Mam takie oto pytanie. Na dolnej części przepustnicy są 2 króćce, które wyglądają identycznie z zewnątrz (pomijam jeden zaślepiony i 2 do przyłączenia obiegu płynu chłodzącego

Do jednego z nich (tego bliżej ściany grodziowej) przyłączony był u mnie wężyk od reduktora, który zamocowany jest na ścianie grodziowej. Do drugiego, czyli tego bliżej pokrywy zaworów przyłączona była pokrywa zaworów. Z pokrywy zaworów idą 2 węże - jeden do rezonatora (o średnicy ok. 25mm), drugi o średnicy ok. 10mm do przepustnicy i chodzi o ten mniejszy wężyk.
Zacząłem się zastanawiać, jaką on pełni właściwie funkcję? Czy to jest jakaś część odmy?
Czy możecie sprawdzić, co jest u Was dołączone i w jaki sposób do przepustnicy w T18SED? Jakie są ewentualne konsekwencje zamiany? Próbowałem dzisiaj sprawdzić, czy odma jest drożna i przy okazji sprawdziłem ten wężyk i króciec, do którego był przyłączony. Okazało się, iż drutem nie byłem w stanie tego króćca przepchnąć. Wziąłem w rękę drugą przepustnicę, którą kiedyś wymieniłem i spojrzałem na te króćce, to okazało się, iż ten bliżej pokrywy zaworów jest znacznie mniejszy (średnica ok. 1mm) podczas gdy ten drugi (bliżej ściany grodziowej) jest dużo większy - ok. 4mm. Czyli do króćca z większym otworkiem przypięty był reduktor od LPG, a do mniejszego pokrywa zaworów (teoretycznie logicznie, bo nie ma skrzyżowań węży).
Po zamianie wężyki już się krzyżują i zastanawiam się, czy gdzieś kiedyś nie doszło do ich zamiany? Mam wrażenie (ale nie jestem pewien czy mi się po prostu nie wydaje

