2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Kacper1575
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 27 gru 2019, o 09:21
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0.163km
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: Kacper1575 » 27 gru 2019, o 09:23

Witam potrzebuje pomocy z ustawieniem Koła rozrzadu jak je ustawic ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: etac » 27 gru 2019, o 10:37

a blokady masz?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: kochar » 27 gru 2019, o 10:38

może to pomoże.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Kacper1575
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 27 gru 2019, o 09:21
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0.163km
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: Kacper1575 » 27 gru 2019, o 13:38

etac pisze:
27 gru 2019, o 10:37
a blokady masz?
Niestety mechnik rozebral bez blokad i problem jest z walkiem jak go teraz ustawic. Zobacz priv

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: kochar » 27 gru 2019, o 13:53

Ja bym nie nazwał go mechanikiem, mechanik to jest na filmie z youtube. :lol:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: etac » 27 gru 2019, o 14:47

Kacper1575 pisze:
27 gru 2019, o 13:38
etac pisze:
27 gru 2019, o 10:37
a blokady masz?
Niestety mechnik rozebral bez blokad i problem jest z walkiem jak go teraz ustawic. Zobacz priv
Właśnie po to wymyślono blokady i właśnie po to jest ASO. Nie znam się to nie zaczynam roboty. Wsparcia prywatnego nie prowadzę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

bluedabudi
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 16:43
Reputacja: 2
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze J305
Silnik: 2.0 LNP, 163KM, Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: bluedabudi » 9 wrz 2022, o 12:23

Cześć,

Podepnę się pod temat bo zastanawia mnie jedna rzecz odnośnie rozrządu w tej wersji. W instrukcji do Cruze w tej wersji silnikowej jak wół stoi że wymiana rozrządu jest co 250 tys. km / 10 lat.
I tak się zastanawiam czy ktoś z Was wie po co wstawili tam ten okres 10 lat? Przecież to nie masło że się przeterminuje - chyba że jest coś o czym nie wiem?
Skoro np. auto przejechało w 10 lat 150 tys. (to na tym łańcuchu powinno pociągnąć jeszcze i z 80 tys.), zatem wie ktokolwiek z Was po co wstawili do instrukcji te 10 lat?
2012 -> Chevrolet Cruze J305, 2.0 CDi LT+ Premium

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: pawelwaw84 » 9 wrz 2022, o 13:10

Też się nad tym zastanawiałem i chyba już tu takie pytanie zadawałem. Doszliśmy do wniosku że najsłabszym ogniwem są plastikowe ślizgi łańcucha, które się ścierają, kruszą, pękają pod wpływem tarcia i starzenia materiału. Sam też mam ten silnik z rocznika 2013 i mocno się zastanawiam czy robić za rok czy przeciągać ...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163 KM - rozrząd

Post autor: etac » 9 wrz 2022, o 19:33

mamy poza zużyciem eksploatacyjnym zużycie w wyniku starzenia materiału. Ślizgi są właśnie na to najbardziej narażone.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości