Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kacperLDZ
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 17 gru 2016, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Captiva 2.4 LPG STAG
Silnik:
Lokalizacja: Łódź, łódzkie
Kontakt:

Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: kacperLDZ » 17 gru 2016, o 22:06

Witam forumowiczów!
Jestem nowy na forum i mam nadzieję, że nie stworzyłem już istniejącego wątku (szukałem i nie znalazłem). Od roku jestem posiadaczem Chevroleta Captiva 2.4 benzyna+lpg. W ostatnim czasie zauważyłem, że gdy odpalam samochód na zimnym silniku odpala od razu, ale jeżeli się rozgrzeje i go zgaszę , a potem odpalę ponownie chwilę muszę go przydusić by zaskoczył. I tak jest już od miesiąca. Na zimnym odpala od razu a na ciepłym duszenie. Czym może to być spowodowane. Świece są nowe, akumulator też. Może ktoś z was miał podobny problem w swoim chevi i podzieli się swoją wiedzą. :tak:

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: endriu333 » 17 gru 2016, o 22:42

A przyczyny potencjalne: mapy, wyciek gazu, zapłon, itp.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: wszim » 17 gru 2016, o 23:02

Prawdopodobnie reduktor LPG do regeneracji bo nie trzyma szczelności i schodzi ci gaz do kolektora.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: Sebastian » 18 gru 2016, o 10:34

Przed zgaszeniem przełącz go na benzynę na kilkadziesiąt sekund i wtedy sprawdz czy też ciężko odpala ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

wojtastar
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 7 paź 2015, o 15:04
Reputacja: 0
Imię: Войтек
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: wojtastar » 18 gru 2016, o 12:58

Spróbuj odpalić awaryjnie na gazie, czy też będzie problem. Jeżeli miałby to być problem ze szczelnością, to wystarczy butle zakręcić(wypiąć zasilanie z elektrozaworu)i wypalić resztę gazu, ale raczej i tak byłyby inne jeszcze objawy. Można jeszcze sprawdzić czujnik temperatury, jaką pokazuje na ciepłym silniku, może pokazywać -40 i zalewa paliwo.

Awatar użytkownika
kacperLDZ
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 17 gru 2016, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Captiva 2.4 LPG STAG
Silnik:
Lokalizacja: Łódź, łódzkie
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: kacperLDZ » 18 gru 2016, o 14:48

Dziękuje za tyle rad. Sprawdze dziś czy jak zgasze go na benzynie czy problem w tej konfiguracji zniknie. Instalacja ma tez swoje lata bo jest z 2009 roku a po kupnie nie robiłem żadnego przeglądu. Jeśli nic nie pomoże musze szukać dobrego gazownika :D

Awatar użytkownika
kacperLDZ
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 17 gru 2016, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Captiva 2.4 LPG STAG
Silnik:
Lokalizacja: Łódź, łódzkie
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: kacperLDZ » 18 gru 2016, o 21:33

Witajcie!
Poszedłem za radą Sebastiana bo była najszybsza do wykonania. Całą drogę do domu pokonałem na benzynie. Po zgaszeniu Cheviego pod domem odpaliłem go (rozgrzany silnik po 9km jazdy) i odpalił od razu. Wykonałem tak 3 próby i było ok. Po 2 h wyszedłem i go odpaliłem (zimny) silnik i problem znów ten sam. Dość dziwna sprawa. Bo gdy zgaszę go na gazie i rano odpalę na zimnym silniku problem nie występuje. Z kolei jak na benzynie go wyłączę problem jest na zimnym silniku też.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: wszim » 18 gru 2016, o 22:05

Więc to raczej nie jest problem LPG. Może zapowietrza się układ doprowadzenie paliwa. :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
kacperLDZ
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 17 gru 2016, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Captiva 2.4 LPG STAG
Silnik:
Lokalizacja: Łódź, łódzkie
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: kacperLDZ » 20 gru 2016, o 21:27

Podjadę po świętach do serwisu i zobaczymy co powiedzą. :nerwy

Awatar użytkownika
kacperLDZ
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 17 gru 2016, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Captiva 2.4 LPG STAG
Silnik:
Lokalizacja: Łódź, łódzkie
Kontakt:

Re: Odpalanie na zimnym i ciepłym silniku. PROBLEM

Post autor: kacperLDZ » 4 lut 2017, o 14:01

Hej!
Informacja dla potomnych. Dziś byłem u gazownika i tak ja sugerował kolega była to nieszczelność membramy w reduktorze. Nie bawiłem się w regeneracje i zamontowalem nowy łącznie z wymianą filtrów i regulacją instalacji. Problem zniknął. Auto czy na zimnym czy na ciepłym odpala na tzw. dotyk. Poprawiła się także elastyczność jazdy. Temat uważam za zamknięty. :Y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość