DPF Captiva 2,2D
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Diesel z dpf nie nadaje się do krótkich przebiegów. Stąd twój problem.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Lexus ES Hybrid
- Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
- Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Co do dolewania oleju 2T do ON, to sprawdziłem empirycznie, ale na Citroenie C5 2,0 HDI. Niemniej muszę zaznaczyć że moja C5-ka oryginalnie nie była wyposażony FAP (FAP - mokra odmiana DPF - stosowany przez koncern PSA). Efekt dolewania około 150-200ml oleju na zbiornik paliwa to spokojniejsza (równiejsza) praca silnika, zdecydowanie lepszy rozruch. Co do dolewania do silnika z filtrem są różne opinie, ja do Captivy nie używam oleju, ponieważ w większości przypadków popiół który zmniejsza przebiegi DPF powstaje ze spalonego oleju, więc korzyści moim zdaniem są mniej wymierne w stosunku do kosztów jakie można ponieść. Podejrzewam, że w momencie gdy będziesz dolewał 2T do ropy możesz znacznie skrócić przebiegi pomiędzy wypaleniami DPF. Nie mniej gdybyś się zdecydował to polecam olej 2T semisyntetyk Orlenu (czerwony), ponieważ ma najlepszy współczynnik ceny do jakości oraz zbliżona temperaturę zapłonu do ON. Koszt litra to około 15-17 PLN w zależności od stacjimichalgra pisze:
.....Możecie oświecić słabszego, o co chodzi z dolewaniem tego olej do dwusuwów do paliwa? I ogólnie, co rekomendujecie, aby DPF wypalał się rzadziej, bo ja też latam głównie po zakorkowanym mieście, przebieg 130 tys., no i DPF mi się wypala co 200-300 km praktycznie. Jakoś z tym żyję, ale zaczyna mnie wkurzać - albo sprzedam i przeproszę się z benzyną, albo zregeneruję tego dpf-a, albo Wy coś podpowiecie:-)
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 lut 2017, o 22:13
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Witam wszystkich forumowiczów,
Podłączając się do tematu zaświeciła mi się kontrolka check engine. Po podłączeniu do komputera opis błedu był następujący...Zakres działania. parametry obwodu czujnika "A" ciśnienia filtra cząstek stałych silnika diesel( kodu błedu nie pamietam za bardzo P2...). Po skasowaniu błędu kontrolka zapaliła sie tego samego dnia ponownie. SIlnik mocy nie stracił...jeżdże tak juz 3 dzień ale muszę coś z tym zrobić. Mechanik stwierdził że to jest czujnik przy DPFie i koszt oryginalnego(bo taki tylko znalazł) to niecałe 500zł
Miał ktoś z was podobny problem???
Dziekuję za każdą podpowiedź
Silnik 2.0 Diesel 150 KM
pozdrawiam
Podłączając się do tematu zaświeciła mi się kontrolka check engine. Po podłączeniu do komputera opis błedu był następujący...Zakres działania. parametry obwodu czujnika "A" ciśnienia filtra cząstek stałych silnika diesel( kodu błedu nie pamietam za bardzo P2...). Po skasowaniu błędu kontrolka zapaliła sie tego samego dnia ponownie. SIlnik mocy nie stracił...jeżdże tak juz 3 dzień ale muszę coś z tym zrobić. Mechanik stwierdził że to jest czujnik przy DPFie i koszt oryginalnego(bo taki tylko znalazł) to niecałe 500zł
Miał ktoś z was podobny problem???
Dziekuję za każdą podpowiedź
Silnik 2.0 Diesel 150 KM
pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 135kw diesel
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
witam i proszę o poradę
jakiś czas temu zauważyłem świst podczas przyśpieszania.. po oględzinach i podpięciu pod kompa okazały się dwie rzeczy:
-zepsuta sonda lamda
-turbina przepuszczała spaliny przy cięgnie zmiennej geometrii
Sonda została kupiona nowa, turbina poszła na regenerację..
Gość rozbierając turbo zadzwonił i powiedział ze w ciepłej komorze jest dużo sadzy i żebym sprawdził układ wydechowy, tak też zrobiłem
Podglądając dpf od dołu wydawał mi sie czysty.. ciąć już koszty zasypałem go kretem kilka razy no i wrzątek z czajnika, cos tam za pierwszym razem wyleciało później już tylko czysta woda leciała..dodatkowo zalałem go jakims płynem do tego przeznaczonym na 12h(dostałem od znajomego mechanika)
Poskręcałem wszystko do kupy i problem ustał do jakiegoś czasu.. ok 3000km znów powstał przedmuch na turbinie.. ręce mi opadły..
była wczesna wiosna, wtedy tego nie zauważyłem bo nie było ciepłych dni.. włączając klime nie kręciły sie wentylatory.. po rozebraniu sterownika tranzystor do wymiany.. wentylatory działają...
I tu moje pytanie... czy do prawidłowego funkcjonowania dpf wentylatory sa potrzebne? błędu żadnego nie było. dlaczego znow zrobił sie przedmuch?
proces zapchania dpf wyglądał tak że mając od ostatniego przeganiania 700km i 70/80% zapchania wjeżdżając na autostradę musiałem go naprawde nieźle pogonić przez 100km aby zeszło to do 10%..
jakiś czas temu zauważyłem świst podczas przyśpieszania.. po oględzinach i podpięciu pod kompa okazały się dwie rzeczy:
-zepsuta sonda lamda
-turbina przepuszczała spaliny przy cięgnie zmiennej geometrii
Sonda została kupiona nowa, turbina poszła na regenerację..
Gość rozbierając turbo zadzwonił i powiedział ze w ciepłej komorze jest dużo sadzy i żebym sprawdził układ wydechowy, tak też zrobiłem
Podglądając dpf od dołu wydawał mi sie czysty.. ciąć już koszty zasypałem go kretem kilka razy no i wrzątek z czajnika, cos tam za pierwszym razem wyleciało później już tylko czysta woda leciała..dodatkowo zalałem go jakims płynem do tego przeznaczonym na 12h(dostałem od znajomego mechanika)
Poskręcałem wszystko do kupy i problem ustał do jakiegoś czasu.. ok 3000km znów powstał przedmuch na turbinie.. ręce mi opadły..
była wczesna wiosna, wtedy tego nie zauważyłem bo nie było ciepłych dni.. włączając klime nie kręciły sie wentylatory.. po rozebraniu sterownika tranzystor do wymiany.. wentylatory działają...
I tu moje pytanie... czy do prawidłowego funkcjonowania dpf wentylatory sa potrzebne? błędu żadnego nie było. dlaczego znow zrobił sie przedmuch?
proces zapchania dpf wyglądał tak że mając od ostatniego przeganiania 700km i 70/80% zapchania wjeżdżając na autostradę musiałem go naprawde nieźle pogonić przez 100km aby zeszło to do 10%..
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Samo przeganianie nie wypala filtra wręcz go dalej zapycha. Jak DPF osiąga 100% zapełnienia to zaczyna systemowo wypalać i wypali go nawet jeśli będziesz się turlał po osiedlowej uliczce odpowiednio długo. Co ciekawe u mnie wbrew temu co pisano na forum, po przełączeniu skrzyni na N lub P wypalanie zostaje po chwili przerwane. Muszę mieć na D.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2020, o 13:24 przez pawelwaw84, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Sprytne, szkoda że w manualu nie ma czegoś takiego. Zapobiega to wypalaniu na postoju, co jest groźne dla silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 135kw diesel
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
juz wiem ze moja przyczyna byly niedzialajace wentylatory.. od jakiegoś czasu dpf wypala sie prawidłowo.. lecz itak muszę dac na regenerację znów turbo więc nie ryzykuje znów... wycinam dpf.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: DPF Captiva 2,2D
Jak już to nie wycinaj tylko kup pusty i podmień https://allegro.pl/oferta/katalizator-d ... 8572656616 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 135kw diesel
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
po ptokach.. wczoraj zrobiłem skrobanke:) jutro składam wszystko i w piątek mam już umówione wywalenie z programu a i przy okazji zwiększy trochę km. A Panowie powiedźcie mi jeszcze bo wydłubałem tylko dół, kata zostawiłem w tej puszce, moze tak być?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
tak ma być. Dobrze jest coś wspawać aby katalizator nie opadł na dół.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 135kw diesel
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
ok dzieki za rade, jutro poprawiam
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 135kw diesel
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
tak ale też nie jestem mechanikiem 

-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Daj znać jaki koszt i jakie odczucia z jazdy po tym zabiegu.CzarnyKocur pisze: ↑4 sie 2020, o 17:01po ptokach.. wczoraj zrobiłem skrobanke:) jutro składam wszystko i w piątek mam już umówione wywalenie z programu a i przy okazji zwiększy trochę km.
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Mnie Captiva nie przestanie zaskakiwać
Wracając ostatnio z trasy miałem ponad 1000 km i 70% zapełnienia. Od tego czasu robiłem krótkie trasy koło domu.
Dzisiaj wsiadłem i po 2 km zapaliła się ikona DPF. Odpaliłem od razu DPF info 1155 km przejechanych i UWAGA! zapełnienie 133%!!! Nigdy czegoś takiego nie widziałem... W takim razie nie zatrzymywałem się, normalnie zapełnienie zaczęło spadać, po około 15 km spadło do 70% i lampka zgasła, potem wskazywał 55% i następny odczyt ZERO... Jakaś masakra... A myślałem, że walcząc pół roku z tym mechanizmem już mnie niczym nie zaskoczy haha

Dzisiaj wsiadłem i po 2 km zapaliła się ikona DPF. Odpaliłem od razu DPF info 1155 km przejechanych i UWAGA! zapełnienie 133%!!! Nigdy czegoś takiego nie widziałem... W takim razie nie zatrzymywałem się, normalnie zapełnienie zaczęło spadać, po około 15 km spadło do 70% i lampka zgasła, potem wskazywał 55% i następny odczyt ZERO... Jakaś masakra... A myślałem, że walcząc pół roku z tym mechanizmem już mnie niczym nie zaskoczy haha
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
U mnie zwykle podczas wypalania przy około 27% przeskakuje na 0% i zastanawiam się czy to nie oznacza że w 27% jest już trwale zapchany. U Ciebie może już w 55%?
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Miałem to w starym, ale to było odwrotnie. Wypalał się do zera i następny odczyt 70%. Tak jak dzisiaj to nie miałem nigdy, zawsze się wypalał normalnie albo po dystansie albo przy 100%. Teraz jak się wypalił to wszystko niby w normie. 8%-10% cała drogę.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 135kw diesel
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
panowie dramat... dziś termin na chip i wywalenie dpf... patrzę rano z chłodnicy cieczy kapie płyn... załamka.. samochód mam od lutego a on ciągle robi mi problemy:,(
zaczynam płakać bo chłodnica to kupie wymienię ale.... gadałem z tunerem i zacząłem opowiadać mu mały szczegół który zauważyłem mianowicie jadąc na czwartym biegu (automat) naciskając delikatnie gaz obroty delikatnie falują tzn po 100 mu dźwiga i opada.. załamał mnie mówiąc ze to konwerter skrzyni biegów( chyba dobrze zapamiętałem) co wiąże się z regeneracją skrzyni biegów... temat chip narazie odpuszczam...
koszt chip w Walke na Śląsku po znajomości 1000 normalnie 1200zl
Acme Żory to jest wywalenie dpf 300 zl chip 600zl i to też po znajomości
około 215km i 450 nm dla tej skrzyni
zaczynam płakać bo chłodnica to kupie wymienię ale.... gadałem z tunerem i zacząłem opowiadać mu mały szczegół który zauważyłem mianowicie jadąc na czwartym biegu (automat) naciskając delikatnie gaz obroty delikatnie falują tzn po 100 mu dźwiga i opada.. załamał mnie mówiąc ze to konwerter skrzyni biegów( chyba dobrze zapamiętałem) co wiąże się z regeneracją skrzyni biegów... temat chip narazie odpuszczam...
koszt chip w Walke na Śląsku po znajomości 1000 normalnie 1200zl
Acme Żory to jest wywalenie dpf 300 zl chip 600zl i to też po znajomości
około 215km i 450 nm dla tej skrzyni
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
No niestety... Stara prawda mówi, że ludzie rzadko sprzedają auta bez powodu. A najczęściej dlatego, że zaczynają się sypać. Nie jesteś jedyny, jeżeli może Cię to w jakikolwiek sposób pocieszyć
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 135kw diesel
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Mówisz ze nie jedyny.. temat skrzyń był poruszany, są awaryjne? sorki ze tak poza tematem ale wieczorem po zimnym piwku usiądę i obczaje temat bo teraz to wyciągam chłodnice.. tzn już ją mam na ziemi 

-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Nie wiem czy akurat skrzyń, ale ogólnie najczęściej moim zdaniem jest tak, że jak coś zaczyna skrzypieć, rzęzić, falować czy niedomagać, to dla większości znaczy, że trzeba szybko sprzedać.
-
- Bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 22:35
- Reputacja: 1
- Imię: Cichy
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2D 183KM 2011
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Wyjdę na totalnego ignoranta, ale jeżdżę też captiva od ~lutego, rocznik 2011, nigdy nic nie zauważyłem, czy on tez ma DPF i wszelkiego tego konsekwencje? Faktycznie raczej przynajmniej jedną dłuższą trasę na tankowanie robię, ale czy powinienem się martwić?
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Może nie ma.
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
U mnie zwykle bywa 34% do 39% a dziś miałem 20%pawelwaw84 pisze: ↑6 sie 2020, o 21:26U mnie zwykle podczas wypalania przy około 27% przeskakuje na 0% i zastanawiam się czy to nie oznacza że w 27% jest już trwale zapchany. U Ciebie może już w 55%?
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:39
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0, 150KM
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: DPF Captiva 2,2D
Witam kolegów.
U mnie zawsze po procesie wypalania dpf zapala się check i utrzymuje się tak przez 2 lub 3 dni. Nigdy nie przerywam procesu wypalania. Dzieje się tak zarówno na dalszej trasie, choć bardzo rzadko jak i na dojeździe na parking gdzie oczywiście czekam aż się wypali. No i tu za każdym razem po wypaleniu wywala check.
Co może być przyczyną ? DPF do regeneracji ? Inna usterka ?
U mnie zawsze po procesie wypalania dpf zapala się check i utrzymuje się tak przez 2 lub 3 dni. Nigdy nie przerywam procesu wypalania. Dzieje się tak zarówno na dalszej trasie, choć bardzo rzadko jak i na dojeździe na parking gdzie oczywiście czekam aż się wypali. No i tu za każdym razem po wypaleniu wywala check.
Co może być przyczyną ? DPF do regeneracji ? Inna usterka ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość