Lacetti-problem ze skokami obrotów
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Lacetti-problem ze skokami obrotów
witam wszystkich.jestem nowy na forum i w zasadzie pierwszy raz w posiadaniu auta tej marki.pacjent to Lacetti z 06r.1.6 109KM.problem polega na tym iż skaczą Strasznie obroty od 1500do 3500tys.dodam iż silnik jest po remoncie tzn.wymiana panewek,pierścieni i wszystkiego w głowicy.podczas składania wszystko zostało starannie wyczyszczone itd.po odpaleniu silnik ładnie pracuje,poza tymi skaczącymi obrotami.gdy jadę gaz trzymam równo to szarpie,wcisne sprzęgło do zmiany biegu to obroty idą w górę.na zimnym silniku długo trwa zanim się obroty ustabilizuja na 1000ale mimo wszystko delikatnie falują.na ciepłym gdy dojade do skrzyżowania obroty skoczą 3razy i spadają do 1000ale gdy tylko ruszam z powrotem jest to samo. Czy jest w ogóle możliwość adaptacji przepustnicy w tym silniku,jeżeli tak to jak to zrobić i czym najlepiej. Dodam że wszystkie przewody przewody podciśnieniowe sprawdziłem,kostki również.wszystko jest na swoim miejscu przepustnica i egr czyszczone.szczerze mówiąc to nie wiem co mam jeszcze przy tym sprawdzić.auto chodzi na wszystkich cylindrach i ładnie się wkreca na obroty. Proszę o pomoc,byłbym wam bardzo wdzięczny za jakieś naprowadzenie na usterke.nie znam jeszcze dobrze tej marki i usterek które jej towarzyszą dlatego zakładam temat na tym forum. Pozdrawiam
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Jeśli mechanik zdjął "czapę" , rozbebeszył "dół" pewnie i rozrząd tykał i nie zrobił adaptacji przepustnicy.
Inaczej przy oddaniu auta nie przeszkadzał ten feler i Ty przy odbiorze to zaakceptowałeś - to minimum dziwne.
Kolega Seba dał instrukcję jak zaadaptować przepustnicę, może pomoże.
Inaczej przy oddaniu auta nie przeszkadzał ten feler i Ty przy odbiorze to zaakceptowałeś - to minimum dziwne.
Kolega Seba dał instrukcję jak zaadaptować przepustnicę, może pomoże.
O partsy pisz PW.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
a potrzebny jest interfejs aby skasować stara adaptacje?czy nie koniecznie?mam tylko auto com ale tam nie widać żadnej takiej opcji do kasowania.remont silnika robiłem sam:)takiego auta nigdy bym nie odebrał:)powiem szczerze że jak go rozebrałem po przebiegu 300tys to byłem w szoku że brak progów na cylindrach i rys na wale.panewki miały ryski ale gorsze widziałem przy mniejszych przebiegach.a zmieniłem to wszystko aby mieć pewność że nim jeszcze pojeźdze bo wiele elementów zawieszenia było zmieniane przez poprzedniego właściciela ale że głowice ktoś mu złe zrobił to się go już pozbył a mi się to bardzo opłacało.

- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Adaptacje powinno sie usunąć, ale tak jak napisałem w moim temacie:

Skasować podobno można kablem VAG-KKL i programem Chevrolet Explorer - dostepny w jezyku rosyjskim. Ja nie kasowałem, bo nie znam rosyjskiego, ale pomogłoPoprzedniej adaptacji nie kasowałem.

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
a jak sprawdzić czy mam Siemens ECM czy Siemens D160 ECM z ETC
Ogolnie mam skrzynie manualną więc wybrałem kilka opcji oczywiście bez udziału komputera
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłączyć zapłon na 15 sekund. (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85° C (185°F).
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.
Odczekać 15 sekund przed ponownym uruchomieniem silnika (tylko Siemens ECM). (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Czy tak ma dokłądnie wyglądać procedura przyuczenia?
Ogolnie mam skrzynie manualną więc wybrałem kilka opcji oczywiście bez udziału komputera
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłączyć zapłon na 15 sekund. (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85° C (185°F).
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.
Odczekać 15 sekund przed ponownym uruchomieniem silnika (tylko Siemens ECM). (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Czy tak ma dokłądnie wyglądać procedura przyuczenia?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Jeszcze na samym początku możesz włączyć zapłon na chwilę i po 15 s. wyłączyć.przemol1987 pisze:a jak sprawdzić czy mam Siemens ECM czy Siemens D160 ECM z ETC
Ogolnie mam skrzynie manualną więc wybrałem kilka opcji oczywiście bez udziału komputera
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłączyć zapłon na 15 sekund. (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85° C (185°F).
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.
Odczekać 15 sekund przed ponownym uruchomieniem silnika (tylko Siemens ECM). (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Czy tak ma dokłądnie wyglądać procedura przyuczenia?
Ja już nie pamiętam jak robiłem, ale wydrukowałem dokładnie to co wrzuciłem i robiłem to co dotyczy mojego (czyli bez skrzyni automatycznej), nawet nie czekałem aż się rozgrzeje - bo na ciepłym robiłem (ale dałem mu chwilę żeby pochodził- może minutę)

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Sorry, to dobrze, że możesz sobie zrobić. A jakich firm używałeś przy remoncie - takie moje zboczenie zawodowe 

O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
panewki GLYCOkonradoo pisze:Sorry, to dobrze, że możesz sobie zrobić. A jakich firm używałeś przy remoncie - takie moje zboczenie zawodowe
Pierścienie NPR niemieckie(użyłem bo sprzedawca polecił,osobiście nie znam tej firmy)
uszczelka pod głowice Ajusa bo tylko taka była dostępna ewentualnie ori serwisie za 230zł więc z niej zrezygnowałem
uszczelki pod kolektory dekiel BGA (ale też jeszcze tego nigdy wcześniej nie zakładałem)
uszczelniacze victor reinz
pasek rozrzadu Conti
Rolek nie pamiętam już
i oczywiście najważniejszy ze wszystkiego silikon

Co sądzisz o tych firmach?
A wracając do tematu:
niestety ta adaptacja nie pomogła.Być może trzeba usunąć poprzednią ale na razie nie mam czym

Macie jeszcze jakieś pomysły?:)
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Panewki ok, uszczelka głowiicy ajusa,hmm no mało handlowałem tą firmą,ale no nie jest to śmietnik. Pierścienie NPR firma europejska więc porównywalna np do goetze.
Bga handluje cermotor więc też na pewno nie śmietnik.
P.S. kto powiedział,że do 1.6 nie ma uszczelek głowicy....
Bga handluje cermotor więc też na pewno nie śmietnik.
P.S. kto powiedział,że do 1.6 nie ma uszczelek głowicy....
O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
wszystko brałem z CER-u.w IC i innych hurtowniach brak.była jedna w iC ale brakowało jej połowy kanału:)więc tylko ajusa została.jak robili poprzednio głowice po zerwaniu paska to założyli jakąś miedzianą uszczelkę którą wydmuchało miedzy cylindrami po kilkunastu tys.głowice odkręciłem grzechotką bez spinania się:)jakby nie była dokręcona i mało tego na koniec jak oddałem głowice do obróbki to się okazało że zawory ssące z wydechami zamienione:)ogolnie wielka rzeźba była zrobiona więc postanowiłem silnik rozebrać i wymienić resztę.Mam nadzieje że trochę to pożyje teraz.Najbardziej to mnie te skoki obrotów przerażają,tym bardziej że silnik jest na dotarciu.
i nie wiem jak to teraz ugryźć. a ty jesteś w stanie załatwić inna uszczelkę?bo jeżeli chodzi o warszawe i okolice to nigdzie nie maja innej firmy

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Kolego numer VIN na PW i powiem czy mam załatwić 

O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Problem został rozwiązany.musiałem koniecznie pozbyć się starej adaptacji.po skasowaniu został odpalony i chodził do włączenia się wiatraka,nastepnie został zgaszony i po ponownym uruchomieniu chodzi o niebo lepiej.jeszcze zostało troszke tych skoków obrotów przy wciśnięciu sprzęgła ale to minimalnie.raczej z tym nic więcej już nie zrobię. Dziękuję bardzo wszystkim za podpowiedzi.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
A świece/przewody kiedy zmieniane ? LPG auto ma ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Jak wciskasz sprzęgło to podnoszą się?? zobacz czy masz dobrze odpowietrzony wysprzęglik, bo masz wysprzęglik hydrualiczny.
O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
lpg brc założone ale od chwili gdy został silnik uruchomiony po remoncie jeszcze nie podłączyłem gazu.jeżdżę tylko na benzynie.co do reszty to wygląda to ładnie,widać że było zmieniane tak jak mówił poprzedni właściciel Czyli świece,przewody WN i cewki.także raczej nie w tym leży problem.gdybym miał swój sprzęt którym Mógłbym skasować adaptacje to jeszcze bym się pobawił tym.chyba że przepustnica jest już w nie najlepszej kondycji.z reszta na 300tys na prawo być już podjechana. Ale wysprzeglik nie będzie miał chyba nic do podnoszących się obrotów,bynajmniej jeszcze się z tym nie spotkałem.ogólnie to go odpowietrzalem bo inaczej to sprzęgła by nie było.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
wysprzęglik chodzi na tym samym płynie co hamulce, ja po wymianie sprzęgła miałem taki objaw, więc wiem, że da się tak i sprzęgło było a się tak robiło.
P.S. na serwo masz przewody dobrze pozakładane?? ja niedokładnie założyłem i łapał ogromne obroty - ale to zaraz było poprawione.
P.S. miałeś mi wysłać VIN żebym sprawdził uszczelkę
P.S. na serwo masz przewody dobrze pozakładane?? ja niedokładnie założyłem i łapał ogromne obroty - ale to zaraz było poprawione.
P.S. miałeś mi wysłać VIN żebym sprawdził uszczelkę

O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
przewody wszystkie na swoim miejscu i dobrze założone.kilka razy sprawdzałem:)co do uszczelki to już nie potrzeba sprawdzać bo złożone jest więc szkoda żebyś czas tracił na szukanie. Mam jeszcze jeden problem bo zauważyłem że oleju w silniku przybywa.płynu nic nie ubywa że zbiorniczka więc zostają tylko wtryski.jeździlo to ciągle na gazie więc możliwe że wtryski stanęły i leją a dalej po ściankach spływa.co myślicie o tej teori?
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Lacetti-problem ze skokami obrotów
Pompkę nie odłączasz? Hmm ciężko stwierdzić, jeśli wszystko zrobiłeś to od czegoś musi to być. Wtryski, jak ja będę wyjmował, to dam na czyszczenie na maszynę liqui moly.
O partsy pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości