DPF Captiva 2,2D

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: wszim » 30 wrz 2017, o 08:31

Diesel z dpf nie nadaje się do krótkich przebiegów. Stąd twój problem.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: Kosiu67 » 30 wrz 2017, o 09:45

michalgra pisze:
.....Możecie oświecić słabszego, o co chodzi z dolewaniem tego olej do dwusuwów do paliwa? I ogólnie, co rekomendujecie, aby DPF wypalał się rzadziej, bo ja też latam głównie po zakorkowanym mieście, przebieg 130 tys., no i DPF mi się wypala co 200-300 km praktycznie. Jakoś z tym żyję, ale zaczyna mnie wkurzać - albo sprzedam i przeproszę się z benzyną, albo zregeneruję tego dpf-a, albo Wy coś podpowiecie:-)
Co do dolewania oleju 2T do ON, to sprawdziłem empirycznie, ale na Citroenie C5 2,0 HDI. Niemniej muszę zaznaczyć że moja C5-ka oryginalnie nie była wyposażony FAP (FAP - mokra odmiana DPF - stosowany przez koncern PSA). Efekt dolewania około 150-200ml oleju na zbiornik paliwa to spokojniejsza (równiejsza) praca silnika, zdecydowanie lepszy rozruch. Co do dolewania do silnika z filtrem są różne opinie, ja do Captivy nie używam oleju, ponieważ w większości przypadków popiół który zmniejsza przebiegi DPF powstaje ze spalonego oleju, więc korzyści moim zdaniem są mniej wymierne w stosunku do kosztów jakie można ponieść. Podejrzewam, że w momencie gdy będziesz dolewał 2T do ropy możesz znacznie skrócić przebiegi pomiędzy wypaleniami DPF. Nie mniej gdybyś się zdecydował to polecam olej 2T semisyntetyk Orlenu (czerwony), ponieważ ma najlepszy współczynnik ceny do jakości oraz zbliżona temperaturę zapłonu do ON. Koszt litra to około 15-17 PLN w zależności od stacji

Danielos
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2017, o 22:13
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: Danielos » 2 paź 2017, o 22:04

Witam wszystkich forumowiczów,

Podłączając się do tematu zaświeciła mi się kontrolka check engine. Po podłączeniu do komputera opis błedu był następujący...Zakres działania. parametry obwodu czujnika "A" ciśnienia filtra cząstek stałych silnika diesel( kodu błedu nie pamietam za bardzo P2...). Po skasowaniu błędu kontrolka zapaliła sie tego samego dnia ponownie. SIlnik mocy nie stracił...jeżdże tak juz 3 dzień ale muszę coś z tym zrobić. Mechanik stwierdził że to jest czujnik przy DPFie i koszt oryginalnego(bo taki tylko znalazł) to niecałe 500zł
Miał ktoś z was podobny problem???
Dziekuję za każdą podpowiedź
Silnik 2.0 Diesel 150 KM
pozdrawiam

CzarnyKocur
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 135kw diesel
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: CzarnyKocur » 25 lip 2020, o 06:12

witam i proszę o poradę
jakiś czas temu zauważyłem świst podczas przyśpieszania.. po oględzinach i podpięciu pod kompa okazały się dwie rzeczy:
-zepsuta sonda lamda
-turbina przepuszczała spaliny przy cięgnie zmiennej geometrii
Sonda została kupiona nowa, turbina poszła na regenerację..
Gość rozbierając turbo zadzwonił i powiedział ze w ciepłej komorze jest dużo sadzy i żebym sprawdził układ wydechowy, tak też zrobiłem
Podglądając dpf od dołu wydawał mi sie czysty.. ciąć już koszty zasypałem go kretem kilka razy no i wrzątek z czajnika, cos tam za pierwszym razem wyleciało później już tylko czysta woda leciała..dodatkowo zalałem go jakims płynem do tego przeznaczonym na 12h(dostałem od znajomego mechanika)
Poskręcałem wszystko do kupy i problem ustał do jakiegoś czasu.. ok 3000km znów powstał przedmuch na turbinie.. ręce mi opadły..
była wczesna wiosna, wtedy tego nie zauważyłem bo nie było ciepłych dni.. włączając klime nie kręciły sie wentylatory.. po rozebraniu sterownika tranzystor do wymiany.. wentylatory działają...
I tu moje pytanie... czy do prawidłowego funkcjonowania dpf wentylatory sa potrzebne? błędu żadnego nie było. dlaczego znow zrobił sie przedmuch?
proces zapchania dpf wyglądał tak że mając od ostatniego przeganiania 700km i 70/80% zapchania wjeżdżając na autostradę musiałem go naprawde nieźle pogonić przez 100km aby zeszło to do 10%..

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pawelwaw84 » 26 lip 2020, o 12:52

Samo przeganianie nie wypala filtra wręcz go dalej zapycha. Jak DPF osiąga 100% zapełnienia to zaczyna systemowo wypalać i wypali go nawet jeśli będziesz się turlał po osiedlowej uliczce odpowiednio długo. Co ciekawe u mnie wbrew temu co pisano na forum, po przełączeniu skrzyni na N lub P wypalanie zostaje po chwili przerwane. Muszę mieć na D.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2020, o 13:24 przez pawelwaw84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: etac » 26 lip 2020, o 13:04

Sprytne, szkoda że w manualu nie ma czegoś takiego. Zapobiega to wypalaniu na postoju, co jest groźne dla silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

CzarnyKocur
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 135kw diesel
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: CzarnyKocur » 31 lip 2020, o 10:43

juz wiem ze moja przyczyna byly niedzialajace wentylatory.. od jakiegoś czasu dpf wypala sie prawidłowo.. lecz itak muszę dac na regenerację znów turbo więc nie ryzykuje znów... wycinam dpf.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: kochar » 31 lip 2020, o 20:36

Jak już to nie wycinaj tylko kup pusty i podmień https://allegro.pl/oferta/katalizator-d ... 8572656616 :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

CzarnyKocur
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 135kw diesel
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: CzarnyKocur » 4 sie 2020, o 17:01

po ptokach.. wczoraj zrobiłem skrobanke:) jutro składam wszystko i w piątek mam już umówione wywalenie z programu a i przy okazji zwiększy trochę km. A Panowie powiedźcie mi jeszcze bo wydłubałem tylko dół, kata zostawiłem w tej puszce, moze tak być?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: etac » 4 sie 2020, o 17:30

tak ma być. Dobrze jest coś wspawać aby katalizator nie opadł na dół.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

CzarnyKocur
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 135kw diesel
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: CzarnyKocur » 4 sie 2020, o 17:45

ok dzieki za rade, jutro poprawiam

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: kochar » 4 sie 2020, o 18:55

Sam to robisz?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

CzarnyKocur
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 135kw diesel
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: CzarnyKocur » 5 sie 2020, o 07:10

tak ale też nie jestem mechanikiem ;)

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: cysiokysio » 6 sie 2020, o 13:01

CzarnyKocur pisze:
4 sie 2020, o 17:01
po ptokach.. wczoraj zrobiłem skrobanke:) jutro składam wszystko i w piątek mam już umówione wywalenie z programu a i przy okazji zwiększy trochę km.
Daj znać jaki koszt i jakie odczucia z jazdy po tym zabiegu.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: John Wayne » 6 sie 2020, o 20:36

Mnie Captiva nie przestanie zaskakiwać :) Wracając ostatnio z trasy miałem ponad 1000 km i 70% zapełnienia. Od tego czasu robiłem krótkie trasy koło domu.

Dzisiaj wsiadłem i po 2 km zapaliła się ikona DPF. Odpaliłem od razu DPF info 1155 km przejechanych i UWAGA! zapełnienie 133%!!! Nigdy czegoś takiego nie widziałem... W takim razie nie zatrzymywałem się, normalnie zapełnienie zaczęło spadać, po około 15 km spadło do 70% i lampka zgasła, potem wskazywał 55% i następny odczyt ZERO... Jakaś masakra... A myślałem, że walcząc pół roku z tym mechanizmem już mnie niczym nie zaskoczy haha

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: pawelwaw84 » 6 sie 2020, o 21:26

U mnie zwykle podczas wypalania przy około 27% przeskakuje na 0% i zastanawiam się czy to nie oznacza że w 27% jest już trwale zapchany. U Ciebie może już w 55%?

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: John Wayne » 6 sie 2020, o 21:40

Miałem to w starym, ale to było odwrotnie. Wypalał się do zera i następny odczyt 70%. Tak jak dzisiaj to nie miałem nigdy, zawsze się wypalał normalnie albo po dystansie albo przy 100%. Teraz jak się wypalił to wszystko niby w normie. 8%-10% cała drogę.

CzarnyKocur
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 135kw diesel
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: CzarnyKocur » 7 sie 2020, o 11:53

panowie dramat... dziś termin na chip i wywalenie dpf... patrzę rano z chłodnicy cieczy kapie płyn... załamka.. samochód mam od lutego a on ciągle robi mi problemy:,(
zaczynam płakać bo chłodnica to kupie wymienię ale.... gadałem z tunerem i zacząłem opowiadać mu mały szczegół który zauważyłem mianowicie jadąc na czwartym biegu (automat) naciskając delikatnie gaz obroty delikatnie falują tzn po 100 mu dźwiga i opada.. załamał mnie mówiąc ze to konwerter skrzyni biegów( chyba dobrze zapamiętałem) co wiąże się z regeneracją skrzyni biegów... temat chip narazie odpuszczam...
koszt chip w Walke na Śląsku po znajomości 1000 normalnie 1200zl
Acme Żory to jest wywalenie dpf 300 zl chip 600zl i to też po znajomości
około 215km i 450 nm dla tej skrzyni

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: John Wayne » 7 sie 2020, o 12:12

No niestety... Stara prawda mówi, że ludzie rzadko sprzedają auta bez powodu. A najczęściej dlatego, że zaczynają się sypać. Nie jesteś jedyny, jeżeli może Cię to w jakikolwiek sposób pocieszyć

CzarnyKocur
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2020, o 10:19
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 135kw diesel
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: CzarnyKocur » 7 sie 2020, o 13:34

Mówisz ze nie jedyny.. temat skrzyń był poruszany, są awaryjne? sorki ze tak poza tematem ale wieczorem po zimnym piwku usiądę i obczaje temat bo teraz to wyciągam chłodnice.. tzn już ją mam na ziemi :)

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: John Wayne » 7 sie 2020, o 13:41

Nie wiem czy akurat skrzyń, ale ogólnie najczęściej moim zdaniem jest tak, że jak coś zaczyna skrzypieć, rzęzić, falować czy niedomagać, to dla większości znaczy, że trzeba szybko sprzedać.

cichy_ludek
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 15 lut 2020, o 22:35
Reputacja: 1
Imię: Cichy
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2D 183KM 2011
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: cichy_ludek » 7 sie 2020, o 14:41

Wyjdę na totalnego ignoranta, ale jeżdżę też captiva od ~lutego, rocznik 2011, nigdy nic nie zauważyłem, czy on tez ma DPF i wszelkiego tego konsekwencje? Faktycznie raczej przynajmniej jedną dłuższą trasę na tankowanie robię, ale czy powinienem się martwić?

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: John Wayne » 7 sie 2020, o 14:49

Może nie ma.

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: cysiokysio » 8 sie 2020, o 21:52

pawelwaw84 pisze:
6 sie 2020, o 21:26
U mnie zwykle podczas wypalania przy około 27% przeskakuje na 0% i zastanawiam się czy to nie oznacza że w 27% jest już trwale zapchany. U Ciebie może już w 55%?
U mnie zwykle bywa 34% do 39% a dziś miałem 20%

mario roza
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:39
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0, 150KM
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: DPF Captiva 2,2D

Post autor: mario roza » 15 wrz 2020, o 22:05

Witam kolegów.
U mnie zawsze po procesie wypalania dpf zapala się check i utrzymuje się tak przez 2 lub 3 dni. Nigdy nie przerywam procesu wypalania. Dzieje się tak zarówno na dalszej trasie, choć bardzo rzadko jak i na dojeździe na parking gdzie oczywiście czekam aż się wypali. No i tu za każdym razem po wypaleniu wywala check.
Co może być przyczyną ? DPF do regeneracji ? Inna usterka ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość