Strona 1 z 4
Niekończący się problem z DPF
: 17 sie 2023, o 22:03
autor: bald
etac pisze: ↑8 gru 2022, o 19:16
Jeśli:
- zresetowano ustawienia DPF w ECM
- DPF jest sprawny
- wężyki drożne
- czujnik ciśnień sprawny
to chyba albo uwalona instalacja, albo ECM uwalony, albo DPF jest nie do tego auta.
Ja jednak uważam że nie wykonano prawidłowo wykonano operację 1 - konieczny jest dedykowany sprzęt do produktów GM.
Żadne Delphi lub podobne tego nie zrobi.
Szukaj kogoś na miejscu co naprawia głównie Opla to podoła z tym autem. W końcu ten sam silnik jest w Oplu Antara.
siema jestem po czyszczeniu dpfa i właśnie resetowałem ustawienia dpf w programie delphi i niby w oprogramowaniu wszystko przebiegło sprawnie, skasowało zapełnienie i przebieg od ostatniej regeneracji ale po kilku kilometrach wskoczyło zapełnienie na 50% i tak sobie skacze 64%-58% podczas jazdy
sugerując sie tym cytowanym wpisem mam rozumieć że to resetowanie nic nie dało i potrzebny specjalistyczny warsztat co mi to zresetuje ?
może ktoś kogoś polecic w okolicach Kraków-Trzebinia?
Re: Niekończący się problem z DPF
: 17 sie 2023, o 22:14
autor: etac
Ja mogę to zrobić, ale to jakieś 48km od Trzebini.
Re: Niekończący się problem z DPF
: 17 sie 2023, o 22:24
autor: bald
ok 48km to nie problem, tylko powiedz mi czy rzeczywiście w dephi nic nie daje resetowanie dpfa? czy poczekać do pierwszego wypalania i zobaczyć co sie będzie pojawiało?
czy od razu uderzać do Ciebie ?
Re: Niekończący się problem z DPF
: 17 sie 2023, o 22:30
autor: itor2023
Czeka cię reset i być może adaptacja czujnika ciśnienia DPF jeśli w twoim modelu jest to dostępne. Podjedź do Etaca i będziesz miał problem z głowy. Po resecie DPF i czujnika powinno ci wyskoczyć zapełnienie 70% i po wypaleniu ustatkować się na wskazana wartość.
Re: Niekończący się problem z DPF
: 17 sie 2023, o 22:47
autor: bald
No to jak tak mówicie to chętnie tak zrobię, tylko pozostaje dogadanie z Etac kiedy i gdzie
pytanie czy to resetowanie najlepiej zrobić jak najszybciej? czy nie ma to dużego znaczenia?
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 05:59
autor: etac
Ostatnio resetowałem w Zafira C i gościu powiedział że dało to efekt bo DPF się uspokoił.
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 10:56
autor: itor2023
No to napisz do Etaca PW i się dogadacie,:)
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 11:41
autor: etac
No wszystko pięknie, ale to jest captiva a nie Cruze. Do tego pomysłu inżynierów nie mam sprzętu sprawdzonego.
Piękny przykład jak ważne jest pisanie w odpowiednim dziale, abumy dostać odpowiednią pomoc.
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 14:13
autor: itor2023
Nie ma tam opcji resetu czujnika DPF do Captivy ?
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 15:43
autor: bald
To jaki interfejs potrzebny?
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 16:29
autor: itor2023
Mój Launch się łączy. A nie mogą ci zrobić tego tym Delphi ?
Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 16:36
autor: etac
myślę że jak ktoś ma DS150 Delphi, ale nie chińczyka to zrobi to, bo tam w oryginale jest ta funkcja dla wielu modeli.
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 19:08
autor: bald
Byłem u gościa niby specjalizacja Opel
Podłączył kompa znalazł Captive zresetował dane dpfa wszystko wskoczyło na zero
I zachowanie dpfa takie samo jak po resetowaniu chińskim ds150 po 5-10km obciążenie wskoczyło na 58-60 i tak teraz sobie pływa pomiędzy 65-72%
Czyli nic się nie zmieniło


Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 20:10
autor: etac
zobacz czy jak się zapełni, będzie wypalanie do wartości 8-10%
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 20:15
autor: itor2023
I jak nie wypali się do tych max 10 to czeka cie reset i ewentualna adaptacja czujnika.
Re: Niekończący się problem z DPF
: 18 sie 2023, o 22:30
autor: bald
etac pisze: ↑18 sie 2023, o 20:10
zobacz czy jak się zapełni, będzie wypalanie do wartości 8-10%
No muszę poczekać do pierwszego wypalania i zobaczyć
itor2023 pisze: ↑18 sie 2023, o 20:15
I jak nie wypali się do tych max 10 to czeka cie reset i ewentualna adaptacja czujnika.
No Okey tylko już to robione było dwa razy (reset filtra i czujnika)i jaka mam pewność ze ktoś to zrobić tak jak ma być bo płacić za każde podpięcie do kompa i liczenie ze może się uda tym razem to słabo opłacalne
I jeszcze w ogóle przed czyszczeniem filtra wymieniałem czujnik ciśnienia różnicowego i wskazania starego i nowego identyczne lekkie wahania w granicach 0.01V na jałowych obrotach
Zobaczymy jak się będzie zachowywał po pierwszym wypaleniu i ogólnie w użytkowaniu
Re: Niekończący się problem z DPF
: 19 sie 2023, o 08:29
autor: itor2023
A adaptacja czujnika po wymianie zrobiona czy nie było takiej opcji ?
Re: Niekończący się problem z DPF
: 19 sie 2023, o 12:44
autor: bald
Zrobione - resetowanie danych czujnika różnicy ciśnień
Re: Niekończący się problem z DPF
: 19 sie 2023, o 17:26
autor: itor2023
Pytam o adaptacje teraz a nie reset. Dwie różne procedury to są.
Re: Niekończący się problem z DPF
: 19 sie 2023, o 21:53
autor: bald
nie miałem takiej opcji w kompie
i mechanik co mi drugi raz resetował dane dpf też nie miał żadnej opcji adaptacji czujnika w swoim kompie
Re: Niekończący się problem z DPF
: 21 sie 2023, o 22:13
autor: bald
Aktualizacja
Po mailowaniu z supportem OplMonitor udało siebodpalic podglad dpf w apce
Ale wskazania delta p są bez sensu na zgaszonym silniku aplikacja pokazuje 53kPa
Na wolnych 58kPa a w trakcie jazdy dobija pod 100kPa
Na laptopie sa normalne wskazania ciśnienia na wolnych i na zgaszonym silniku 0kPa a podczas normalnej jazdy 4/5/6 przy pełnym bucie chyba około 10kpa
Pierwsze wypalenie po praniu dpf
Dystans Ok 335km
Wypalił się do 12%
Po wypaleniu wskoczyło na 35%
Potem po 10 km po powrocie do domu jest 58%
Pytanie co oznacza na tym czerwonym tle napis regeneracja i procenty???

Re: Niekończący się problem z DPF
: 28 sie 2023, o 22:29
autor: bald
Tak sobie grzebie dalej przy aucie, jestem po drugim wypaleniu przy 200km dpf wypalił się do zera
Może ktoś rzucić okiem /link niżej/ czy takie parametry ciśnienia doładowania są okej wraz ze wzrostem obrotów silnika?
Czy tak to na działać?
Auto na postoju bez obciążenia/jazdy
Zastanawiam się czy tak ma być czy nie bo
przy wyższych obrotach silnika widzę na aplikacji OplMonitor ze procenty dpf szybciej ida w górę z wyższymi obrotami może coś z turbina, ale auto zachowuje się najwyraźniej dobrze dynamicznie przyspiesza itp
Ktos wie jakie maksymalne doładowanie może byyc Ok?
Widziałem ze bije przy maks obrotach około 200-210kpa ale muszę jeszcze raz sprawdzić
https://youtu.be/V0Lz16NW1Ms?feature=shared
Re: Niekończący się problem z DPF
: 29 sie 2023, o 00:00
autor: dokia
Odniosę się tylko do wskazań apki bo piszą o niej u nas na co dzień. Podobno jest zero jak EGR hula
Natomiast te zero pokazuje rzeczywiste ciśnienie. Tam jest czujnik ciśnienia, który zwraca aktualne ciśnienie i aplikacja odejmuje 1 bar (ciśnienie atmosferyczne) ale czasem jest tak że ciśnienie atmosferyczne jest mniejsze niż 1000 hPa i wychodzi na minusie nawet. Bywa i -0,1 bara (kPa) i 0,0 i 1,0.
Masz też różne jednostki ciśnienia na obu fotkach z apki. O ile bar i kPa to właściwie to samo, tak te psi to byś musiał przeliczać bo 1psi to ok 7kPa. Może nie używaj apki z tymi jednostkami psi

no i na tych Twoich fotkach z apki jest niezbyt duża ilość obrotów to chyba i nie ma co spodziewać się dużego ciśnienia. Poza tym to tylko apka. (Lubię ją bo pokazuje że mój silnik ma 700koni, mam cały czas na turbo 100kPa i zerowe ciśnienie oleju

) lepiej już skupić się na odczytach programów diagnostycznych niż apek.
Ta deltaP to fajnie jak ma wartość jednocyfrową, chociaż chwilami może skakać na kilkadziesiąt i o tym pisał sam twórca apki, czyli Ping.
Włącz jeśli możesz EGT2 zamiast EGT w ustawieniach aplikacji i zobacz co wtedy Ci pokaże.
Natomiast to o co pytałeś wcześniej czyli regeneracja na czerwonym i % oznacza w jakim toku jest aktualna regeneracja DPF, czyli dopiero się zaczęła na poprzedniej fotce. Jak dojdzie na czerwonym do 100% to znaczy że została wykonana i zakończona.
Re: Niekończący się problem z DPF
: 29 sie 2023, o 09:06
autor: bald
U mnie delta p na opcje pokazuje głupoty nie wiem czemu Od 48-120 kpa
Na kompie mam od 0-do 10/13 kpa
Apka na turbinie pokazuje 0 bar zmieniłem jednostki zeby zobaczyć czy cokolwiek działa i coś tam się rusza ale bardzo małe wartości
Co do egt2 to chyba nie mam takiej opcji
A ta regeneracja na czerwonym to u mnie pokazuje normalnie podczas jazdy np 4% albo 8% a zapełnienie Np 50-60%
Większej wartości jak 8% chyba nie widziałem wiec nie wiem o co z tym chodzi
Re: Niekończący się problem z DPF
: 29 sie 2023, o 13:17
autor: dokia
Spróbuj odinstalować ją i zainstalować jeszcze raz. Może pomoże. Apka w sumie chyba była robiona dla opli, więc może tu problem że pokazuje dziwne rzeczy. Zresztą kolega @milyjarek już stwierdził wcześniej, że ona jest niedopracowana

chociaż nie przekazał chyba info jak ją dopracować.
W takiej sytuacji jak Twoja to chyba lepiej polegać na programie diagnostycznym niż apce.
W oplach też dla egt pokazuje bzdury, dla egt2 jest dobrze, jednak nie mam pojęcia czy u Ciebie można to włączyć. Poszukaj w ustawieniach aplikacji.
Dodano po 1 godzinie 13 sekundach:
Egt zmieniasz w ustawieniach. Zaraz Ci pokażę gdzie
Wyświetli Ci się lista paneli. Klikasz w panel DPF w kółko z zębatką pomarańczowe:
I odznaczasz egt a zostawiasz egt2.
I potem podłącz się jeszcze raz. I daj znać co zmierzyła apka.