Dziwne tykanie na zimnym silniku

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
mickam551
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 14 lip 2015, o 07:45
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: mickam551 » 7 gru 2017, o 23:17

Witam, silnik nie równo pracuje na zimnym silniku i strasznie tyka , jak się zagrzeje to tykanie się gubi ale raz od czasu jeszcze tyknie możliwe że to wina zaworów i popychaczy?

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: herman00 » 8 gru 2017, o 08:08

Chyba wałek do wymiany no i popychacze. Spore koszty.

mickam551
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 14 lip 2015, o 07:45
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: mickam551 » 8 gru 2017, o 13:03

Ile taki zestaw naprawczy może kosztować ? w 2tys się zamknie ??

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: herman00 » 8 gru 2017, o 14:47

Coś około 2400 mnie to kosztowało. Wałek oczywiście i dźwigienki. Od mechanika zależy czy wymienia wszystko, czy tylko zużyte - miałem popychacze nieruszone i zostały. Warto się zastanowić nad wymianą paska przy okazji jak był dawno wymieniany.

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 860
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: Kraviec » 8 gru 2017, o 15:11

Robert od razu straszy kosztami, zacznij od tańszych możliwych przyczyn tykania.
Kiedy olej zmieniałeś? Jak wygląda silnik pod korkiem oleju/pokrywą zaworów?

Syl
Świeżak
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:01
Reputacja: 1
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.0vcdi
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: Syl » 8 gru 2017, o 18:30

Czesc.A masz odczuwalny spadek mocy?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: wszim » 8 gru 2017, o 20:44

Proponuję zacznijmy dyskusję od tego o jaki silnik chodzi. Bo bez tych podstawowych informacji wątek nadaje się do kosza.
:baty:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

mickam551
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 14 lip 2015, o 07:45
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: mickam551 » 9 gru 2017, o 09:35

Silnik 2.0 vcdi 150km , pasek rozrządu wymieniony kilka dni temu i przy okazji olej. Co do mocy czasami na wyższych biegach przy nie max tep silnika odczucie jak by nie palił na wszystkie tłoki tak podszarpuje ale jak się zagrzeje wszystko ok.

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: kodasVW » 10 gru 2017, o 14:59

To jest gdybanie i wróżenie z fusów. Nie straszcie kolegi kosztami. To może być wszystko popychacz hydrauliczny, wtryskiwacz, zawór egr, ale dziwne że zbiegło się z wymianą rozrządu być może nie zablokowany wałek i lekko przestawiony na pasku nie pasuje moment wtrysku czyli zapłonu. Czy przed wymianą tak samo było bo tu trzeba szukać odpowiedzi. Niektórzy mechanicy wymieniają rozrząd bez blokady ja nie potrafię zawsze się coś ruszy lub przesunie i później kłopot

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: przemo88 » 11 gru 2017, o 06:39

Ja robiłem bez blokady, co prawda wkurw jest większy bo się właśnie przestawia i trzeba kilka prób zrobić. U mnie biło w puszkę filtra, głuchy odgłos, popychacz na 4 cylindrze od ssacych. Nie ma co straszyć kosztami, ja zamknąłem się w 500 PLN. Wałek w 2.0 ciężko by się wydarł, chyba, że zatrze się rolka od dzwigienki zaworów. Inna bajka w 2.2....

Korneliusz
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Reputacja: 2
Imię: Korneliusz
Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: Korneliusz » 2 sty 2018, o 10:35

Aby nie zakładać nowego tematu podepnę się tutaj.
Wprawdzie wiem co się tam kręci ale ... podyskutujmy.

gdy silnik jest zimny , odpalam i kilka sekund słychać klekot zaworów- popychaczy zanim te napełnią się olejem. potem wszystko OK.
Chyba taki temat był już na starym forum ale zatarło się w pamięci :)
Sinik 2.0 /150 KM , z praktyki to pamiętam jak w Audii 100 / tak , to czasy kiedy pracowałem jako mechanik / też tak klekotały i to uznawane było za normalność.

Ale powiedzcie jak jest w waszych Captivach 2.0 , cicho od odpalenia czy czasem też klekotnie ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: etac » 2 sty 2018, o 10:53

Sprawdź stan wałków rozrządu, w tych silnikach lubiły się wycierać
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: kodasVW » 2 sty 2018, o 19:26

u mnie przy odpalaniu na zimnym nie klekoczą zawory od razu jest cicho. Może coś jest z hydraulicznymi popychaczami zanim wypełnią się olejem ale na moje tak nie powinno być. Czasami tak tyka jak chodzi na zimnym takie tyk tyk tyk, ale po na przykład 1 minucie lub 2 minutach od odpalenia i po 10 sekundach przestaje i po jakimś czasie znowu tyk tyk tyk i przestaje słuchałem słuchawkami ale wszystkie wtryski tak samo (ciśnienie na wszystkich wtryskach takie samo) więc to chyba zawór EGR otwiera się i zamyka.

Korneliusz
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Reputacja: 2
Imię: Korneliusz
Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: Korneliusz » 2 sty 2018, o 22:21

No właśnie , miałem podejrzenie że coś jest nie tak bo po pierwsze ten klekot a po drugie z silnika na wolnych obrotach przenoszą się do kabiny wibracje. Już od dłuższego czasu ma na to oko ale ... mało jeżdże tym autem a w zeszłym roku włożyłem weń trochę kasy i tak schodzi. A ponieważ się kręci i dowozi mnie bezpiecznie gdzie potrzebuję :) to machnąłem ręką na te malutkie minusy.
Z początku myślałem że to mogą być poduszki silnika ale wyglądają na zdrowe i nie zaryzykowałem wejścia w te koszty.
Ale teraz widzę że tu może być pies pogrzebany. I tak jeżeli jest coś z wałkiem to wiadomo że spowoduje to nierówną pracę i związane z tym wibracje.
Dzięki za naprowadzenie.
Może ktoś miał coś takiego i rozwiązał problem. Chętnie się dowiem.

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: przemo88 » 3 sty 2018, o 09:37

etac pisze:
2 sty 2018, o 10:53
Sprawdź stan wałków rozrządu, w tych silnikach lubiły się wycierać
Ale dopiero po zatarciu rolek prowadzących - i jeszcze jedno w 2.0 jest jeden wałek, 8 popychaczy, 16 zaworów.

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: herman00 » 3 sty 2018, o 13:45

U mnie było nie tylko na zimnym silniku. Podczas jazdy nic się nie działo, dojeżdżałem do bramy, wysiadałem żeby otworzyć - silnik jeszcze chodzi i tu cyk,cyk,cyk..... Po około minucie cykanie ustawało, ale jak dodałem gazu i obroty zeszły to znowu cyk, cyk, cyk przez około minutę. Najlepiej było słychać po zdjęciu filtra powietrza jak zawór puszczał i cykotało. Wymiana wałka i dźwigienek - pisałem. Zdejmij wiec pokrywę filtra powietrza i posłuchaj.

Dawidzior

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: Dawidzior » 6 cze 2019, o 22:44

Jakie koszta wymiany dzwigienki i wałka ?

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: przemo88 » 10 cze 2019, o 07:26

popychacze 450 PLNów - wałek nie wiem

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: Kony » 5 lip 2019, o 21:09

I jak z tym cykaniem u Was?

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Dziwne tykanie na zimnym silniku

Post autor: przemo88 » 22 lip 2019, o 14:14

u mnie cisza od odpalenia do zgaszenia, zaworów nie słychać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość