check po raz enty

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
xangelka
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2019, o 09:24
Reputacja: 0
Imię: Angelika
Samochód: Cruziak - Łobuziak
Silnik: 1.8 141KM, benzyna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

check po raz enty

Post autor: xangelka » 29 maja 2019, o 09:58

Hej,

jeżeli topic powinien znaleźć się w kategorii elektryka to proszę o przeniesienie, ale.. do rzeczy!

Niedawno stałam się szczęśliwą (a jak na razie to nieszczęśliwą :nerwy: ) posiadaczką Cruza 1.8 benzyna 141KM. Auto nie jest zagazowane, przejechał ok 114tys km.

Silnik suchutki, jednak pojawił się check - po podpięciu do komputera komunikat:
P0014
-Położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych, działanie układu
-nieprawidłowe działanie
-nieciągłe.

+ odnaleziono olej w zbiorniku wyrównawczym
+pasek napędzający był źle założony

Olej czyściutki, w zbiorniku od oleju nie ma wody więc mechanik domniemał, że to nie wina uszczelki pod głowicą...

Interwencja mechanika:
PART 1
-Czyszczenie układu, zalanie nowym płynem chłodniczym
-wymiana chłodniczki oleju
-poprawienie paska (nowy)

MIAŁO BYC OKEJ - Check znowu wrócił..

PART 2
-wymiana jednego czujnika (nie pamietam jak się profesjonalniej nazywał? ale chyba bedziecie wiedzieć o co chodzi), bo drugi był juz zmieniany.

I co? Check znowu. Macie jakieś sugestie w tej sprawie? Mój Cruziak-Łobuziak jeszcze nie dał mi ani dnia spokoju - albo się mechaniczymy, albo... inne pasmo nieszczęść = przebita nowa opona, złamany kluczyk..
Niebawem wydam wiecej na Relanium dla siebie niż na paliwo do mojego wozu...

Pomóżcie biednej koleżance :robi_focha: :robi_focha:
:roll: zatrzymajmy tę karuzelę śmiechu

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: etac » 29 maja 2019, o 10:26

Stawiam na uszkodzony wałek rozrządu, po nie umiejętne wymianie paska i kół.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
xangelka
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2019, o 09:24
Reputacja: 0
Imię: Angelika
Samochód: Cruziak - Łobuziak
Silnik: 1.8 141KM, benzyna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: xangelka » 29 maja 2019, o 10:55

Jak myślisz wystarczy wymiana samego walka czy całego rozrządu i walka?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2019, o 11:24 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis CYTUJ
:roll: zatrzymajmy tę karuzelę śmiechu

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: wszim » 29 maja 2019, o 10:59

viewtopic.php?f=28&t=5977&hilit=P0014

Dodano po 3 minutach 33 sekundach:
viewtopic.php?f=139&t=4017&p=75682&hilit=P0014#p75682

Dodano po 14 sekundach:
viewtopic.php?f=28&t=771&p=122246&hilit=P0014#p122246

Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
Jaka jest historia tego błędu? Pojawił się po wymianie rozrządu czy tak sam z siebie?

Dodano po 7 minutach 9 sekundach:
etac pisze:
29 maja 2019, o 10:26
Stawiam na uszkodzony wałek rozrządu, po nie umiejętne wymianie paska i kół.
Wydaje mi się, że przy złamanym pozycjonerze(impulsatorze) są jeszcze objawy bardzo źle pracującego silnika.
viewtopic.php?f=29&t=3015&p=61006&hilit ... 2ek#p61006
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
xangelka
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2019, o 09:24
Reputacja: 0
Imię: Angelika
Samochód: Cruziak - Łobuziak
Silnik: 1.8 141KM, benzyna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: xangelka » 29 maja 2019, o 11:20

wszim pisze:
29 maja 2019, o 11:05
Jaka jest historia tego błędu? Pojawił się po wymianie rozrządu czy tak sam z siebie?
Ciezko mi o odp na to pytanie, bo auto mam od dwoch tygodni. Te naprawy, ktore zostaly wykonane na ten moment zostaly przeprowadzone przez Pana, ktory auto mi sprzedal = uznalismy, ze to wada ukryta. Nie znam dynamiki tego pojazdu bez usterek wiec rowniez ciezko mi jednoznacznie okreslic czy on działa okej czy nie. Czytajac posty, ktore mi podeslales - nie szarpie mi nim, moc jakąś ma, rozbuja sie zalozmy do 120km/h dosc normalnie (btw. pojecie wzgledne)... co do klekotu, wiem jak pracuje diesel, a z reszta co ja bede tlumaczyc - wysylam filmik z jego trybem pracy (link YT)


Nie wiem, czy kolejnej naprawy się podejmą w ramach tej ukrytej usterki, lecz dla mnie problem nadal jest z ich strony nierozwiązany.. W każdym razie auto w poniedzialek leci do serwisu i mam nadzieje, ze w koncu usterka zostanie usunieta, bo kupilam samochod po to, aby nim jezdzic NIE TYLKO DO WARSZTATU... Chyba tylko osoby majace takiego pecha jak ja zrozumieja moja frustracje :obrazony:
:roll: zatrzymajmy tę karuzelę śmiechu

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: wszim » 29 maja 2019, o 13:04

Mam wrażenie że trochę głośno chodzi. Ale nie wiem czy ten błąd może powstać od kół ZFR .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: Bunioopl » 29 maja 2019, o 13:35

Zrób zdjęcie czujnika który był wymieniany. I wstaw. Może to coś wyjaśni

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: etac » 29 maja 2019, o 13:39

dla mnie do wymiany są koła KZFR, a nie sam czujnik.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: Bunioopl » 29 maja 2019, o 13:45

Fajnie jak koleżanka nagrała by film zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Ale ja mam inne podejrzenie. Kilka razy spotkałem się, że nie wszyscy rozróżniają elektrozawory od czujników położenia KZFR.
Piszą czujnik a zdjęcie elektrozaworu.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: wszim » 29 maja 2019, o 14:06

Ale chyba nie ma czujników Kół Zmiennych Faz Rozrządu, są czujniki położenia wałków.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: Bunioopl » 29 maja 2019, o 14:09

Tak ale koła zmieniają położenie wałków. Taki skrót myślowy.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: etac » 29 maja 2019, o 14:19

Przecież błąd mówi wyraźnie:
P0014
-Położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych, działanie układu
-nieprawidłowe działanie
-nieciągłe.
czyli nie ze jest sygnał z czujnika nieprawidłowy, a ze czujnik nie odbiera ruchu wałka.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: Bunioopl » 29 maja 2019, o 14:26

I można to bardzo łatwo sprawdzić. Wystarczy przełożyć czujniki miejscami. Z wydechu na dolot i odwrotnie.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: wszim » 29 maja 2019, o 14:35

etac pisze:
29 maja 2019, o 14:19
Przecież błąd mówi wyraźnie:
P0014
-Położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych, działanie układu
-nieprawidłowe działanie
-nieciągłe.
czyli nie ze jest sygnał z czujnika nieprawidłowy, a ze czujnik nie odbiera ruchu wałka.
I auto jeździ normalnie? :ocochodzi:

Dodano po 2 minutach 14 sekundach:
Chyba, że wtedy pracuje na sztywnej mapie korzystając tylko z czujnika położenia wału. Bedzie zmulone ale będzie chyba jechać.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: etac » 29 maja 2019, o 14:39

będzie jeździć, ale bez pełnej mocy. A jak ktoś jeździ nie od początku to się nie pozna. Może też być ze się koła ZFR przycinają.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2019, o 14:43 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie rób skrótów. Pisz koła ZFR bo koleżanka pomyśli że chodzi o koła samochodu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: Bunioopl » 29 maja 2019, o 17:48

Chyba wiem co może być przyczyną.
Po odpięciu złączki na elektrozaworze wylotowym wyskoczył błąd P0013. Auto straciło moc ale kontrolki nie zapaliło. Pewnie wyskoczyła by trochę później. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
xangelka
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2019, o 09:24
Reputacja: 0
Imię: Angelika
Samochód: Cruziak - Łobuziak
Silnik: 1.8 141KM, benzyna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: xangelka » 29 maja 2019, o 18:53

Bunioopl pisze:
29 maja 2019, o 17:48
Chyba wiem co może być przyczyną.
Po odpięciu złączki na elektrozaworze wylotowym wyskoczył błąd P0013. Auto straciło moc ale kontrolki nie zapaliło. Pewnie wyskoczyła by trochę później. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Możesz trochę jaśniej? Bo u mnie wyskoczył P0014, a nie 13 więc chciałabym wiedziec jaki ma to zwiazek... :)
:roll: zatrzymajmy tę karuzelę śmiechu

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: Bunioopl » 29 maja 2019, o 19:03

No właśnie nie potrafiłem wygenerować 14. Ja zaczął bym od sprawdzenia elektrozaworu. Ten co ma wypiętą wtyczkę na moim zdjęciu. Sprawdzić by trzeba było, czy są usunięte sitka. Ewentualnie zamienić je miejscami. I patrzeć czy zmienia się błąd. Potem zamienić miejscami czujniki położenia wałków rozrządu. Kolejny etap, to sprawdzenie poprawności założenia rozrządu. A jeżeli to nie pomoże, to koła ZFR.

To są moje pomysły. Może ktoś ma inny. To niech mnie poprawi. Ale po przejściu mojej listy sytłacja powinna się nieco klarować.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
xangelka
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2019, o 09:24
Reputacja: 0
Imię: Angelika
Samochód: Cruziak - Łobuziak
Silnik: 1.8 141KM, benzyna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: xangelka » 29 maja 2019, o 19:09

Bunioopl spoko już rozumiem, zatem pokieruje moim mechanikiem, bo chyba jak nie wdrożę własnych leczeń w moim Łobuzie to będę musiała się z nim pożegnać
:roll: zatrzymajmy tę karuzelę śmiechu

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: scott » 29 maja 2019, o 20:48


Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: Bunioopl » 29 maja 2019, o 21:09

Znalazłem jeszcze coś takiego.

,,Stan oleju silnikowego ma znaczący wpływ na układ pozycjonowania wałka rozrządu.

    • Stan niskiego poziomu oleju może wywołać ten kod DTC. Silnik może wymagać wymiany oleju. Zapytać klienta, kiedy ostatnio wymieniono olej silnikowy. Można również monitorować parametr Pozostałego Okresu Przydatności Oleju Silnikowego za pomocą testera diagnostycznego. Powiadomić klienta, iż wymiana oleju może być konieczna.

    • Sprawdzić czy w silniku nie wykonywano ostatnio napraw mechanicznych. Nieprawidłowo zamontowany wałek rozrządu, przestawiacz faz rozrządu wałka rozrządu lub pasek rozrządu może wywołać ten kod DTC."



Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: Regulus » 29 maja 2019, o 22:29

Ojojoj, toż to chodzi jak traktor, nieźle jakiś domorosły nagrzebał...

Autorko: karuzelę

Niestety nie będzie to łatwe przy pomocy warsztatów, które nie specjalizują się w Oplach, a najlepiej ASO.

Awatar użytkownika
xangelka
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2019, o 09:24
Reputacja: 0
Imię: Angelika
Samochód: Cruziak - Łobuziak
Silnik: 1.8 141KM, benzyna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: xangelka » 29 maja 2019, o 23:11

Regulus serio aż tak źle chodzi? Na żywo aż tak nie daje. Miałam gorsze, ale eh...

Nie pocieszacie, chyba kupiłam worek bez dna...

Dzięki za poprawkę
:roll: zatrzymajmy tę karuzelę śmiechu

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: C77 » 30 maja 2019, o 00:14

Cześć Angelika! Nie przejmuj się bo to tylko XER :)

Nie ma w nim turbin, kół dwumasowych, EGR-ów, DPF-ów i innych kłopotliwych elementów.

Jedyna rzecz o którą trzeba dbać w ich przypadku (lub wymieniać) to KZFR, czyli koła zmiennych faz rozrządu
oraz funkcjonalność magistrali olejowej dla tychże + sprawność ich elementów nastawnych zwanych elektrozaworami (tudzież solenoidami).
Niektórzy traktują KZFR po prostu jako element eksploatacyjny, mają gdzieś jakość, ilość i terminowość wymiany oleju.

O Twoim błędzie P0014 sporo było w przeszłości na Orgu (stare forum)
Zrób jutro filmik w czasie pierwszego odpalania zimnego silnika,
niech ktoś otworzy maskę i filmuje w czasie gdy Ty będziesz go odpalać za pierwszym razem.

BTW. Zrobisz KZFR i wszystko będzie OK :D
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
xangelka
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2019, o 09:24
Reputacja: 0
Imię: Angelika
Samochód: Cruziak - Łobuziak
Silnik: 1.8 141KM, benzyna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: check po raz enty

Post autor: xangelka » 30 maja 2019, o 11:21




Obrazek

Obrazek
:roll: zatrzymajmy tę karuzelę śmiechu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości