Cewka Cruze

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Bunioopl » 12 wrz 2018, o 11:22

Też mam cewkę na zapasie

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2018, o 11:25 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zdublowany post

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pool80 » 12 wrz 2018, o 11:42

Awaria cewki uniemożliwia praktycznie dalszą jazdę. Dlatego lepiej wozić ja ze sobą.

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Dedalus4 » 12 wrz 2018, o 11:54

Nie ma się czym chwalić ale ja z popsutą cewką przejechałem 100 km z prędkością 150km/h. Wtedy jeszcze nie wiedziałem co samochód do mnie mówi jak kontrolka trakcji miga wraz z check engine. Awaria przydarzyła się na autostradzie wiec że coś jest nie tak zorientowalem się dopiero na 1 swiatłach przed miastem. Potem balem sie że się to odbije na silniku albo przynajmniej na katalizatorze ale póki co wszystko jest ok. Awaria miała miejsce przy 43k km teraz mam 110k

LS_plus
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
Reputacja: 0
Imię: Staszek
Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
LPG: BRC SEQUENT 24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: LS_plus » 12 wrz 2018, o 12:00

Awaria cewki (wypadanie zapłonów) to przeważnie błędy P0300 (ogólnie wypadanie zapłonów) P030n gdzie n 1...4 to numer cylindra na którym wypadł zapłon.
Da się z tym jechać (choć im częściej zapłon wypada to silnikiem bardziej telepie ) i trzeba mieć świadomość, że to niespalone paliwo trafia potem do katalizatora - zatem wycieczki z Bieszczad nad Bałtyk to bym takim autem nie robił.
Czy warto kupować na zapas? Oryginał to 750-950 PLN. NTY (czyli firma której produkty wytrzymują 1.5 roku) to wydatek 200 PLN, DELPHI (na allegro) ok 400 PLN. Wymiana cewki łatwa (klucze torx) zatem IMHO nie warto kupować na zapas i zagracać bagażnik (w intercarsie od ręki można mieć DELPHI za 620 PLN).

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Janusz666 » 12 wrz 2018, o 12:04

wszim pisze:
12 wrz 2018, o 11:09
Janusz666 pisze:
12 wrz 2018, o 10:00
sam nie zrobię kontroli luzów, zobaczę ile to kosztuje w ASO (chciałem zrobić w Aveo, ale mnie zbyli, twierdząc, że jeszcze nigdy nie regulowali luzu w Aveo pomimo, iż instrukcja tego wymaga co 30 tys.,
Kontrola luzu to nie to samo co jego regulacja. To jak pomiar ciśnienia w kole a pompowanie koła. Poziom wiedzy technicznej w ASO czasami przyprawia o palpitacje :H
Uszczelka pod deklem rozrządu w 1,8 teoretycznie jest wielorazowa. Kontrolowałem luz w podobnej oplowskiej jednostce 3 razy i nie było potrzeby zmieniać uszczelkę. Ona jest silikonowa i się nie odkształca. Jeżeli równo jest dociskana i z odpowiednim momentem (nie za silno tak żeby jej nie uszkodzić) to powinna posłużyć dość długo.
W Cruze kontrola, bo regulacja to poważna robota - szklanki, w Aveo regulacja bo to po co sprawdzać luzy bez regulacji jak robi się ją śrubkami? Stąd napisałem skrótowo, bo regulacja w Aveo to podobna cena i trudność jak kontrola w Cruze.

Dodano po 7 minutach 13 sekundach:
LS_plus pisze:
12 wrz 2018, o 12:00
Awaria cewki (wypadanie zapłonów) to przeważnie błędy P0300 (ogólnie wypadanie zapłonów) P030n gdzie n 1...4 to numer cylindra na którym wypadł zapłon.
Da się z tym jechać (choć im częściej zapłon wypada to silnikiem bardziej telepie ) i trzeba mieć świadomość, że to niespalone paliwo trafia potem do katalizatora - zatem wycieczki z Bieszczad nad Bałtyk to bym takim autem nie robił.
Czy warto kupować na zapas? Oryginał to 750-950 PLN. NTY (czyli firma której produkty wytrzymują 1.5 roku) to wydatek 200 PLN, DELPHI (na allegro) ok 400 PLN. Wymiana cewki łatwa (klucze torx) zatem IMHO nie warto kupować na zapas i zagracać bagażnik (w intercarsie od ręki można mieć DELPHI za 620 PLN).
Właśnie, dobrze, że to napisałeś. Przy mrozach poniżej -10, jak pisałem wcześniej miałem wypadanie zapłonu i P0301, oraz szarpanie brak mocy przez kilka sekund (czasem troszkę więcej) po przełączeniu na LPG z zimnego (z ciepłego nie). Gazownik twierdził jednak, że to brudne wtryski, a po myciu wtrysków skończyły się mrozy i nie mogę jednoznacznie stwierdzić, że wszystko jest OK, no cóż mam 2 auta w domu, więc pewnie poczekam do mrozów i zobaczę czy wrócą problemy.
Co do cewki to czytając posty na tym forum to NTY u wielu osób działa dłużej niż badziewny oryginał.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pool80 » 12 wrz 2018, o 12:26

Ja nie doczytałem ile komu wytrzymuje nty po za tą reklamowaną po półtora roku. Co do cen ja za Delphi dałem ok 450zl.

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Janusz666 » 12 wrz 2018, o 12:47

Po sprawdzeniu luzów w przyszłym tygodniu pogadam z mechanikiem (w tym serwisie co pisałem wcześniej) i jeżeli on będzie za to może nawet profilaktycznie kupię Delphi lub nty. Dzięki wszystkim za wartościowe podpowiedzi. Jak na dwa lata po zakupie to auto jest super, choć pewnie z uwagi na sporo większe zaawansowanie technologiczne od AVEO, nieco bardziej wymagające o dbanie, ale i tak można je określić jako bezproblemowe.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Bunioopl » 12 wrz 2018, o 13:09

Podjąć jeszcze na regulację LPG. I niedaj sobie wcisnąć jakiejś przedłużki do sondy. Ani odciąć przepływomierza. LPG musi działać na tym co masz poprawnie. Najlepiej regulacje przeprowadzić podczas jazdy. A przed wizytą u gazownika przejdź sobie kilkanaście km na Pb.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Janusz666 » 12 wrz 2018, o 13:23

Ok tak planowałem (we wtorek mam przegląd instalacji w Aveo i wtedy z nim umówię się na regulację, sam mówił, że może być konieczna bo mam mapy z 2011 roku). Akurat do gazownika nie miałem nigdy zastrzeżeń, nigdy nie robił prowizorek. Co masz na myśli z sondą? Awarię sondy gazownik powinien zdiagnozować? Nigdy nie miałem żadnej awarii sondy więc temat jest mi nie znany.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Bunioopl » 12 wrz 2018, o 13:29

Mi gazownika chciał między sondę a tłumik wkręcić dystans. Aby sonda nie była bezpośrednio w strumieniu spalin. Powoduje to poprawę wskazań, a mieszanka dalej jest uboga. Jak sonda jest walnięta to wyskakuje błąd. Teraz nie pamiętam jaki.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Janusz666 » 12 wrz 2018, o 13:47

O ile przy Aveo mogłem przez 12 lat po prostu eksploatować, praktycznie bez napraw, to przy Cruze bez czytania forum byłoby już naprawdę trudno.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: wszim » 12 wrz 2018, o 15:13

Bunioopl pisze:
12 wrz 2018, o 13:29
Mi gazownika chciał między sondę a tłumik wkręcić dystans. Aby sonda nie była bezpośrednio w strumieniu spalin. Powoduje to poprawę wskazań, a mieszanka dalej jest uboga. Jak sonda jest walnięta to wyskakuje błąd. Teraz nie pamiętam jaki.
W cruze takie rzeczy nie przejdą, bo sonda2 używana jest także w pewnym stopniu do regulacji składu mieszanki, nie tylko do diagnozy stanu kata.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Bunioopl » 12 wrz 2018, o 15:15

Całe szczęście nie dał em się nabrać

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pool80 » 12 wrz 2018, o 17:36

Wyskakuje wtedy p2096, a tulejkę do sondy doradzali mi w Czekram Tarnów, u innego gazownika też snuto mi teorie, że w jakimś Land Rowerze czy podobnym inaczej się nie da tylko tulejka. Tylko co mnie obchodzi jakiś inny samochód. Na szczęście błąd został wyeleminowany porządną regulacją z pomocą sondy szerokopasmowej, której do regulacji domagałem się. Info o niej dostałem z naszego forum.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: wszim » 12 wrz 2018, o 23:32

Czakram Tarnów? :o Nie wierzę.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 13 wrz 2018, o 10:59

No ja też z lubra miałem problemy na początku. Panowie podpieli jeden wężyk a mam elektroniczna. To jak miało działać. Po kilku moich wizytach po 4 miesiącach ktoś mądry chyba się trafił i dopiero została lubra do każdego cylindra osobno podpięte. Ale oczywiście ani słowa o tym nie było i zero zapisów w dokumentach. Tak, że to że centrala to nie znaczy że nie trafi się leń .
pablo1

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Janusz666 » 13 wrz 2018, o 19:44

P2096 układ napędowy Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean bank1
Niestety wywaliło mi 2 razy na benzynie. We wtorek jestem umówiony na kontrolę luze zaworów to poproszę by i tym się zajęli. Co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: huri_khan » 13 wrz 2018, o 19:55

Nieszczelność, zawory ale też może być sonda
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 13 wrz 2018, o 21:56

Janusz666 pisze:
13 wrz 2018, o 19:44
P2096 układ napędowy Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean bank1
Niestety wywaliło mi 2 razy na benzynie. We wtorek jestem umówiony na kontrolę luze zaworów to poproszę by i tym się zajęli. Co może być przyczyną?
Ja cały czas tak miałem również na Pb. Tylko wcześniej miałem błędy od sondy jak padala. jak umarła całkowicie to właśnie błąd ubogiej mieszanki miałem.
pablo1

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Regulus » 13 wrz 2018, o 22:37

Wymień sondę. Koszt niewielki, a jedną potencjalną przyczynę będziesz miał wyeliminowaną.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: huri_khan » 14 wrz 2018, o 07:03

Andrzej chyba że nie wymienia na oryginał. Oryginał jednak trochę kosztuje.
Jeżeli nie kupi oryginału to niech sprawdzi kable bo zamienniki mogą mieć inne wyprowadzenia.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Regulus » 14 wrz 2018, o 08:25

Założyłem że pytający zna wątek o P0141 i nauczy się na moich błędach ;)
Ale faktycznie, nie musi i warto to dopowiedzieć.

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Janusz666 » 14 wrz 2018, o 08:58

Jeszcze potestuje na PB, w poniedziałek mam trasę 400 km (może błędy na PB są jednak jakąś pozostałością po LPG, 2 razy wyskoczyły na PB ale zrobiłem tylko nieco ponad 100 km). We wtorek kontrola luzu, w serwisie w którym będę pierwszy raz (z rozmowy wynika, że człowiek ma sporą wiedzę o silnikach Chevroleta i ma dobre opinie), zobaczymy co zaproponuje.
Jednocześnie we wtorek mam przegląd LPG w Aveo i umówię się na pełną regulację instalacji w Cruze (sam gaziarz sugerował, że może to być konieczne bo mam mapy fabryczne z 2011 roku, a warto byłoby ustawić do aktualnego stanu auta), tym bardziej, że mój gazownik poza przeglądem, myciem wtrysków i regeneracją reduktora to nawet nie miał kiedy dokładniej przyjrzeć się instalacji (nie zgłaszałem problemów to sam się nie zabierał). Do gazownika mam zaufanie i chyba już pora dać mu auto do gruntowniejszego sprawdzenia.
W sumie przez 2 lata nic nie robiłem (poza usunięciem sitek - 2 lata temu miałem regularnie P0014, ale usunięcie sitek i zastosowanie się do Waszych zaleceń okazało się skuteczne) w używanym aucie to chyba pora troszkę zainwestować.

Czy może jednak do pomiaru luzów odpuścić trasę (pojechać Aveo)? Chyba jednak przy KL7 i braku innych oznaki poza P2096 (wcześniej tj. ostatniej regulacji zdarzała mi się sporadycznie bogata mieszanka P0172)to lepiej jednak potestowć Cruza na PB?

Awatar użytkownika
szary77
Bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 20 lis 2013, o 21:25
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS+Premium
Silnik: 1.6 124KM NoPb
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szary77 » 30 gru 2018, o 17:57

Hejka. Prezes etac zamknął mój wątek o cewce w trosce o porządek i pewnie ma racje. znalazłem ten wątek więc w nim się popytam i podzielę spostrzeżeniami.
ELM wywala mi błąd p0301 czyli wypadające zapłony na 1 cylindrze. Mam nalatane 77 tysi. Świece zmieniałem przy 55 tysiach na NGK ( 4291 ZFR6F-11).
Jak jeżdżę spokojnie bez butowania to auto chodzi ok. NA wolnych też OK. Żadnych kontrolek nie wyświetla, zwłaszcza check engine i poślizg. Jak dam buta to robi kangury :D ale kontrolek też już nie wywala.
Moje pytanie, zanim wydam majątek na cewkę jest takie czy to możliwe że świeca powiedziała :papa:
Głupio nie kupić świecy za 12,50 a od razu walić cewe :D
Jakie jest prawdopodobieństwo, znając nasze auta i cewki, że to jednak NGK padło?

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Bunioopl » 30 gru 2018, o 18:29

Wymień świece na inną i sprawdź. Ja zawsze zostawiam sobie stare świece, mam możliwość sprawdzenia jak potrzebuję.
Zmień szczelinę między elektrodami na 0,9 jak nie masz LPG. Jak masz LPG, to na 0,7÷0,9. Może to coś pomoże.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość