Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 21:19
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów mazowiecki
- Kontakt:
Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Witam mam pytanie jak w temacie. Czy w wersji sedan lub kombi silnik 1.4 daje rade czy raczej szukac z silnikiem 1.6 ?
- rafi243
- Aktywny
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2014, o 16:19
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: lacetti sedan 1.4
- Silnik: 95KM LPG
- LPG: LPG STAG 200 gofast
- Lokalizacja: warm-maz
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Ja mam 1.4 lpg i osobiście nie polecam. Za mało mocy jak na taką budę. Nawet czuć dość spory spadek mocy po włączeniu klimy. Czytając fora, to spalanie 1. 6 ma takie samo jak 1.4 a nawet ciut mniejsze. Co do awaryjności silnika, to nie mam problemów jak na razie... Przebieg 180 tyś. Na małych biegach, jeszcze jako tako się zbiera, ale przy wyprzedzaniu z kopletem pasażerów, niestety juz jest problem, czuć brak tej mocy i trzeba za zmieniać biegi, bo na 5 słabo przyśpiesza.
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 27 lip 2018, o 22:25 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zdublowany post
Powód: Zdublowany post
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
ja z 1.6 w HB odczuwam brak mocy. Kolega ma 1.8 w KOMBI i też uważa że przydało by się troszkę więcej. Moim zdaniem 1.4 to dla kogoś kto tylko i wyłącznie po mieście będzie się poruszać.
- cookiemonster
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Lacetti 92U
- Silnik:
- Lokalizacja: BEMOWO
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
W kombi nie występował 1.4.
Wysłane z mojego VIE-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VIE-L09 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 27 lip 2018, o 22:23 przez Sebastian, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Zdublowany post
Powód: Zdublowany post
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 wrz 2014, o 23:53
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira II 1.8 F18D3
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Szukaj 1.8, te same koszta naprawy. A przynajmniej można klime włączyć i ciąć normalnie, i czasem wyprzedzić
, choć to cały czas mało
, dizelek musi fajnie chodzić dużo Nm


- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Jestem świeżo po trasie na wakacje, t18sed spalił mi na dystansie 450km mniej gazu niż Astra 1.6, do tego z klimatyzacją.
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
1.8 to wyzsze oc:P A jakos specjalnie to sie nie zbiera, leon II 1.6 albo nissan tiida 1.6 nie jada gorzej a maja prawie o 20 koni mniej:P Wiem bo ujeżdzam te graty;p
-
- Bywalec
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
OC nie zależy od pojemności.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
To nie jest sportowe auto. Do tego waży swoje. Ma być ekonomiczne, pojemne i tanie w naprawach. Ale kombi to tylko 1.8. Leon się zbiera ale ile mniej waży? Kup Rapida z 1.0 tai też się zbiera a oc jakie małe
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
z tego co napisales to zgadza sie tylko to, ze jest dosyc tanie w naprawach i nie jest sportowe:P Rapid jest nieosiagalny w tym przedziale cenowym;P Ja porównałem tylko 1.8 laczka z przykladowym 1.6 (nie wiem jak jezdzi laczek 1.6) ale jezeli tak jak np seat albo nissan to szkoda kupowac (chodzi o osiagi) oc wyzsze, spalanie pewnie podobne, do tego 1.6 niby sa mniej awaryjne;P. Patrzac z perspektywy ekonomicznosci 1.6 jest lepsze;p
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Nie będzie słabszy motor lepiej jeździł niż mocniejszy w tej samej budzie. A oc 1.6/1.8 to w zasadzie ta sama stawka, 1.8 pali mi mniej niż 1.6 w lżejszej Astrze więc ekonomia jest. To rak jak w Nubirach 1 i 2, miałeś 1.6 albo 2.0 i wyglądało to tak że 1.6 palił więcej niż 2.0 w tej samej budzie a kompletnie nie jechał
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Nie jechałem laczkiem 1.6 wiec nie wypowiadam sie jak to jezdzi:P Napewno 1.8 jedzie minimalnie lepiej. wg danych 1.8 ma 13koni wiecej i ma o cale 0.5s lepsze przyspieszenie do 100, do tego v/max wyzsze o 8km/h i okolo 15Nm wiecej
Także w porównaniu do 1.6 to taki szatan ze trzeba z 2 ruszac zeby przegubow nie pozrywac

-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 wrz 2014, o 23:53
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira II 1.8 F18D3
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Kup ten w najlepszym stanie, nie upieraj się na jednym modelu, to nie ma sensu samochodach używanych 
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Znajomy ma 1.4 w sedanie i pali porównywalnie z moim 1.8 tak więc tego...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Problemem w przypadku 1.8 to dostępność niektórych części i trwałość.
1.6 to rozwiercone 1.4, i 90% części jest identyczna, i problemu z np. pierścieniami, panewkami nie ma, czego nie można powiedzieć o 1.8.
Ale pamietajcie czy to 1.4, czy 1.6, to te silniki lubią wysokie obroty i przyspieszają dopiero powyżej 3,5-4k rpm. Co więcej, ECU adaptuje się do stylu jazdy, im jazda bardziej agresywna, tym auto inaczej przyspiesza.
1.6 to rozwiercone 1.4, i 90% części jest identyczna, i problemu z np. pierścieniami, panewkami nie ma, czego nie można powiedzieć o 1.8.
Ale pamietajcie czy to 1.4, czy 1.6, to te silniki lubią wysokie obroty i przyspieszają dopiero powyżej 3,5-4k rpm. Co więcej, ECU adaptuje się do stylu jazdy, im jazda bardziej agresywna, tym auto inaczej przyspiesza.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
to by wyjasnialo czemu moje 1.8 to taki mul:P
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
I tutaj kol Seba ma rację,mam 1,6 i ciężką nogę wiec nie zamulam silnika i nie staję tylko na prawym pasie- pusty z dwoma osobami w pierwszym starcie nie ustępuje innym , to dopiero widac jak załączają się turbiny nowym modelom wtedy niestety pomimo dechy w podłodze widzę jak rośnie odległość.Podsumowując na nasze drogi i stałe ograniczenia prędkości i tak wystarczy,po zredukowaniu do 3 osiagamy najlepsze przyspieszenie i można ciągnąć aż do 5500 ale wtedy spalanie jest maks wszyscy którzy liczą na cuda niech nie myślą ze te 13 k w 1,8 to rewela - a myślą o innym aucie.Plusem to że mało awaryjny silnik ,gaz dobrze się spisuje ,pojemny,w miarę wygodny a to że stary model na to się nic nie poradzi ,szukać tylko w dobrym stanie i na początek w zupełności wystarczy
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
nie 13kw tylko 13km:P Dzisiaj jezdzilem po gorkach bieszczackich laczkiem (1.8) no to powiem ze pod niektore gorki 2 bieg trzeba wrzucac na rozped bo na 3 zdycha a spalanie 9,8:p Na taki teren to jednak turbo diesel najlepszy;p
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
nie wbiło mi się m , wcale nie turbo diesel ale po prostu turbo które pozwoli na wyższy moment obrotowy dla poszczególnych biegów .Ktoś kiedyś stwierdził że diesel jest najlepszy do ciężkich maszyn i to jest prawda i na szczęscie era zachwytów i ladowania diesla do wszystkich silników z np 1,1 już się pomału kończy.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Bo 1.8, jak zresztą każdy 16v, wymaga kręcenia. Tam gdzie poprzednim autem - 100 konną Astrą F z silnikiem 1.6 8v pod górkę ładowałem bez redukcji z marszu utrzymując pod nią tą samą prędkość co na prostym - w Nubirze wymaga ciśnięcia i trzymania obrotów inaczej faktycznie zdycha. Powtórzę się, ale nawet 1.8 to za mały silnik do dość ciężkiej budy, zwłaszcza w kombi. Brakuje znanego z poprzednich Nubir 2.0 136KM a i tak uważam że przy tej masie to topowa wersja powinna mieć 150KM z jakiegoś 2.4 i nie paliłoby to specjalnie więcej niż te 1.8. No i dużą rolę gra stopniowanie skrzyni, mogło by być lepsze
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Ze wymaga krecenia to wiem, tyle ze jak ktos mail kiedys turbo d to teskni za nim przy gorkach:P Na codzien jezdze avensis 2.0 152km benzyna i jak jej nie podusi na obrotach to kicha, z tym ze lyka 7,5 l benzyny na 100km w cyklu mieszanym (nie mam ciezkiej nogi). gdyby mnie chcial taki przykladowy td 110km wyprzedzic pod gorke, to zanim zamieszam lewarkiem jest po ptokach:p taki juz minus wolnossacych bezyniakow, ze trzeba je wkrecac na obroty. Co do nubiry 136km 2.0 to jezdzilem przez chwile i roznica jest taka, ze szla tak samo tyle wiecej palila i wolniej nagrzewala sie w zimie:P A i nie musialem w silniku nic ruszac nigdy:P
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 wrz 2014, o 23:53
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira II 1.8 F18D3
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
Niestety jest to legenda powielana i nie ma na to siły. Producenci pojazdów i konstruktorzy ECM nie przyznają się do implementacji takich rozwiązań jak adaptacja silnika do stylu jazdy. Ale kierowcy wiedzą swoje 


- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
wg mnie adaptacja jest zawsze przez kilka kolejnych jazd po resecie kompa. Reset ustawień kompa powoduje wyzerowanie korekt dla czujników.
Przykładem takiego czujnika jest TPS. Często w serwisówkach można znaleźć jego parametry przy zamkniętej i przy otwartej przepustnicy. dodatkowo te wartości podane są dla kazdego położenia jeszcze w "przedziale". To chyba normalne że komp czyta te czujniki i zapisuje które położenie jakie ma wartości.
Oczywiście komp nie adaptuje się do stylu jazdy. To jest bzdura. Ale jeżeli po resecie ECU, nie przyjmie on prawidłowych parametrów z czujników, to parametry jednostki napędowej mogą być zaniżone.
Przykładem takiego czujnika jest TPS. Często w serwisówkach można znaleźć jego parametry przy zamkniętej i przy otwartej przepustnicy. dodatkowo te wartości podane są dla kazdego położenia jeszcze w "przedziale". To chyba normalne że komp czyta te czujniki i zapisuje które położenie jakie ma wartości.
Oczywiście komp nie adaptuje się do stylu jazdy. To jest bzdura. Ale jeżeli po resecie ECU, nie przyjmie on prawidłowych parametrów z czujników, to parametry jednostki napędowej mogą być zaniżone.
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 1
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6
1.4 ma spore problemy z HB. Z kompletem pasażerów i klimatyzacją możesz zapomnieć o wyprzedzaniu na trasie. Wolę nie wiedzieć co się dzieje w kombi, w którego z założenia pakujesz więcej.
Plusem jest fakt, że przynajmniej u mnie świetnie znosi lpg, po 1600000 nie widzę problemów z silnikiem. Ostatnie rekordowe zużycie paliwa w trasie Gdańsk-Kraków i z powrotem to 9 l/100 km przy prędkości około 100 km/h. Poza tym nie polecam.
Plusem jest fakt, że przynajmniej u mnie świetnie znosi lpg, po 1600000 nie widzę problemów z silnikiem. Ostatnie rekordowe zużycie paliwa w trasie Gdańsk-Kraków i z powrotem to 9 l/100 km przy prędkości około 100 km/h. Poza tym nie polecam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Pawelm i 1 gość