Problem Cruze 2.0 163KM
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0, 163KM
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Problem Cruze 2.0 163KM
Drodzy mam problem ze swoim Chevroletem...
Zanim postanowiłem coś napisać to poczytałem troszkę na forum i zrobiłem pierwsze kroki w celu usunięcia problemu...
Problem jest taki że autko zaczęło więcej palić i mam wrażenie że często wypala się DPF... Nawet w dniu wczorajszym można powiedzieć że zaraz po uruchomieniu pojazdu, przejechaniu paru kilometrów komputer wykazywał duże zużycie paliwa, autem szarpało tak jak by się wypalał, ale co mnie trochę zdziwiło że temp. silnika była moim zdaniem za niska.... Tak więc obserwacji nie ma końca i dzisiaj pojechałem odczytać błędy w kompie.... Wyszedł jeden błąd "Sonda Lambda" mieszanka zawsze za uboga" - błąd usunięty, dodatkowo sprawdzenie parametrów filtra DPF oraz czujników więc w drogę sprawdzić na autostradzie. Jedziemy, auto w miarę się rozpędza, normalna jazda i przy przekroczeniu 2500 obrotów na 6 biegu przy prędkości ok 160km/h zapaliła się kontrolka pomarańczowego samochodziku w raz kodem 84... Brak reakcji na gaz - zero przyśpieszenia... Po ponownym uruchomieniu pojazdu wszystko wróciło do normy... Wróciłem ponownie odczytać błędy i tu jest problem ponieważ nic się nie zapisało... W załączeniu foto z kompa diagnostycznego przez jadą po usunięciu błędów i po ponownym odczytaniu... Czy spotkaliście się z takim problemem???? widziałem na forum że jest trochę podobnych problemów, ale może ktoś miał dokładnie taki przypadek i udało mu się wyjść z opresji nie inwestując w dużą wymianę części i mechaników...
Zanim postanowiłem coś napisać to poczytałem troszkę na forum i zrobiłem pierwsze kroki w celu usunięcia problemu...
Problem jest taki że autko zaczęło więcej palić i mam wrażenie że często wypala się DPF... Nawet w dniu wczorajszym można powiedzieć że zaraz po uruchomieniu pojazdu, przejechaniu paru kilometrów komputer wykazywał duże zużycie paliwa, autem szarpało tak jak by się wypalał, ale co mnie trochę zdziwiło że temp. silnika była moim zdaniem za niska.... Tak więc obserwacji nie ma końca i dzisiaj pojechałem odczytać błędy w kompie.... Wyszedł jeden błąd "Sonda Lambda" mieszanka zawsze za uboga" - błąd usunięty, dodatkowo sprawdzenie parametrów filtra DPF oraz czujników więc w drogę sprawdzić na autostradzie. Jedziemy, auto w miarę się rozpędza, normalna jazda i przy przekroczeniu 2500 obrotów na 6 biegu przy prędkości ok 160km/h zapaliła się kontrolka pomarańczowego samochodziku w raz kodem 84... Brak reakcji na gaz - zero przyśpieszenia... Po ponownym uruchomieniu pojazdu wszystko wróciło do normy... Wróciłem ponownie odczytać błędy i tu jest problem ponieważ nic się nie zapisało... W załączeniu foto z kompa diagnostycznego przez jadą po usunięciu błędów i po ponownym odczytaniu... Czy spotkaliście się z takim problemem???? widziałem na forum że jest trochę podobnych problemów, ale może ktoś miał dokładnie taki przypadek i udało mu się wyjść z opresji nie inwestując w dużą wymianę części i mechaników...
-
- Aktywny
- Posty: 89
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 LNP
- Lokalizacja: elbląg
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Prawdopodobnie umiera sonda. Jaki masz przebieg ?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Znajdż kogoś kto ma VXDIAG, lub MDI inne przyrządy nie pokażą właściwych błędów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 89
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 LNP
- Lokalizacja: elbląg
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Opis bledu i mozliwych scenariuszy
Sprawdzić czy nie występuje żaden spośród poniższych stanów:
• Uboga mieszanka dyszy wtryskowych.
• Dostawanie się wody do przyłącza wiązki przewodów HO2S
• Niskie ciśnienie w układzie paliwowym.
• Zanieczyszczone paliwo.
• Spaliny wydostają się obok HO2S
• Zanieczyszczona sonda HO2S
• Wydostawanie się podciśnienia z silnika
⇒ Jeśli wystąpi jeden z powyższych stanów, dokonać niezbędnych napraw.
Sprawdzić czy nie występuje żaden spośród poniższych stanów:
• Uboga mieszanka dyszy wtryskowych.
• Dostawanie się wody do przyłącza wiązki przewodów HO2S
• Niskie ciśnienie w układzie paliwowym.
• Zanieczyszczone paliwo.
• Spaliny wydostają się obok HO2S
• Zanieczyszczona sonda HO2S
• Wydostawanie się podciśnienia z silnika
⇒ Jeśli wystąpi jeden z powyższych stanów, dokonać niezbędnych napraw.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0, 163KM
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
witam, Przebieg 175000 km. Jakieś 500-1000 km wymieniane wszystkie filtry oraz olej.

Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Koledzy i koleżanki, Poproszę o info kto w wawie bądź w okolicach dysponuje takim sprzętem???
Dodano po 14 minutach 9 sekundach:
- Jak mogę sprawdzić ubogą mieszankę dysz wtryskowych???itor pisze: ↑22 lip 2020, o 17:29Opis bledu i mozliwych scenariuszy
Sprawdzić czy nie występuje żaden spośród poniższych stanów:
• Uboga mieszanka dyszy wtryskowych.
• Dostawanie się wody do przyłącza wiązki przewodów HO2S
• Niskie ciśnienie w układzie paliwowym.
• Zanieczyszczone paliwo.
• Spaliny wydostają się obok HO2S
• Zanieczyszczona sonda HO2S
• Wydostawanie się podciśnienia z silnika
⇒ Jeśli wystąpi jeden z powyższych stanów, dokonać niezbędnych napraw.
- gdzie znajdę kostkę przyłącza wiązki przewodów HO2S??? - może coś być na rzeczy bo przy ostatnich ulewach i wjechaniu w kałużę
zapaliła mi się kontrolka ABS... problem znikł po kilku dniach....
- wydaje m się że ciśnienie w układzie paliwowym jest ok.... Na jednym z foto widać że jest 246,00 bar
- Paliwo raczej tankuje na BP i ultimate oraz na shell v-power
- spaliny sprawdzę
- sonda do sprawdzenia jedna i druga
- sprawdzę na kanale rury intercoolera czy nie ma uszkodzeń.
dzięki za info gdzie szukać przyczyny.
-
- Aktywny
- Posty: 89
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 LNP
- Lokalizacja: elbląg
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Popatrz w pierwszej kolejnosci na te rury bo lubia pekac. Jesli chodzi o kostki sondy to po kabelku od sond w wydechu dojdziesz do wtyczek. Popytaj na forum lpg czy jest ktos z Warszawy kto ma dostep do w/w programow do diagnostyki. Chlopaki od lpg maja czesto dobry sprzet diagnostyczny to sobie szczytasz bledy za dobre pieniadze bo w aso wyjdzie drogo.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0, 163KM
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Witajcie,
Problem zlokalizowany - pęknięta rura turbo po stronie kierowcy.
- część zamówiona jak przyjdzie zabieram się za wymianę...
Mam jeszcze do was pytanie: ile jest czujników temperatury spalin w Cruzie??? Pytam bo jak sprawdzałem błędy na kompie to wywaliło błąd czujnika temperatury spalin w filtrze DPF o wartości ponad 900*C!!!!... Elektromechanik powiedział że auto może nie mieć takiego czujnika a komp pokazuje tylko wartość stałą... Na wcześniejszych fotach też widać wysoką temperaturę czujnika spalin i też jest taka sama stała wartość ( 635*C )

Problem zlokalizowany - pęknięta rura turbo po stronie kierowcy.



Mam jeszcze do was pytanie: ile jest czujników temperatury spalin w Cruzie??? Pytam bo jak sprawdzałem błędy na kompie to wywaliło błąd czujnika temperatury spalin w filtrze DPF o wartości ponad 900*C!!!!... Elektromechanik powiedział że auto może nie mieć takiego czujnika a komp pokazuje tylko wartość stałą... Na wcześniejszych fotach też widać wysoką temperaturę czujnika spalin i też jest taka sama stała wartość ( 635*C )



- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Czujnik spalin kontroluje wypalanie DPF, jak jest pęknięta rura to jest więcej powietrza i zwiększona temperatura wypalania, co wykrywa ten czujnik i wyłącza proces w celu zapobieżeniu zniszczeniu silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Możesz coś bliżej napisać o tej rurze turbo tzn. jej oznaczenie katalogowe ( gdzie zamówiłeś i cena ) oraz jak wykryłeś pęknięcie ? Widać gołym okiem ?Budrys1978 pisze: ↑26 lip 2020, o 12:23Witajcie,
Problem zlokalizowany - pęknięta rura turbo po stronie kierowcy.![]()
![]()
- część zamówiona jak przyjdzie zabieram się za wymianę...
Mam jeszcze do was pytanie: ile jest czujników temperatury spalin w Cruzie??? Pytam bo jak sprawdzałem błędy na kompie to wywaliło błąd czujnika temperatury spalin w filtrze DPF o wartości ponad 900*C!!!!... Elektromechanik powiedział że auto może nie mieć takiego czujnika a komp pokazuje tylko wartość stałą... Na wcześniejszych fotach też widać wysoką temperaturę czujnika spalin i też jest taka sama stała wartość ( 635*C )![]()
![]()
![]()
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Najczęściej ta rura pęka
- kolanko
- rura gumowa

- kolanko
- rura gumowa
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Czyli to połączenie turbina - intercooler ? Da się to podejrzeć na kanale bez dodatkowej rozbiórki ?
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0, 163KM
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
U mnie pęknięcie widać z góry... Ale jak będę wymieniał i autko będzie na podnośniku zrobię foto.
poniżej link do zakupu rury - jest również rysunek która to rura... intercooler - kolektor ssący
W ASO nie występuje osobno tylko w całości razem z kolankami koszt ponad 1000zł.
https://allegro.pl/oferta/rura-intercoo ... 7379578816
poniżej link do zakupu rury - jest również rysunek która to rura... intercooler - kolektor ssący
W ASO nie występuje osobno tylko w całości razem z kolankami koszt ponad 1000zł.
https://allegro.pl/oferta/rura-intercoo ... 7379578816
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Ok , dzięki za informacje . To czekam na foto..
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Ktoś mi może wytłumaczyć czemu kawałek zwykłej gumowej rury kosztuje w zamienniku prawie 300 zł gdzie uniwersalne rury silikonowe do turbo szło by dopasować za jakieś 100 zł?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
to jest tzw marketing.
Kupujesz w Auchan biurko - kosztuje 120 zł, idziesz do sklepu gdzie sprzedają artykuły do biura dla firm i to samo biurko kosztuje 520 zł. Po prostu marketing.
Kupujesz w Auchan biurko - kosztuje 120 zł, idziesz do sklepu gdzie sprzedają artykuły do biura dla firm i to samo biurko kosztuje 520 zł. Po prostu marketing.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Da się bez kanału, wystarczy od góry dłonią ją obmacać i tam gdzie jest dziura będzie tłusta od oleju.
viewtopic.php?f=75&t=6787&hilit=Turbo+rura
A kosztuje tyle bo oryginał jest drogi, gdyby oryginał kosztował 200 to zamiennik 120.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0, 163KM
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Wojtas u mnie będzie podobne pęknięcie jak na zdjęciu co przesłał kochar.... To jest ta nieszczęsna rura i na pierwszy rzut oka to nawet może być w tym samym miejscu...kochar pisze: ↑26 lip 2020, o 20:32Da się bez kanału, wystarczy od góry dłonią ją obmacać i tam gdzie jest dziura będzie tłusta od oleju.
viewtopic.php?f=75&t=6787&hilit=Turbo+rura


-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2015, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: sebastian
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Te rury tak nagminnie pękają ... ?!
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
i nie tylko w Cruze 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0, 163KM
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Panowie rura wymieniona
Teraz przejechać z 500 km i sprawdzenie na kompie czy jakieś błędy się pokażą...
Winowajca kodu 84 na foto...



Teraz przejechać z 500 km i sprawdzenie na kompie czy jakieś błędy się pokażą...


Winowajca kodu 84 na foto...
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lip 2020, o 14:02
- Reputacja: 0
- Imię: Alex
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Wracając do sondy, to u mnie problem był taki sam, ale sonda była ewidentnie walnięta. Wymiana: 1500 zł, oczywiście cena serwisowa. Po przekopaniu neta znalazłem za 350zl. Kupiłem, wymienilem, odzylem

-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2020, o 17:57
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0, 163KM
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Zobaczymy... za tydzień jadę w trasę więc powinno coś wyjść na kompie... Przy okazji zaobserwuję czy "serce" CRUZA jest ok...

-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lip 2020, o 14:02
- Reputacja: 0
- Imię: Alex
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontakt:
Re: Problem Cruze 2.0 163KM
Ja akurat miałem okazję. Zrobiłem trase 500 km, po wymianie sondy i jak na razie dpf jeszcze się nie wypalał. Skutek, to szeroki banan na twarzy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Prorevo i 3 gości