Check Engine - P2096
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No ale Ty miałeś też inne błędy, czy tylko p2096? Jak to było?
Edit:
dobra, znalazłem sobie.
Edit:
dobra, znalazłem sobie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
To jak dać sobie znieczulenie i chodzić boso po tłuczonym szkle w zadowoleniu, że nic nie boli.

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Mam STAGa i żadne błędy się nie kasują. Miałem też 2096, który był spowodowany przegryzieniem kabelka.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Podjedź do dobrego gazownika, niech ustawi Tobie mapy Lpg podczas jazdy. Mi też na początek wszyscy mówili, że kat, że dziura, że lambda padnięta. I wiele więcej jeszcze innych rzeczy. Okazało się że trzeba dobrze wyregulować.pool80 pisze:Raczej tak, ale pomierzyć mu nie zaszkodzi..
Wydaje mi się, że s2 przywiesiła mi się ostatnio, coś na 0,6V, Potem też nie do końca rozgrzana, ale napięcie miała np. 0,2V i niezależnie od gazowania na postoju nie drgnęła. Takie anomalie, ale to tak na szybko i nie do końca jestem ich pewny..
nie ma czasu nawet na tę głupią podmianę ostatnio, już się umówiłem w SKP na pomiar i wydruk z kata. No i czasu brakło.
W STK mówią że na 99% to "elektronika" a nie katalizator. Że musiał bym mieć dużą dziurę w wydechu, żeby kłamało sondę.
U b. dobrego gazownika, niestety BRC nie robią, też usłyszałem, że raczej nie wydech. W STAGU komputer ten błąd kasuje przy każdym uruchomieniu. Bo to błąd który nie wpływa na nic, spalanie czy osiągi silnika..
W sporym zakładzie zajmującym się tłumikami i katalizatorami - sprzedaż montaż, ciągnęli moją teorię od razu w kierunku zdechłego kata. Po wydruk i żeby do nich wrócić. Że to to samo co Insignia i po 100k km padają.
U znajomego mechanika dowiedziałem się, apropo nieszczelności, że plecionka jak się rozwali, to ta wewnętrzna harmonijka szybko się rozerwie, bo się rozciąga i plecionka jej nie trzyma. I że warto sprawdzać jej szczelność dając chwilowe obciążenia silnika, bo silnik się odchyla, i może ujawniać się wtedy nieszczelność plecionki...
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, o 19:03 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dzióra wile żeczy
Powód: dzióra wile żeczy
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Kurde, miałem regulację w Tarnowie w Czekramie. 1500 km był spokój i znowu. Na benzynie też wywalało.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
A przejechałeś cały bak na Pb.?
Wykończ lpg do zera. Przejedź 100 km skasuj błędy Przejedź następne 200 i sprawdź, czy się pojawił.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wykończ lpg do zera. Przejedź 100 km skasuj błędy Przejedź następne 200 i sprawdź, czy się pojawił.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, o 19:04 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: sprwadź
Powód: sprwadź
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Jeździłem kilkaset, chyba ponad 200km na benzynie i wywalało. Potem zmieniłem S1 reset ecu i zacząłem jeździć na lpg, gdzie przed regulacją w Czekramie po dłuższej autostradowej jeździe pojawił się znów jak do potwierdzenia (na lpg). Potem regulacja lpg, 1500 km spokój, teraz znów.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ale s1 nie ma nic do s2
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Buniopl Kilkukrotnie już pisałem, co robiłem, nie chce, żeby admin powycinał mnie za ciągłe duble w temacie. s2 miałem wymienianą w październiku 17r, bo przez prawie rok raz na jakis czas wywalało p0141. Zmieniłem było ok do początku 18r. Wtedy do uszczelnienia poszła chłodniczka i tam ruszali mi wydech przy sondach plecionce i kacie. Po 2 tygodniach od naprawy, kiedy pierwszy raz pojechałem w trasę dłuższą niż codzienne kilka km wywaliło mi p2096. Sprawdzali mi w ASO 2x wydech ponoć ok, i zakwalifikowali s1 do zmiany. Zmienili wybuliłem sporo więcej niż za s2. Resztę już znasz..
Do SKP sobie tak czy inaczej podjadę żeby sprawdzili kata, szczelność wydechu również gdzie indziej, a sam to mogę pojeździć przez te święta na benzynie. I zdaje się, że tak zrobię raz jeszcze..
Do SKP sobie tak czy inaczej podjadę żeby sprawdzili kata, szczelność wydechu również gdzie indziej, a sam to mogę pojeździć przez te święta na benzynie. I zdaje się, że tak zrobię raz jeszcze..
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, o 19:06 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dublu
Powód: dublu
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
S1 i s2 to te same sondy, tylko jedna ma dłuższy kabel. Jeżeli tłumik szczelny i sonda sprawna, to zestaje tylko regulacja mieszanki lpg.pool80 pisze:Buniopl Kilkukrotnie już pisałem, co robiłem, nie chce, żeby admin powycinał mnie za ciągłe dublu w temacie. s2 miałem wymienianą w październiku 17r, bo przez prawie rok raz na czas wywalało p0141. Zmieniłem było ok do początku 18r. Wtedy do uszczelnienia poszła chłodniczka i tam ruszali mi wydech przy sondach plecionce i kacie. Po 2 tygodniach od naprawy, kiedy pierwszy raz pojechałem w trasę dłuższą niż codzienne kilka km wywaliło mi p2096. Sprawdzali mi w ASO 2x wydech ponoć ok, i zakwalifikowali s1 do zmiany. Zmienili wybuliłem sporo więcej niż za s2. Resztę już znasz..
SKP sobie tak czy inaczej podjadę żeby sprawdzili kata, szczelność wydechu również gdzie indziej, a sam to mogę pojeździć przez te święta na benzynie. I zdaje się, że tak zrobię raz jeszcze..
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, o 19:07 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: sprwna
Powód: sprwna
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Z pierwszej sondy
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Przełączyłem na benzynę, skasowałem błąd, przejechałem 10km, i po ponownym odpaleniu po 2h w do potwierdzenia znowu p2096. Wiem, że pewnie za szybko, więc objadę z 200km na benzynie.
Na tej trasie s2 przy ok. 100km/h i 2500obr. ma cały czas równo 0,8V, korekty obie prawie 0. w mieście raz tak raz siak ale ogólnie dąży do 0,8V. Na postoju na wolnych 0,8V jak kopnę w gaz schodzi na 0,2, potem idzie do góry. Z tym, że korekty w mieście i na postoju bardziej rozjechane. krótkie i po -10%? Jakoś tak, pewnie to generuje błędy... zobaczymy co dalej.
edit:
Ujemna wartość FT wskazuje, że ECM dodaje paliwo w celu skompensowania mieszanki ubogiej.
A ECM wie, że mieszanka jest uboga bo pokazuje mu to s2 w postaci niższych napięć niż 0,4v? Nic nie poknociłem?
Na tej trasie s2 przy ok. 100km/h i 2500obr. ma cały czas równo 0,8V, korekty obie prawie 0. w mieście raz tak raz siak ale ogólnie dąży do 0,8V. Na postoju na wolnych 0,8V jak kopnę w gaz schodzi na 0,2, potem idzie do góry. Z tym, że korekty w mieście i na postoju bardziej rozjechane. krótkie i po -10%? Jakoś tak, pewnie to generuje błędy... zobaczymy co dalej.
edit:
Ujemna wartość FT wskazuje, że ECM dodaje paliwo w celu skompensowania mieszanki ubogiej.
A ECM wie, że mieszanka jest uboga bo pokazuje mu to s2 w postaci niższych napięć niż 0,4v? Nic nie poknociłem?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ok, od świąt przejechałem ok 200km na benzynie, po przełączeniu na to paliwo raz wywaliło po 10 km p2096 do potwierdzenia. Jak pisałem post wyżej. Po tym cisza do dziś. Ewidentnie nic złego się nie wyświetla na benzynie. Na LPG wyświetlało się co chwila, tzn co kilkanaście km, może co 20.
Co radzicie teraz?
Jeździć dalej i testować jeszcze ze 100km na benzynie? Więcej?
Podejrzewać S2, nieszczelność wydechu, kata?
Czy skupić się na LPG?
Gazownika od BRC z sondą AFR już znalazłem. Luz może mi sprawdzić za 80 uszczelka +80 robocizna do 100zł. Sprawdzać ten luz czy na razie tylko regulacja?
Monitoruję napięcia sond, na benzynie s1 śmiga żwawo góra dół, s2 przy stałym obciążeniu przy 2500 czy 3000 obr cały czas trzyma się na ok 0,8V.
Korekty jak w poście powyżej.
Co radzicie teraz?
Jeździć dalej i testować jeszcze ze 100km na benzynie? Więcej?
Podejrzewać S2, nieszczelność wydechu, kata?
Czy skupić się na LPG?
Gazownika od BRC z sondą AFR już znalazłem. Luz może mi sprawdzić za 80 uszczelka +80 robocizna do 100zł. Sprawdzać ten luz czy na razie tylko regulacja?
Monitoruję napięcia sond, na benzynie s1 śmiga żwawo góra dół, s2 przy stałym obciążeniu przy 2500 czy 3000 obr cały czas trzyma się na ok 0,8V.
Korekty jak w poście powyżej.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja bym nie żałował spalić baku NoPB by dociec problemu. Jak w kolejnych setkach km będzie cisza to niestety ale LPG będzie głównym podejrzeniem. Jaką masz instalację?

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wszim, mam BRC 24 Sequent. Zakładaną w 14 roku, w ASO przy 40kkm i przez kolejne 40kkm było wszystko ok.
Zatem zjadę jeszcze z 2 setki na bp. Ale jak dalej nie wywali checka, bo tak coś czuję, to co dalej?
Zastanawia mnie to, że po wymianie sondy 1 pojechałem do Czekramu i po ich ustawieniu miałem 1500km na gazie spokój, a po tym lawinowo co kilkanaście km błąd. Przełączyłem na bp i spokój.
Na gazie się zupełnie nie znam, wiem, że fajnie teraz mi pali, mniej niż na początku. Jest tak od zmiany s2.
Może by poprosić o wgranie tych oryginalnych map do Cruza co ASO wgrywało? Z tego co pamiętam, to tak robili.. czy lepiej strojenie z AFR jak sugeruje Regulus?
Zatem zjadę jeszcze z 2 setki na bp. Ale jak dalej nie wywali checka, bo tak coś czuję, to co dalej?
Zastanawia mnie to, że po wymianie sondy 1 pojechałem do Czekramu i po ich ustawieniu miałem 1500km na gazie spokój, a po tym lawinowo co kilkanaście km błąd. Przełączyłem na bp i spokój.
Na gazie się zupełnie nie znam, wiem, że fajnie teraz mi pali, mniej niż na początku. Jest tak od zmiany s2.
Może by poprosić o wgranie tych oryginalnych map do Cruza co ASO wgrywało? Z tego co pamiętam, to tak robili.. czy lepiej strojenie z AFR jak sugeruje Regulus?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No ile wydasz na strojenie? 50 zł? Naprawdę warto najpierw próbować innych opcji? A skoro mniej pali, to już na 99% strojenie - bo jak mawiają: silnik coś musi palić - albo paliwo, albo zawory...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Mniej pali od wymiany S2 czyli od ok października 17r. Nic nie było ruszane wtedy przy gazie. A błąd zaczął się generować od stycznia 18r. Byłem już na 1nej regulacji W tarnowskim Czekramie, nie wiem jak wyglądała regulacja, ale 1500km był spokój. Przypuszczam, że nie stroili na sondzie AFR.
Regulus uważasz że nie wgranie tych oryginalnych map tylko regulacja sondą AFR?
Regulus uważasz że nie wgranie tych oryginalnych map tylko regulacja sondą AFR?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie ma co wróżyć z fusów. Może któryś wtrysk szwankuje, a może co innego. Jedź do Czakramu jak masz blisko.

-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja 4 albo 3 razy byłem na regulacji i wkońcu się udało
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Za strojenie na afr w czakramie trzeba dopłacić. W standardzie nie ma strojenia na afr z tego co pamiętam. Uważam że cały bak tylko na Pb trzeba wyjeździc w różnych warunkach i nie żałować gazu i klime włączyć. Jeśli będzie cisza z błędami to lpg do strojenia i wszystko w temacie. Ewentualnie wtryski lpg do sprawdzenia .
pablo1
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No to jeżdżę.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja się na temat map BRC nie wypowiem, bo się nie znam. Nikodem twierdzi, że strojenie z AFR jest potrzebne tylko w przypadku 'pałowania auta" jak on to nazywa - czyli tzw. "ciężkiej nogi". To by się zgadzało z faktem, że mnie P2096 wyskakiwało powyżej 100 km/h (i tylko na lpg oczywiście).
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Z tym kiedy ten błąd wyskoczy to takie wiesz. No chyba, że to ponad 100km/h odczytałeś z zamrożonej ramki.
Kolejne 100km u mnie b/u.
Jeszcze dziś sobie przypomniałem:
Raz na czas, sporadycznie zaświeci mi się kontrolka trakcji. Nie generuje mi błędu elm'em. Gaśnie po ponownym odpaleniu. Dziś akurat zaświeciła się gdy omyłkowo ruszałem z 4ki.
Ps. Świece i cewkę wymieniałem rok temu. Świeczki oryginał cewka Denso.
Kolejne 100km u mnie b/u.
Jeszcze dziś sobie przypomniałem:
Raz na czas, sporadycznie zaświeci mi się kontrolka trakcji. Nie generuje mi błędu elm'em. Gaśnie po ponownym odpaleniu. Dziś akurat zaświeciła się gdy omyłkowo ruszałem z 4ki.
Ps. Świece i cewkę wymieniałem rok temu. Świeczki oryginał cewka Denso.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tylko z ramki - pisałem, że u mnie lampka MIL zapalała się następnego dnia.
Z TC to dziwna sprawa, że bez błędu świeci się ciągle...
Z TC to dziwna sprawa, że bez błędu świeci się ciągle...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości