Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
No jak się zarzeka że z Cruze, to niech poda VIN.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Walki rozrządu zmienione, czujniki zmienione, KZFR przełożone, rozrząd nowy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
no to czekamy na zapłon 
a luzy pomierzyłeś?

a luzy pomierzyłeś?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Poprosiłem o pomiar luzów. Kolega mierzył szczelinomierzem, i wg. Norm w WOW jest wszystko ok. Nie podam teraz wartości, ale na wałku ssącym jak i wydechowym jest powyżej wartości minimalnych tych walków.
Dodano po 3 minutach 10 sekundach:
Prawdopodobnie jutro będzie gadał, albo nie.
Dodano po 35 minutach 7 sekundach:
Czy w cruze 1.8 2012r występowała miska olejowa z wbudowanum czujnikiem poziomu oleju?
Dodano po 3 minutach 10 sekundach:
Prawdopodobnie jutro będzie gadał, albo nie.
Dodano po 35 minutach 7 sekundach:
Czy w cruze 1.8 2012r występowała miska olejowa z wbudowanum czujnikiem poziomu oleju?
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Raczej nie. To ten sam silnik co w Orlando.
Czekam na pierwsze uruchomienie. I trzymam kciuki.
Czekam na pierwsze uruchomienie. I trzymam kciuki.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Co tu się wyprawia.
Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Czy możliwe są takie jaja, że silnik z Cruze i Orlando były w trzech wersjach??
Dodano po 9 minutach 40 sekundach:
Czy to ma znaczenie na rodzaj walków rozrządu?
Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Czy możliwe są takie jaja, że silnik z Cruze i Orlando były w trzech wersjach??
Dodano po 9 minutach 40 sekundach:
Czy to ma znaczenie na rodzaj walków rozrządu?
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Jak się zgodzili na ingerencję, to niech chociaż różnicę zwrócą.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2020, o 16:43 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: drobne poprawki ortografii
Powód: drobne poprawki ortografii
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Ja powiem tak
- TIS tego nie potwierdza
- EPC tego nie potwierdza
- TECDOC tego nie potwierdza
A to są jedyne wiarygodne źródła informacji, reszta to klony z błędami.
A jedynie co to potwierdza, ze na rynku handlarze wciskają silnik z Opla do Chevroleta, ale niestety ten z Opla był modyfikowany, a wynika to z różnych miejsc produkcji i potrzeb klienta ostatecznego.
- TIS tego nie potwierdza
- EPC tego nie potwierdza
- TECDOC tego nie potwierdza
A to są jedyne wiarygodne źródła informacji, reszta to klony z błędami.
A jedynie co to potwierdza, ze na rynku handlarze wciskają silnik z Opla do Chevroleta, ale niestety ten z Opla był modyfikowany, a wynika to z różnych miejsc produkcji i potrzeb klienta ostatecznego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Jutro zajmę się tym gościem
Mamy pierwsze odpalenie
Dodano po 17 minutach 31 sekundach:
Chciałbym przygotować się merytorycznie na jutro ponieważ prawdopodobnie będę zgłaszał zakup do ochrony kupujących allegro. Występowały 3 wersje 1.8 w tym czasie : Cruze (J300) 2009/05-
Cruze Liftback (J305) 2010/12-
Cruze Station Wagon (J308) 2012/08-
Czy w w/w pojazdach występowały walki rozrządu o numerze FGP 55354239 ( jeżeli nie to gdzie takie montowali?)
Czy w tych modelach montowano miskę olejową z czujnikiem oleju?
Czy występowały czujniki rozrządu jak w Orlando czy może jakieś opel?
Czy pierścień czujnika wału (generator impulsów) z oplowskimi numerami 55555803 był montowany w w/w modelach Cruze?
To są moje zarzuty przemawiające za tym, że jest to silnik opel, ale muszę je twardo udowodnić.



Dodano po 17 minutach 31 sekundach:
Chciałbym przygotować się merytorycznie na jutro ponieważ prawdopodobnie będę zgłaszał zakup do ochrony kupujących allegro. Występowały 3 wersje 1.8 w tym czasie : Cruze (J300) 2009/05-
Cruze Liftback (J305) 2010/12-
Cruze Station Wagon (J308) 2012/08-
Czy w w/w pojazdach występowały walki rozrządu o numerze FGP 55354239 ( jeżeli nie to gdzie takie montowali?)
Czy w tych modelach montowano miskę olejową z czujnikiem oleju?
Czy występowały czujniki rozrządu jak w Orlando czy może jakieś opel?
Czy pierścień czujnika wału (generator impulsów) z oplowskimi numerami 55555803 był montowany w w/w modelach Cruze?
To są moje zarzuty przemawiające za tym, że jest to silnik opel, ale muszę je twardo udowodnić.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
No chyba ładnie mruczy. A na wyższych obrotach?

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Rozmawiałem z ASO
- po wałkach nie idzie rozpoznać bo powinny być jednakowe
- Numer części 55555803 to numer katalogowy 5616011, występuje tylko w Oplu
- żółty korek, to korek występujący tylko w Oplu, nigdy w Chevrolet
- czujnik poziomu oleju nie występuję w Chevrolet, funkcję tą przejmuje czujnik ciśnienia oleju.
- silnik 1.8 2H0 jest identyczny dla wszystkich modeli Cruze i Orlando. Rożnicę mogą być tylko w konstrukcji i miejscach mocowań, ale to wynika z rocznika, a nie modelu. Najwięcej zmian jest po 2013 roku.
Tak jak pisał kiedyś Miłosz (C77) po przełożeniu KFZR i czujników i chyba wałków, reszta zawsze odpali po przełożeniu. Zbijaj cenę za dodatkowe prace.
- po wałkach nie idzie rozpoznać bo powinny być jednakowe
- Numer części 55555803 to numer katalogowy 5616011, występuje tylko w Oplu
- żółty korek, to korek występujący tylko w Oplu, nigdy w Chevrolet
- czujnik poziomu oleju nie występuję w Chevrolet, funkcję tą przejmuje czujnik ciśnienia oleju.
- silnik 1.8 2H0 jest identyczny dla wszystkich modeli Cruze i Orlando. Rożnicę mogą być tylko w konstrukcji i miejscach mocowań, ale to wynika z rocznika, a nie modelu. Najwięcej zmian jest po 2013 roku.
Tak jak pisał kiedyś Miłosz (C77) po przełożeniu KFZR i czujników i chyba wałków, reszta zawsze odpali po przełożeniu. Zbijaj cenę za dodatkowe prace.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Dodano po 1 godzinie 18 minutach 35 sekundach:
Jak było i jak jest
Dodano po 1 godzinie 34 minutach 17 sekundach:
Po przejechaniu 2km wszystko było ok, pc nie wykazał błędów w silniku. Jutro odbiorę auto wieczorem. Pojeżdżę kilka tys. Km na GM 5w30 dexos2, żeby dobrze się umył w środku, potem plukanka i wymiana na Motul 5w30. Trzymać kciuki
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Brawo Wy.
Wiemy już, że silniki z Opla pasują do Chevi. Oczywiście po zmianie wałków i KZFR. Tomku, chyba przez przypadek stałeś się testerem.
Wiemy już, że silniki z Opla pasują do Chevi. Oczywiście po zmianie wałków i KZFR. Tomku, chyba przez przypadek stałeś się testerem.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.


Mój olek ni pyty nie chce się popsuć, jeździ jak głupi i tylko amory mu trochę klekocą. Więc pierdzę w stołek i uprawiam garba i wiotczenie mięśni. Żebym miał pewność, że wymiana amortyzatorów pomoże, tobym się zajął tematem. A tak to za słabo klekocą żeby inwestować w niepewny zabieg, bo relacje po wymianie są rozbieżne.

-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Od swiezaka do fachmana
, ale dzięki poprzednim przykładom niepasujących elementów od razu zleciłem te przekładki, aby nie powtarzać cudzych błędów
tylko dlaczego słupek chevrolet kosztuje 3000 a słupek opel 1500-2000? Korzystając z wpisów j/w przedstawiłem swoją ostateczną postawę do sprzedającego. Jeżeli będą odbijać piłeczkę zgłaszam to do ochrony kupujących allegro i to właśnie allegro będzie wyjaśniało ( mają na to 7 dni) ostatecznie przy potwierdzeniu moich tez Allegro zwróci całą kwotę za zakup i to oni będą już się kopać że sprzedającym. Chcieli zarobić na ludzkiej niewiedzy to będziemy się KOPAĆ 

Dodano po 14 minutach 33 sekundach:
To moja ostateczna odpowiedź do sprzedającego.
Dodano po 14 minutach 33 sekundach:
To moja ostateczna odpowiedź do sprzedającego.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
otwórz od razu dyskusje przez Allegro, chyba ze te teksty pochodzą z tego modułu komunikacji.
Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
A przypadkiem miski też nie musiałeś podmienić?
Bo to może być koronny dowód na pochodzenie silnika.
Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
A przypadkiem miski też nie musiałeś podmienić?
Bo to może być koronny dowód na pochodzenie silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Miska też nie pasowała, w misce jest czujnik. Mój magik mechanik dopasował ich miskę, ale mam ekstra czujnik i pin w który nic nie wepnę bo to od Opla. Wszystko w formularzu allegro. Na początku prosili o rozmowę telefoniczną, ale nie wyraziłem zgody i zaznaczylem, że kontakt tylko przez formularz allegro. Jezeli to co napisałem nie przekona ich, klikam pomoc allegro i program ochrony kupujących się tym zajmie
P. S przed zakupem oferowali mi 200zl zniżki na zakup po za allegro 

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
spisz numer tej miski jak się da.
Jakby się dalej bronili, to niech podadzą numer VIN pojazdu z którego wyjęli ten silnik, a ja sprawdzę czy numer silnika się zgadza z VIN.
Jakby się dalej bronili, to niech podadzą numer VIN pojazdu z którego wyjęli ten silnik, a ja sprawdzę czy numer silnika się zgadza z VIN.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Dziękuję za pomoc, ale to firma do której silniki przywożą z Angli na paletach i mogą mi podać dowolny VIN. Przed zakupem prosiłem o VIN, ale nie mieli, teraz mogą nagle coś wymyslec
Miska olejowa, walki, czujniki które były w silniku i pierścień czujnika świadczą o pochodzeniu z Opla, blok, głowica, wał itd to to samo, ale różnica w cenie przygniata 
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
ale jak podadzą zły, to mi się w bazie nie zgra i będzie wtedy argument wystarczający do wykazania oszustwa.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
To prawda 
jutro poproszę przed zgloszeniem 

-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Zgłosiłem do allegro.
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2020, o 11:06 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem kolejność.
Powód: Poprawiłem kolejność.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Taka temp. rozgrzanego auta będzie ok?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
na granicy, ale ok. Kreska dalej w lewo, to już termostat do wymiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Przed 22 przyjadę autem pod dom i zrobię dokładne zdjęcia.
Dodano po 2 godzinach 28 minutach 49 sekundach:
Zapraszam do obejrzenia zakończenia tej drastycznej historii

Dodano po 5 minutach 2 sekundach:
Dodano po 2 godzinach 28 minutach 49 sekundach:
Zapraszam do obejrzenia zakończenia tej drastycznej historii
Dodano po 5 minutach 2 sekundach:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość