po raz kolejny światła ....

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: kemoiz » 13 lip 2014, o 11:57

poszperałem w necie i te elementy z czujnikami mają po 5 pinów.
13578460 - Twój - 2 piny
13578464 - 2012 z czujnikiem - 5 pinów
13245030 - starszy rocznik z czujnikiem - 5 pinów

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: etac » 13 lip 2014, o 12:10

Coz z tego jak i tak instalacja widze ze jest niedopasowana do zmiany czujnika :cry:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Odp: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 13 lip 2014, o 16:39

kemoiz pisze:poszperałem w necie i te elementy z czujnikami mają po 5 pinów.
13578460 - Twój - 2 piny
13578464 - 2012 z czujnikiem - 5 pinów
13245030 - starszy rocznik z czujnikiem - 5 pinów
:?: hmm to ciekawe do czego ten trzeci kabelek.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: etac » 13 lip 2014, o 17:07

Pytasz, dostajesz odpowiedz
czujnik deska.jpg
czujnik deska.jpg (90.58 KiB) Przejrzano 5471 razy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 13 lip 2014, o 18:43

No . Czyli dobrze czułem. To jest wejście czujnika światła zewnętrznego. I tak jak czułem jest tam od strony BCM pull up do 5V. Próbowałem więc potencjometrem zmieniać to napięcie od 5 do 0 ale nie ma żadnej reakcji. Czyli wracam do punktu konieczności dorobienia elektroniki.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: etac » 13 lip 2014, o 18:54

Tylko ze sygnal natezenia oswietlenia jest na innym pinie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 13 lip 2014, o 21:54

Na jakim innym? Na tym właśnie sam podałeś tabelkę pin 5 biało-ciemno niebeski - sygnał czujnika światła otoczenia.
A sygnał czujnika światła słonecznego kierowcy to do klimatronika coś jest?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: etac » 13 lip 2014, o 22:05

No sorki zle na wtyczke spojrzalem :x
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: barus » 13 lip 2014, o 22:07

wszim pisze:No . Czyli dobrze czułem. To jest wejście czujnika światła zewnętrznego. I tak jak czułem jest tam od strony BCM pull up do 5V. Próbowałem więc potencjometrem zmieniać to napięcie od 5 do 0 ale nie ma żadnej reakcji. Czyli wracam do punktu konieczności dorobienia elektroniki.
Podświetlenie wskaźników się nie zmienia? Próbowałeś to robić najpierw bez dwukliku a później z dwuklikiem?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: etac » 13 lip 2014, o 22:08

Jak ma sie zmieniac, jak w czujniku sa dwa piny, a tego trzeciego brakuje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: barus » 13 lip 2014, o 22:12

wszim pisze:Odnośnie głównego tematu i bazując na doświadczeniach po instalacji drl dualled viewtopic.php?f=76&t=807&view=unread#unread. Impulsy muszą być zawsze 2 w momencie gdy skandynawię trzeba wyłączyć. Potem przełącza się w te i we wte po jednym impulsie i zapamiętuje stan dezaktywacji ale tylko do czasu... Do czasu sleep'owania się BCM. Tzn po 10 minutach od zamknięcia auta BCM wyłączając większość obwodów nadwozia sam wchodzi w sleep i zapomina. Po ponownym uruchomieniu silnika znowu trzeba dwa razy impulsnąć. Kupiłem w chinach przełącznik auto ale wygląda, że on mi sprawy w pełni nie rozwiąże bo i tak trzeba będzie co rano kręcić gałą żeby wyłączyć światła mijania. Dlatego bez małej przyklejonej elektroniki chyba się nie obejdzie, a przełecznik z AUTO będzie do opchnięcia.
Ciekaw jestem, czemu chcesz opchnąć wyłącznik z AUTO? Czy będziesz dorabiał automatykę czy nie to ze świateł DRL nie zrezygnujesz a w tym przypadku wyłącznik auto jest niezbędny.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 13 lip 2014, o 23:57

barus pisze:Podświetlenie wskaźników się nie zmienia? Próbowałeś to robić najpierw bez dwukliku a później z dwuklikiem?
:zastanawiasie: Na podświetlenia nie zwróciłem uwagi ale próbowałem wszelkie kombinacje jakie mi do głowy wpadły i nie wygaszało mi świateł.
etac_owiec pisze:Jak ma się zmieniac, jak w czujniku sa dwa piny, a tego trzeciego brakuje.
Podłączałem się bezpośrednio do kabelka pin5 i potencjometrem wzgl. masy i wewnętrznego pullupa w BCM zmieniałem mu na tym kabelku płynnie napięcie. Czyli symulowałem działanie fotorezystora (o ile to tak prosto analogowo jest odbierane ale wg instrukcji z TIS tak właśnie jest). Pozostałe piny to są do tego czujnika słońca, cokolwiek to jest i czujnika temperatury wew.
barus pisze:Ciekaw jestem, czemu chcesz opchnąć wyłącznik z AUTO? Czy będziesz dorabiał automatykę czy nie to ze świateł DRL nie zrezygnujesz a w tym przypadku wyłącznik auto jest niezbędny.
Ale ja już jeżdżę na DRL. A on mi daje tylko możliwość że wyłączę sobie tą gałką a nie dodatkowym psztyczkiem jak robię teraz. Bo i tak cały problem, że BCM zapomina po pewnym czasie dezaktywację skandynawii. WIęc jak zrobię układ wykonujący przy każdym uruchomieniu stacyjki ten dwuklik to przełącznik z AUTO do niczego mi nie będzie potrzebny. Chyba że coś tam jest dodatkowo czego teraz nie dostrzegam no ale jeszcze nie mam tego przełącznika, nie przypłynął.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: barus » 14 lip 2014, o 00:46

Symulację robiłeś bardzo dobrze, nie ma tam żadnych cudów, po prostu proporcjonalnie do natężenia oświetlenia zewnętrznego za pomocą fotodiody + tranzystora odwracającego zmienia się oporność miedzy pinem 5 a masą. Przy napięciu 2,8V następuje przejście w tryb nocny a przy napięciu 3,45V w tryb dzienny.

Przełącznik z AUTO będzie ci potrzebny np. w takiej oto sytuacji. Załóżmy, że masz już zrobiony automatyczny dwuklik podczas startu silnika. W trakcie jazdy na DRL zaczął mocno padać deszcz. Zgodnie z przepisami ruchu drogowego powinno się w tych warunkach załączyć światła mijania, załączasz je przekręcając pokrętło na pozycję św. mijania, po chwili deszcz ustał i zaświeciło słońce, w tej sytuacji z powrotem możesz załączyć św. DRL, jak je załączysz nie wyłączając silnika?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 14 lip 2014, o 09:29

barus pisze: Przy napięciu 2,8V następuje przejście w tryb nocny a przy napięciu 3,45V w tryb dzienny.
A widzisz, czyli jednak tryb dzienny jest w wysokim napięciu a nie niskim. Znaczy, że jak obecnie jest tam wymuszone pullupem 5V to teoretycznie światła powinny być wygaszone a jednak się świecą. To oznacza, że moja teoria (że to tylko brakiem czujnika zrobili skandynawię) bierze w łeb i jednak w sofcie jest zmiana, jest dodatkowo wprogramowane że ma czujnika nie czytać i światła zaświecać. I jak widać na czujnik nie reaguje i światła zapala. Szkoda bo mogło by być tak prosto :?
barus pisze: Przełącznik z AUTO będzie ci potrzebny np. w takiej oto sytuacji. Załóżmy, że masz już zrobiony automatyczny dwuklik podczas startu silnika. W trakcie jazdy na DRL zaczął mocno padać deszcz. Zgodnie z przepisami ruchu drogowego powinno się w tych warunkach załączyć światła mijania, załączasz je przekręcając pokrętło na pozycję św. mijania, po chwili deszcz ustał i zaświeciło słońce, w tej sytuacji z powrotem możesz załączyć św. DRL, jak je załączysz nie wyłączając silnika?
:D Oczywiście masz rację i zdaję sobie z tego sprawę i miałem to w głowie ale ponieważ zamierzam zrobić układ na jakimś małym uC to nie problemem będzie czytać położenie pokrętła i kapować się że zostały włączone ręcznie światła. Teraz jedynie się zastanowiłem czy nie będzie mi jednak z jakiegoś powodu potrzebna funkcja zapalonych mijania lecz nie przygaszonych podświetleń(czyli fabryczna skandynawia). Jeszcze nie wiem po co ale fakt, że o przygaszaniu zapomniałem. Może jednak ten nowy przełącznik zaadoptuję :zastanawiasie: .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: kemoiz » 14 lip 2014, o 13:49

wszim wyjąłem swój i ja mam jeszcze inaczej.
nr. 13578462 - 4 piny.
kabelki mam wszystkie 6
Zaraz wrzucę zdjęcia z telefonu.

KoM przy najbliższej okazji rozbieram Ci samochód ;-)

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odp: po raz kolejny światła ....

Post autor: kemoiz » 14 lip 2014, o 13:52

I zdjecia
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 14 lip 2014, o 14:12

No ciekawe. Widać chłopaki mieszali tutaj jak w kociołku. Masz z auto z jakiego roku i jaki model rocznikowy?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: kemoiz » 14 lip 2014, o 14:16

produkcja 13 model 14.

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odp: po raz kolejny światła ....

Post autor: kemoiz » 14 lip 2014, o 15:24

Nudzi mi sie dzis w pracy to jeszcze otworzylem to cudenko.
Obrazek

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 14 lip 2014, o 15:24

ja mam 13 13
A ty masz klimę automatyczną? Zapewne tak, dlatego te dwa piny do odczytu czujnika słońca i temperatury wewnętrznej. Ot i cała różnica.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: kemoiz » 14 lip 2014, o 15:30

tak mam automat. LT+ w końcu ;-)
W sumie to tak się dzisiaj zastanawiałem nad podejściem chevy.
Mam Mylinka, kamerę cofania, czujniki ciśnienia w oponach a zrezygnowali z takiej dupereli jak czujnik światła :ocochodzi:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 14 lip 2014, o 15:43

czymś się musiał różnić od LTZ :lol:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: huri_khan » 14 lip 2014, o 15:53

wszim pisze:ja mam 13 13
A ty masz klimę automatyczną? Zapewne tak, dlatego te dwa piny do odczytu czujnika słońca i temperatury wewnętrznej. Ot i cała różnica.

A czujnik temp wew nie jest czasami w tunelu pod środkową konsolą ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 14 lip 2014, o 16:02

Też mi się wydaje bez sensu czujnik temperatury powietrza w tym miejscu, chyba że tłumaczenie w tej tabelce od etaca jest durne. Wydaje mi się że to może chodzi o czujnik temperatury nagrzania/nasłonecznienia deski rozdzielczej.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: po raz kolejny światła ....

Post autor: wszim » 14 lip 2014, o 20:26

barus pisze: Przełącznik z AUTO będzie ci potrzebny ...
No i dziś przełącznik przypłynął. Nim niestety też muszę robić dwuklik żeby wyłączyć automatyczne światła. Tzn, muszę dwa razy pokręcić w pozycję OFF żeby zgasły. :) Na razie go zamontowałem i siedzi bo jest wygodniejszy niż switch wiszący prowizorycznie na kabelku w schowku. Nie wiem czy to oryginał czy niezła podróba ale na pierwsze oko wygląda jak oryginał choć porównując 1:1 widać, że plastik trochę inny, dodatkowo ciężej wchodzi i wychodzi z gniazda, kolor podświetlenia ok.
Kupiłem go tu http://www.ebay.pl/itm/221463907587?ssP ... 1438.l2649
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość