Witam posiadam chevroleta cruze 2.0 vcdi i aktualnie jak temperatury spadły w dół zaczął się problem z odpalaniem, już pod koniec lata gdy noce były chłodniejsze auto troche dłużej kręciło zanim odpalił teraz mam następujące objawy: po przekreceniu kluczyka i nagrzaniu świec auto kreci lekko bez problemów ale silnik nie chce załapać i odpalić dziś w ogóle nie chciał dopiero jak wróciłem kluczyk i ponownie zakrecilem po podgrzaniu świec odpalił po chwili. Nie wiem w czym leży problem ale poniżej przedstawie kilka faktów które pomogą może ustalić gdzie leży problem
-auto raczej nie ma problemów z kompresją przyspiesza, nie szarpie na ciepłym silniku pali bez problemu i nie ma spadkow mocy albo jej braku
-auto nie kopci nie zauważyłem żadnych klębów dymu
-oleju nie bierze sprawdzam co jakiś czas poziom oleju silnik też się nigdzie nie poci
-świece sprawdziłem tylko w sposób taki że zdjalem kostkę po prawej stronie od świec z zielonymi kabelkami i miernikiem sprawdziłem przejście wydaje się że jest więc świece jakby sprawne
-akumulator naładowany
Teraz pytanie macie pomysł w czym leży problem? Latem po wymianie rozrządu jedyne co mi sie wydaje ale nie mam pewności że zaczął gorzej palic troszkę dłużej kręcić i trochę głośniej zaczął chodzić(chyba) podejrzewałem że mechanik źle ustawił rozrząd o jeden ząbek ale spalanie mam raczej ok 4,4-6 litra w trasie a po miescie chwilowe na nizszych biegach 7 do 12maks a średnie 6.4
Ktoś ma jakis ppomysł na diagnoze i przyczynę problemu z paleniem?
Problem z odpalaniem na zimnym silniku
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 lip 2019, o 15:13
- Reputacja: 0
- Imię: Damian
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 125Km, diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpalaniem na zimnym silniku
"świece jakby sprawne" upewnij się czy są na 100% sprawne, a jak są to zweryfikuj ustawienie rozrządu.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Bardzo podobny temat do przeglądnięcia: viewtopic.php?f=95&t=4039.
Było sprawdzane pod kątem zarejestrowanych błędów?
Ja stawiam na problem ze świecami albo ich sterowaniem, bądź problem z cofaniem się paliwa. (możesz spróbować: viewtopic.php?p=147754#p147754)
Sprawdzenie oporności świec żarowych powie tylko tyle, że nie ma przerwy w obwodzie. Świeca może nie grzać dobrze nawet gdy ma ciągłość obwodu. Moim zdaniem, w miarę poprawne sprawdzenie bez wyciągania wymaga pomiaru (miernikiem cęgowym) poboru prądu przez każdą ze świec i porównania odczytów ze sobą. Należy jednak pamiętać, że sterownik (albo ten moduł świec żarowych koło akumulatora - już nie pamiętam czy komunikują się ze sobą) na początku grzeje na 100%, a po chwili zmienia wypełnienie wysterowania i średni prąd spada.
Było sprawdzane pod kątem zarejestrowanych błędów?
Ja stawiam na problem ze świecami albo ich sterowaniem, bądź problem z cofaniem się paliwa. (możesz spróbować: viewtopic.php?p=147754#p147754)
Sprawdzenie oporności świec żarowych powie tylko tyle, że nie ma przerwy w obwodzie. Świeca może nie grzać dobrze nawet gdy ma ciągłość obwodu. Moim zdaniem, w miarę poprawne sprawdzenie bez wyciągania wymaga pomiaru (miernikiem cęgowym) poboru prądu przez każdą ze świec i porównania odczytów ze sobą. Należy jednak pamiętać, że sterownik (albo ten moduł świec żarowych koło akumulatora - już nie pamiętam czy komunikują się ze sobą) na początku grzeje na 100%, a po chwili zmienia wypełnienie wysterowania i średni prąd spada.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 lip 2019, o 15:13
- Reputacja: 0
- Imię: Damian
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 125Km, diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Dzięki za rady wczesniej nie pomyślałem żeby to sprawdzić ale mam torque i obd na bluetootha i ppkazuje blad świecy na 4cylindrze o kodzie p0674 mój błąd że od razu nie zeskanowałem ale to dlatego że niedocenialem możliwości tego obd służy mi tylko do kontrolowania dpfa w przybliżeniu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości