Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
76magg
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 15 paź 2020, o 20:29
Reputacja: 3
Imię: Szymon
Samochód: Captiva 3.2
Silnik: 3.2 Benz + Gaz
LPG: TAK
Lokalizacja: Banino
Kontakt:

Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki

Post autor: 76magg » 29 gru 2023, o 12:34

Po ataku od dołu zbuntowaną płytą jumbo mam uszkodzony bak i fragment podłuznicy.
Ale oprócz tego stało się coś "ciekawego". Liczniki zatrzymały się na 40 km/h i 1,5k obrotów.
I żadne odłączenie akumulatora itp nie chce tego zmienić.
Jak jadę, to też ani drgną.

Da się to jakoś zresetować? Czy to jest ten patent, że zatrzaskuje ostatnią prędkość w momencie wypadku?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki

Post autor: bubu1769 » 29 gru 2023, o 12:52

Tak się czasami dzieje przy bardzo silnym uderzeniu podczas jazdy, na przykład wypadku.
Można by spróbować wyciągnąć licznik, zdjąć przednią szybę i ręcznie odblokować wskazówki.

Awatar użytkownika
76magg
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 15 paź 2020, o 20:29
Reputacja: 3
Imię: Szymon
Samochód: Captiva 3.2
Silnik: 3.2 Benz + Gaz
LPG: TAK
Lokalizacja: Banino
Kontakt:

Re: Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki

Post autor: 76magg » 24 sty 2024, o 16:10

Potestowałem trochę.
Podłączone ODBII odczytuje prawidłowo obroty i prędkość (z auta, nie z GPSu).
Także to kwestia konkretnie liczników, nie czujników.
Zerknę jeszcze bezpieczniki, ale chyba nie ma takich, które byłyby odpowiedzialne tylko za te 2 wskazania.

Awatar użytkownika
76magg
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 15 paź 2020, o 20:29
Reputacja: 3
Imię: Szymon
Samochód: Captiva 3.2
Silnik: 3.2 Benz + Gaz
LPG: TAK
Lokalizacja: Banino
Kontakt:

Re: Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki

Post autor: 76magg » 5 lut 2024, o 19:21

Naprawione - wystarczyło przesunąć wskazówki liczników do pozycji "zero".

Aby to zrobić:
1. Za kierownicą 2 śruby (u mnie 1) - widać je przy skręcie o 90 stopni kierownicy.
2. Dwie śruby z góry obudowy licznika (potrzebny krótki krzyżak)
3. Zdjęcie maskownicy z nawiewem od kierowcy od środka - pod spodem taki malutki trójkątny kawałek na 1 śrubę.
4. Z lewej wystarczy wypiąć panel sterowania wysokością świateł.
5. Wypinamy obudowę i licznik trzyma się na 3 śrubach (2 po bokach i jedna z góry).
6. Kabel pojedynczą wtyczką (niebieska blokadka i wypinamy).

Rozłożenie licznika możliwe na kilka opcji, ale najprościej zdjąć szybkę (bo zdjęcie tyłu potem robi problem z wpasowaniem wskazówek, żeby ich nie przyciąć).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość