[CRUZE] Informacje
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lip 2014, o 12:20
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
[CRUZE] Informacje
Witam mysle o zakupie cruza, i w zwiazku z tym mam pare pytan dotyczacych modelu :
1. Czy w dieslu jest kolo dwumasowe ?
2. Czy turbo sprezarka ma zmienna geometrie lopatek ?
3. Czy wymiana oleju musi byc wykonana przez serwis i resetowana komputerowo
4. Ktory silnik benzynowy najbardziej nadaje sie do zalozenia gazu? Silniki benzynowe duzo mniej awaryjne?
1. Czy w dieslu jest kolo dwumasowe ?
2. Czy turbo sprezarka ma zmienna geometrie lopatek ?
3. Czy wymiana oleju musi byc wykonana przez serwis i resetowana komputerowo
4. Ktory silnik benzynowy najbardziej nadaje sie do zalozenia gazu? Silniki benzynowe duzo mniej awaryjne?
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
3. W silnikach benzynowych nie ma licznika "użyteczności" oleju, jest to jedynie w dieslach.
Nikt Ci nie każe robić przeglądów w ASO, nie ma takiego nakazu, ma to być zakład który to wykona należycie.
Różnica taka że jak w ASO robisz wszystko w obrębie gwarancji, co kolwiek się stanie to ich problem, a tak to będzie przerzucanie piłeczki.
4.Wg Chevroleta do insntalacji LPG nadaje się jedynie silnik benzynowy 1.8L z opcją tzw. KL7.
Silniki 1.6 i 1.8 bez KL7 nie są akceptowane przez serwis do zagazowania i wiążą się z utratą gwarancji.
LPG musisz instalować w ASO (będzie to instalacja BRC), ale serwisować możesz już poza ASO.
Nawet jeżeli inny zakład zaproponuje instalację takiej samej wersji układu BRC to i tak utracisz gwarancję.
Nikt Ci nie każe robić przeglądów w ASO, nie ma takiego nakazu, ma to być zakład który to wykona należycie.
Różnica taka że jak w ASO robisz wszystko w obrębie gwarancji, co kolwiek się stanie to ich problem, a tak to będzie przerzucanie piłeczki.
4.Wg Chevroleta do insntalacji LPG nadaje się jedynie silnik benzynowy 1.8L z opcją tzw. KL7.
Silniki 1.6 i 1.8 bez KL7 nie są akceptowane przez serwis do zagazowania i wiążą się z utratą gwarancji.
LPG musisz instalować w ASO (będzie to instalacja BRC), ale serwisować możesz już poza ASO.
Nawet jeżeli inny zakład zaproponuje instalację takiej samej wersji układu BRC to i tak utracisz gwarancję.
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
1. Tak jest dwumasa.
Ad. 4 - nie do konca jest tak jak mowisz z gwarancja. Mozna tez zakladac poza aso u autoryzowanych przez chevroleta gazownikow. EGP w Warszawie na przyklad.
Ad. 4 - nie do konca jest tak jak mowisz z gwarancja. Mozna tez zakladac poza aso u autoryzowanych przez chevroleta gazownikow. EGP w Warszawie na przyklad.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
A chyba że tak, kwota bardziej atrakcyjna niż w ASO?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
2x taniej ;-)
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
Należy w takim razie pamiętać o tym aby była to autoryzacja chevrolet a nie BRC bo to znacząca różnica.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
Chyba porównywalnie. Jedne i drugie mają swoje zalety i wady, i jedne i drugie uznawane są za dobre sprawdzone jednostki aczkolwiek maja swoje dość znane upierdliwości. Jeżeli stawiasz na ekonomię to zależnie od charakteru jazdy (głównie krótkie odcinki miejskie czy jednak długie trasy) lepszy wybór diesel lub benzyna +LPG. (piszę tu o najczęściej stosowanych silnikach 1,8benzyna 141KM, i 2.0 diesel 163KM)Luke69 pisze:Silniki benzynowe duzo mniej awaryjne?

- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
1. TAK ma
2. Na 99% ma, w tej chwili praktycznie nie robi się turbo bez VTG.
Jeżdzę dieslem, średnie spalanie w Warszawie przy dość dynamicznej jeździe wynosi mi ok. 9-9.5 L
W trasie przy dynamicznej jeździe 8l.
Co do kosztów eksploatacji - podobno DPF jest w miarę bezobsługowy, reszta podobno jest dość trwała.
2. Na 99% ma, w tej chwili praktycznie nie robi się turbo bez VTG.
Jeżdzę dieslem, średnie spalanie w Warszawie przy dość dynamicznej jeździe wynosi mi ok. 9-9.5 L
W trasie przy dynamicznej jeździe 8l.
Co do kosztów eksploatacji - podobno DPF jest w miarę bezobsługowy, reszta podobno jest dość trwała.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
Tak jestLuke69 pisze: 1. Czy w dieslu jest kolo dwumasowe ?
Silnik 120 KM nie maLuke69 pisze: 2. Czy turbo sprezarka ma zmienna geometrie lopatek ?
Silnik 150, 163 KM ma juz zmienna geometrie w turbinie
Nie musi, ale może, Restetowanie serwisu olejowego mozna wykonać samemu. W zalezności od silnika i rocznika sposób jest inny.Luke69 pisze: 3. Czy wymiana oleju musi byc wykonana przez serwis i resetowana komputerowo
Importer wstawiał LPG do silnika jednego 1.8 (2H0), znane sa przypadki montażu takze w 1.6 gdzie pracuje to bez problemu. Warunek jest jeden prawidlowy montaż i regulacja instalcji.Luke69 pisze: 4. Ktory silnik benzynowy najbardziej nadaje sie do zalozenia gazu? Silniki benzynowe duzo mniej awaryjne?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [CRUZE] Informacje
1.8 (2H0) ale tylko z opcją KL7, przy czym w cruze od pewnego czasu wszystkie były z KL7, w cruze kombi takich silników w ogóle nie było, a w orlando i takie i takie zależnie jak sobie klient zamówił różnica w cenie 6 stówetac_owiec pisze:
Importer wstawiał LPG do silnika jednego 1.8 (2H0),

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość