Światła w trybie AUTO
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Światła w trybie AUTO
Witam
Zechce mi ktoś wytłumaczyć jak działa tryb AUTO w epice? Czemu świecą w ciągu dnia? Czy szlag trafił czujnik zmierzchu (rozumiem że to jest to na środku kokpitu)? W innym aucie mam tak że w trybie AUTO światła zapalają się dopiero jak jest "ciemno", tunel, garaż itp. Tu świeci jak opętane cały czas.
Pozdrawiam
Olo
Zechce mi ktoś wytłumaczyć jak działa tryb AUTO w epice? Czemu świecą w ciągu dnia? Czy szlag trafił czujnik zmierzchu (rozumiem że to jest to na środku kokpitu)? W innym aucie mam tak że w trybie AUTO światła zapalają się dopiero jak jest "ciemno", tunel, garaż itp. Tu świeci jak opętane cały czas.
Pozdrawiam
Olo
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
A na jaki rynek była wyprodukowana Twoja Epica? Prawdopodobnie masz moduł skandynawski, więc światła domyślnie świecą cały czas. Jest na forum kilka wątków na ten temat 

Chevrolet Epica LS, 2.0, 144KM
16.04.2019
16.04.2019
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Samochód rzekomo z rynku szwajcarskiego. Chciałem założyć moduł co by światła albo długie albo przeciwmgielne świeciły sobie z obniżoną mocą i przyłączały się automatycznie. Mam tak w Nissanie i sobie mega chwalę rozwiązanie. Tu chciałem zrobić podobnie. Poszukam, może znajdę te wątki.
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
A ile masz przełączeń na manetce do świateł? U mnie nie ma w ogóle trybu OFF, zaczyna się od Auto, środek tylko postojowe i góra to normalne światła 
Jedyna różnica między Auto, a normalnymi światłami jest jasność radia i panelu ze spalaniem itp.

Jedyna różnica między Auto, a normalnymi światłami jest jasność radia i panelu ze spalaniem itp.
Chevrolet Epica LS, 2.0, 144KM
16.04.2019
16.04.2019
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Przełączeń jest dokładnie 4. Czyli OFF, gdzie można tylko kliknąć, czyli wraca do pozycji AUTO, samo własnie AUTO, pozycyjne, mijania. Nie działa czujnik zmierzchu. Chciałbym co by działało jak należy. Jeśli jest ten moduł skandynawski, to może da się podmienić na "inny" ?
Dodano po 7 minutach 14 sekundach:
Da się całkowicie wyłączyć światła na zapalonym silniku. Ale wnerwia mnie ten czujnik zmierzchu, czemu nie działa...
Dodano po 7 minutach 14 sekundach:
Da się całkowicie wyłączyć światła na zapalonym silniku. Ale wnerwia mnie ten czujnik zmierzchu, czemu nie działa...
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
To raczej nie jest moduł skandynawski. Ja czujniku zmierzchu nie mam, więc nie powiem Ci jak działa prawidłowo w Epice, może inni koledzy pomogą
A jeżeli chodzi Ci o to coś na środku kokpitu, to domyślam się, że to coś diodopodobne centralnie w osi lusterka i jest to czujnik temperatury wewnętrznej z tego co wiem.
Masz TIS https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... XncZ6qrvkM
może coś pomoże
Czujnik zmierzchu jest chyba tam gdzie sensor deszczu, czyli w obudowie lusterka wewnętrznego wstecznego.

Masz TIS https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... XncZ6qrvkM
może coś pomoże

Czujnik zmierzchu jest chyba tam gdzie sensor deszczu, czyli w obudowie lusterka wewnętrznego wstecznego.
Chevrolet Epica LS, 2.0, 144KM
16.04.2019
16.04.2019
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Obadam temat w takim razie. Zajrzę do tego lusterka. A co do tego czujnika na środku deski to może być faktycznie czujnik ale do wentylacji itd. Jak nie ma to w sumie da się dołożyć
zewnętrzny

-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 lip 2018, o 20:42
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Epica 2.0 D, Automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Mam dokładnie taki sam panel przełączania świateł jak ty. Jest to zupełnie normalne, przy "auto" światła zapalają się automatycznie. Wyłączyć je możesz przeciągając manetkę w dól na "off", która po chwili wróci na "auto". Czujnik zmierzchu podczas pozycji "auto" kontroluje podświetlenie zegarów, panelu klimatyzacji, itp.
Działanie tego najłatwiej jest sprawdzić jadąc w słoneczny dzień, gdzie oświetlenie zegarów jest wyłączone, a panelów tylko delikatnie podświetlone. Wjedziesz do podziemnego parkingu, bądź tunelu to podświetlenie zegarów się włączy, a panelów stanie się jaśniejszy. Gdy wyjedziesz podświetlenie zegarów wyłączy się. Czujnik zmierzchu w tej opcji nie służy do regulacji świateł zewnętrznych. Posiadam wersje skandynawską.
Działanie tego najłatwiej jest sprawdzić jadąc w słoneczny dzień, gdzie oświetlenie zegarów jest wyłączone, a panelów tylko delikatnie podświetlone. Wjedziesz do podziemnego parkingu, bądź tunelu to podświetlenie zegarów się włączy, a panelów stanie się jaśniejszy. Gdy wyjedziesz podświetlenie zegarów wyłączy się. Czujnik zmierzchu w tej opcji nie służy do regulacji świateł zewnętrznych. Posiadam wersje skandynawską.
- MrFabulous
- Profesjonalista
- Posty: 511
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 17
- Imię: Conradus
- Samochód: 21' Chrysler Voyager
- Silnik: 3.6 Pentastar
- LPG: BRC Sequent P&D
- Inny samochód: 2013' Chevrolet Orlando LT+ 1.4 A14NET
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Wydaje mi się, że czujnik na desce nie współdziała ze światłami, ale z klimatyzacją.
https://www.chevrolet.pl/content/dam/Ch ... E-9_PL.pdf
Strona 155.
https://www.chevrolet.pl/content/dam/Ch ... E-9_PL.pdf
Strona 155.
W latach 2010-2025 aktywny użytkownik samochodów marki Chevrolet.
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Wydaję mi się, że koledze Olokolo chodzi o to, żeby światła mijania nie zapalały się w ciągu dnia w trybie Auto. Niestety Epica nie posiada świateł do jazdy dziennej (np. poprzez mocniejsze świecenie pozycjami, tak jak w Insigniach, czy chociażby Malibu), dlatego tryb Auto polega jedynie na sterowaniu podświetleniem wnętrza. Jedyna różnica od modułu skandynawskiego to właśnie czujnik, który automatycznie podświetla deskę i przyciemnia wyświetlacze jeśli na zewnątrz zrobi się odpowiednio ciemno. W "skandynawii" trzeba to robić ręcznie.
Co do czujnika na podszybiu, to tak jak kolega MrFabulous napisał, jest to czujnik nasłonecznienia, potrzebny do poprawnego działania klimatyzacji automatycznej.
Co do czujnika na podszybiu, to tak jak kolega MrFabulous napisał, jest to czujnik nasłonecznienia, potrzebny do poprawnego działania klimatyzacji automatycznej.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
No i właśnie w tym sęk. W Navarze mam tak że w pozycji AUTO w dzień światła mijania się nie świecą. Zapalają się jak jest ciemno. Dołożyłem sobie https://allegro.pl/oferta/swiatla-dzien ... 6751420355 (BEZ REKLAMY) i w trybie AUTO pięknie śmiga, zapalam auto i zapalają się lekko przeciwmgielne (akurat tak sobie wybrałem) i jak zrobi się ciemno przełącza się automatycznie na mijania. Tu w Epice w takim razie trzeba zakombinować zapewne dodatkowo z przekaźnikiem który by musiał współpracować z tym automatem... trzeba przemyśleć temat.
Dodano po 14 minutach 11 sekundach:
http://www.ase.hoste.pl/images/f030.jpg o tutaj chyba by trzeba zrobić tylko zamiast przycisku trzeba by dać sygnał z czujnika zmierzchu...
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
eeee chyba odpuszczę, zbyt skomplikowane.
Dodano po 14 minutach 11 sekundach:
http://www.ase.hoste.pl/images/f030.jpg o tutaj chyba by trzeba zrobić tylko zamiast przycisku trzeba by dać sygnał z czujnika zmierzchu...
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
eeee chyba odpuszczę, zbyt skomplikowane.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Temat jest znany. Na rynki europejskie gdzie obowiązuje przymus świateł za dnia, GM wprowadziło system skandynawski (potocznie na forum - skandynawia", wątki przepełnione sprzed 3 ..5lat) . Działa to tak, że lampy mijania zawsze świecą po uruchomieniu pojazdu. W takim zastosowaniu samochód wyposażony w automatykę jest ułomny, bo automat jedyne co robi to miesza zapalaniem piktogramów i jasnością deski
. Rozwiązanie to, jest opcją wprogramowaną w BCM. Można wyłączyć w serwisie ale to obecnie kosztuje irracjonalne pieniądze.


-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Spróbuję zadzwonić do jakiegoś serwisu Chevroleta i zapytać czy to badziewie wyłączą.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
W Epica nie ma możliwości tego wyłączenia programowo. Podobnie jak w innych starszych, są tam dedykowane moduły, tutaj to LCM z funkcja DRL.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Czyli pewnie trzeba by wymienić cały moduł LCM. Może to być tańsze niż usługa wyprogramowania w GM. 


- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
pewnie tak, tylko znaleźć taki na allegro.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Pytanie czy jest to w ogóle warte kasy i zachodu. Daj znać co wymyśliłeś 

Chevrolet Epica LS, 2.0, 144KM
16.04.2019
16.04.2019
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Tak patrze na schematy i ciekaw jestem jakby się zachował moduł odcinając go od sygnału z silnika?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
No jest na allegro kilka:
96647136
96647137
96654343
96870283
96870284
96647136
96647137
96654343
96870283
96870284
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Jeszcze pomyślałem co by zajrzeć do samej manetki i zobaczyć jak to jest, czy w trybie świateł mijania i auto sygnał do modułu świateł wysyłany jest tym samym pinem/przewodem.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Co prawda mam lacettiego ( szwajcar), ale mam AUTO .Czyli po przekręceniu kluczyka , automatycznie zapalają się światła z przodu jak i z tyłu. Opisałem mój przypadek w poście " Co to za wtyczka". U mnie ta wtyczka była wypięta i nie wiedziałem o co chodzi , do czasu jej wpięcia z powrotem do gniazda -dla sprawdzenia ( aktualnie jest wypięta ) .Kontrolka DRL się nie świeciła ( czyli nie są to światła do jazdy dziennej no i nie widzę żadnego czujnikau mnie) .Nie wiem czy w tym przypadku nie powinna się świecić kontrolka DRL , którą mam podłączoną wg manuala ze strony RU.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
No i dziś znalazłem chwile co by zbadać temat. Wtyczki dodatkowej nie ma. Przynajmniej nie zlokalizowałem, ale za to dobrałem się do manetki. Na kablu wychodzącym z manetki jest wtyczka z 6 pinami. Podajże jak dobrze pamietam to na pinie nr 6 pojawia się 12V po przekręceniu manetki w pozycję AUTO i zapalają się światła mijania. Jak kliknę drugi raz to 12V znika i gasną. Może sposobem jest przecięcie tego przewodu i podłączenie od manetki do przewodu nr 7 z obrazka. Czy to spowoduje że zacznie sterować urządzeniem czujnik oświetlenia? (tak swoją drogą to nakrywałem szmatą szybę na lusterkiem i nic się nie działo nawet w trybie AUTO, czyli deska nie przygasała)... Jak tu dalej kombinować? Może ktoś ma schemat modułu LCM i tej nieszczęsnej manetki?
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Odkopuje, mam czas 
Niech mi ktoś powie jak to z tą skandynawią jest? Czy moduł skandynawii powoduje zapalenie świateł non stop, niezależnie od ustawień funkcji auto (tj nie pracuje razem z czujnikiem zmierzchu?)
Czy jeśli kupię moduł skandynawia potrzebuję manetki auto?
Czy jest gdzieś możliwe odczytanie czy moduł posiada to oprogramowanie czy nie da się tego stwierdzić? czy możliwe jest np po rocznikach wypuszczenia auta?
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Może ktoś ma Epicę bez funkcji skandynawia i zechce zrobić zdjęć modułu LCM (nad lewą nogą kierowcy) i opisu czy manetkę ma auto i czy światła w trybie auto włączają/wyłączają się pod wpływem działania czujnika zmierzchu?

Niech mi ktoś powie jak to z tą skandynawią jest? Czy moduł skandynawii powoduje zapalenie świateł non stop, niezależnie od ustawień funkcji auto (tj nie pracuje razem z czujnikiem zmierzchu?)
Czy jeśli kupię moduł skandynawia potrzebuję manetki auto?
Czy jest gdzieś możliwe odczytanie czy moduł posiada to oprogramowanie czy nie da się tego stwierdzić? czy możliwe jest np po rocznikach wypuszczenia auta?
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Może ktoś ma Epicę bez funkcji skandynawia i zechce zrobić zdjęć modułu LCM (nad lewą nogą kierowcy) i opisu czy manetkę ma auto i czy światła w trybie auto włączają/wyłączają się pod wpływem działania czujnika zmierzchu?
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
Ja mam skandynawię, manetka jest normalna(bez AUTO), światła zawsze włączone nawet w pozycji na OFF.
Przy ustawieniu na OFF nie ma za to podświetlenia zegarów i radio z zegarkiem nie przygasa.
Po włączeniu świateł manetką zapalają się zegary wraz z resztą podświetlenia i przygasa podświetlenie radia i zegarka.
Przy ustawieniu na OFF nie ma za to podświetlenia zegarów i radio z zegarkiem nie przygasa.
Po włączeniu świateł manetką zapalają się zegary wraz z resztą podświetlenia i przygasa podświetlenie radia i zegarka.
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 00:52
- Reputacja: 0
- Imię: Olo
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Światła w trybie AUTO
No i dobra
myślę sobie, nieduży koszt, ale co! Kupiłem moduł LCM, rzekomo opisany jako Epica 2011r. Może zadziała, może nie... Właśnie jestem po przekładce
Sterowanie czujnikiem oświetlenia działa i włącza/wyłącza światła pozycyjne/mijania
Czujnik jest na górze deski, świecąc/zasłaniając ręką światła gasną/zapalają się
Czyli okazuje się że ten zasłany system skandynawia jest zaprogramowany w module LCM. Teraz tylko podłącze sobie dzienne (czekam na paczuszkę z przekaźnikiem) i podłączam
Puki co jestem zadowolony. Ale zawsze jest jakieś ale. Zaświeciła mi się po około 5km jazdy (test musi być! (zasłaniałem ręką i ładnie się światła zapalały) ) kontrolka TCS (na skręcie na skrzyżowaniu), później zgasła w trakcie skrętu i teraz znowu się świeci. Podejrzewam że coś pewnie poruszyłem przy czujniku skrętu, może wtyczka nie łączy, ale już nie mam czasu się bawić. Ma ktoś pomysł?


Sterowanie czujnikiem oświetlenia działa i włącza/wyłącza światła pozycyjne/mijania


Czyli okazuje się że ten zasłany system skandynawia jest zaprogramowany w module LCM. Teraz tylko podłącze sobie dzienne (czekam na paczuszkę z przekaźnikiem) i podłączam

Puki co jestem zadowolony. Ale zawsze jest jakieś ale. Zaświeciła mi się po około 5km jazdy (test musi być! (zasłaniałem ręką i ładnie się światła zapalały) ) kontrolka TCS (na skręcie na skrzyżowaniu), później zgasła w trakcie skrętu i teraz znowu się świeci. Podejrzewam że coś pewnie poruszyłem przy czujniku skrętu, może wtyczka nie łączy, ale już nie mam czasu się bawić. Ma ktoś pomysł?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości