Aveo T300 - wibracje kierownicy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 19 sie 2014, o 22:31

Witam! Nie chciałem zawracać głowy pierdołami ale chyba muszę bo nie mogę już dojść do ładu z tym swoim "nowym" samochodem. Od kilkuset kilometrów pojawiły się u mnie wibracje na kierownicy w przedziale 100-120 km/h-na wprost. Co zrobiłem do tej pory: koła wyważane 3 krotnie - ostatni raz na nowym hunterze z testem drogowym. Koła zamieniane: przód - tył i na odwrót. Luzów w zawieszeniu brak, maglownica bez luzów i wycieków. Półoś bez luzów poprzecznych (jedynie mały osiowy dopuszczalny), przeguby bez luzów, tarcze hamulcowe wymienione na gwarancji . Podczas hamowania drgania nie występują. Wystarczy również jazda po lekkim łuku drogi i bicia znikają. Zbieżność jest ok. Oczywiście o takich pierdach jak prawidłowe ciśnienie w oponach już nie wspominam bo to pierwsze co zrobiłem. Tracę już cierpliwość, serwis rozkłada ręce. Co wy na to?

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: Avatar » 19 sie 2014, o 22:59

Powiem tak ja mam podobny efekt czasami wyczuwalny przy okolicy 80kmh ale tylko na letnich oponach i nie na każdej nawierzchni. Nie wiem od czego to zależy ale obecnie już tego nawet nie zauważam (przestałem może zwracać uwagę)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: Jacenty85 » 19 sie 2014, o 23:07

Najciekawsze jest to, że zaczęło się od wyważania kół po wymianie opon z zimowych na letnie. Wyważanie robione 3 razy nie pomaga więc ten defekt pomijam. Opony - wyszłyby na hunterze. I już nie wiem ...z jednej strony człowiek w życiu ma poważniejsze sprawy niż głupie aveo ale z drugiej strony nie po to płaciłem za nowe auto, żeby telepało się jak staruszek....

Awatar użytkownika
KoM
Profesjonalista
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: KoM » 19 sie 2014, o 23:15

Może któraś z felg jest krzywa? Albo opony wyzabkowane? Geometrię zawieszenia sprawdzales?

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: Jacenty85 » 19 sie 2014, o 23:46

Krzywa felga lub wyząbkowanie opon wyszłoby na hunterze - wyważarka z testem drogowym - bada opony dociskając je specjalną rolką. Podobnie, gdyby felga była krzywa po różnych kombinacjach w przekładaniu byłaby jakakolwiek różnica-prawda? Różnic, brak. Geometria była sprawdzana.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: etac » 20 sie 2014, o 06:49

A takie info kak model i przebieg i czy efekt jest na obu oponach zimowych i letnich?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: Avatar » 20 sie 2014, o 06:53

Uważam że problemem jest opona, żeby to potwierdzić na 100% musiałbyś założyć na test zimowe a jest to problem jeżeli nie masz ich na felgach.
Sprawdze dziś u siebie bo pamiętam że na ten rok mam zmieniony przód z tyłem i nie wiem czy przypadkiem problem nie zniknął (chociaż u Ciebie to nie pomogło).

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

jfx

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: jfx » 20 sie 2014, o 07:52

Na 100% to opony miałem podobny efekt w c4 pomógł dopiero skaner 3D calego koła , ale nie każdy gumiarz ma taki sprzet.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: XaRaDaS » 20 sie 2014, o 09:19

Ostatnio czytałem ciekawy artykuł i tam podają, że wibracje na kierownicy to w większości przypadków opony i tutaj możesz mieć zewnętrznie dobre opony, ale w środku może być jakiś purchel. Zresztą nie będę się rozpisywał i podaję link do stronki:

Wibracje na kierownicy przyczyny i skutki
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: tdon » 20 sie 2014, o 09:36

Który rocznik i jaki przebieg ogólny auta ?
Jaki model opon ?
Czy felgi są oryginalne od tego modelu ?
Dlaczego były wymieniane tarcze (próbuję ustalić Twój styl jazdy) ?

Pamiętaj, że każdą oponę (w tym również bardzo koślawą geometrycznie) da się poprawnie wyważyć.
Dla mnie bardzo ważna jest obserwacja "naoczna" zachowania opony na wyważarce. Jeśli opona ma boczne bicie geometryczne, to może to być niewykrywalne rolką i da się wyważyć ciężarkami, natomiast podczas jazdy da taki efekt o jakim piszesz.
Czy obserwowałeś opony podczas wyważania ? Felga i opona ma prowadzić się idealnie podczas kręcenia (jak dla mnie to +- 1mm) zarówno osiowo jak i promieniowo. Jeśli masz kłopot z oceną, to przystaw sobie nieruchomy wskaźnik tuż obok kręcącej się opony, wtedy dokładnie widać bicie.
Być może masz uszkodzone dwie opony i dlatego zamiana przodu z tyłem nie przyniosła skutku. Nie zaliczyłeś dużej dziury którymś bokiem ?

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: Jacenty85 » 20 sie 2014, o 10:21

Model : napisane w temacie T300
Rok: 2013
Silnik 1.2 XER 70 koni
Sedan
Przebieg 5 tyś.
Felgi stalowe oryginalne
Opony Continental (typ dopiszę jak wyjdę z pracy)

Tarcze wymienione z powodu (jak to określił serwis) wada fabryczna. Same się zwichrowały. Kierowcą jestem pedantycznym i powolnym. Nigdy nie było wjazdu w kałuże, w większą dziurę czy mycia auta na myjni po jeździ.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa - kiedy wymieniano tarcze wyjęto także piasty do sprawdzenia u tokarza. Czy przypadkiem czegoś nie schrzanili przy tej okazji.
Dodatkowo zauważyłem że podczas swobodnego toczenia nie ma takiego jednolitego dźwięku opon tylko takie cykliczne UUU UUU UUU UUU... W przyszłym tygodniu oddaję go na gwarancje - pytanie do Was - coś im zasugerować, podpowiedzieć...bo czasem bywa ciężko z nimi :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: etac » 20 sie 2014, o 14:09

Jacenty85 pisze: Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa - kiedy wymieniano tarcze wyjęto także piasty do sprawdzenia u tokarza. Czy przypadkiem czegoś nie schrzanili przy tej okazji.
Ze jak? Ze co? Pierwszy raz słysze o takiej akcji :shock:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: Jacenty85 » 20 sie 2014, o 16:34

||Temat zaczyna się klarować. Dziś po pracy udałem się do 2 wulkanizatorów. U każdego wyważarka pokazywała błędne wyważenie i to wielkie różnice. Postanowiłem więc sam się przyjrzeć jak wygląda ruch koła na wyważarce. Szczerze mówiąc jestem ZDRUZGOTANY. Felgi są krzywe jak koła w wozie drabiniastym - widać to gołym okiem. Wszystkie cztery. Nie wiem co z tym zrobić - auto 5 tysięcy przebiegu, wycackane wydmuchane i NIGDY nie katowane. Nikt nawet za kółkiem nie siedział oprócz mnie i co to ma być? Czy chevrolet to aż taki bubel czy salon mnie zrobił w Chu....? Nic z tego nie rozumiem ....

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: Avatar » 20 sie 2014, o 17:02

Dziwny przypadek jeżeli są to krzywe oski. Musiałby spaść chyba z podnośnika żeby się skrzywily. Trzeba cisnac ASO.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

pawel

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: pawel » 20 sie 2014, o 17:18

Kolego - masz oryginalne stalowe felgi, więc.... Chevrolet robi taki BUBEL!

Ja powiem Ci jak wyglądało to u mnie w Sparku, który też wyjechał na stalowych felgach.
Po roku felgi były całe rude - na co usłyszałem, że to kamienie się obijały od innych samochodów i dlatego są całe pordzewiałe.
Bicia na kierownicy też miałem do momentu.... zakupu felg aluminiowych. I co najciekawsze. Na felgi aluminiowe założyłem opony letnie, wyważyłem i jeździłem 2 lata (czyli zrobione jakieś 50 tys km na oponach) i nawet przy 150 km/h na kierownicy nie było nic czuć. Natomiast na stalowe miałem założone opony zimowe i co? I pasowało co dwa - trzy tygodnie wyważać felgi, które się gięły we wszystkie strony. W końcu na zimowych się przyzwyczaiłem, że po wyważeniu miałem dwa tygodnie spokoju a później już jeździłem z biciem na kierownicy.... wiem wnerwiające, ale nie chciało mi się wyważać non stop opon.

Więc rozwiązanie jest proste - kup sobie alufelgi - ja miałem enzo.

A co do reklamacji - mi nie uznali reklamacji rdzewiejących felg to tym bardziej nie uwzględnią krzywych felg, bo zawsze powiedzą, że to Twoja wina.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: XaRaDaS » 20 sie 2014, o 17:47

Nieprzyjemna sprawa, ale skoro ledwo 5 tysi to próbuj z ASO, a może uznają za wadę, chociaż to wątpliwe, bo będą twierdzić, że Twoja wina i pogiąłeś felgi na krawężnikach czy co tam sobie ubzdurają.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: Jacenty85 » 20 sie 2014, o 19:42

Będę walczył. We wtorek jadę do ASO i napiszę Wam jak się sprawa potoczyła. Zastanawiam się tak jak kolega podpowiedział - czy nie kupić alufelg dobrej firmy albo stalówek od Corsy D - podobno pasują idealnie, są lepiej wykonane a na dodatek kosztują ok 170 zł a nie jak do Chevroleta około 400 zł za sztukę - paranoja.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: etac » 20 sie 2014, o 19:48

Ja do Aveo kupowałem 15' za 175 zł w ASO, wiec nie wiem skad te 400 zł.

Te za 400 zł to OEM standard, a te za 170 zł to druga klasa OES. A jak minelo 6 miesiecy od kupna, to juz mozesz zapomniec o gwarancji na krzywizne felg.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: konradoo » 20 sie 2014, o 20:59

Oryginalne felgi to lipa. W lanosie miałem stalówki od vectry b i były git. Tu u siebie mam oryginalne felgi ale po generalce:D (piaskowane i malowane podkładem i pokolorowane na czarno) krzywić jakoś nie zauważyłem nigdy.
O partsy pisz PW.

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 20 sie 2014, o 21:02

Ja tak łatwo nie odpuszczam! Być może mogę zapomnieć ale dopóki nie postawię kropki nad I dopóty im nie odpuszczę. Taka moja natura i pewnie będą mnie bluzgać, kląć wyzywać, wyśmiewać jaki to jestem brzydki i nieładny a ja mam to w d... I będę dzwonił, jeździł dzwonił do centrali do TVNu bo nie z takimi głupotami w życiu już walczyłem.
Co do kosztu tych felg-wejdź sobie na stronę sklepu dochevroleta (kanclerz)- tak się zwą. Dzwoniłem dzisiaj. Sprzedawca wyjaśnił mi to dokładnie tak jak napisze: Te za 170 zł są od Corsy D i prawdopodobnie są lepsze niż te ściągane z Korei do Aveo, których cena to około 400 zł za sztukę. Stąd wziąłem te ceny! To nie mój wymysł

pawel

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: pawel » 21 sie 2014, o 07:06

Konradoo, bo Twój samochód został wyprodukowany jakiś czas temu i te felgi były lepsze jakościowo :P
Widzę to np. po felgach u ojca w cytrynie, czy porównując jakość tych felg do tych z mojego poprzedniego samochodu.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: tdon » 21 sie 2014, o 08:01

Jacenty85 pisze:||Temat zaczyna się klarować. Dziś po pracy udałem się do 2 wulkanizatorów. U każdego wyważarka pokazywała błędne wyważenie i to wielkie różnice. Postanowiłem więc sam się przyjrzeć jak wygląda ruch koła na wyważarce. Szczerze mówiąc jestem ZDRUZGOTANY. Felgi są krzywe jak koła w wozie drabiniastym - widać to gołym okiem. Wszystkie cztery. Nie wiem co z tym zrobić - auto 5 tysięcy przebiegu, wycackane wydmuchane i NIGDY nie katowane. Nikt nawet za kółkiem nie siedział oprócz mnie i co to ma być? Czy chevrolet to aż taki bubel czy salon mnie zrobił w Chu....? Nic z tego nie rozumiem ....
Normalnie czytam i w lekkim szoku jestem.
Mam też Continentale. Podobne lekkie UUU UUU UUU pojawiło się też u mnie po przebiegu ok. 15kkm, ale auto prowadzi się idealnie. Ja mam alufelgi i nic podobnego się nie dzieje.
Spytam nieco dziwnie ... czy masz pewność, że felgi na których aktualnie jeździsz to te same, z którymi nabyłeś auto ???
Nie chcę nic sugerować, ale z Twojego opisu wynika, że jest raczej niemożliwe żebyś sam je tak załatwił, a nikt inny autem nie jeździł. W powiązaniu z dziwną akcją serwisową o której nie słyszał etac_owiec daje to sporo do myślenia .....
Albo nie piszesz nam całej prawdy ...
Niemniej cieszę się, że jesteś blisko rozwiązania problemu. Mam nadzieję, że pomogłem.

EDIT: Czy to nie dziwne, że podczas pobytu auta w serwisie z związku z - jakby nie patrzyć - kołami, nikt tego nie zauważył ??? Czyżby przy wymianie tarcz i sprawdzania piast nikt nawet nie zakręcił kołami ???

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 21 sie 2014, o 09:33

Dlatego warto się udać do serwisu i przedstawić im fakty i punkty. Warto wiec nie z morda walić do ASO tylko z kartka i przygotowanymi danymi zaprosić kierownika serwisu do stołu i z nim rozmawiać.

- wymieniono tarcze, dlaczego jakie były wyniki bicia
- toczono piasty, po co? Jakie były pomiary, kto zalecił takie działania
- koła, czy ktos je sprawdzał, jesli to kto i w jaki sposób, jakie wyniki tego
- jeśli są to opony winne, powinni wskazać serwis najbliższy odpowiedzialny za opony Continental, może warto zeby do nich podjechał przedstawiciel (opony w pojeździe sa wyłączone z gwarancji producenta pojazdu i są objęte gwarancja producenta opon i reklamacje powinny byc zgłaszane do ich przedstawicieli)
- przekazać swoje spostrzeżenia i uwagi (gdzie i przez kogo były sprawdzane) nic nie sugerować, tylko podawać fakty


Jedynym problemem moze byc informacja ze zmiana na opony letnie/zimowe było wykonywane poza ASO, to wtedy masz wszystkie te argumenty zmniejszone prawie do 0.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 21 sie 2014, o 10:29

Zwróć też uwagę na to, że też mam rocznik 2013, ostatnio robiłem pierwszy przegląd gwarancyjny i nawet słowem nikt się nie zająknął o jakichś problemach z piastami. Oczywiście mogła to być wada "od numeru do numeru" a nie całego rocznika.

Etac dobrze podpowiada. Rozmowa "na argumenty" może wnieść coś pozytywnego a na pewno da serwisowi poczucie, że nie olałeś tematu i zamierzasz go rzeczowo drążyć.

EDIT: 1. Jak to było z tymi tarczami ? W jaki sposób znalazłeś się w ASO ??? Sami Cię wezwali ?
2. Czy zawsze byłeś obecny podczas przekładania opon i wyważania kół ?

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 21 sie 2014, o 10:39

Panowie oczywiście dziękuję za pomoc i zainteresowania i również zapewniam Was, że piszę całą prawdę. Najprawdopodobniej sprawa znajdzie się w prokuraturze jak zbiorę dowody. Serwis prawdopodobnie podmienił mi felgi. Ustalę to dopiero po konsultacji z rzeczoznawcami i zbiorę kilka dowodów.
Co do tarcz - same z siebie po kilkuset kilometrach przebiegu zaczęła drgać kierownica w czasie hamowania. Piast nie toczono tylko oddano je do zakładu tokarskiego na pomiar - tak celem sprostowania, bo może źle się wyraziłem wcześniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość