Pobór pradu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 22:22

Drut na klemie i bolcu. On przecież właśnie mostkuje czyli łączy czerwony z czarnym miernika.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 30 sie 2018, o 22:27

Ok chyba wiem o co chodzi. Dzięki spróbuję

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kony » 30 sie 2018, o 22:33

Drut to może zbyteczny. Zakładasz kleme na bolec, przepinasz sondę na mierniku z dziurki 20A na dziurkę mA, zmieniasz zakres miernika z 20A na 200mA i podnosisz kleme. Sondy miernika dalej podpięte za drucik od bolca i kleme ruchomą.

Aaa, ja kupiłem właśnie sondy krokodylowe specjalnie do tego. Ze szpicami nie mogłem sobie poradzić.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2018, o 22:42 przez Kony, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 22:41

Do takiego skrótowego rozwiązania trzeba mieć sprawne dłonie jak pianista albo końcówki miernika z krokodylami.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 31 sie 2018, o 07:47

Ooo to bardziej zrozumiały jak dla mnie opis ;) Spoko od 20 lat gram na fortepianie, więc może jakoś dam radę ;)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 31 sie 2018, o 08:11

Kony pisze:
30 sie 2018, o 22:33
Aaa, ja kupiłem właśnie sondy krokodylowe specjalnie do tego. Ze szpicami nie mogłem sobie poradzić.
Takie duże krokodyliska które obejmą zacisk akumulatora?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kony » 31 sie 2018, o 08:34

Nie. Bolec akumulatora okręciłem drucikiem i zakręciłem drucik kombinerkami. Na bolec założyłem kleme przyciskając drucik. drucik wystaje spod założonej klemy.
Na ten drucik zakładam małego krokodyla od miernika. Drugi krokodylek przypinam do klemy która za chwilę odkręcę. Po podniesieniu klemy prąd przechodzi po mierniku.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 23 paź 2019, o 08:58

Panowie najprawdopodobniej niefabryczne czujniki parkowania BLOW w moim Oplu pobierają prąd na postoju rozładowywując akumulator po 3-4 dniach :( Czy jest jakiś sposób by temu zapobiec ? Czy to wadliwa centralka czujników ? Póki co odłączam zasilanie od czujników , ale to doraźna sztukateria :(

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: zzzz » 23 paź 2019, o 11:57

Zrób zasilanie czujników po stacyjce albo z żarówki wstecznego.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 23 paź 2019, o 14:15

Właśnie o to chodzi że czujniki podpiąłem pod zasilanie żarówki wstecznego, dlatego nie wiem jak to obejść , w zasadzie albo pobierają żarówki schowka , bagażnika albo właśnie czujniki. Obstawiam czujniki parkowania.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Pobór pradu

Post autor: kochar » 23 paź 2019, o 16:48

Zasilanie po stacyjce to kiepski pomysł, jak są podłączone pod żarówkę wstecznego to nie powinny pobierać prądy jak nie jest włączony wsteczny.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: zzzz » 23 paź 2019, o 17:12

No wiem że kiepski ale myślałem że kolega ma podłączone pod stały plus. Najprościej odpiąć czujniki na parę dni i obserwować. Ps. a może koledze tylko się wydaje że podpiął pod żarówkę wstecznego?...

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Przemek » 23 paź 2019, o 20:40

Hmmm ekranik aktywuje się po wrzuceniu wstecznego więc obstawiam że dobrze się wpiąłem ale ręki nie dam sobie uciąć . Odłączyłem żarowki w schowku w bagażniku i czujniki auto po 4 dniach bez problemu odpaliło. Wcześniej po 3 dniach akumulator był całkowicie rozładowany.Może są jakieś przekaźniki całkowicie odcinające zasilanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość