Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 29 mar 2020, o 17:57

Załączyłem linki z allegro, interesują mnie tarcza z dociskiem oraz łożysko z tych aukcji, ale wolałbym otrzymać od kogoś jeszcze potwierdzenie, że będą ok 👍

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 29 mar 2020, o 23:16

No to dopiero z poziomu przeglądarki je widać. Ciekawe dlaczego?

Powinny pasować. Warto jeszcze ze sprzedawcą sprawdzić po vin.
I nie wiem czy nie warto przy okazji pompkę sprzęgła zregenerować, wymienić.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, o 07:40 przez Mandrol, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: dla czego = dlaczego

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 31 mar 2020, o 16:23

Silnik właśnie dotarł

Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 31 mar 2020, o 16:27

BTW na forum mamy opcje dodaj plik i można tam dodać zdjęcia do 1MB

A silnik to chyba nie z Chevi, tylko Opla?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 31 mar 2020, o 16:29

https://zapodaj.net/003d3e6a2341c.jpg.html

Dodano po 2 minutach 52 sekundach:
Postaram się mniej wklejać linków :piwo3:

Dodano po 1 godzinie 43 minutach 37 sekundach:
Silnik z cruze 1.8. Oznaczenia takie same jak w silniku z Orlando Z18XER, F18D4. Miska olejowa z cruze nie pasuje do skrzyni orlando, mechanik pozamieniał czujniki ponieważ również wtyczki nie pasowały. Czy cruze był 6 biegowy z inną miską? Różniły się jakoś czujniki?
Załączniki
IMG-20200327-WA0007.jpg
IMG-20200331-WA0001.jpg
IMG-20200331-WA0005.jpg
IMG-20200331-WA0010.jpg
IMG-20200331-WA0011.jpg
IMG-20200331-WA0008.jpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 31 mar 2020, o 18:20

TomaszDGL pisze:
31 mar 2020, o 18:15

Miska olejowa z cruze nie pasuje do skrzyni orlando, mechanik pozamieniał czujniki ponieważ również wtyczki nie pasowały.
poczekamy do odpalenia. Ja obstawiam ze to silnik z Insignia. :zastanawiasie:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 31 mar 2020, o 18:45

:ocochodzi: Insignia to A18XER

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 31 mar 2020, o 18:59

Zadam inne pytanie.

W swoim oryginalnym silniku jaki masz kolor korka wlewu oleju?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 31 mar 2020, o 19:05

Również zwróciłem na to uwagę na samym początku, ale korek można sobie swobodnie przekładać, wymieniać. Oznaczenia na silniku w orlando są takie same jak na tym zakupionym.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 31 mar 2020, o 19:19

Właśnie przejrzałem kilkanaście zdjęć i moje spostrzeżenie
żółty korek - Opel
czarny korek - Chevrolet

Czekamy na dalsze informacje. Pierwszym objawem z różnić będą błędy z KZFR.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 31 mar 2020, o 19:25

Zgadza się. Czarny korek w orlando. Zobaczymy co będzie. Rozrząd i KZFR przekładamy z Orlando do nowego słupka. Co może nie zagrać?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 31 mar 2020, o 20:04

jak przełożysz wałki, KZFR i czujniki, to z tego co czytałem może zadziałać.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 31 mar 2020, o 20:49

:ocochodzi: Tylko dlaczego oznaczenie jest identyczne jak z Orlando? :ocochodzi:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: wszim » 31 mar 2020, o 20:54

Kompresja chyba też szału nie robi. :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 31 mar 2020, o 20:56

TomaszDGL pisze:
31 mar 2020, o 20:49
:ocochodzi: Tylko dlaczego oznaczenie jest identyczne jak z Orlando? :ocochodzi:
dla mnie oba silniki to 2H0. Ten Z lub A to tylko mogą być zmianie w sofcie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 31 mar 2020, o 22:16

wszim pisze:
31 mar 2020, o 20:54
Kompresja chyba też szału nie robi. :zastanawiasie:
Kompresja powinna wynosić 10.5bar, to okaże się gdy silnik będzie na aucie i będzie kręcić nim nowy, mocny aku 👍

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 31 mar 2020, o 22:26

I przepustnica na maxa otwarta. A przynajmniej taka jest teoria.

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 31 mar 2020, o 22:28

:zastanawiasie: Pomiar robiony na gołym słupku z moim kołem i rozrusznikiem

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 1 kwie 2020, o 16:47

Praca ruszyła. Jestem w trakcie wyjaśniania ze sprzedającym pochodzenie motoru. Zakupiłem słupek Z18XER F18D4 i różnią się wałki na końcówkach przy czujnikach od strony skrzyni biegów, różnią się czujniki walka rozrządu od tej samej strony co wałki, różni się miska olejowa. Przekładam ze starego słupka z Orlando wałki rozrządu, KZFR, czujniki i resztę sprawnego osprzętu. Nowa chłodniczka oleju, zregenerowana pompa oleju, regenerowane sprzęgło ( sprawdzona regeneracja w moim drugim pojeździe). Na pierwsze odpalenie idIe DEXOS2 GM 5w30 + płukanka, potem do zalania idzie Motul 5w30. Wszystko co odkręcane jest dokładnie czyszczone z nagaru. Obecnie faktura za oleje, simeringi, rozrząd, wysprzeglik itp. 1500zl, uszczelka pompy olejowej + chłodniczka oleju 280zl, regeneracja sprzęgła 200, moje koszta paliwa (pomagam w zdobyciu części) 100. Robocizna 1000-1400 jeszcze uzgodnimy.
Załączniki
Zregenerowany docisk i tarcza
Zregenerowany docisk i tarcza
Blok podobno z Cruze
Blok podobno z Cruze
Głowica z walkami Orlando
Głowica z walkami Orlando
Stary wysprzeglik z łożyskiem
Stary wysprzeglik z łożyskiem
Stare zębatki z pompy olejowej
Stare zębatki z pompy olejowej
Nie wiem jak to się nazywa, element z wału, przy czujniku ( u góry z Orlando)
Nie wiem jak to się nazywa, element z wału, przy czujniku ( u góry z Orlando)
Czujnik położenia wału ( taki sam jak w orlando)
Czujnik położenia wału ( taki sam jak w orlando)
Wstawiona nowa chłodniczka oleju.
Wstawiona nowa chłodniczka oleju.
Wykręcona, oczyszczona pompa olejowa z nowego słupka. Wymieniona uszczelka i koła zębate pompy.
Wykręcona, oczyszczona pompa olejowa z nowego słupka. Wymieniona uszczelka i koła zębate pompy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 1 kwie 2020, o 18:00

Odpowiadając na pytanie o wałkach
Według EPC, zrezygnowano z samych wałków i wprowadzono numer wraz z nastawnikiem KZFR i jest to jeden numer dla całej produkcji od 2009 do 2015
Cruze
55561747 -wałek dolotowy
55561748 - wałek wydechowy

Orlando
55561747 -wałek dolotowy
55561748 - wałek wydechowy

Rożnica jest dopiero są widoczne w Insignia A, wałek z Cruze, Orlando został wycofany z produkcji i zamieniony na numer 55568390.

I tym samym potwierdza się moje przypuszczenie o pochodzeniu silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 1 kwie 2020, o 18:24

Może to motor z zafiry lub astry? Sprzedający stoi przy swoim, że to na 100% cruze :ocochodzi:
Załączniki
Kolejny numer 55353288
Kolejny numer 55353288
Kolejny wałek 55354239
Kolejny wałek 55354239
Końcówka przy czujniku 55354239
Końcówka przy czujniku 55354239

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 1 kwie 2020, o 18:28

Niestety numery części samych wałków nie są już dostępne w katalogu.

Dodano po 2 minutach 55 sekundach:
Ja bym przełożył walki z starego wraz z KFZR - jeśli są w dobrym stanie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 1 kwie 2020, o 18:32

Pierścień czujnika wału. Numery z ich czujnika 739188647, 55555803. Po przekładał em pierścienie i czujniki. Czujniki mają te same numery, ale inną datę produkcji.

Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
KZFR, walki i czujniki przekładam. KZFR robione w październiku 4000 km

Dodano po 6 minutach 40 sekundach:
Może ktoś rozszyfrować te numerki? F18D4 20KG7224
Załączniki
F18D4   20KG7224
F18D4 20KG7224
Górny pierścień jest z orlando
Górny pierścień jest z orlando
Górny pierścień jest z Orlando
Górny pierścień jest z Orlando

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 1 kwie 2020, o 18:45

Poproś o VIN tego auta, to sprawdzę czy to silnik od niego :) Odwrotnie nie sprawdzę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 1 kwie 2020, o 19:00

No właśnie po vinie szybko bym widział 😃 kilkaset silników i skrzyni biegów, nigdzie numerów VIN 😃

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość