@Wszim, tak jak pisałem, po przełączeniu na benzynę wszystko działa poprawnie, samochód rozpędza się bez problemu do 180km/h, więc to raczej wina LPG.wszim pisze:Objawy szarpania i kontrolek to konieczność wymiany modułu cewek zapłonu. Pińcet wątków na tym forum.
szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
No to jak nie to, to zostaje ukruszona świeca, ale tego nie polecam. Cewka kosztuje jakieś 200 - 300zł. A za skutki ukruszonej świecy właśnie zapłaciłem prawie 5000.
Poczytaj wątki o wypadającym zapłonie, sprawdź błędy, i się dowiesz co jest nie tak.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Poczytaj wątki o wypadającym zapłonie, sprawdź błędy, i się dowiesz co jest nie tak.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
OK panowie, ale nie czytacie chyba dokładnie tego, co napisałem. Więc jeszcze raz, samochód jechał na LPG, zaczęło się szarpanie i nierówna praca silnika. Przełączyłem na benzynę, i samochód zaczął normalnie przyspieszać, silnik chodzi bez zarzutu.
Czy jest możliwe, żeby problem leżał poza instalacją LPG, czyli świece, cewki itp., skoro na benzynie wszystko działa?
Czy jest możliwe, żeby problem leżał poza instalacją LPG, czyli świece, cewki itp., skoro na benzynie wszystko działa?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
No właśnie, nie czytasz tego co napisały Tobie dwie osoby. Więc jeszcze raz: Poczytaj wątki o wypadającym zapłonie. W skrócie: mieszanka Pb i LPG mają różną oporność przebicia. Błąd, który opisałeś to początek padające cewki. Z czasem będzie też tak się działo na Pb. Ale podstawą diagnozy jest zczytanie błędów.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Rozumiem, a czy 99000km to jest normalna wytrzymałość cewki, tzn. może już przy tym przebiegu padać?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Padały wcześniej. To typowa usterka tych silników zwłaszcza zasilanych LPG.
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Świece też przy okazji trzeba wymienić.
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Świece też przy okazji trzeba wymienić.

-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
I zmniejszyć przerwę. Ja dałem 0,75mm
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Hmm, świece były wymieniane pół roku temu w ASO, mówicie, że też dostały przez te pół roku po tyłku? A przewody też przydałoby się wymienić od razu, czy mogą zostać?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
A jakie masz auto?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Jak w podpisie, Orlando LS+ 1.8 LPG z KL7, grudzień 2013.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
A już myślałem, że coś innego. Cewka w naszych samochodach jest zespolona wraz z "przewodami". Jest to caĺy moduł, który zakładasz bezpośrednio na świece. Świece to nie majątek w ASO zapłacisz max 100. Ja wczoraj za dwie uszczelki + komplet świec zapłaciłem 107zł z upustem. Świece warto wymienić, a przy okazji zmniejszyć przerwę między elektrodami. Bo jak nie zmniejszysz to znowu cewka padnie po roku, od wymiany świec.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Hmm, obecna cewka (jeżeli to jej wina) wytrzymała ponad 4,5 roku i 99 tys. km, ASO zakładało świece i nie zmniejszali raczej przerwy między elektrodami.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
I tak masz sporo szczęścia, że aż tyle wytrzymała.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
tak jak napisał Bunioopl zmniejsz przerwę na świecach.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
@shaggy80 Jak świece mają tylko pół roku(o czym wcześniej nie napisałeś) to bym ich nie zmieniał. Co do zmniejszania odstępu na świecach to mam odczucie ambiwalentne. Tzn wiadomo, że mniejsza szczelina spowoduje łagodniejsze warunki dla cewki ale wtedy też spadnie całkowita energia iskry. A to wcale nie musi być pozytywne dla prawidłowego i szybkiego odpalania mieszanki. Ten kij ma dwa końce. Poza tym jeżeli już to kupiłbym świece fabrycznie zalecone do LPG z mniejszą szczeliną niż zmniejszał ręcznie odstęp na elektrodach.

-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
@wszim - a kable WN? Są fabryczne, warto je zmieniać razem z cewką?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Zaglądnij pod maskę jak znajdziesz kable WN to masz ode mnie piwo.
Koledzy pisali wyżej - jest jeden zintegrowany moduł cewki + chwyty świec.


-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
Dzięki za wydzielenie tematu
Faktycznie trzeba trzymać porządek, dla przyszłych czytających. Ok, teraz widzę, że jest to jeden moduł z uchwytami świec.
Pytanie - na ile oceniacie czasochłonność, koszt wymiany (robocizna + część) w ASO i ew. w mniejszym warsztacie? Moje ASO liczy 180zł brutto za godzinę pracy, inny warsztat 100zł brutto. I od razu może polecicie markę cewki? To co jest teraz, to zapewne jakaś GMowska oryginalna, może założyć tę samą?

Pytanie - na ile oceniacie czasochłonność, koszt wymiany (robocizna + część) w ASO i ew. w mniejszym warsztacie? Moje ASO liczy 180zł brutto za godzinę pracy, inny warsztat 100zł brutto. I od razu może polecicie markę cewki? To co jest teraz, to zapewne jakaś GMowska oryginalna, może założyć tę samą?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
Odnośnie cen i typów cewki przeszukaj forum (także w cruze bo to mniejszy bliźniak orlando) bo było tych informacji sporo. Wymiana jest bardzo prosta, jak nie masz humanistycznych rąk to sobie poradzisz.
Dodano po 1 minucie 56 sekundach:
viewtopic.php?f=75&t=6457&p=110220&hili ... 82#p110220
Dodano po 26 sekundach:
viewtopic.php?f=29&t=2896&p=58871&hilit ... %82#p58871
Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
viewtopic.php?f=64&t=64&p=113460&hilit=cewki#p113471
Dodano po 1 minucie 56 sekundach:
viewtopic.php?f=75&t=6457&p=110220&hili ... 82#p110220
Dodano po 26 sekundach:
viewtopic.php?f=29&t=2896&p=58871&hilit ... %82#p58871
Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
viewtopic.php?f=64&t=64&p=113460&hilit=cewki#p113471

-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
@wszim, dzięki za wartościowe linki. Zadzwonię jutro do ASO i zobaczymy, ile będą wołali za część i wymianę.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
Cewka w aso ponad 1000 .
W inter cars ta sama cewka poniżej 800 chyba. Wymiana banalnie prosta. Kilka minut i po sprawie.
Ja mam cewka za 200 stowy firmy nty i nie mam z nią żadnych problemów już ponad rok. Myślę że nie ma sensu płacić tyle kasy za oryginał. U mnie padł po 100 tysiącach. Z tego 40 tys na Pb było.
W inter cars ta sama cewka poniżej 800 chyba. Wymiana banalnie prosta. Kilka minut i po sprawie.
Ja mam cewka za 200 stowy firmy nty i nie mam z nią żadnych problemów już ponad rok. Myślę że nie ma sensu płacić tyle kasy za oryginał. U mnie padł po 100 tysiącach. Z tego 40 tys na Pb było.
pablo1
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
Potwierdzam cewka NTY przebieg 60 tys głównie na LPG bez uwag !!!
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
Dzięki panowie, zamówiłem na jutro NTY, nie było sensu płacić za oryginalną koreańską GM 800zł czy Deplhi ok 550zł. I tak 2 lata gwarancji są.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG
Panowie, cewka oryginalna o numerze 96476979 wymieniona na nową NTY, jednak nic to nie zmieniło - objawy dokładnie takie same jak wcześniej. Na benzynie chodzi i przyspiesza bez zarzutu, po przełączeniu na gaz od razu szarpie i nierówno chodzi silnik, brak mocy, a po kilometrze - dwóch wywala kontrolki check engine i kontroli trakcji.
Podejrzewam jednak więc instalację gazową, a mianowicie:
- sama się rozkalibrowała, czy to możliwe? BRC Sequent 24, może wystarczy to skalibrować?
- któryś z wtrysków po 99 tys. już pada/padł;
- reduktor, regenerowany przy 83 tys., jednak nie daje rady już pomimo regeneracji?
- hmm, zanieczyszczone paliwo? Tankowane na Orlenie w Poznaniu przy rondzie Starołęka.
Podejrzewam jednak więc instalację gazową, a mianowicie:
- sama się rozkalibrowała, czy to możliwe? BRC Sequent 24, może wystarczy to skalibrować?
- któryś z wtrysków po 99 tys. już pada/padł;
- reduktor, regenerowany przy 83 tys., jednak nie daje rady już pomimo regeneracji?
- hmm, zanieczyszczone paliwo? Tankowane na Orlenie w Poznaniu przy rondzie Starołęka.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: szarpanie przerywanie pracy silnika na LPG

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość