla Ciebie oczywiste, ale nie jesteś w stanie tego udowodnić. Najpierw jednak musiałbyś się upewnić, że to naprawdę nie są Twoje felgi.

Czy masz jakiś ślad po Twojej pierwszej wizycie we Włocławku? Jakiś wpis w książce itp...
Zapewne sami odnotowali Twoją wizytę w systemie, chcąc uzyskać za swoją pracę pieniądze (nie wiem jak się rozliczają za usługi gwarancyjne), więc może centrala zainteresowałaby się takim listem...może to nie będzie pierwszy taki list...

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 27 sie 2014, o 12:52

Co do wpisu w książce - pusto. Jestem na 95% pewny że obecne felgi nie są moje. Wskazują na to dość leciwe ślady nalotu rdzawego (czego na moich nie było jak ostatnio zdejmowałem koła-jeszcze swoje). Ktoś może powiedzieć - mógł się nalot i wżery pojawić - nic z tego, te wyglądają na leciwe a dodatkowo jestem dość pedantyczny i zaraz bym takie coś zauważył po zakupie.
No cóż...może nawet zadzwonię do centrali i porozmawiam z nimi. Wyjaśnię dokładnie całą sprawę i opisze swoje przypuszczenia.
Myślę że to przestroga. Dobrze że Budmat w Płocku mi pomógł i naprawdę mogę ich szczerze polecić.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 27 sie 2014, o 13:03

Na feldze powinien być gdzieś wybity kod, który wskazuje na datę produkcji.

Znając proces produkcji i magazynowania części, różnica w tych datach nie powinna być większa niż 3-4 miesiące, maksimum 6.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: wszim » 27 sie 2014, o 13:16

A czy nie da się ustalić (może po VIN?) w z jakim numerem seryjnym(kodem produkcji) felg konkretne auto zostało wyprodukowane?
Co i tak nie będzie dowodem bo za rękę nikt nie złapał. :(
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 27 sie 2014, o 13:29

W dostępnych systemach - NIE
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 2 wrz 2014, o 23:41

Witam! Mam jeszcze do Was pytanie o poruszane wcześniej ciśnienie w oponach. Producent zaleca 2,4. Trzymałem się tego zawsze kurczowo (mam nawet ciśnieniomierz homologowany). Po rozmowie z osobą, która zajmuje się fachowo autami GM postanowiłem zmniejszyć do 2,2. Mała zmiana a całkiem inny komfort. Plastiki umilkły a nawet uderzenia przenoszone na kierownice podczas przejazdu po nierównościach zmniejszyły się nieporównywalnie. Wyżej wymieniony znajomy powiedział mi, że 2,4 przy tym samochodzie to przesada doprowadzająca do szybszego wybicia elementów zawieszenia i układu kierowniczego i, że wcale rozkład masy - nacisk na oś nie jest tak duży żeby stosować 2,4. Bardziej ma to związek z ekologią niż dobrym prowadzeniem i komfortem. Co myślicie o takim twierdzeniu? Powiem szczerze, że ja póki co zostaje przy 2,2.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: flebuss » 3 wrz 2014, o 01:02

To zależy od wrażliwości właściciela, co dla jednego jest uciążliwe dla drugiego może być niezauważalne z pewnością ciśnienie ma wpływ na komfort jazdy ale też profil opony, w skrócie mówiąc im większy balon tym bardziej miękko przy tym samym ciśnieniu opony niższe są twardsze, również znaczenie ma twardość gumy-opony letnie są cichsze ale twardsze od zimowych łatwo to stwierdzić przy sezonowej wymianie opon z letnich na zimowe i odwrotnie
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 3 wrz 2014, o 09:09

Ale producent zaleca 2 opcje, przy nie obciążonym aucie jest niższe ciśnienie, a załadowane auto musi mieć wyższe. O ile pamiętam to różnica w moim przypadku jest właśnie 0,2, przy niezaładowanym podaje 2,2, a jak jest pełne bagaży to 2,4. Co do samych wartości to tak z pamięci strzelam, bo nie pamiętam dokładnie ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 3 wrz 2014, o 09:15

Jacenty85 pisze:Witam! Mam jeszcze do Was pytanie o poruszane wcześniej ciśnienie w oponach. Producent zaleca 2,4. Trzymałem się tego zawsze kurczowo (mam nawet ciśnieniomierz homologowany). Po rozmowie z osobą, która zajmuje się fachowo autami GM postanowiłem zmniejszyć do 2,2. Mała zmiana a całkiem inny komfort. Plastiki umilkły a nawet uderzenia przenoszone na kierownice podczas przejazdu po nierównościach zmniejszyły się nieporównywalnie. Wyżej wymieniony znajomy powiedział mi, że 2,4 przy tym samochodzie to przesada doprowadzająca do szybszego wybicia elementów zawieszenia i układu kierowniczego i, że wcale rozkład masy - nacisk na oś nie jest tak duży żeby stosować 2,4. Bardziej ma to związek z ekologią niż dobrym prowadzeniem i komfortem. Co myślicie o takim twierdzeniu? Powiem szczerze, że ja póki co zostaje przy 2,2.
Ja zawsze korzystam z opcji STANDARD, opcje EKO jak nie zapomne daje tylko podczas wyjazdów wakacyjnych. Pamietajcie ze standardy producenta i wszelkie specyfikacje zuzycia i uzycia sa opierane o drogi zachodnio europejskie, a nie wschodnie i rosyjskie :lol:

Raz odebralem Cruze'a po wymianie opon na letnie, gdzie serwisant dobil opony na wyzsze cisnienie. I juz myslalem ze cos w zawieszeniu poszlo, szybciutko na Shell z elektronicznym wskazaniem na kompresorze, stabilizacja cisnienia i problem ucichl. :piwo:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 3 wrz 2014, o 18:19

Dla Aveo t300 standard podawany przez producenta to 2,4. Dla mnie to za dużo. Takie jest też zdanie dobrego mechanika z GM. Jak powiedział chodzi o ekologię no i o ...szybszą wymianę elementów zawieszenia...:)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 3 wrz 2014, o 18:21

Sie zgadzam z nim, bo tez pracowalem w GM, a teraz robie w firmie produkujacej amortyzatory.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pawel

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: pawel » 3 wrz 2014, o 18:52

etac_owiec pisze:Sie zgadzam z nim, bo tez pracowalem w GM, a teraz robie w firmie produkujacej amortyzatory.
Etac mówi: "pompujcie 3,2 bo mamy kiepską sprzedaż" :lol2:

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: huri_khan » 3 wrz 2014, o 18:59

Nie cytujemy postów na które bezpośrednio odpowiadamy :mlotek:
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

pawel

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: pawel » 3 wrz 2014, o 19:16

Sprawdzałem czujność, czy ktoś tego pilnuje jak się tym już nie zajmuje :piwo:

zbyszek85
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Zbyszek
Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: zbyszek85 » 3 wrz 2014, o 21:41

Ja mam oponki 195 65 r15 i alu felgi brak wibracji ale oponki szumia.Dziwi mnie fakt czemu na alusy mam nabite stalowe ciezarki a nie klejone?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 3 wrz 2014, o 21:48

Bo rodzaj ciezarkow zalezy od rodzaju felgi, a dokladnie jego brzegu. Ciezarki tez sa tez rozne, bo są malowane dla alu i normalne dla stalowek.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość