Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: pokrywek » 10 paź 2016, o 08:39

Witam panowie,

Chciałem w Captivie 2011 sprawdzić i ewentualnie podczyścić zawór EGR.
Jednak po ściągnięciu osłony silnika i odkręceniu 3 długich śrub od EGR-u nijak nie drgnie. Trzyma się tak jakby był zespolony z kolektorem.

Pytanie - czy ktoś demontował ten element z tego modelu bo próbowałem kilka razy i ni cholery nie chce wyjść.

dzieki.
Konrad

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: etac » 10 paź 2016, o 10:06

jaki silnik?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: kodasVW » 10 paź 2016, o 12:30

Jeśli to silnik 2.0 to wydaje mi się że tam są 4 śruby 2 do chłodniczki spalin a dwie do tej rurki metalowej dojście jest słabe i trzeba się namęczyć jak jest w silniku 2.2 nie wiem, ale sądząc po roczniku to silnik zapewne 2.2

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: pokrywek » 10 paź 2016, o 13:32

tak panowie, to ten nowszy silnik 2.2 184km z 2011 roku (captiva po lifcie).
Nijak nie drgnie po wykręceniu 3 śrub... :x
to jest cały element z chłodnicą:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: etac » 10 paź 2016, o 14:03

jest ten sam uklad co w 2.0 i powiem ci ze ja poległem w 3 próbach. Kończyło się na wykręceniu śrub z cewki, lub z korpusu, ale nic nie drgneło.

Chętnie dowiem się jak to zdjąć zeby nie połamać aluminiowego wspornika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: XaRaDaS » 10 paź 2016, o 16:05

pokrywek pisze:tak panowie, to ten nowszy silnik 2.2 184km z 2011 roku (captiva po lifcie).
Nijak nie drgnie po wykręceniu 3 śrub... :x
to jest cały element z chłodnicą:
http://i.ebayimg.com/images/g/u84AAOSwa ... -l1600.jpg
http://i.ebayimg.com/images/g/wnYAAOSwo ... -l1600.jpg
Z tego co widzę, to w przypadku tych zdjęć to zawory są pościągane, chyba, że to coś czarnego chcecie zdjąć, ale to raczej nie będzie zawór.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: etac » 10 paź 2016, o 17:13

To czarne to cewka zaworu EGR, jej zdjecie daje tylko dostep do tzw "grzybka", ale nie do jego wnetrza, ktorej jest zawalone sadza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Jacol
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 4 sie 2023, o 21:01
Reputacja: 1
Imię: Jacol
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: Jacol » 26 lis 2024, o 19:06

Cześć panowie,

Odgrzewam jako że nie mogę znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania:

- są dostępne zaślepki do EGR?
- czy muszę zaslepiac czy wystarczy tylko wyprogramowac?

Pacjent captiva 2.2 2011
Z góry dzięki

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: kochar » 26 lis 2024, o 21:35

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr- ... 0558994026 w opisie jest że do silnika 150KM ale ponoć tez pasuje do 2,2.
Jak jest pewność że EGR jest szczelny to wystarczy wprogramować.
viewtopic.php?f=28&t=14123&p=215513&hil ... gr#p215513
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Jacol
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 4 sie 2023, o 21:01
Reputacja: 1
Imię: Jacol
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: Jacol » 27 lis 2024, o 08:13

Dzięki @kochar. Sprawdzę tą zaślepkę i dam znać.

Artur64
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2018, o 18:11
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: captiva 2,2 ltz
Silnik: 135kw 2011
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Re: Captiva 2.2 - 2011 - pytanie o EGR

Post autor: Artur64 » 9 maja 2025, o 11:06

Witam.
Temat trochę stary ale drobna porada może się przydać.
W swojej captivie w otworach po śrubach zaworu nagwintowałem gwint m8,wkręciłem pręty gwintowane i ściągaczem bezwładnościowym dało radę wyciągnąć zawór.Założyłem używany w dobrym stanie i oczywiście z nową uszczelką. Całość pracy to około godzinka. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość