Check Engine - P2096
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Poczekaj, bo się pogubiłem. O jakim błędzie rozmawiamy?
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Z twojego opisu wnioskuję, że nie potrafisz interpretować sygnału sondy. Obawiam się, że nie rozumiesz powodów i skutków. Być może mylę się i odszczekam jeżeli napiszesz skąd się bierze oscylacja sygnału sondy 1.andree1510 pisze: ↑24 mar 2018, o 21:58Wszim zgadza się ,ale zasada działania sondy jest taka sama. Zastanawia mnie jeszcze czy przypadkiem problemem nie jest dopięta instalacja od LPG , nie wiadomo jak przyłożył się fachowiec od LPG do połączenia kabelków od sygnału sondy , może zaśniedziały. Wszim , wiem sygnał jest brany z pierwszej sondy , ale kombinuje na wszelkie sposoby. Dzisiaj jak sprawdzałem na gazie to wykresy były podobne , ale szybciej łapał błędna.
Pool u mnie błąd pojawia się też na benzynie i miałem wyjęty bezpiecznik od gazu .

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Buniopl Ty miałeś inny błąd niż tytułowy p2096.
Wszim: S2 przy obciążeniu 2 - 3k obr/ min, powinna pokazywać powyżej 0,4V. Kat sprawny, tlenu brak. Na wolnych prąd będzie niski nie wiem czemu ale powiedzmy że tak zazwyczaj jest. Takie działanie S2 powinno być prawidłowe..
Wszim: S2 przy obciążeniu 2 - 3k obr/ min, powinna pokazywać powyżej 0,4V. Kat sprawny, tlenu brak. Na wolnych prąd będzie niski nie wiem czemu ale powiedzmy że tak zazwyczaj jest. Takie działanie S2 powinno być prawidłowe..
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wszim jest to napisane w artykule który wcześniej dołączyłem i nie rozumiem co poprzedni mój post ma do mojej interpretacji wskazań sondy?
Pool i wtedy jak zejdzie poniżej 0.4V to wywala błąd.
Pool i wtedy jak zejdzie poniżej 0.4V to wywala błąd.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
P02096 to typowy błąd ubogiej mieszanki na LPG. Jeżeli nie masz LPG to masz dziurę w wydechu. Jeżeli masz lpg przejdź że 100-200km na Pb, wcześniej skasuj błąd. Jeżeli nie wyskoczy to regulacja LPG, jeżeli wyskoczy to wydech do łatania.
Umnie błąd ten, był związany z lpg.
Ten program pokazuje parametry przy jakich wystąpił błąd. Warto zainstalować.
Odb car doctor
Umnie błąd ten, był związany z lpg.
Ten program pokazuje parametry przy jakich wystąpił błąd. Warto zainstalować.
Odb car doctor
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Andree - Ja nigdy nie dostrzegłem kiedy wywala błąd przy jakich wskazaniach S2, Mam w/w program w wersji free. Sprawdzę, czy jest tam możliwość pokazania tych parametrów. Nie mogę dojść do ładu z tymi zamrożonymi ramkami bo to chyba o nie chodzi. Mam bardzo tandetny ELM. Może on ogranicza..
Ale jak Ty to znalazłeś to bardzo istotna informacja!
Czyli zawsze przy rozgrzanym układzie przy 2-3kobr ma być powyżej 0,425V!
Jak spadnie wywala błędem.
jeżeli na benzynie wywala to:
1/ wydech do łatania, kolektor uszczelki...
2/ sonda albo jej połączenie zaniża napięcie. Są bardzo małe nie jestem elektrykiem ale chyba bardzo łatwo zaburzyć takie pół volta..
3/ katalizator pada
Teraz mi wychodzi, że jestem frajer, że dałem się naciągnąć na wymianę S1, choć czytałem że warto obie wymieniać..
To kto wymienia S2 pierwszy?
ps. w linku podałem driveru gość w Orlando miał ten błąd i zmienił tę pokrywę. Ona ma zawór od odmy...
Ale jak Ty to znalazłeś to bardzo istotna informacja!
Czyli zawsze przy rozgrzanym układzie przy 2-3kobr ma być powyżej 0,425V!
Jak spadnie wywala błędem.
jeżeli na benzynie wywala to:
1/ wydech do łatania, kolektor uszczelki...
2/ sonda albo jej połączenie zaniża napięcie. Są bardzo małe nie jestem elektrykiem ale chyba bardzo łatwo zaburzyć takie pół volta..
3/ katalizator pada
Teraz mi wychodzi, że jestem frajer, że dałem się naciągnąć na wymianę S1, choć czytałem że warto obie wymieniać..
To kto wymienia S2 pierwszy?
ps. w linku podałem driveru gość w Orlando miał ten błąd i zmienił tę pokrywę. Ona ma zawór od odmy...
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Z tego co ja się orientuję to sygnał do lpg jest brany z 2 sondy.andree1510 pisze: ↑24 mar 2018, o 21:58Wszim zgadza się ,ale zasada działania sondy jest taka sama. Zastanawia mnie jeszcze czy przypadkiem problemem nie jest dopięta instalacja od LPG , nie wiadomo jak przyłożył się fachowiec od LPG do połączenia kabelków od sygnału sondy , może zaśniedziały. Wszim , wiem sygnał jest brany z pierwszej sondy , ale kombinuje na wszelkie sposoby. Dzisiaj jak sprawdzałem na gazie to wykresy były podobne , ale szybciej łapał błędna.
Pool u mnie błąd pojawia się też na benzynie i miałem wyjęty bezpiecznik od gazu .
Dodano po 10 minutach 35 sekundach:
pool80 ja miałem najpierw PO138, później jakieś dwa tygodnie pojawił się PO141. Po jakimś czasie wywalilo P2096.
Moje spostrzeżenia i błędy jakie były konsultowalem w aso i czakram .
Gdyby nie było pierwszych dwóch błędów to wymiana 2 sondy nie była by taka oczywista .
Jeśli na Pb wywala to przynajmniej wiesz że to nie wina lpg i trzeba szukać przyczyny. Jeśli w aso sondy zmieniales to są na gwarancji i niech podmieniaja i szukają.
pablo1
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Pablo Sygnał jest brany z pierwszej sondy , tak jest przynajmniej w schemacie.
Pool z tego co zauważyłem żeby wywaliło błąd to jeszcze musi pierwsze sonda próbować podnieś dawkę przez jakiś czas a s2 nie reaguje i z stąd problem. A z tą odmą to może masz trochę racji , może tam ciągnie lewe powietrze , dokładnie na uszczelnieniu rurki, muszę to sprawdzić.
Pool z tego co zauważyłem żeby wywaliło błąd to jeszcze musi pierwsze sonda próbować podnieś dawkę przez jakiś czas a s2 nie reaguje i z stąd problem. A z tą odmą to może masz trochę racji , może tam ciągnie lewe powietrze , dokładnie na uszczelnieniu rurki, muszę to sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2018, o 08:58 przez andree1510, łącznie zmieniany 1 raz.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak jest zazwyczaj ale nie jest to obligatoryjne z wielu powodów. Dlatego napisałem, że interpretacja zachowania się sondy2 jest dość trudna. Zwłaszcza, że co jakiś czas ECM wykonuje test katalizatora stopniowo podwyższając dawkę paliwa i obserwując zachowanie się składu spalin za katalizatorem, my nie wiemy kiedy on to robi. Z reguły jednak jest tak jak piszesz, sygnał najczęściej jest poniżej 0,4V co świadczy dobrze o katalizatorze, a w momentach zwiększania obciążenia (mocne dodanie gazu, energiczne przyspieszanie) wyjeżdża ponad 0,4V.
To że nie rozumiesz jak system działa i wyciągasz wnioski wprowadzające czytelników w błąd.andree1510 pisze: ↑24 mar 2018, o 22:31Wszim jest to napisane w artykule który wcześniej dołączyłem i nie rozumiem co poprzedni mój post ma do mojej interpretacji wskazań sondy?
Nie. Pojawienie błędu nie wynika tylko z tego.
Nie wychwycisz tego tak łatwo. Bo ECM stosuje do tego cały algorytm biorący pod uwagę kilka czynników a nie tylko chwilowy stan sondy.
Nie może ograniczać. Jak się łączy z OBDII i pokazuje sygnał sondy to pokazuje prawdę.
Być może tutaj. viewtopic.php?f=76&t=5908&p=102970&hili ... dy#p102970
Same obroty nie są wyznacznikiem. Musi sinik być pod obciążeniem.
No to się kompletnie nie orientujesz. Do LPG sekwencyjnego sygnał sondy jest w ogóle nie potrzebny. Jeżeli sterownik takie wejście posiada to dla sondy1 i tylko dla celów strojenia LPG.

-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wojtku z sygnałem s1 do LPG nie chodziło mi o to, że sygnał jest w jakiś sposób zmieniany , emulowany przez centralę od gazu , tylko , że łączenie przewodów, może powodować zakłócenia, to są niskie napięcia.
A co do wskazań s2 i pracy katalizatora ,
Poniżej 0.4V mieszanka uboga ( dużo tlenu) powyżej 0.6V mieszanka bogata ( dużo paliwa)
Na poparcie proszę cytat, od razu odpowiedź po co oscyluje sonda1
Dlaczego skład mieszanki paliwowo-powietrznej musi być na bieżąco monitorowany?
"Skład mieszanki jest ważny, ponieważ wpływa na efektywność pracy katalizatora. Jego zadaniem jest zmniejszenie zawartości cząsteczek trzech substancji szkodliwych – dwutlenku węgla (CO), niespalonych węglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx) w spalinach. Gdy sonda lambda wykryje poziom tlenu zawartego w spalinach, ECU odbiera sygnał wyjściowy z sondy i ocenia, czy mieszanka ma odpowiedni skład (stosunek powietrza do paliwa). Ilość wtryskiwanego paliwa regulowana jest za pomocą sterowania czasem wtrysku w układzie zamkniętym. Po wykryciu zbyt bogatej mieszanki ilość wtryskiwanego paliwa zostaje zmniejszona; gdy mieszanka jest zbyt uboga, objętość wtryskiwanego paliwa ulega zwiększeniu. Celem jest osiągnięcie idealnego stosunku powietrza do paliwa (mieszanki stechiometrycznej) w mieszance doprowadzanej do silnika. Właściwa ilość tlenu umożliwia zajście reakcji chemicznej między szkodliwymi gazami i tlenem, której produktem są nieszkodliwe gazy opuszczające katalizator. Jeśli katalizator pracuje prawidłowo, w tej reakcji chemicznej zużywany jest cały tlen ze spalin.
Dlaczego niektóre samochody wyposażone są w więcej niż jedną sondę lambda.?
Wiele produkowanych ostatnio samochodów, oprócz sondy lambda umieszczonej przed katalizatorem (regulacyjnej), posiada drugą sondę lambda zamontowaną za katalizatorem (tzw. sondę diagnostyczną). Sonda lambda przed katalizatorem jest czujnikiem, który wchodzi w skład systemu sterowania, pomagając ECU silnika w regulacji składu mieszanki. Diagnostyczna sonda lambda za katalizatorem jest czujnikiem monitorującym działanie katalizatora. Sonda lambda za katalizatorem monitoruje jego działanie poprzez pomiar poziomu tlenu w spalinach, które go opuszczają. Jeśli sygnał sondy ma wysokie napięcie, katalizator działa skutecznie. Dzieje się tak dlatego, że w pracującym prawidłowo katalizatorze, cały tlen zawarty w spalinach jest zużywany do reakcji chemicznej z udziałem tlenu i szkodliwych substancji. Jednak w miarę zużywania się katalizatora, część szkodliwych gazów i tlenu nie bierze udziału w reakcji chemicznej i w niezmienionej postaci opuszcza katalizator. Sygnał wyjściowy z sondy lambda za katalizatorem będzie się stopniowo zbliżał do sygnału z sondy lambda przed katalizatorem, do chwili aż sygnał z obu sond będzie taki sam. Jednakowe sygnały wskazują na awarię (zużycie się) katalizatora."
Wojtek my doszukujemy sie przyczyny , a nie podajemy gotowe rozwiązania , nie neguj wszystkiego co piszemy, sam do końca nie wiesz wszystkiego u góry dowód.
A co do wskazań s2 i pracy katalizatora ,
Poniżej 0.4V mieszanka uboga ( dużo tlenu) powyżej 0.6V mieszanka bogata ( dużo paliwa)
Na poparcie proszę cytat, od razu odpowiedź po co oscyluje sonda1
Dlaczego skład mieszanki paliwowo-powietrznej musi być na bieżąco monitorowany?
"Skład mieszanki jest ważny, ponieważ wpływa na efektywność pracy katalizatora. Jego zadaniem jest zmniejszenie zawartości cząsteczek trzech substancji szkodliwych – dwutlenku węgla (CO), niespalonych węglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx) w spalinach. Gdy sonda lambda wykryje poziom tlenu zawartego w spalinach, ECU odbiera sygnał wyjściowy z sondy i ocenia, czy mieszanka ma odpowiedni skład (stosunek powietrza do paliwa). Ilość wtryskiwanego paliwa regulowana jest za pomocą sterowania czasem wtrysku w układzie zamkniętym. Po wykryciu zbyt bogatej mieszanki ilość wtryskiwanego paliwa zostaje zmniejszona; gdy mieszanka jest zbyt uboga, objętość wtryskiwanego paliwa ulega zwiększeniu. Celem jest osiągnięcie idealnego stosunku powietrza do paliwa (mieszanki stechiometrycznej) w mieszance doprowadzanej do silnika. Właściwa ilość tlenu umożliwia zajście reakcji chemicznej między szkodliwymi gazami i tlenem, której produktem są nieszkodliwe gazy opuszczające katalizator. Jeśli katalizator pracuje prawidłowo, w tej reakcji chemicznej zużywany jest cały tlen ze spalin.
Dlaczego niektóre samochody wyposażone są w więcej niż jedną sondę lambda.?
Wiele produkowanych ostatnio samochodów, oprócz sondy lambda umieszczonej przed katalizatorem (regulacyjnej), posiada drugą sondę lambda zamontowaną za katalizatorem (tzw. sondę diagnostyczną). Sonda lambda przed katalizatorem jest czujnikiem, który wchodzi w skład systemu sterowania, pomagając ECU silnika w regulacji składu mieszanki. Diagnostyczna sonda lambda za katalizatorem jest czujnikiem monitorującym działanie katalizatora. Sonda lambda za katalizatorem monitoruje jego działanie poprzez pomiar poziomu tlenu w spalinach, które go opuszczają. Jeśli sygnał sondy ma wysokie napięcie, katalizator działa skutecznie. Dzieje się tak dlatego, że w pracującym prawidłowo katalizatorze, cały tlen zawarty w spalinach jest zużywany do reakcji chemicznej z udziałem tlenu i szkodliwych substancji. Jednak w miarę zużywania się katalizatora, część szkodliwych gazów i tlenu nie bierze udziału w reakcji chemicznej i w niezmienionej postaci opuszcza katalizator. Sygnał wyjściowy z sondy lambda za katalizatorem będzie się stopniowo zbliżał do sygnału z sondy lambda przed katalizatorem, do chwili aż sygnał z obu sond będzie taki sam. Jednakowe sygnały wskazują na awarię (zużycie się) katalizatora."
Wojtek my doszukujemy sie przyczyny , a nie podajemy gotowe rozwiązania , nie neguj wszystkiego co piszemy, sam do końca nie wiesz wszystkiego u góry dowód.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
To dlaczego Wojtku po zmianie sondy nr 2 dalej walilo mi checkiem tylko na LPG. Jak zadzwoniłem do czakramu to mówili że jak zmieniłem sondę numer 2 to muszę przyjechać na regulację bo sygnał jest brany z niej. Chyba że nie zrozumiałem się z serwisantem podczas rozmowy i pan pomylił sondy.
pablo1
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Panowie jeżeli uważacie, że katalizator jest padnięty wystarczy podjechać na SKP. Tam to sprawdzą. Jeżeli po wymianie s2 dalej jest błąd P2096 na LPG, to jak najszybciej jechać na strojenie mieszanki do gazownika
(ja trzy razy jeździłem, pomagała im nawet swoim sprzętem) po trzecim strojeniu błąd nie powrócił, a przejechałem 3tyś km.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
(ja trzy razy jeździłem, pomagała im nawet swoim sprzętem) po trzecim strojeniu błąd nie powrócił, a przejechałem 3tyś km.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja pisałem o sytuacji z przed roku prawie. Po strojeniu jest czysto 17 tyś już.
pablo1
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Andrzej jestem pod wrażeniem. Hał hał hał - odszczekuję
. Aczkolwiek sądzę, że to moje wtrynienie nosa pozwoliło byś poszukał i poczytał. Mam nadzieję, że zrozumiałeś to co skopiowałeś i już wiesz, że sonda nie dawkuje paliwa ani sama z siebie nie oscyluje. Bo to trochę tak jakby powiedzieć, że wiatr wieje z powodu poruszania się drzew.

W przypadku chevroleta sonda 2 prócz głównego zadania jakim jest diagnostyka stanu katalizatora została zaprzęgnięta także do regulowania składu mieszanki w trybie long term. Niestety. Sam byłem tym faktem zaskoczony. Nie da się jednak ukryć, że algorytm regulacji czasu wtrysku, biorący dotychczas pod uwagę tylko spaliny na wylocie z cylindrów czyli sondę 1, został rozszerzony o wskazania sondy 2. I to jest utrapienie, bo pogłębia statystykę złego działania silnika tylko z powodu problemów na wydechu, czyli ekologii. Wrażliwość wykazywania błędu została wzmożona. Źle dobrana, źle wystrojona LPG może być kulą u nogi tak wrażliwego ekologicznie systemu. Margines jest wąski. Niestety dawniej wystarczyło by spełnić zasady stechiometrii spalania a teraz nie ważne czy silnik działa dobrze, spalanie jest dla niego zdrowe i ma prawidłową moc, spaliny mają być eko i na to został nałożony duży nacisk. Dawniej błędy z sondy II były zlewane przez użytkowników, nawet zakładali emulatory i wycinany był katalizator. Teraz żeby nie było tak różowo silnik nie pojedzie zbyt dobrze jak sonda 2 wskazuje jakieś niedociągnięcia (tzn odbiega od tego czego oczekuje algorytm oprogramowania ECM).pablo1 pisze: ↑25 mar 2018, o 10:36To dlaczego Wojtku po zmianie sondy nr 2 dalej walilo mi checkiem tylko na LPG. Jak zadzwoniłem do czakramu to mówili że jak zmieniłem sondę numer 2 to muszę przyjechać na regulację bo sygnał jest brany z niej. Chyba że nie zrozumiałem się z serwisantem podczas rozmowy i pan pomylił sondy.

-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Sonda nie dawkuje paliwa ,dawkują wtryskiwacze , a sonda jest za to odpowiedzialna, dokładnie za kolekcję składu mieszanki . Zrozumiałem to wcześniej bo czytam ze zrozumieniem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096



- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Dzięki za wyjaśnienie. To już wiem dlaczego jest tak trudno zdiagnozować problemy z sondami.wszim pisze: ↑25 mar 2018, o 20:57Andrzej jestem pod wrażeniem. Hał hał hał - odszczekuję. Aczkolwiek sądzę, że to moje wtrynienie nosa pozwoliło byś poszukał i poczytał. Mam nadzieję, że zrozumiałeś to co skopiowałeś i już wiesz, że sonda nie dawkuje paliwa ani sama z siebie nie oscyluje. Bo to trochę tak jakby powiedzieć, że wiatr wieje z powodu poruszania się drzew.
W przypadku chevroleta sonda 2 prócz głównego zadania jakim jest diagnostyka stanu katalizatora została zaprzęgnięta także do regulowania składu mieszanki w trybie long term. Niestety. Sam byłem tym faktem zaskoczony. Nie da się jednak ukryć, że algorytm regulacji czasu wtrysku, biorący dotychczas pod uwagę tylko spaliny na wylocie z cylindrów czyli sondę 1, został rozszerzony o wskazania sondy 2. I to jest utrapienie, bo pogłębia statystykę złego działania silnika tylko z powodu problemów na wydechu, czyli ekologii. Wrażliwość wykazywania błędu została wzmożona. Źle dobrana, źle wystrojona LPG może być kulą u nogi tak wrażliwego ekologicznie systemu. Margines jest wąski. Niestety dawniej wystarczyło by spełnić zasady stechiometrii spalania a teraz nie ważne czy silnik działa dobrze, spalanie jest dla niego zdrowe i ma prawidłową moc, spaliny mają być eko i na to został nałożony duży nacisk. Dawniej błędy z sondy II były zlewane przez użytkowników, nawet zakładali emulatory i wycinany był katalizator. Teraz żeby nie było tak różowo silnik nie pojedzie zbyt dobrze jak sonda 2 wskazuje jakieś niedociągnięcia (tzn odbiega od tego czego oczekuje algorytm oprogramowania ECM).pablo1 pisze: ↑25 mar 2018, o 10:36To dlaczego Wojtku po zmianie sondy nr 2 dalej walilo mi checkiem tylko na LPG. Jak zadzwoniłem do czakramu to mówili że jak zmieniłem sondę numer 2 to muszę przyjechać na regulację bo sygnał jest brany z niej. Chyba że nie zrozumiałem się z serwisantem podczas rozmowy i pan pomylił sondy.
pablo1
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Dlatego tak jak w komputerze najprościej podmieniać kolejne elementy.
Co do regulacji składu mieszanki sondy drugiej to fakt. Znacznie Poprawiło mi U mnie się spalanie po wymianie sondy drugiej wtedy gdy zaświecala mi błąd p0141.
Co do regulacji składu mieszanki sondy drugiej to fakt. Znacznie Poprawiło mi U mnie się spalanie po wymianie sondy drugiej wtedy gdy zaświecala mi błąd p0141.
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Zgadza się że zawiaduje tym ECM (ECU) tylko po co jest wtedy sonda lambda i po co nazywamy S1 regulacyjną i dlaczego jak jest uszkodzona to auto dużo pali albo wcale nie pracuje, a no po to bo wysyła do ECM sygnał o zawartości tlenu w spalinach , jak tlenu jest za mało czyli mieszanka bogata powyżej 0.6V to ECM zmniejsza czas wtrysku czyli dawkę paliwa , a jak jest tlenu za dużo czyli mieszanka uboga poniżej 0.4V to ECM zwiększa czas wtrysku .
Dość łopatologicznie.
Proszę nie wprowadzaj ludzi w błędne myślenie tym bardziej że sam piszesz dobrze , tylko chyba tego nie rozumiesz.
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Witam.
Czy wie ktoś jaka jest właściwa rezystancja grzałki sondy lambda w silniku 1.8
Nie mogę tego znaleźć w necie, jest tylko ogólnie i to nie wszędzie jednakowo niektórzy piszą , że ma być od 2 do 15 Omów inni znowu , że do 30 Omów.
Czy wie ktoś jaka jest właściwa rezystancja grzałki sondy lambda w silniku 1.8
Nie mogę tego znaleźć w necie, jest tylko ogólnie i to nie wszędzie jednakowo niektórzy piszą , że ma być od 2 do 15 Omów inni znowu , że do 30 Omów.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
P0141 00 Test rezystancji grzałki
• Moduł ECM wykrywa, że rezystancja elementu grzewczego podgrzewanej sondy lambda 2 (HO2S) jest wyższa niż 7000 Ω.
• Jeśli powyżej wymieniony warunek jest spełniony, kod DTC P0141 00 wygenerowany w przeciągu 30 s podczas testu natężenia prądu nagrzewnicy.
Tylko nie wiem, po co Tobie to.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
• Moduł ECM wykrywa, że rezystancja elementu grzewczego podgrzewanej sondy lambda 2 (HO2S) jest wyższa niż 7000 Ω.
• Jeśli powyżej wymieniony warunek jest spełniony, kod DTC P0141 00 wygenerowany w przeciągu 30 s podczas testu natężenia prądu nagrzewnicy.
Tylko nie wiem, po co Tobie to.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Żeby sprawdzić stan grzałki sondy.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Jak nie wywala P0141 to grzałka dobra.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Raczej tak, ale pomierzyć mu nie zaszkodzi..
Wydaje mi się, że s2 przywiesiła mi się ostatnio, coś na 0,6V, Potem też nie do końca rozgrzana, ale napięcie miała np. 0,2V i niezależnie od gazowania na postoju nie drgnęła. Takie anomalie, ale to tak na szybko i nie do końca jestem ich pewny..
nie ma czasu nawet na tę głupią podmianę ostatnio, już się umówiłem w SKP na pomiar i wydruk z kata. No i czasu brakło.
W STK mówią że na 99% to "elektronika" a nie katalizator. Że musiał bym mieć dużą dziurę w wydechu, żeby kłamało sondę.
U b. dobrego gazownika, niestety BRC nie robią, też usłyszałem, że raczej nie wydech. W STAGU komputer ten błąd kasuje przy każdym uruchomieniu. Bo to błąd który nie wpływa na nic, spalanie czy osiągi silnika..
W sporym zakładzie zajmującym się tłumikami i katalizatorami - sprzedaż montaż, ciągnęli moją teorię od razu w kierunku zdechłego kata. Po wydruk i żeby do nich wrócić. Że to to samo co Insignia i po 100k km padają.
U znajomego mechanika dowiedziałem się, apropo nieszczelności, że plecionka jak się rozwali, to ta wewnętrzna harmonijka szybko się rozerwie, bo się rozciąga i plecionka jej nie trzyma. I że warto sprawdzać jej szczelność dając chwilowe obciążenia silnika, bo silnik się odchyla, i może ujawniać się wtedy nieszczelność plecionki...
Wydaje mi się, że s2 przywiesiła mi się ostatnio, coś na 0,6V, Potem też nie do końca rozgrzana, ale napięcie miała np. 0,2V i niezależnie od gazowania na postoju nie drgnęła. Takie anomalie, ale to tak na szybko i nie do końca jestem ich pewny..
nie ma czasu nawet na tę głupią podmianę ostatnio, już się umówiłem w SKP na pomiar i wydruk z kata. No i czasu brakło.
W STK mówią że na 99% to "elektronika" a nie katalizator. Że musiał bym mieć dużą dziurę w wydechu, żeby kłamało sondę.
U b. dobrego gazownika, niestety BRC nie robią, też usłyszałem, że raczej nie wydech. W STAGU komputer ten błąd kasuje przy każdym uruchomieniu. Bo to błąd który nie wpływa na nic, spalanie czy osiągi silnika..
W sporym zakładzie zajmującym się tłumikami i katalizatorami - sprzedaż montaż, ciągnęli moją teorię od razu w kierunku zdechłego kata. Po wydruk i żeby do nich wrócić. Że to to samo co Insignia i po 100k km padają.
U znajomego mechanika dowiedziałem się, apropo nieszczelności, że plecionka jak się rozwali, to ta wewnętrzna harmonijka szybko się rozerwie, bo się rozciąga i plecionka jej nie trzyma. I że warto sprawdzać jej szczelność dając chwilowe obciążenia silnika, bo silnik się odchyla, i może ujawniać się wtedy nieszczelność plecionki...
Ostatnio zmieniony 30 mar 2018, o 22:53 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: durzą
Powód: durzą
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości