Problem z odpalaniem

Stuka, puka, kapie, cieknie...
marunio
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: marunio » 10 lis 2019, o 10:53

Witam ponownie.
Dalej walczę z trudnym odpalaniem, byłem u następnego fachowca, który mówił że niby wszystko jest ok, jedynie co zauważył to skaczące ciśnienie na listwie w granicach 10 barów, ale powiedział, że spotkał się z większymi różnicami (15-20 barów) i wszystko było dobrze. Następnie EGR zaczął się zacinać, aż w końcu został w pozycji zamkniętej. Kupiłem więc zaślepkę, zaślepiony ale nic to nie zmieniło. Dzisiaj znalazłem podobny temat tylko, że w oplu no i okazało się, że 2 wtryski były niezakodowane. Czy w Captivie się koduje wtryskiwacze Bosch?

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: scott » 10 lis 2019, o 15:17

Wahania ciśnienia paliwa około 10bar (1MPa) moim zdaniem są akceptowalne. Możesz sobie zobaczyć jak wyglądają wykresy zmierzonego i zadanego ciśnienia w Cruze (inny silnik, ale też CR), temat, link do wideo.
Dla porównania załączam link do artykułu, w którym zdiagnozowano problem z układem regulacji wysokiego ciśnienia w CR - link - tutaj obserwowana pulsacja ciśnienia sięgała ~15 MPa (150bar).

Kodowanie wtryskiwaczy.
Miałeś grzebane we wtryskiwaczach?
W tym artykule możesz poczytać o wpływie nieprawidłowego kodowania. Ale nie w każdym sterowniku tak będzie. Podobno niektóre i tak potrafią się dostosować po jakimś czasie.
Ja mam podobny silnik, ale w interfejsie VXDIAG nie widziałem opcji wprost do kodowania wtryskiwaczy. Aczkolwiek jest do wyboru "learn injectors". Nie wiem jak przebiega proces tej funkcji - nie klikam póki działa ;).

Odnośnie EGR.
Skoro się zaciął w trybie zamkniętym to po co go zaślepiać?
W ogóle to zastanawia mnie w jak złym stanie musi być silnik, żeby zapchać samą sadzą taką dziurę...
Z drugiej strony to zablokowany czy nawet zaślepiony EGR raczej powinien wyrzuć błąd - chyba że jeździsz w temperaturach blisko 0°C.


Czy mechanicy sprawdzili jakie ciśnienie paliwa wytwarza pompka w baku?
Załączniki
EGR Cruze 92kW. Wiadomy przebieg EGR to około 40tyś. km. I sądząc po śrubach to prawdopodobnie nigdy nie był czyszczony.
EGR Cruze 92kW. Wiadomy przebieg EGR to około 40tyś. km. I sądząc po śrubach to prawdopodobnie nigdy nie był czyszczony.

marunio
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: marunio » 10 lis 2019, o 15:38

No właśnie zaciął się... Ale u pierwszego pracował w pełnym zakresie, silnik wg mnie jak najbardziej zdrowy, przebieg oryginalny 125 tyś, auto z polskiego salonu kupiony od pierwszego i jedynego właściciela. Mechanikiem nie jestem z zawodu, ale sporo grzebie w autach i coś tam ogarniam. Wtryski były wyciągane bo widać ślady, co do pompki w zbiorniku nie była sprawdzana. Czytałem te posty dotyczące Cruze, a co do zapchania EGR to nie jedno już widziałem i naprawdę nie jest to wyzwanie żeby się zabrudził i zaczął sklejać 😀

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: kochar » 10 lis 2019, o 15:59

scott pisze:
10 lis 2019, o 15:17
Z drugiej strony to zablokowany czy nawet zaślepiony EGR raczej powinien wyrzuć błąd - chyba że jeździsz w temperaturach blisko 0°C.

Ja mam zaślepiony i nie wywala błędu.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

marunio
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: marunio » 10 lis 2019, o 16:00

A wracając do pompy wstępnej jak sprawdzić ciśnienie manometrem czy komputer pokazuje? I tak naprawdę jakie jest prawidłowe?

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: scott » 10 lis 2019, o 17:54

Odnośnie sprawdzenia ciśnienia wspomóc mogę jedynie informacjami z TIS dla silnika 2.0 LLW 92kW z Cruze.

A czy wyeliminowałeś wspomniane kiedyś wycieki (pisałeś że czuć było zapach ropy)?
Załączniki
montaz_przyrzadu_testowego_cisnienia_paliwa.pdf
(83.5 KiB) Pobrany 131 razy
diagnostyka_ukladu_paliwowego.pdf
(61.77 KiB) Pobrany 121 razy

marunio
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: marunio » 10 lis 2019, o 18:11

Tak, jak na razie nie czuć ropy, temat chyba ogarnięty. Problemem okazałą się obudowa filtra paliwa. W międzyczasie jeszcze zrobiłem próbę przelewową i wyszła następująco: wszystkie 4 przelewy po 4 minutach na wolnych obrotach 25 ml.

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: przemo88 » 12 lis 2019, o 13:16

nieszczelna i cofało się paliwo na dłuższym postoju?

marunio
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: marunio » 12 lis 2019, o 13:45

Tak pierścień bardzo mocno odkręciłem, ale dzisiaj ponownie czuć ropę... Byłem dzisiaj na komputerze, odnośnie kodowania wtryskiwaczy, rzeczywiście byle pomylone kody, ale problem z odpalaniem pozostał

Dodano po 1 minucie 5 sekundach:
A co do cofania paliwa to pompka elektryczna sobie z tym nie poradzi? Przecież za każdym razem nabija ciśnienie

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: scott » 12 lis 2019, o 14:38

Trzeba naprawić nieszczelność, bo jest to potencjalne źródło zapowietrzania się układu.

Zrób test wtedy kiedy się spodziewasz, że ciężko będzie odpalał. Przeprowadź procedurę odpowietrzania układu paliwowego:
około 5 - 7 razy włącz zapłon aby pompka elektryczna załączyła się, gdzieś po około 2s wyłączy się samoczynnie. Wtedy wyłącz zapłon i powtórz czynność. Przy ostatnim cyklu, uruchom silnik. Zaobserwuj czy coś się zmieniło.

marunio
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: marunio » 12 lis 2019, o 15:37

Właśnie zrobiłem test z 7 krotnym zapłonem i niestety odpala i pracuje nierówno. Przeczyscilem czujnik Map, jak auto stoi na dworze i porządnie wystygnie pali pięknie obroty podwyższone. Tak samo jak odepne kostkę z czujnika temperatury cieczy tylko wtedy się włącza wentylator. Kończą mi się pomysły

marunio
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 paź 2019, o 17:50
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0 Vcdi 150 km
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: marunio » 12 lis 2019, o 21:53

Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest kolejność cylindrów w Captivie 2.0? Pierwszy jest od rozrządu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości