Wysokie spalanie i parametry na Torque
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Wysokie spalanie i parametry na Torque
Witam
Jestem tu nowy, może ktoś z forumowicz potrafi mi pomóc.
Mój problem polega na tym że gdy mam podpięty przepływomierz Captiva pali średnio 2 litry więcej niż jak ma odłączony (silnik to 2.0 VCDI.)
Potwierdzone na stacji paliw.
Gdy jest podpięta kostka do przepływki to wartości w aplikacji Tourg są następujące zasysane powietrze na biegu jałowym to ok. 13g/s, a pod obciążeniem max do 160 g/s. gdzie w/g cats powinno być między 3 a 80 g/s.
Przepływka sprawdzana jest ok.
Spalanie na godzinę 1.8l/h. na biegu jałowym
Może macie jakieś pomysły co to jest bądź możecie podać jak to u was jest
Pozdrawiam
Krzysiek
Jestem tu nowy, może ktoś z forumowicz potrafi mi pomóc.
Mój problem polega na tym że gdy mam podpięty przepływomierz Captiva pali średnio 2 litry więcej niż jak ma odłączony (silnik to 2.0 VCDI.)
Potwierdzone na stacji paliw.
Gdy jest podpięta kostka do przepływki to wartości w aplikacji Tourg są następujące zasysane powietrze na biegu jałowym to ok. 13g/s, a pod obciążeniem max do 160 g/s. gdzie w/g cats powinno być między 3 a 80 g/s.
Przepływka sprawdzana jest ok.
Spalanie na godzinę 1.8l/h. na biegu jałowym
Może macie jakieś pomysły co to jest bądź możecie podać jak to u was jest
Pozdrawiam
Krzysiek
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Ja w ORLANDO mam podobne wartości.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Dzięki za screna chyba doszedłem do problemu tak mi się wydaję, ale jutro muszę jeszcze podjechać na komputer i to sprawdzić.
U mnie fachowiec przy robieniu chipa miał wyłączyć EGR programowo i zaślepić. Chyba tylko zaślepił i pojawiły się problemy . Po wyjęciu zaślepki dzisiaj z EGR auto pokazuje normalne wartości, czyli na biegu jałowym 8g/s przy obciążeniu ok 80g/s a spalanie chwilowe oscyluje ok.0,7 - 0,8 l/h.
Auto nie pali Ci jakoś dużo?
Mi w trasie palił ok. 10l/100km a po odłączeniu przepływki spadło do 8,5l/100km.
U mnie fachowiec przy robieniu chipa miał wyłączyć EGR programowo i zaślepić. Chyba tylko zaślepił i pojawiły się problemy . Po wyjęciu zaślepki dzisiaj z EGR auto pokazuje normalne wartości, czyli na biegu jałowym 8g/s przy obciążeniu ok 80g/s a spalanie chwilowe oscyluje ok.0,7 - 0,8 l/h.
Auto nie pali Ci jakoś dużo?
Mi w trasie palił ok. 10l/100km a po odłączeniu przepływki spadło do 8,5l/100km.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Poproś o wgranie pierwotnego programu. Może ktoś coś źle wprowadził zmiany w sofcie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
byłem u niego już raz , coś pozmieniał.
Następnie pojechałem jeszcze raz bo niewielka różnica była i powiedział że jest wgrany stary.
I to jest wina elektroniki (czujników)
A u Ciebie na grafice jest wskaźnik EGR masz go wyłączonego?
Jeśli tak, po powiedz czy ten wskaźnik zmienia wartości w czasie jazdy czy są stałe ?
Następnie pojechałem jeszcze raz bo niewielka różnica była i powiedział że jest wgrany stary.
I to jest wina elektroniki (czujników)
A u Ciebie na grafice jest wskaźnik EGR masz go wyłączonego?
Jeśli tak, po powiedz czy ten wskaźnik zmienia wartości w czasie jazdy czy są stałe ?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Mi w trasie przy emeryckiej jeździe pali 6,5 miasto max. 10,5 ( skrzynia automat ), a o EGR poczytaj tukrzysiek1986_zi pisze: ↑30 sty 2018, o 21:28Dzięki za screna chyba doszedłem do problemu tak mi się wydaję, ale jutro muszę jeszcze podjechać na komputer i to sprawdzić.
U mnie fachowiec przy robieniu chipa miał wyłączyć EGR programowo i zaślepić. Chyba tylko zaślepił i pojawiły się problemy . Po wyjęciu zaślepki dzisiaj z EGR auto pokazuje normalne wartości, czyli na biegu jałowym 8g/s przy obciążeniu ok 80g/s a spalanie chwilowe oscyluje ok.0,7 - 0,8 l/h.
Auto nie pali Ci jakoś dużo?
Mi w trasie palił ok. 10l/100km a po odłączeniu przepływki spadło do 8,5l/100km.
viewtopic.php?f=75&t=5784
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
I dalej jednak jest to samo. Byłem u gościa, który mi robił wirusa. Poprawił mapę, dpf wyłączony i wycięty. Ale dalej jest to samo. Czy nieszczelność przy łączeniu EGR i przepustnicy może dawać takie objawy? Zauważyłem też dziurkę na intercoolerze, samochód pomimo jej ładnie się zbiera i nie kopci na czarno. A spalanie jest teraz w trasie koło 8,5 ale w mieście pokazuje 16l/100. Trochę dużo. A jak jest u was. Captica 2.0VCDI Aut.
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Dla porządku napiszę tylko, że samo zaślepienie zaworu egr powoduje pojawienie błędu P0401 - niedostateczny przepływ spalin w zaworze egr i dalej w konsekwencji zapalenie się lampki check engine.
A tak konkretnie to ile pali?
Mój w mieście też pokazuje jakieś chore wartości - było już o tym pisane, ten komputer jest do D. Normalnie mi pali ok 9 l. i moim zdaniem nie ma cudów, 2-litrowy silnik w tego typu aucie będzie tyle palił, a w mieście jeszcze więcej. Żona ma teraz też 2-litrowego diesela, nowszego o dekadę i także pali ok 8-9, z tą różnicą, że dysponuje trochę większą mocą, jest cichszy w środku i przez to jeździ się nim nieco szybciej, ale nie licz na to, że takie auto będzie paliło z 6-7l...
A tak konkretnie to ile pali?
Mój w mieście też pokazuje jakieś chore wartości - było już o tym pisane, ten komputer jest do D. Normalnie mi pali ok 9 l. i moim zdaniem nie ma cudów, 2-litrowy silnik w tego typu aucie będzie tyle palił, a w mieście jeszcze więcej. Żona ma teraz też 2-litrowego diesela, nowszego o dekadę i także pali ok 8-9, z tą różnicą, że dysponuje trochę większą mocą, jest cichszy w środku i przez to jeździ się nim nieco szybciej, ale nie licz na to, że takie auto będzie paliło z 6-7l...
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
"jest cichszy w środku i przez to jeździ się nim nieco szybciej," - wyrwane z kontekstu, ale i tak dobre
Twoja to istna paliwożerna bestia
u mnie ciągle miasto, nie wychylam się ponad 9,5 litra. Jak masz dziurę pomiędzy turbo, a kolektorem to będzie świst turbiny ( rozkręca się bez ograniczeń). Może wtryski leją.

Twoja to istna paliwożerna bestia

-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
No ale co? Tak jest. W swojej Captivie nie przekraczam raczej 120-140 km/h, bo jest już dość duży huk i przy 3500 już jednak silnik słychać. W Kia spokojnie 160 można jechać - dzięki 6. biegowi silnik tak nie wyje i nie ma poczucia, że nie wiadomo jak ciśniesz, dlatego aż tak tego nie czuć. A przy automacie to już w ogóle na autostradzie bardzo łatwo się zapomnieć, co mojej żonie się bardzo często zdarza 

-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Szczerze, hałas nigdy nie był wyznacznikiem dla mnie jak szybko jeżdżę. Na pewno bardziej komfortowo, jeśli słychać mniej silnik. Trzeba by kupić V8, radia już nie trzeba:)
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Witam
EGR mam zaślepiony i wycięty elektronicznie ( zero błędów)
No jest świst turbiny, ale nie mogę zdiagnozować nieszczelnego miejsca jest tylko ta dziurka w intercoolerze.
To by przez tę nieszczelność tak się działo?
Wtryski raczej sprawne nic nie dymi, ładnie rano odpala równo pracuje.
Przepływomierz podmieniany na inny dwa razy i dalej to samo.
Map sensor sprawny również
DPF również wycięty i wyłączony.
Spalanie musi być odpowiednio większe sam gabaryt i do tego automat ok. ale żeby w mieście paliła 14 l to już chyba przesada
EGR mam zaślepiony i wycięty elektronicznie ( zero błędów)
No jest świst turbiny, ale nie mogę zdiagnozować nieszczelnego miejsca jest tylko ta dziurka w intercoolerze.
To by przez tę nieszczelność tak się działo?
Wtryski raczej sprawne nic nie dymi, ładnie rano odpala równo pracuje.
Przepływomierz podmieniany na inny dwa razy i dalej to samo.
Map sensor sprawny również
DPF również wycięty i wyłączony.
Spalanie musi być odpowiednio większe sam gabaryt i do tego automat ok. ale żeby w mieście paliła 14 l to już chyba przesada
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 2
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Intercooler jest częscią układu ssącego , to chłodnica powietrza pompowanego przez turbinę jako doładowanie. Jak jest dziurka to gwiżdże jak gwizdak
Także rozregulowuje parametry skladu mieszanki.
Trzeba jednak uszczelnić.

Trzeba jednak uszczelnić.
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Jak nie dokręciłem opaski zaciskowej na dolocie w octavii to kopciła jak stara lokomotywa i gwizdała jak turbo przy samochodach dragrace. Nie wiem jaki miało to wpływ na spalanie, ponieważ ten stan utrzymał się bardzo krótko, ale sądząc po kopceniu to pewnie duże.
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
No ale Ty bierzesz te dane z komputera czy tankujesz pod korek, jedziesz 100km i znowu tankowanie? Moim zdaniem, jak już pisałem, wskazania komputera są kompletnie bezużyteczne - przynajmniej u mnie i w kilku innych Captivach, o których ludzie gdzieś pisali. Tylko pomiar przy dystrybutorze.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Tankowanie pod korek ostatnio mi wyszło trasa mieszana 14,5 l/100 więc troszkę dużo. Zobaczę teraz po remapie czy coś się zmieni.
Strasznie mnie martwi spalanie na postoju jakie Tourq pokazuje u mnie jest ok. 2l/h.
Nie mam nikogo znajomego z captivą by sprawdzić czy tak ma być. (chodzi o odczyty z apki)
Strasznie mnie martwi spalanie na postoju jakie Tourq pokazuje u mnie jest ok. 2l/h.
Nie mam nikogo znajomego z captivą by sprawdzić czy tak ma być. (chodzi o odczyty z apki)
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
A ktoś z forumowiczów potrafi mi powiedzieć jak sprawdzić przepływomierz na multimetrze?
I Jakie wartości powinny być na danych pinach w przepływce
I Jakie wartości powinny być na danych pinach w przepływce
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: CAPTIVA
- Silnik:
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque
Hejka.krzysiek1986_zi pisze: ↑7 lut 2018, o 21:58Witam
EGR mam zaślepiony i wycięty elektronicznie ( zero błędów)
No jest świst turbiny, ale nie mogę zdiagnozować nieszczelnego miejsca jest tylko ta dziurka w intercoolerze.
To by przez tę nieszczelność tak się działo?
Wtryski raczej sprawne nic nie dymi, ładnie rano odpala równo pracuje.
Przepływomierz podmieniany na inny dwa razy i dalej to samo.
Map sensor sprawny również
DPF również wycięty i wyłączony.
Spalanie musi być odpowiednio większe sam gabaryt i do tego automat ok. ale żeby w mieście paliła 14 l to już chyba przesada
Z odgłosem świstu turbiny walczyłem w tamtym roku. Znajomi mechanicy obstawiali dwie usterki 1. dziura w dolocie 2. koniec turbiny.

Odgłos był przeraźliwy, jak przyspieszałem było mnie słychać ze 100m. Oddałem samochód do zakładu który specjalizuje się w turbo, co ciekawsze mechanik na tzw słuch też obstawił turbo. Minęły dwaaaaa długieeee dni i telefon. Proszę Pana tubo jest sprawne, ale są przedmuchy (twierdził, że dookoła wszystko było osmolone) i tu ciekawe - na uszczelce kolektora wydechowego

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości