Problem po przekręceniu zapłonu
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Problem po przekręceniu zapłonu
Mam problem z moim Orlando. Po przekręceniu kluczyka na zapłon miga bardzo szybko kontrolka silnika i cykają przekaźniki. Męczę się z problemem już jakiś czas i nie mogę dojść co jest grane. Czasem sytuacja się ustabilizuje i przez pewien krótki czas jest ok, zazwyczaj po nocy.
Przekaźniki są sprawne, główny kabel masowy sprawdzony. Próbowałem podać oddzielnie masę na komputer silnika ale to również nic nie daje. Cykanie ustaje kiedy wyciągnę bezpiecznik od zasilania komputera. Podejrzewam komputer. Czy ktoś miał podobny przypadek i mógłby coś doradzić?
Nagrałem filmik: https://youtu.be/UwcK4kbc0to
Przekaźniki są sprawne, główny kabel masowy sprawdzony. Próbowałem podać oddzielnie masę na komputer silnika ale to również nic nie daje. Cykanie ustaje kiedy wyciągnę bezpiecznik od zasilania komputera. Podejrzewam komputer. Czy ktoś miał podobny przypadek i mógłby coś doradzić?
Nagrałem filmik: https://youtu.be/UwcK4kbc0to
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
A odczytałeś błędy.?
A odpala tobie silnik.?
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
A odpala tobie silnik.?
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 maja 2019, o 11:31
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: orlando
- Silnik: 2,0 163 KM
- Lokalizacja: Olkusz/witeradów
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
viewtopic.php?t=6482 zabacz ten link
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Mam podstawowy interfejs do odczytu błędów i pokazuje, że błędów nie ma. Jest to diesel, więc problem z wypadającymi zapłonami odpada. Silnik nie odpala, ogólnie samochód kupiłem z uszkodzonym silnikiem, był przestawiony na rozrządzie, wszystko jest teraz ustawione dobrze, ale przez ten błąd nie mogę odpalić.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Aku do wymiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Albo przynajmniej trzeba zmierzyć napięcie na nim, może po prostu jest wyładowany.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2019, o 18:03 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z CYTUJ
Powód: usunięto zapis z CYTUJ
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Akumulator jest sprawny, to nie tutaj leży problem.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
na podstawie czego twierdzisz, ze jest sprawny?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Testowałem na nowym markowym akumulatorze 100 Ah.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
rozbierz tą skrzynkę z bezpiecznikami i sprawdź stan złączy, kabli i samej płytki. Może była zalana.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
To że jest nowy nie gwarantuje że jest sprawny.
Sprawdź jego napięcie, bez obciążania oraz po przekręceniu kluczyka.
Sprawdź jego napięcie, bez obciążania oraz po przekręceniu kluczyka.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Aku najlepiej sprawdzić opornicą , każdy sklep z akumulatorami posiada taki przyrząd .To że ma napięcie jeszcze nie oznacza , że ma pojemność .Jak ma korki , to sprawdzamy areometrem gęstość elektrolitu ,może mieć też zwarcie wewnętrzne. Przy próbie odpalania auta , światła gasną?
Dziwne , że na nowym aku są takie objawy. Może wina leży po stronie rozrusznika? Na stole będzie kręcił a po zamontowaniu do auta, może się klinować np. na tulejce od strony koła zamachowego. Jest jeszcze możliwość uszkodzonego Bendiksa , po prostu nie wyrzuca do końca (podpalona zwora w automacie).Kontrolki będą mrugać i będzie słychać cykanie .
Moja rada , najpierw sprawdzić rozrusznik ,a później brać się za komputer i resztę elektryki.
W dieslach musi być sprawny rozrusznik , dobry akumulator oraz pewne połączenia na przewodach + ,- Warto sprawdzić wieniec na kole zamachowym, czy ma niewytarte zęby.
Dziwne , że na nowym aku są takie objawy. Może wina leży po stronie rozrusznika? Na stole będzie kręcił a po zamontowaniu do auta, może się klinować np. na tulejce od strony koła zamachowego. Jest jeszcze możliwość uszkodzonego Bendiksa , po prostu nie wyrzuca do końca (podpalona zwora w automacie).Kontrolki będą mrugać i będzie słychać cykanie .
Moja rada , najpierw sprawdzić rozrusznik ,a później brać się za komputer i resztę elektryki.
W dieslach musi być sprawny rozrusznik , dobry akumulator oraz pewne połączenia na przewodach + ,- Warto sprawdzić wieniec na kole zamachowym, czy ma niewytarte zęby.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Akumulator wyjąłem z drugiego auta, 3 litrowego diesla i tam nie było żadnych problemów z paleniem, zawsze kręci jak wściekły, nawet jak stoi tydzień bez odpalania. Rozrusznik był wymontowany z auta, a problem z migającą kontrolką dalej ten sam, więc to nie rozrusznik. Poza tym po "zapięciu" przekaźnika kręci bardzo ładnie. Skrzynkę z bezpiecznikami rozbierałem, wszystko wygląda ok, żadnych śladów zalania ani przepaleń.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Wygląda na to, że 3 wtryskiwacze są uszkodzone. Po odpięciu wtyczek od nich i przekręceniu zapłonu kontrolka silnika nie miga, przekaźniki nie cykają, pompa paliwa działa i rozrusznik kręci, ale z wiadomych względów samochód nie odpala. Będę szukał nowych wtryskiwaczy.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sie 2016, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzys
- Samochód: Orlando 2.0 163km
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Jeżeli to Delphi, to nie są popsute, tylko zablokowane - wyjąć i odblokować na stanowisku.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Tak, wtryskiwacze Delphi. Będę musiał je oddać do jakiegoś speca na sprawdzenie. Napiszę jak już dowiem się co z nimi. Dzięki za podpowiedź.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem po przekręceniu zapłonu
Tylko daj do odpowiedniej firmy.
Cytat z tego tematu - viewtopic.php?f=28&t=6779&start=425
" Pamiętajcie o jednym, jeżeli kiedykolwiek będziecie chcieli regenerować wtryskiwacze CR Delphi to tylko stoły Hartridge. Wyniki z Boscha, Carbon Zapp , Eragon itd tylko poglądowo a nie jako decyzja do naprawy. Jeżeli tylko na tej podstawie warsztat chce Wam regenerować to pokażcie mu środkowy palec i zabierajcie wtryski. "
Cytat z tego tematu - viewtopic.php?f=28&t=6779&start=425
" Pamiętajcie o jednym, jeżeli kiedykolwiek będziecie chcieli regenerować wtryskiwacze CR Delphi to tylko stoły Hartridge. Wyniki z Boscha, Carbon Zapp , Eragon itd tylko poglądowo a nie jako decyzja do naprawy. Jeżeli tylko na tej podstawie warsztat chce Wam regenerować to pokażcie mu środkowy palec i zabierajcie wtryski. "
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość