Witam problem zaczął się około 2 miesiące temu auto podłączane pod komputery rożnej maści sprawdzane wiązki elektryczne i narazie bez rezultatu ...
Zaczęło się od rozpoczęcia cyklu wypalania dpf czyli wyższe spalanie podwyższone obroty silnika itd cykl się skończył i byłoby wszystko ok gdyby nie fakt ze spalanie nie spadło wentylatory włączają się dalej i kolejna sprawa to rozrzedzanie oleju w silniku .... do tej pory zostało zrobione
• czyszczenie filtra dpf przez profesjonalna firmę (komputer pokazuje 2% zapełnienia)
• czujnik temperatury spalin
• czujnik temperatury wody
Sytuacja wyglada tak jakby auto wypalali dpf mimo ze dpf jest wypalony czytaj czysty ... może ktoś ma jakies pomysły ? Pozdrawiam
Nagminne włączanie się filtra dpf
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 gru 2019, o 11:55
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 150 km diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Giżycko
- Kontakt:
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Nagminne włączanie się filtra dpf
1. Jakie kody błędów były zarejestrowane?
2. Czujnik temperatury spalin, który (powinny być dwa)? Wymieniony na oryginalny? Jakie są temperatury spalin podczas jazdy?
3. Masz ten tani chiński interfejs z ELM (np. Icar2) na bluetooth? Załatw sobie.
4. "komputer pokazuje 2% zapełnienia" - to jest stan statyczny, interesuje bardziej co się dzieje w czasie jazdy, stąd pytanie nr. 3.
5. Szczelność dolotu sprawdzona?
6. Czy przy każdym uruchomieniu od razu startuje procedura wypalania? Tzn. od razu są podwyższone obroty (jaka wartość?) czy trzeba deczko zagrzać silnik?
7. Co się stanie jak nie będziesz gasił silnika w sytuacji gdy wiesz, że jest "wypalanie"? Czy po jakimś czasie wentylatory się wyłączają?
8. Czy zauważyłeś zmiany w mocy silnika? Jakieś wahania obrotów, dławienia, szarpania?
2. Czujnik temperatury spalin, który (powinny być dwa)? Wymieniony na oryginalny? Jakie są temperatury spalin podczas jazdy?
3. Masz ten tani chiński interfejs z ELM (np. Icar2) na bluetooth? Załatw sobie.
4. "komputer pokazuje 2% zapełnienia" - to jest stan statyczny, interesuje bardziej co się dzieje w czasie jazdy, stąd pytanie nr. 3.
5. Szczelność dolotu sprawdzona?
6. Czy przy każdym uruchomieniu od razu startuje procedura wypalania? Tzn. od razu są podwyższone obroty (jaka wartość?) czy trzeba deczko zagrzać silnik?
7. Co się stanie jak nie będziesz gasił silnika w sytuacji gdy wiesz, że jest "wypalanie"? Czy po jakimś czasie wentylatory się wyłączają?
8. Czy zauważyłeś zmiany w mocy silnika? Jakieś wahania obrotów, dławienia, szarpania?
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Nagminne włączanie się filtra dpf
Normalne. Zapchany DPF. 2% pokazuje, bo masz stary soft. Też mi wyczyścili filtr i nie pomogło. Dopiero wymiana na inną sztukę. Poszukaj moich postów.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nagminne włączanie się filtra dpf
Ty wymieniłeś czy wycinales? Jaki koszt?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Nagminne włączanie się filtra dpf
Wymontowali mój, wypalili w piecu i żadnych zmian. Wypalanie kilka km po opuszczeniu warsztatu. Wróciłem i zaczęliśmy gadać. Wymyśliliśmy, że wsadzą mi inną regenerowaną sztukę. No i jak ręką odjął. Przez pierwszy rok wypalanie co 1250km. Teraz co 800-900. Koszt wtedy 800zl. Że 3 razy więcej straciłem wcześniej jeżdżąc po warsztatach/ASO gdzie wymieniali tylko olej i ściemniali, że coś robili.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość