Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Post autor: Kony » 4 kwie 2018, o 21:17

Zauważyłem dziwne zjawisko.

Jakieś "urządzenie" które jest napędzane paskiem, co chwile załącza się znacznie obciążając silnik. Po ok 30 sekundach wyłącza się i silnik pracuje z mniejszym obciążeniem. Ale za około następne 30 załącza sie znowu na 30sek.
Stoperem nie mierzyłem, podaje czas orientacyjny.
Obciążenie jest na tyle duże że zwiększają się drgania na silniku.

Klima wyłączona, czynnika brak, dziura w układzie. Będę dopiero naprawiał.

Pierwsze załączenie odbywa sie 30sekund po włączeniu silnika. Czuc po drganiach na kierownicy, sprzegle.

Podczas jazdy nie wyczuwalne ale jak sie zatrzymam to czuc po drganiach, jak otworzę maske to widać i słychać. Słychać chyba nawet cykniecie przekaźnika który załącza i wyłącza to urządzenie.

Macie pomysł co to może być i czemu tak się dzieje?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Osprzęt silnika na pasku - załacza sie i wyłacza sie co chwile

Post autor: wszim » 4 kwie 2018, o 21:32

Jest to kompresor klimy załączany sprzęgłem elektromagnetycznym. A załącza się bo masz włączony nadmuch na przednia szybę i pracuje w trybie jej osuszania. Lampka się wtedy nie zapala żeby nie drażnić nieświadomych :lol: Ot taki amerykancki wynalazek.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Post autor: Kony » 4 kwie 2018, o 21:53

Aha, tego się nie spodziewałem.
Masz racje, mam ustawiony nadmuch na szybę i na nogi.
Jutro wyłączę nadmuch na szybę tj ustawie tylko na nogi i zobaczę czy będzie się tak działo.

A czy w tym aucie też jest tak że poniżej 4 stopni kompresor wcale się nie załącza?
Może wcześniej tego nie zauważyłem bo były mrozy i kompresor się nie załączał wcale.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Post autor: wszim » 4 kwie 2018, o 22:20

W nadmuchu na szyba+nogi osuszania nie powinno być. Jest tylko gdy ustawisz na samą szybę. Kompresor nie załącza się poniżej 3 stopnie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Post autor: Kony » 4 kwie 2018, o 22:30

Ano właśnie, do osuszania jest oddzielny przycisk który ma świecąca diodę jak jest włączony.
Czy jest jakiś bezpiecznik od klimy aby wyłączyć całkiem kompresor?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Post autor: wszim » 4 kwie 2018, o 23:28

No nie znam dokładnie gałkologii w Captivie.
Jest bezpiecznik elektrosprzęgła.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Post autor: Kony » 5 kwie 2018, o 09:45

Sprawdziłem: nadmuch na szybę włącza klimatyzację.
Obojętne czy jest to nadmuch na szybę i na nogi czy sama szyba, czy przycisk odparowywania szyby z diodą. Za każdym razem załącza się klima a śnieżynka na wyświetlaczu od klimy się nie pokazuje.
A że klima jest nie nabita i dziurawa to kompresor co chwilę się wyłącza i załącza.
Także jeżdżę na razie bez nadmuchu na szybę i umawiam się do mechanika żeby wymienić ten dziurawy przewód i nabić klimę.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Post autor: wszim » 5 kwie 2018, o 11:36

Jak będzie nabita to i tak sprężarka o stałej wydajności pracuje cyklami. Taki urok.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

anndre
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Re: Osprzęt silnika na pasku - coś załącza się i wyłącza się co chwile

Post autor: anndre » 5 kwie 2018, o 23:50

Wyjmij bezpiecznik od klimy i używaj nadmuchu na przednią szybę. Przecież jest on najważniejszy. Na pokrywie skrzynki są opisane ten od klimy bodajże AC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości