Check Engine - P2096
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Pisałem w 1 poście 40kkm na gazie łącznie z pb 85kkm.
Zawór do zakręcenia mam przy butli?
Zawór do zakręcenia mam przy butli?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096

Tak zawór masz przy butli, ale nie trzymałbym się tego kręcenia tak kurczowo, pisałem w przenośni. Wystarczy wyłączyć na sterowniku i go nie włączać.

-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Albo wyciągnąć wtyczkę z filtra fazy ciekłej, jeżeli jeszcze trzyma i jeżeli to BRC.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
O jakiej wtyczce na filtrze ty piszesz?

-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tej od elektrozaworu, filtra fazy ciekłej.
Przepraszam zrobiłem skrót myślowy.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Przepraszam zrobiłem skrót myślowy.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wg mnie zbyteczne, wystarczy po prostu wyłączyć na centralce. Nie poszukujemy wycieku gazu. Od butli do kolektora mamy 3 elektrozawory, zawór membrany reduktora i zaworki wtryskiwaczy. Prawdopodobieństwo zerowe, że gaz z butli będzie wyciekał do kolektora i zaburzał mieszankę.

-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja miałem uszkodzony ten zawór. Nie zamykał się. Jak wypiołem wtyczkę na uruchomiony silniku, to on jeszcze przez chwilę działał. Ale to nie ten problem. I chyba faktycznie wystarczy wyłączyć guziczkiem.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Gaz mam założony BRC S24 w ASO przy przebiegu ok 45kkm. Mam opcję KL7, sprawdzałem po Vinie. Od założenia gazu nie mam żadnych z nim problemów. No może po za tym, że jak czytam innych mógł by palić trochę mniej. Przypominam, że w październiku 17r miałem w ASO zmienianą na orginał sondę 2. Sonda 1 katalizator są od nowości. Po zmianie sondy 2 spalanie mi spadło i to znacznie do 11,5l/100km. W grudniu miałem uszczelnianą chłodniczkę oleju. Konieczne było demontowanie kolektora wydechowego z sondą 1.Piszę bo teoretycznie mogło po tym być nieszczelnie w okolicach sond.
Błąd pierwszy raz wyskoczył na trasie na LPG. Dziś kilkukrotnie błąd się kolejkował w oczekujących. 1x na NoPB, reszta na gazie. Na razie chciał bym, żeby informacja o błędzie na benzynie była pomijana. Może faktycznie za szybko przełączyłem, skasowałem.
Co następnie zrobiłem:
Sprawdzona plecionka i okolice kolektora, jest szczelność. Nie ma przedmuchów.
Sprawdzone sondy obie przez specjalistę, są "zdrowe". Działają prawidłowo.
Zakręciłem gaz na zbiorniku i przejechałem 25km trasa przy prędkościach autostradowych i po mieście na benzynie gdzie nie zakolejkowało błędu.
Co zrobię:
200km na NoPB i mam nadzieje, że na benzynie błędu nie wywali. Nie było teraz przez 25km, a na LPG jako oczekujący błąd ten miałem po krótkim czasie.
Co Wy na to?
Jeżeli błąd będzie tylko na gazie to jadę do gazownika. Będzie się dało to wystroić? S24? Będzie dłubanina dla gazownika, czy raczej prosta piłka?
Błąd pierwszy raz wyskoczył na trasie na LPG. Dziś kilkukrotnie błąd się kolejkował w oczekujących. 1x na NoPB, reszta na gazie. Na razie chciał bym, żeby informacja o błędzie na benzynie była pomijana. Może faktycznie za szybko przełączyłem, skasowałem.
Co następnie zrobiłem:
Sprawdzona plecionka i okolice kolektora, jest szczelność. Nie ma przedmuchów.
Sprawdzone sondy obie przez specjalistę, są "zdrowe". Działają prawidłowo.
Zakręciłem gaz na zbiorniku i przejechałem 25km trasa przy prędkościach autostradowych i po mieście na benzynie gdzie nie zakolejkowało błędu.
Co zrobię:
200km na NoPB i mam nadzieje, że na benzynie błędu nie wywali. Nie było teraz przez 25km, a na LPG jako oczekujący błąd ten miałem po krótkim czasie.
Co Wy na to?
Jeżeli błąd będzie tylko na gazie to jadę do gazownika. Będzie się dało to wystroić? S24? Będzie dłubanina dla gazownika, czy raczej prosta piłka?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No teraz podszedłeś do tematu prawidłowo i bez chaosu. Diagnozowanie takich trudnych tematów ułatwia działanie na podstawie eliminacji najbardziej prawdopodobnych przyczyn, spokojnie po kolei, obserwacja, pomiary. Najczęstszym błędem jest zmienianie na raz kilku rzeczy, wtedy nic nie wiadomo, kręcimy się w kółko i tylko frustrujemy.
Z BRC jedź do Czakramu w Tarnowie lub Mysłowicach to ci go ustawią perfect lub zlikwidują ewentualną usterkę.
Z BRC jedź do Czakramu w Tarnowie lub Mysłowicach to ci go ustawią perfect lub zlikwidują ewentualną usterkę.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Dziś mam kilka pomysłów od znajomych:
1/ Przepływomierz wyczyścić - jeżeli na benzynie błędu nie będzie, to chyba nie ma sensu?
2/ Testować na benzynie na odcinkach dłuższych niż kilka km. Sonda może nie wyłapać przy niewielkich odcinkach. - Pewnie racja.
3/ Po przetestowaniu na benzynie, jak nie sypnie błędem, to wyjeździć gaz i zatankować w sprawdzonej stacji. - tak mam zamiar zrobić.
4/ Jechać na regulacje bo 15k km bez serwisu to za dużo. Wyregulują mapy zmienią filtry, bo na pewno po 40kkm, wtryskiwacze nie popsuły się. - Mam nadzieję, że regulacja wystarczy, ale wiem też, że wtryskiwacze w tej instalacji może nie są złe, ale na pewno są lepsze. Jeszcze kwestia zasyfienia układu lipnym gazem.
1/ Przepływomierz wyczyścić - jeżeli na benzynie błędu nie będzie, to chyba nie ma sensu?
2/ Testować na benzynie na odcinkach dłuższych niż kilka km. Sonda może nie wyłapać przy niewielkich odcinkach. - Pewnie racja.
3/ Po przetestowaniu na benzynie, jak nie sypnie błędem, to wyjeździć gaz i zatankować w sprawdzonej stacji. - tak mam zamiar zrobić.
4/ Jechać na regulacje bo 15k km bez serwisu to za dużo. Wyregulują mapy zmienią filtry, bo na pewno po 40kkm, wtryskiwacze nie popsuły się. - Mam nadzieję, że regulacja wystarczy, ale wiem też, że wtryskiwacze w tej instalacji może nie są złe, ale na pewno są lepsze. Jeszcze kwestia zasyfienia układu lipnym gazem.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No i klops. Po 50 km na NoPB błąd zakolejkowal się jako do potwierdzenia. Na razie dalej test ale pewnie niebawem się zaświeci na desce. Jak się zaświeci na benzynie to co podejrzewać ? Przypominam że butla jest zakręcona z LPG.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Przepraszam za dubla, ale już nie mam możliwości edycji.
Po 70km na NoPB zaświecił się na tablicy check. P2096 - potwierdzony.
Wykluczyłem:
Mam wykluczoną nieszczelność układu wydechowego w rejonie obu sond.
Wykluczyłem, że błąd generuje LPG; jednak.
Podejrzewam:
ponownie sondę, pytanie którą bo nr 2 często rozwiązywała ten problem jak czytałem w necie, natomiast była wymieniana niedawno, więc może nr1? A może katalizator? 85kkm, to chyba wcześnie. A może luzy?
Co Wy na to?
I czy na razie mogę jeździć na lpg czy nie bardzo..
Po 70km na NoPB zaświecił się na tablicy check. P2096 - potwierdzony.
Wykluczyłem:
Mam wykluczoną nieszczelność układu wydechowego w rejonie obu sond.
Wykluczyłem, że błąd generuje LPG; jednak.
Podejrzewam:
ponownie sondę, pytanie którą bo nr 2 często rozwiązywała ten problem jak czytałem w necie, natomiast była wymieniana niedawno, więc może nr1? A może katalizator? 85kkm, to chyba wcześnie. A może luzy?
Co Wy na to?
I czy na razie mogę jeździć na lpg czy nie bardzo..
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
LPG chyba można wykluczyć, ale jeszcze bym nie włączał. Każda z wymienionych przez ciebie opcji może powodować objawy. Zacząłbym od najprostszego i najtańszego czyli kontroli luzu.

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja stawiam na pierwszą sondę lub katalizator.
Według mnie jeżeli byłyby luzy, to wypadanie zapłonu czyli błędy rodzaju P0300 -P0303
Według mnie jeżeli byłyby luzy, to wypadanie zapłonu czyli błędy rodzaju P0300 -P0303
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Jak katalizator padł przy 85kkm to dziękuję. Przy okazji ile takie cudo powinno mnie kosztować i pewnie tylko ASO?
ps. Właśnie sobie przypomniałem, że posiadam starą sondę która generowała tylko p0141. Może ją by wstawić na próbę w miejsce 1, a potem 2? Ponoć różni się tylko długością przewodu. Zakres pracy ma ten sam?
ps. Właśnie sobie przypomniałem, że posiadam starą sondę która generowała tylko p0141. Może ją by wstawić na próbę w miejsce 1, a potem 2? Ponoć różni się tylko długością przewodu. Zakres pracy ma ten sam?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
S1 ma dłuższy kabel, więc S2 w jej miejsce nie wstawisz (bez przedłużenia).
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wiem, przedłużyć kabel będzie trzeba. Pytanie, czy pracuje ona w tych samych zakresach? Na razie to odłożę, ale warto by mieć taką informację.
A co do zakresów to są od 0,04 - 0,9 V na pierwszej sondzie.
Przyjmijmy, że 1s jest uszkodzona i ustawia za ubogą mieszankę, z którą nie może sobie poradzić s2.
Pewnie należy zobaczyć korekty jakie sondy generują.
W jakim zakresie wtedy pracuje s1 s2?
No i co do podejrzeń o kata, to pewnie s2 generowała by taki sam lub podobny wykres jak s1, a tak nie jest. Natomiast mam wrażenie, że się przywiesza często na 0,8V na wolnych obrotach, i jak kopnę w gaz to spada do ...0,1V powiedzmy.
A co do zakresów to są od 0,04 - 0,9 V na pierwszej sondzie.
Przyjmijmy, że 1s jest uszkodzona i ustawia za ubogą mieszankę, z którą nie może sobie poradzić s2.
Pewnie należy zobaczyć korekty jakie sondy generują.
W jakim zakresie wtedy pracuje s1 s2?
No i co do podejrzeń o kata, to pewnie s2 generowała by taki sam lub podobny wykres jak s1, a tak nie jest. Natomiast mam wrażenie, że się przywiesza często na 0,8V na wolnych obrotach, i jak kopnę w gaz to spada do ...0,1V powiedzmy.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Sondy z tego co się orientuję mają taką samą konstrukcję. A ta sonda2, którą wymieniałeś to fabrycznie nowa czy używka?
To mi przypomina sytuację jakby sonda2 była niedogrzana. Na wolnych obrotach spada temperatura ze spalin i sonda2 pracuje wtedy często na grzałce. Gdy temperatura sondy jest za niska to objawem jest właśnie generowanie wyższego napięcia. Może nieodpowiednia ta sonda? Przy zdrowej sytuacji na wolnych obrotach praktycznie cały czas powinno być poniżej 0,4V, czyli ubogo bo katalizator dopali resztki. A właśnie wdepnięcie mocno gazu może spowodować dosypanie niespalonego paliwa i przez chwilę zanim katalizator sobie z tym poradzi będzie szło powyżej 0,4V.mam wrażenie, że się przywiesza często na 0,8V na wolnych obrotach, i jak kopnę w gaz to spada do ...0,1V powiedzmy

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Obie sondy mam oryginał.
Ponad to zaobserwowałem że S1 na wolnych obrotach pracuje max 0,7v lub 7,5v. W zależności czym sprawdzam. Często nawet 0,6v.
Długie korekty chyba -5, krótkie -15 na wolnych obrotach tak naxszybko patrząc.
Co myślicie o S1 i jej zakresie do 0,7v? Jak kopne w gaz to podniesie się i do 0,85v ale na wolnych jak pisałem.
Ponad to zaobserwowałem że S1 na wolnych obrotach pracuje max 0,7v lub 7,5v. W zależności czym sprawdzam. Często nawet 0,6v.
Długie korekty chyba -5, krótkie -15 na wolnych obrotach tak naxszybko patrząc.
Co myślicie o S1 i jej zakresie do 0,7v? Jak kopne w gaz to podniesie się i do 0,85v ale na wolnych jak pisałem.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Znowu brak edycji..
Jeszcze raz patrzyłem na wykresy i na wolnych obrotach po rozgrzaniu: S1 sinusoida od 0,04 do 0,7v. S2 podnosi napięcie w klika kilkanaście sekund od minimum do 0,8V. Kopnę w gaz i puszczę, znowu wolne obroty i znowu S2 od minimum do 0,8V w kilka, kilkanaście sekund.
Korekty źle wcześniej patrzyłem. Max po kilka procent long i short.
Jak patrzyłem, to cały czas S2 dąży do max V. Z tym, że obserwacje koniec końców były krótkie w czasie.
No i znajomy przypomina mi o przepływomierzu. Ruszać go? Gdzie on jest?
Jeszcze raz patrzyłem na wykresy i na wolnych obrotach po rozgrzaniu: S1 sinusoida od 0,04 do 0,7v. S2 podnosi napięcie w klika kilkanaście sekund od minimum do 0,8V. Kopnę w gaz i puszczę, znowu wolne obroty i znowu S2 od minimum do 0,8V w kilka, kilkanaście sekund.
Korekty źle wcześniej patrzyłem. Max po kilka procent long i short.
Jak patrzyłem, to cały czas S2 dąży do max V. Z tym, że obserwacje koniec końców były krótkie w czasie.
No i znajomy przypomina mi o przepływomierzu. Ruszać go? Gdzie on jest?
-
- Bywalec
- Posty: 126
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:49
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Cruze 1.8 LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Check Engine - P2096
Miałem ten sam problem, u mnie pomogła wymiana S1.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie, nie jest dobrze. Po dokładnych pomiarach S1 pokazuje " za niskie napięcia". S2 jest sprawna.
Z Tego co sam zaobserwowałem S2 dąży do swoich max wartości.
Pierwsza teoria:
S1 padnięta i zubaża mieszankę ( niskie wskazania). S2 próbuje nadgonić zwiększając dawkę paliwa (dążenie do 0,8V.) Ale nie nadgoni, bo jest tylko korekcyjna nazwijmy to.
Druga teoria:
S1 jest sprawna, ale daje niskie napięcia bo dostaje błędne informacje od sprawnej S2 (Błędne informacje mogą pochodzić od "wydmuchanego kata").
Pytania:
1/Na niższe napięcia S1 co może wpływać zakłócać? Może to robić ECU? Czy ona po prostu jako czujnik pokazuje co jest i nic na nią nie wpływa, zakładając, że jest sprawna.
2/ Jak sprawdzić, czy kat nie jest przedmuchany? Stopiony na pewno nie jest, bo auto nie straciło mocy.
3/ Jak wykręcę S1, to po otworze jej można tam podglądnąć? Puszkę postukać czymś czy nie grzechota? Ponoć wytłumiona jest puszka watą. Jak samemu sprawdzić kata? (wiem, że błędy powinien wywoływać jeszcze inne kat. Ale czy zawsze?
Z Tego co sam zaobserwowałem S2 dąży do swoich max wartości.
Pierwsza teoria:
S1 padnięta i zubaża mieszankę ( niskie wskazania). S2 próbuje nadgonić zwiększając dawkę paliwa (dążenie do 0,8V.) Ale nie nadgoni, bo jest tylko korekcyjna nazwijmy to.
Druga teoria:
S1 jest sprawna, ale daje niskie napięcia bo dostaje błędne informacje od sprawnej S2 (Błędne informacje mogą pochodzić od "wydmuchanego kata").
Pytania:
1/Na niższe napięcia S1 co może wpływać zakłócać? Może to robić ECU? Czy ona po prostu jako czujnik pokazuje co jest i nic na nią nie wpływa, zakładając, że jest sprawna.
2/ Jak sprawdzić, czy kat nie jest przedmuchany? Stopiony na pewno nie jest, bo auto nie straciło mocy.
3/ Jak wykręcę S1, to po otworze jej można tam podglądnąć? Puszkę postukać czymś czy nie grzechota? Ponoć wytłumiona jest puszka watą. Jak samemu sprawdzić kata? (wiem, że błędy powinien wywoływać jeszcze inne kat. Ale czy zawsze?
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Katalizator sprawdzisz na SKP. Jak będzie wypalony, to autko nie zmieści się w normach emisji spalin dla danego rocznika.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
W czym to pokazuje?

Charakterystyka pracy sondy ma charakter przełączający, dwa stabilne punkty. Amplituda powyżej 0,6V określa mieszankę bogatą.

Zrób zrzut pracy sondy 1 to może coś bardziej rozjaśni.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości