Gaz do Cruze
-
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 maja 2018, o 13:38
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Gaz do Cruze
Witam Serdecznie, Posiadam Chevroleta Cruze 1.8 4D LS z 2010 roku. Chciałbym się dowiedzieć jaki gaz polecacie do tego autka? I czy potrzebna jest lubryfikacja do instalacji??? Jak wygląda regulacja zaworów i jakie koszta??? P. S. Jeśli temat w złym dziale to proszę o przeniesienie. Pozdrawiam Nowym użytkownik.
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: GAZ DO CRUZE
W salonach montowali BRC i na takiej instalacji jeżdżę. Nie potrzeba lubryfikacji. Poszukaj na forum tematów związanych z LPG. Jest tu nawet załóżony osobny dział poświęcony temu tematowi. Jeżeli chcesz informacji o regulacji luzów - również użyj opcji szukaj i znajdziesz bardzo dużo informacji.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: GAZ DO CRUZE
Kit BRC sequent 24.11 ale z większym reduktorem niż w zestawie był. Czyli Genius 1500 zamiast 1200. W ASO po Vin sprawdź czy masz silnik pod gaz. Czyli opcja kl7. Jak nie masz kl7 to też możesz założyć ale najpierw kontrola luzów i ewentualną regulacja. Po założeniu kontrola po 30k jak nie masz kl7. Regulacja szklankami, czyli nie tanio. Instalacje załóż w czekram mieli wszystko pod cruze. To opcja bezpieczna. A tak ogólnie to pewnie założysz przeróżne konfiguracje LPG i pewnie lepsze niż BRC. Tylko trzeba się znać.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: GAZ DO CRUZE
W 2010 samochody nie miały opcji KL7.
Gaz zakładaj u dobrego gazownika i sprawdzaj luzy.
Gaz zakładaj u dobrego gazownika i sprawdzaj luzy.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- robik
- Zasłużony dla forum
- Posty: 1506
- Rejestracja: 28 cze 2014, o 16:08
- Reputacja: 2
- Imię: Robert
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: LPGTECH
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontakt:
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
W złym temacie i w złym stylu (wersaliki) kolega zadebiutował, ale zostawimy wątek ze wzgędu na dobre rady.
-
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 maja 2018, o 13:38
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Sorki, poprawię się. Dziękuję za pomoc!!!!
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Tak jak wcześniej napisał Rysiek, Czakram ma kity pod Cruze ale w dobrym warsztacie założysz lepszą instalację za niższą cenę i tańszą w eksploatacji.
Jeśli chodzi o komponenty to sterownik KME albo STAG, do tego kompletnie bezobsługowy i bezawaryjny reduktor KME TUR, wtryski Hana/Barracuda.
Odpuść sobie lubryfikacje, ewentualnie załóż taką co dozuje płyn na wszystkie cztery kanały dolotowe.
Ten silnik 1.8 jest bardzo prosty jeśli chodzi o montaż, kolektor właściwie na wierzchu ale ma to taki minus, że warsztat może wiercić bez ściągania kolektora, lepiej żeby zdjęli i zrobili to równo pod odpowiednik kątem.
Jeśli chodzi o komponenty to sterownik KME albo STAG, do tego kompletnie bezobsługowy i bezawaryjny reduktor KME TUR, wtryski Hana/Barracuda.
Odpuść sobie lubryfikacje, ewentualnie załóż taką co dozuje płyn na wszystkie cztery kanały dolotowe.
Ten silnik 1.8 jest bardzo prosty jeśli chodzi o montaż, kolektor właściwie na wierzchu ale ma to taki minus, że warsztat może wiercić bez ściągania kolektora, lepiej żeby zdjęli i zrobili to równo pod odpowiednik kątem.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Koledzy wyżej proponowali najlepsze (BRC) rozwiązanie, bo najmniej ryzykowne. Każde inne to loteria, poza może proponowanymi przez najlepszych w branży i to z doświadczeniem w rej rodzinie silników.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Ja osobiście bym założył jednak inną instalację niż BRC np. w polecanym w Łodzi Filartechu.
O wszystkim i tak decyduje montaż oraz prawidłowe zebranie map, a skoro zakład polecany nawet na Forum-Lpg to jechać do nich i umawiać termin.
Kit BRC ma tylko tą wyższość, że instalator ma przygotowane odpowiednie mocowania i z góry wie co gdzie rozprowadzić. Ale często takie kity mają słaby dostęp np. do wymiany filtra fazy ciekłej, wręcz czasami zamontowane są kompletnie nielogicznie z punktu widzenia dalszej obsługi. Do tego jeszcze klasyka w BRC czyli strasznie długie węże miedzy wtryskiem, a kolektorem.
O wszystkim i tak decyduje montaż oraz prawidłowe zebranie map, a skoro zakład polecany nawet na Forum-Lpg to jechać do nich i umawiać termin.
Kit BRC ma tylko tą wyższość, że instalator ma przygotowane odpowiednie mocowania i z góry wie co gdzie rozprowadzić. Ale często takie kity mają słaby dostęp np. do wymiany filtra fazy ciekłej, wręcz czasami zamontowane są kompletnie nielogicznie z punktu widzenia dalszej obsługi. Do tego jeszcze klasyka w BRC czyli strasznie długie węże miedzy wtryskiem, a kolektorem.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Jeżeli jedziesz do kumatego gazownika to zakładasz co chcesz, bo on wszytko poprawnie zamontuje i wystroi. Jeżeli jedziesz do jakiegoś kowala to niech zakłada BRC bo jest gotowy kit, którego ciężko źle założyć.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Tylko jak ten kowal założy kit BRC i źle wystroi, dysze wkręci gdzie popadnie, to efekt tego będzie marny.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 paź 2016, o 22:24
- Reputacja: 0
- Imię: Włodzimierz
- Samochód: Cruze 1,8 l LPG BRC
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Mam taką (BRC) instalację od ok 120 tys. km. Zamontowana w salonie i niestety na początku źle - proste rzeczy takie jak połączenia z instalacją samochodu: wycieki płynu chłodzącego, rozłączanie i samoczynne przechodzenie na benzynę. Kilka miesięcy walki z serwisem i do tej pory poza wymianą: komputera BRC i 1 wtryskiwacza (gwarancja), reduktora i części przewodów wodnych działa.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Ehh...hmmm też takową mam , i złego słowa nie mogę powiedzieć . Co do przełączania ,jest to rzecz normalna , a jeżeli przełącza się zbyt wcześnie to może to kwestia dostrojenia ( u mnie przeskakuje na benzynę prawie przy 6 tyś obrotów ) , co do wycieków płynu chłodniczego , nie jest to wina instalacji BRC tylko każdej instalacji gazowej ( więc tutaj ten problem raczej jest nieunikniony , chociaż ja po dokręceniu króćców od prawie roku mam spokój ) Więc osobiście polecam , szwagier w jednym samochodzie ma BRC w drugim STAGA i jest tak samo zadowolony z jednej jak i drugiej.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Kit BRC nie posiada żadnych mocowań, wszystkie to inwencja twórcza instalatora. BRC ma instrukcje do danego model gdzie jest zasugerowane gdzie można zamontować parownik/filtry.
BRC ma tą przewagę, że nie da się źle dobrać elementów, bo są one są dobrane przez producenta.
Dodatkowa zaleta brc to fakt, że brc nawet na autoadaptacji będzie "jako tako" jeździć.
Minus BRC to koszty eksploatacji.
To nie wina BRC tylko instalatorów.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
O jakich wysokich kosztach piszesz w stosunku do innych instalacji?

- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Wtryskiwacze:
BRC: 1000zł
Stag W02 - 230zł
Parownik:
BRC: 350zł
Stag R01 - 215zł
Czujnik temperatury:
BRC (zespolony z cz. ciśnienia) - 170zł
stag - 20zł
Fakt, że elementy brc są dość trwałe, ale jednak w razie awarii jest trochę drożej.
BRC: 1000zł
Stag W02 - 230zł
Parownik:
BRC: 350zł
Stag R01 - 215zł
Czujnik temperatury:
BRC (zespolony z cz. ciśnienia) - 170zł
stag - 20zł
Fakt, że elementy brc są dość trwałe, ale jednak w razie awarii jest trochę drożej.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
No właśnie trzeba to odnieść do przebiegu. Może prócz reduktora reszta jest bezawaryjna bardzo długo. W przeliczeniu na km przebiegu wyjdzie ...? Normalnie.

- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
W moim byłym Cruze wtryski oryginalne BRC przejechały ponad 150kkm a nie widzę aby nowy właściciel napisał że padły 
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Wtryskiwacze brc to najbardziej wartościowy komponent całej instalacji.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

-
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 maja 2018, o 13:38
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Na desce rozdzielczej przy komputerze pokładowym mam kontrolke 'LPG' czy to oznacza że mogę się podpiąć bezpośrednio pod komputer pokładowy przy zakładaniu instalacji??? Czy po co ta kontrolka jest???
P. S. To zakładać ta lubryfikacje czy nie?? Bo już nie wiem..
P. S. To zakładać ta lubryfikacje czy nie?? Bo już nie wiem..
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
poszukaj na forum, bo jest watek w dziale MANUALE
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Tu maszvisniovy pisze:Na desce rozdzielczej przy komputerze pokładowym mam kontrolke 'LPG' czy to oznacza że mogę się podpiąć bezpośrednio pod komputer pokładowy przy zakładaniu instalacji??? Czy po co ta kontrolka jest???
P. S. To zakładać ta lubryfikacje czy nie?? Bo już nie wiem..
https://youtu.be/FpDpfc5OZTw
Ale pod kompa nie podepniesz.
Musisz przecinać ścieżki i lutować diody i oporki.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gaz do Cruze
Nie zakładaj lubryfikacji.
-
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 maja 2018, o 13:38
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: mariusz52 i 1 gość