Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 21 maja 2019, o 09:40

"Z tego co wyczytałem w necie korekta wtrysków powinna być +-1.5 , maks 3.0"

i ok. ale tu chodzi (z tego co ja wyczytałem w necie) o sumę wartości a nie o pojedyncze wtryski i im bliżej 0 to lepiej. Ważne że sterownik się wyrabia i koryguje poszczególne wtryski a silnik pracuje równo w zakresie niskich obrotów.
Na fabrycznych wskazania są na poszczególnych wtryskach bliskie 0 bo przypuszczam że producent wtrysków dobiera komplety do montażu tak aby miały zbliżoną charakterystykę a przy naprawie bądź wymianie na nowe to jest loteria i te odchyłki są znaczne.
U mnie jest od -16 do +12 to według tego co piszesz silnikiem powinno telepać a nie telepie, silnik pracuje równo i przyspiesza płynnie.Prawidłowe korekty nie dają 100% pewności że wtryski są sprawne.
:piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 21 maja 2019, o 20:32

Widzę, że ciężki problem masz z tym samochodem. W wolnym czasie zapoznaj się z tymi artykułami, i spróbuj przeprowadzić analogiczną diagnostykę, może coś wyłapiesz:
- https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... ie,10259,1
- https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... ow,11145,1
- https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... wcy,9123,1

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 21 maja 2019, o 22:37

Problem jest ciężki . Dzięki za lekturę scott . W weekend wybiorę się na długą "wycieczkę" z zapisem parametrów w czasie jazdy i przedstawię Wam tutaj do wspólnej analizy.

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Rickss83 » 22 maja 2019, o 08:08

No jeden ciekaw jak to będzie wyglądać. U mnie chyba zlokalizowałem wstępna przyczynę błędu.
IMG_4138.jpg
To nie sa opiłki metalu, lecz refleks od lampy błyskowej.
Teraz pozostało znalezc przyczynę takiej sytuacji.
Według mnie to odma, ale będę szukał dalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 22 maja 2019, o 09:58

Obrazek
Przeca to normalka, spaliny + opary oleju = smoła. Dlatego zaślepiane są EGR. Jak masz klapy to warto zajrzeć do kolektora ssącego.
Mój po ok. 100 tyś. wyglądał jak na foto i żadnych błędów nie wywalał.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 22 maja 2019, o 17:53

U mnie ten czujnik był w sadzy ale żadnego oleju . Kolektor też bez żadnej mazi .

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Rickss83 » 22 maja 2019, o 17:56

Może we łikęda wezmę kamerkę i przelecę cały dolot. Jak coś to będę się dzielił spostrzezeniami. Póki co auto idzie jak głupie nadal. Luzów na turbinie brak. być może to tylko ten czujnik zrobił psikusa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 22 maja 2019, o 20:19

wojtas01 pisze:
22 maja 2019, o 17:53
U mnie ten czujnik był w sadzy ale żadnego oleju . Kolektor też bez żadnej mazi .
A to ciekawe, może zależy to od warunków eksploatacji :zastanawiasie: u mnie 95% miasto.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Rickss83 » 22 maja 2019, o 20:21

U mnie 70% miasto.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 24 maja 2019, o 21:48

kochar pisze:
22 maja 2019, o 20:19
wojtas01 pisze:
22 maja 2019, o 17:53
U mnie ten czujnik był w sadzy ale żadnego oleju . Kolektor też bez żadnej mazi .
A to ciekawe, może zależy to od warunków eksploatacji :zastanawiasie: u mnie 95% miasto.
Kużwa trochę poczytałem i coś mi się wydaje że moja odma do przeglądu, trochę za dużo oleju w dolocie.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

arkadiusz75
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2017, o 15:34
Reputacja: 0
Imię: Arkadiusz
Samochód: cruze 2.0 LTZ 163ps
Silnik:
Lokalizacja: Zgierz/Kolonia NRW
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: arkadiusz75 » 24 maja 2019, o 22:08

Cześć . Jeżeli masz tą samą wersję silnikową co cruze 163 VCDI to nie bardzo wiem co chcesz z tą odmą zrobić. Tam nie ma żadnego separatora czy filtra par olejowych. Można ewentualnie wykręcić i umyć,albo kupić nową , a to już kosztuje.........

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 24 maja 2019, o 22:22

OK, wrócę do problemu mojego auta. Coś mi syczy z tyłu auta (strona lewa i prawa przy nadkolach, orientacyjnie, ciężko zlokalizować ). Już o tym kiedyś tu wspomniałem. Jest to na tyle głośny syk , że słychać to jak się stoi przy aucie . Tylko jest to na pracującym silniku. Pompa paliwa ? Co tam może syczeć, dźwięk jakby uchodziło powietrze z tylnych opon... Może u mnie m.in. pompa niedomaga...?


Jutro ponagrywam parametry silnika w czasie stabilnej jazdy i przyśpieszania... Przyjrzę się parametrom ciśnienia paliwa w czasie jazdy...

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 24 maja 2019, o 22:55

arkadiusz75 pisze:
24 maja 2019, o 22:08
Cześć . Jeżeli masz tą samą wersję silnikową co cruze 163 VCDI to nie bardzo wiem co chcesz z tą odmą zrobić. Tam nie ma żadnego separatora czy filtra par olejowych. Można ewentualnie wykręcić i umyć,albo kupić nową , a to już kosztuje.........
Coś powinno być , jakiś zawór bądź membrana żeby turbina nie wytwarzała podciśnienia w silniku.Myć należało by jak by odma była zapchana a w moim przypadku jest za bardzo drożna :lol: chyba że jest tam jakiś zawór zwrotny i jest po prostu zablokowany. Kupie na Allegro używkę (40 dyszki) i oblukam co tam jest.
:piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 25 maja 2019, o 13:09

Co do syczenia , u mnie jest właśnie takie jak tu na filmiku...I okazało się (tak napisał autor), że do wymiany była elektryczna pompa paliwa.

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 25 maja 2019, o 14:12

Jest to jakiś trop. Spróbuj nagrać jednocześnie wykresy:
- ciśnienia paliwa zmierzone
- ciśnienia paliwa zadane
- prędkość obrotowa silnika
- obciążenie silnika
- i jeżeli jest to jakiś sygnał z wysterowania elektrozaworów co regulują ciśnieniem paliwa

spróbuj tak poustawiać zakresy na wykresach (wybierając dany parametr, strzałkami z prawej strony aplikacji), żeby było dobrze widać zmiany sygnału dla każdego parametru.

Sprawdź dla momentów, w których uważasz że jest źle, np. piszesz o słabej reakcji na pedał gazu nawet na postoju. W czasie jazdy też będą przydatne.
Przy okazji to możesz zebrać też inne zestawy danych, np jak wymienione we wcześniej podesłanych artykułach.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 25 maja 2019, o 17:56

Zanim odczytałem co napisałeś scott, nagrałem kilka parametrów w czasie jazdy odnośnie ciśnienia paliwa, doładowania itd. Za chwilę wrzucę tu od ciśnienia paliwa. Parametr obciążenie silnika jak interpretować ? Ile powinien wynosić np na biegu jałowym ?.
Postaram się może jeszcze raz dziś nagrać w takiej kolejności jak podałeś i w formie wykresu.

FIlmik z nagrania ciśnienia paliwa

Dodano po 1 godzinie 54 minutach 22 sekundach:
Przesyłam wykres jak ruszam . Pamiętam jak było wszystko ok to przy ruszaniu od razu dynamicznie szedł do przodu. Jak nie jest ok to ruszam i dostaje muła i muszę mocno wdusić gaz aby rozpędzał się ale robi to ospale dość. Nie czuć w ogóle lekkości, dynamiki.
Wytłumaczę tak- puszczam sprzęgło , auto się rozprzędza i jak dotknę pedał gazu aby przyspieszyć to muszę go dość mocno wcisnąć aby przyspieszał . Prawidłowo powinna być szybka reakcja i przyspieszenie a tego nie ma.

Na wykresie to widać - jak wciskam pedał gazu (linia niebieska w górę) a w tym czasie obciążenie silnika spada (kolor brązowy) i prędkość nie wzrasta (kolor żółty)

Obrazek

kolor brązowy - obciążenie silnika
kolor zielony - obroty silnika
kolor żółty - prędkość samochodu
kolor niebieski - pedał przyśpieszenia (% wciśnięcia)

Co to jest obciążenie silnika - jak to rozumieć ?

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Rickss83 » 25 maja 2019, o 20:46


Takie syczenie to raczej pompa w zbiorniku.
Ja mam tak od kiedy kupiłem auto. Raczej się tym nie przejmuj.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 26 maja 2019, o 11:37

Przedstawiam wykres z pomiaru ciśnienia doładowania . Wg mnie podejrzany może być(!) w pierwszej kolejności...MAP Sensor. Nie działa odpowiednio szybko i jakby zaniżał wskazanie. Poza tym zauważyłem też raz, że gdy auto było na biegu jałowym a ja dodawałem gazu to żądane ciśnienie rosło a zmierzone stało w miejscu.

Nagranie z pomiaru ciśnienia doładowania podczas spokojnej jazdy
Nagranie z pomiaru ciśnienia doładowania, czasem mocniejsze wciśniecie gazu

Kolor żółty - obciążenie silnika w %
Kolor brązowy - obroty silnika
Kolor zielony - ciśnienie doładowania zmierzone
Kolor niebieski - żądane ciśnienie doładowania

Zastanawia mnie też to obciążenie silnika. W czasie jazdy czasem da się odczuć gwałtowne "szarpnięcie" i na wykresie zauważyłem , że to spadek obciążenia silnika a ja utrzymywałem stałą prędkość i nie zmieniałem położenia pedału . Wygląda to tak, jakbym na ułamek sekundy odjął pedał gazu i z powrotem nacisnął.

Super by było porównać z innym w pełni sprawnym autem tego typu wykresy.

Dodano po 1 godzinie 18 minutach 39 sekundach:
Wiem,że dobrze by było opisać lub powiedzieć kiedy zmiana biegu , jakieś odczucia z jazdy podczas wykresu itp.

Dodano po 12 minutach 28 sekundach:
Zapis pomiaru położenia pedału przyśpieszania, obrotów silnika, obciążenia silnika, prędkości pojazdu

Kolor żółty - prędkość
Kolor brązowy - obciążenie silnika (%)
Kolor zielony - obroty silnika
Kolor niebieski - położenie pedału przyśpieszenia (% wciśnięcia)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 26 maja 2019, o 20:33

Sprawdziłem dziś także korekcje wtrysków , oto 2 pomiary :

Pomiar 1 korekcji wtryskiwaczy
Pomiar 2 korekcji wtryskiwaczy

Widać , że te korekcje nie są najlepsze. Daleko im do 0.0 a co ciekawe dość mocno się zmieniają w czasie pracy. Pamiętam jak sprawdzałem korekcje przed regeneracją wtryskiwaczy to 3 miały praktycznie wskazania bliskie 0.0 a tylko 1 miał ok -40... Po zregenerowaniu wtryskiwaczy (opisywałem te przygody tu na poprzednich stronach) w żaden sposób nie nastąpiła poprawa pracy silnika.

Oto pomiar ciśnienia doładowania na postoju po dodaniu gazu :
Pomiar ciśnienia doładowania na biegu jałowym po dodaniu gazu

Kolor żółty - to obroty silnika
kolor brązowy - czujnik ciśnienia doładowania
kolor zielony - żądane ciśnienie doładowania
kolor niebieski - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

Dodano po 1 godzinie 23 minutach 5 sekundach:
Fajny artykuł na temat wtryskiwaczy ale kto dysponuje takimi narzędziami a które są tu do kupienia dla warsztatów
W każdym bądź razie jutro popołudniu stawiam auto do serwisu tylko od diesli...

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 26 maja 2019, o 22:52

Widzę, że znalazłeś firmę dte.com, właśnie chciałem Ci podesłać kilka pdf'ów - wskazówek z ich strony: http://www.dte.com.pl/s6-do-pobrania.html: jest tam siedem części do pobrania. (jeśli chodzi o wysokie ciśnienie paliwa to zobacz na część 3, problem z kodowaniem wtryskiwaczy: część 4.)

Odpowiadając na pytanie co oznacza obciążenia silnika. Ja przeczytałem kiedyś tutaj: https://mechanics.stackexchange.com/que ... determined.

Przejrzałem pomiary, które wykonałeś.

1. Film z pomiarami ciśnienia paliwa.
Jeżeli silnik się uruchamia bez większego problemu, nie gaśnie, nie falują obroty to raczej nie masz problemu z utrzymaniem stałego ciśnienia (regulator ciśnienia, czujnik wysokiego ciśnienia). Film przedstawia tylko dane w formie liczbowej, więc ciężko wyciągnąć coś więcej nie widząc wartości sygnałów w czasie i porównując je do warunków pracy.
Do pompy niskiego ciśnienia chyba nie ma czujników, trzeba by było się wpinać w przewody manometrem.
Podsumowując, na tę chwilę zostawiłbym temat problemów z ciśnieniem paliwa na koniec.

2. Pomiary ciśnienia doładowania.
Zgodzę się, czujnik MAP do sprawdzenia, ale ciężko powiedzieć czy jest uszkodzony, ponieważ warunki pracy jakie nagrałeś, rzadko kiedy przekraczały 3000obr/min czy też maksymalne obciążenie, a wg książki "Układy wtryskowe common rail w praktyce warsztatowej, Hubertus Gunther" pomiary ciśnienia doładowania podczas swobodnego przyspieszania może dać tylko orientacyjną informację.
Zauważ, że na jednym filmiku, gdy obroty przekraczały 2500, wartości z MAP i zadane się zrównały. Ale z drugiej strony, w pozostałych stanach obciążenia, odczyt z MAP jest zaniżany, średnio o 20-25kPa, wg. mnie to dużo.

Patrząc też na wykresy żądanego ciśnienia powietrza i zmierzonego, to wydaje się mi, że nie działa dobrze obwód regulacji ciśnienia doładowania. Tak jakby się spóźniał, czasami nawet o 4s, i w ogóle miał problem z wytworzeniem zadanego ciśnienia (pomijając sytuacje, gdy startuje z małych obrotów).
Ja bym się zajął właśnie od sprawdzenia obwodu regulacji ciśnienia doładowania. Co mi przychodzi do głowy to pasowałoby sprawdzić:
- wspomniany czujnik MAP
- czy nie ma nieszczelności w obwodzie wysokiego ciśnienia
- te aktuatory sterowane podciśnieniem, głównie ten co steruje turbiną, sprawdzić czy jest szczelny, czy lekko chodzi jego cięgno, czy łopatki turbiny też lekko się przestawiają
- szczelność całego obwodu podciśnienia, rurki itp
- sprawdzić ten elektrozawór, który zamyka/otwiera podciśnienie do aktuatora zmiennej geometrii
- czy nie ma nieszczelności na kolektorze wydechowym - spaliny mogłyby uciekać bokiem pomijając turbo


Dzisiaj chciałem nagrać w swoim silniku zmierzone i zadane ciśnienie powietrza, ale u mnie ten vxdiag cały czas zrywał połączenie z silnikiem ... Jedynie co zauważyłem, to że zadane i zmierzone się pokrywały w stabilnych warunkach pracy, tzn, po osiągnięciu zadanego ciśnienia, i dość szybko reagował.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 26 maja 2019, o 23:51

Wielkie dzięki scott za analizę pomiarów i wskazówki :piwo3: Postaram się wrzucić kolejne pomiary w tygodniu. Mam podobne spostrzeżenia i wnioski jak Ty. W tym tygodniu będę działał z autem. Jutro go jednak wstawiam do serwisu bo byłem już dużo wcześniej umówiony i już raz termin przełożyłem. Oczywiście przekaże im sugestie . Zobaczymy... Będę informował na forum.

Co do zrywania połączenia z VXDIAG (po kablu) to trzeba zmniejszyć o ile dobrze pamiętam czas oczekiwania w ustawieniach zaawansowanych portu USB. Powiem Ci , że też dużo zależy od szybkości lapka. Miałem starszy model to zrywał non stop niemalże a podłączyłem do nowszego z szybszym procesorem i jest praktycznie bez zrywania połączenia.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 29 maja 2019, o 20:33

Auto wróciło z serwisu . 2 dni stracone. Zero konkretnej diagnozy.

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Rickss83 » 29 maja 2019, o 20:59

A komp sprawdzony na zimne luty?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 29 maja 2019, o 21:23

Przejrzałem cały temat. Kilka osób już wskazywało na możliwe problemy z obwodem układu powietrza / albo podciśnienia.
Dłuższy czas temu robiłeś testy wysterowania łopatek turbo, i na przesłanych filmikach widać, że ustawienie łopatek przy niskich procentach wysterowania nie nadąża. Chyba, że wtedy miałeś obroty jałowe, to mogło mieć wpływ.
Proponuje sprawdzić obwód podciśnienia, tutaj jest opisana weryfikacja / sprawdzenie układu:
https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... .html#4711

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 29 maja 2019, o 22:20

Rickss83 pisze:
29 maja 2019, o 20:59
A komp sprawdzony na zimne luty?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie ale mam na uwadze ten trop. Też o tym myślałem. Wysyłałem parę zapytań do różnych firm (naprawiają sterowniki) odnośnie możliwości sprawdzenia ECU ale niestety odpowiedzi albo negatywne albo brak. Może jesteś w stanie podpowiedzieć gdzie mogę sterownik Delphi z Cruze sprawdzić?

Scott tak robiłem swego czasu sprawdzenie czujnika kopiowania turbo i wysterowania łopatek. Były wg mnie przekłamania ale rzeczywiście było to na biegu jałowym. Mogę to powtórzyć jutro (nagram) i wspólnie przeanalizujemy czy to jest ok. Czujnik kopiowania turbo podejrzewałem, najgorzej że nie występuje jako samodzielna część w tym modelu. Jedyna możliwość sprawdzenia to chyba po demontażu turbiny. Jednak w czasie jazdy żądana pozycja łopatek turbo pokrywa się z czujnikiem...Sprawdzałem to.

Mam do Was pytanie . Dziś przeglądałem kable , poprawiałem styki we wtyczkach kontaktem U. Co to za kabelek ? Od czego jest ? Wchodzi w metalową rurkę w kierunku turbiny.
Obrazek
Obrazek

Czy tę rurkę podciśnieniową też macie tak przyspawaną fabrycznie ?
Obrazek ?

Spróbuję do piątku podmienić czujnik ciśnienia doładowania a także przyjrzeć się bliżej sprawdzeniu turbo tak jak sugerujesz scott

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pawelm i 3 gości